@Deesjedees. Dat had/ heb ik ook hoor. Hier ook flink wat overgewicht en had echt twijfels of het allemaal nog wel werkte. Zeker toen ronde 1 60 dagen duurde. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan met mijn cyclus. Na de bruiloft op zoek naar mijn ei. (kijken of mijn gevoel klopt) Gezond eten + sporten en de kilo s (en centimeters) vliegen er vanaf.
over de miskramen kun je hier lezen..Herhaalde miskramen betreft gewicht... ook hier overgewicht hoor... ben inmiddels al van een bmi van 30 naar 27,5 gegaan, dus gaat de goede kant op.......
Dames bedankt voor de reacties, de komende dagen blijf ik testen (dan ben ik gelukkig vrij van school dus is het geen probleem om even te testen). Dan heb ik het hele ovu-testen gebeuren toch goed begrepen Hier trouwens ook overgewicht, en flink ook :S Ik heb vorig jaar bij een dietiste gelopen, maar kwam alleen maar aan in plaats van dat ik afviel. Ik moest toen meer gaan eten en meer bewegen. Door mijn onregelmatige rooster vond ik dit erg moeilijk, maar het luktte wel. Nu wil ik na de bruiloft pas weer verder gaan met afvallen anders past mijn jurk niet mee
hahaha, lekker stel wij. Hier ook 1 van de dikke konten, en blubberbuik club hoor. Heb met een maat 44 ook zeker behoorlijk overgewicht. Zat 2 a 3 jaar geleden op maatje 38 maar dat zit er stom genoeg weer aan. Eigen schuld, moet ik maar niet zoveel eten en snoepen. Als ik het allemaal goed heb gelezen. Hoeft het niet te belemeren in zwanger worden. Het is alleen dat het je cyclus KAN vertragen. Omdat vet makkelijker hormonen opslaat. Waardoor het ontpillen dus langer kan duren. Maar ik las en hoorde, dat zodra de duur van je cyclus weer binnen de normale normen valt. Je gewoon net zoveel kans heb op slagen als iemand met een gezond gewicht, zonder extra laagje Mira, ik hoop natuurlijk dat je morgen of overmorgen een knal test heb. Maar er zijn ook vrouwen die altijd een heel licht streepje testen. Zelf mannen. Omdat iedereen in lichte vorm altijd wel wat HG in zijn urine heeft zitten. Minim, tanks!!! Maar de grote twijfel is hier heel erg aanwezig opeens. Ik laat het vanaf NU los. En ga van het weekend (denk dan zondag, of zaterdagavond) wel testen. Mocht er geen ongi doorkomen...
@ Wen29: Ik ben benieuwd hoe het morgen is Zal het laten weten als de strepen hier van de ovu-testen af gaan knallen
Ik ben de laatste maanden flink aan gekomen. Ik kan niet meer zoveel sporten ivm mijn rug. Daar loop ik nu voor bij de fysio. Ga het sporten langzaam aan weer oppakken. Dan zullen de kilo's er denk ik wel weer af gaan. Maar toch maakt het me wel onzeker. Die jurk kunnen ze paar dagen van te voren nog inmaken. ik had trouwstress. Was in een week tijd 5 kilo afgevallen. Gevolg mijn jurk was te groot. Is 4 dagen voor de bruiloft in genomen. En hij zat op de dag zelf als gegoten.
@ Deesjedees: Ik mag morgen mijn jurk afpassen en ophalen. Afgevallen ben ik nog niet, maar mocht het een paar kilo zijn op de trouwdag dan heb ik gelukkig een vetersluiting waarbij je nog iets kan sleutelen Ik ben in de tijd dat ik mijn vriend ken/aan de pil gegaan ben (ik ken hem nu 8 jaar) tussen de 20 en 25 kilo aangekomen. Dat zou ik er graag allemaal weer af hebben, maar dat zal wel even gaan duren. Dus na de bruiloft ga ik echt aan de slag en gooi ik het roer om, voor mezelf en (dan inmiddels) manlief PS: Nu ik het teruglees, schrik ik wel van dat aantal kilo's... Jammer dat ik er niet eerder iets aan gedaan heb en dat de dietist vorig jaar niks uitgehaald heeft...
@dees, ik weet dat ik gewoon teveel heb gegeten en gesnoept de laatste jaren. Maar ook doordat ik zo last kreeg van eczeem. Met name in me gezicht, en nek. Was het voor mij echt niet meer leuk om te sporten. Zodra ik ga zweten, bijt dat in me huid en de volgende dag sta ik compleet in de fik. En onder de rode jeukende vlekken. met als gevolg, zware medicijnen en smeren met hormonenzalf. Ik zag er echt niet uit in die periode. Ook helemaal rond me ogen. En heel raar, op me tepels, pijnlijk kan ik jullie vertellen. Ik vond het vreselijk toen ik er net last van kreeg. Ging ook heel graag naar de sauna, dat hoef ik nu ook niet meer te proberen, zelfde verhaal als sporten.
@Mira Heb mijn jurk afgelopen vrijdag opgehaald. Dus nu even opletten.... Ook ik ben in de 10 jaar flink aangekomen. Bijna 20 kilo na een allergische reactie op medicijnen. En nog eens 8 kilo na het stoppen met roken. Om op een gezond gewicht te komen zou ik bijna de helft van mijn totale gewicht af moeten vallen! (zo'n 45 kilo) Dat gaat me dus nooit lukken. Maar door gezond eten en veel sporten (3/ 4 x per week) probeer ik wel een kilo of 15 af te vallen. Merk nu dat ik weer last krijg van gewrichten enzo...
@mira85 ja pukkels hahah erg he.. ik krijg er ook steeds meer bij .. was eerst aan de diane pil dus nu werkt het denk ik uit.. miss ook een goed teken dat het weer op gang komt hahah.. hoop dat het snel weggaat voor je grote dag.. zou fijn zijn! miss wel stresspukkels? ik heb 1 ovu testje gedaan maar was natuurlijk zo wit als maar wezen kan.. doe volgende week weer 1.. ff steekproef af en toe..
Zo, goedemiddag! Ik ben er ook even een paar dagen niet vanwege voorstellingen en meteen moet ik meer dan 10 bladzijdes bijlezen en zijn er drie nieuwe meiden... welkom allemaal. Hier ook iemand met overgewicht en wat ik ook probeer, het lijkt niet te helpen. De laatste tijd kom ik steeds beter in mijn vel te zitten en 'ineens' is er spontaan 2 kilo af. Ik hoop dat dit zich doorzet! Ik eet namelijk best gezond en beweeg meestal ook genoeg, maar heb nogal eens last van eetbuien. Het feit dat ik er al twee weken geen gehad heb, is echt een mijlpaal. Nu nog vasthouden!
hoi dutchdiva.. ja ik moest ook al ff bijlezen ahahh.. wat goed dat je al wat ben afgevallen.. ik denk ook dat hoe relaxter je word van binnen het beter is voor je lichaam.. dus neem maar lekker de tijd voor jezelf en doe vaak iets wat je leuk vind.ik ben het tegenovergestelde ahhah... kan eten wat ik wil en kom niet aan.. vroeger was het zo erg dat ik wilde aankomen want als sprietje blijf je op school ook niet onopgemerkt.. ben nu op een normaal gewicht gelukkig en niet meer te licht maar gezond eten is het beste denk ik...wel leuk dat dit een levendig pagina is hoor.. gezellig !
Nou idd volop levendig hier! Gezellig! Heb steeds een heleboel terug te lezen! Succes aan de meiden die proberen wat af te vallen! Heb zelf geen overgewicht, maar ben wel de laatste jaren wat kilo's aan gekomen en zit op broekmaatje 40. Platte buik, maar een flinke kont dus met een paar flinke heupen ! Hou ontzettend van lekker eten en kan het nooit bij 1 stuk of handje houden! Heb wel een hond waar ik regelmatg 2x per dag een half uur mee loop en sport 3x per week. Wen29, wat een goeie instelling! Volhouden he meid! Ben wel reuze benieuwd naar het weekend! Heb vanmorgen een doos van 24 dipstick ovutesten besteld! Denk dat ik op dag 12 ga beginnen met testen, of is dat te laat? Mn lange cyclus gezien denk ik eerder te vroeg maar wil niet het risicio lopen te laat te beginnen.
Bij jou al tekenen dat je ongi eraan komt MiniM? Skaya inderdaad op dag 12 beginnen dan kun je je ei niet missen denk ik.
ik temp niet.. moet zeggen dat het bij mij nogal wisselt van temp.. waarom weet ik niet ahah..dus denk niet dat het duidelijk word voor mij wanneer ik eisprong heb., best jammer.. had het anders wel gedaan
Hoe werkt dat tempen eigenlijk? Heel stomme vraag misschien maar doe je dat gewoon met een termometer onder je oksel of een oortermometer of wat?
Skaya geen domme vraag. Ik weet niet of er een officiƫle methode is maar ik meet met een oorthermometer. Dat doe ik elke ochtend bij het wakker worden. Dat vul ik in bij de ff. Die geeft dan aan of ik vruchtbaar of niet ben. Deze maand pas voor het eerst gedaan dus ik weet niet of ik het goed doe.