Spannend Tina, ik duim voor je!! Ik heb volgens de banner vandaag mn meest vruchtbare dag (als ik een cyclus heb van 28 dgn, maar daar gaan we voor het gemak maar ff van uit. Vanavond manlief maar ff verleiden
@ Sandra2: Klussen meid! Go for it @ Sanda (Ik zie nu pas dat het Sanda is en niet Sandra ) en Madelief: Ik ken m'n eigen lichaam helemaal niet heb ik de indruk... Vanmorgen weer niets aan de hand Ondertussen zit ik op 2 dagen voor mijn NOD en sinds vorige week donderdag bruinverlies. Pfff, deze onzekerheid is niks hoor.
@Sandra2: veel plezier met je mannetje!!!! Dat ie maar raak mag schieten @ Tina, haha ja geeft niet, had wel door dat je mij bedoelde Mmm ja echt, het vrouwenlichaam is zeer complex, het laat je vanalles geloven.. Dus ongi nog steeds niet doorgezet?? Ppff wat duurt dat wachten lang he...nog stiekem een testje gedaan? Ik denk dat ik morgen gewoon ongesteld word en dat ik die klachten voel omdat ik ze wíl voelen..Want ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat ik echt zwanger zou zijn deze maand...Maargoed, ik blijf hoop houden (voor ons allebei ) Zolang d'r nog geen ongi is.... hihi xxx
@Sandra2 Veel plezier met klussen. @Sandra Spannend, zal voor je duimen dat je zwanger bent. Nog voor drie dagen pil. Spannend. Vriendlief vind dat ik er nogal veel mee bezig ben. Gisteren eens de regels over bevallingsverlof enzo doorgelezen. Maar is eigenlijk echt triest dan een man maar twee dagen vrij krijg. Voor zo iets belangrijks maar twee dagen. Om te trouwen krijg je er ook twee, en daar verandert je leven minder door. (bij mij in ieder geval) Denken jullie er al over na hoe je het met je werk wil gaan doen na een bevalling?
2 dagen is echt te weinig ja :x Maar goed, ik denk dat we er beiden nog een vakantie achteraan zullen plakken, gewoon wat vakantiedagen sparen. Dan kan mijn vriend zo 3 weken na bevalling thuis zijn natuurlijk. Mijn vriend wil fulltime blijven werken maar is wel flexibel qua werktijden. Hij moet wel zo'n 8 uur maken op een dag, maar kan gerust 6 uur beginnen en dan om 15 uur thuis zijn. Hij kan ook later beginnen en later thuiskomen. Natuurlijk zit hij wel aan afspraken gebonden maar die zijn vaak overdag. Ik werk in de zorg, 32 uur. Heb dus ook weekenddiensten om de week (waardoor al 2 extra dagen doordeweeks vrij) en late diensten die om 15:00u beginnen (=10 minuutjes fietsen van huis), dan kan mijn vriend dus al thuis zijn of even kort overbruggen bij mijn ouders ofzo. En als ik een dagdienst heb dan is de creche ook niet verkeerd. Maar ik twijfel nog heel erg of 32 uur werken niet teveel is. Het zou dus praktisch wel moeten kunnen door de flexibiliteit en onregelmatigheid. Maar misschien is een paar uur minder wel fijner. Nouja, daar kan ik nog wel lang over nadenken natuurlijk!!!
@ madelief: Ja hè We kunnen er helaas ook niets aan doen @ Sanda: Nee, geen stiekeme testjes meer gedaan hoewel de testen liggen de schreeuwen in het badkamerkastje @ Vaddie: Ik probeer het er met mijn vriend niet teveel over te hebben. Ben er uiteindelijk ook veel meer mee bezig dan hij denkt. Ik zou hem er ook helemaal gek me kunnen maken, maar dat doe ik liever niet. (1 gek geval in huis is meer dan genoeg )Je kan hier ook lekker kletsen we zitten in hetzelfde schuitje... Maar nog 3 pillen dus. Spannend hoor. Heb je al foliumzuur in huis gehaald? Hoe gaat het trouwens met de voorbereidingen van het huwelijk? (Is ook een mooie afleiding...) Ik wil na de bevalling part-time gaan werken als het kan, en de kleine naar de kinderopvang brengen. En wat betreft het bevallingsverlof van mijn man...we hebben volgend jaar geen grote vakantieperiodes gepland, dus mocht het raak zijn, dan heeft hij nog wat verlofdagen over.
@Tina85 Bruiloft is eigenlijk al helemaal gepland. Nog een paar danslessen inplannen zodat we mooi kunnen openen en verder wachten tot 16 april. Weinig afleiding wat betreft. Op aanraden van de huisarts ben ik zelfs al begonnen met foliumzuur. Mijn vriend weet dat ik er heel veel mee bezig ben. En wat dat betreft ben ik een rara, de bruiloft is voor mijn vriend veel belangrijker dan dat het voor mij is. Vriend denkt dus nog niet verder dan zwanger worden. (en verzameld al wat babyspullen ) Mijn vriend werkt nu 40 uur en ik 32. Ik heb echter wel 3 uur reistijd per dag. Vriend in totaal 30 minuten ofzo. Vriend wil 40 blijven werken. Ik zou graag een paar uurtjes minder gaan werken zodat ik nog wat avond heb. (ben pas om half 7 thuis) Maar financieel redden wij dat niet. Nou heb ik gelukkig nog wat mogelijkheden binnen mijn contract. En ik kwam er gisteren achter dat het bedrijf waar ik werk ook een betaald ouderschapsverlof kent.
@ Vaddie, tis idd triest dat een man maar 2 dgn krijgt! Ik geloof dat ze er mee bezig zijn om dat uit te breiden naar een week........ Ik werk ook in de zorg 32 uur, wil straks part-time gaan werken 24 uur. M'n vriend werkt 40 uur maar heeft per dag 3.5 uur woon/werkverkeer, lange dagen dus. Ook reist hij veel. Hij heeft nu sinds vorige week 2 thuiswerkdagen gekregen, dus dat is beter! Volgens mij hebben mijn collega's ook wel eens betaald zwangerschapsverlof, ik moet nog eens uitzoeken hoe dat werkt. Groetjes
Manlief werkt bij mij regelmatig over...zeker in de zomer werkt hij heel veel uren (ook op zaterdag) Ik ben een thuismoeder en doe vrijwilligerswerk om wel contacten te houden. Ik vind het genieten om met Maaike te zijn..straks als ze naar school gaat, ga ik weer beginnen met werken! En manlief werkt voor twee
Dames Het hek is van de dam... Ongi is doorgebroken... Teller weer op nul, en op naar ronde 3 Whoehoe! Cyclus van 38 dagen Ik ga gelijk mijn banner aanpassen
Tina, wat jammer!! Maar wel fijn dat je cyclus nu ingekort is! En je weet nu natuurlijk waar je aan toe bent...Niet meer dat onzinnige wachten Op naar de volgende ronde!! Hier nog weinig veranderingen, nog steeds dezelfde kwaaltjes. Maar ik denk dat ik morgenvroeg gewoon ongesteld word. Ik had twee weken geleden op de woensdag én donderdag krampjes (ovulatiepijn) Normaal op 1 dag..Misschien komen de kwalen doordat ik een dik ei had gelegd haha Mocht ik morgenvroeg nog niet ongi zijn dan test ik weer ff. Ik laat het jullie weten! @ Madelief, heb je vriendlief nog verleidt? Hoop dat het voor jou weer meteen raak is!! xxx
hihi nee..heeft geen haast meer..ovutest was nega. Dus we doen het op ons gemakkie vanavond...eerst Maaike maar es naar bed!
Hey meiden hier ook weer een berichtje van mij! @ Tina jammer dat je ongi bent geworden meid maar wel lekker dat je cyclus korter is! @ Sanda spannend voor jou nog!!!! Ben benieuwd naar je testje morgen! zal voor je duimen Hier druk druk de kleine is ziek, moest overgeven en ligt heel erg te hoesten in z'n bed, zielig hoor! Maar gelukkig is het voor ons al weer weekend dus even rustig aan doen! Mijn kwaaltjes zijn dus helemaal weg! dus weet eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben,..wel jammer maarja als ik ongi wordt over een week dan gaat onze 1e ronde in!!! Deze maand was een hele kleine kans was ook niet helemaal de bedoeling aangezien we in juni nog lekker 3 weken op vakantie willen! Maar ben benieuwd of we weer snel zwanger worden! Hoop het natuurlijk wel! Me man zij al we gaan onze best weer doen! Hij heeft er ook weer zin in, in zo'n kleine krummel!
@ manoe:zielig hoor voor de kleine. Verwen het ventje maar goed. @ Sanda: ik ben superbenieuwd!!!! Hoe was je testje vandaag???? Zit superhard te duimen!!! Nou bij mij kan ik er momenteel geen knoop aan vastbinden... Gisterenmiddag een grote klodder bloed, gistereavond weer bruinverlies. Ik dacht: 'zal vannacht wel doorbreken'... vanmorgen weer beetje bruinverlies. Geen rood bloed te bespeuren Heb uit pure wanhoop (en frustratie) een testje gedaan. En die was negatief. Ik snap er echt niets meer van! Heb gisteravond wel beetje buikkrampen gehad en enorme rugpijn. Rugpijn heb ik trouwens nog steeds... Ik ga mn banner maar even weghalen... ik weet het echt niet meer Groetjes Tina
Tina, Dikke knuf meid..hier wordt je helemaal gek van ja! Hoop dat het nu doorbreekt, dan begint je volgende cyclus tenminste!! Sanda, ben je al wakker???Test gedaan? We zitten hier in spanning!!!
Tina85: echt zo vervelend die onzekerheid! Bah. *knuffel* Sanda: Schiet eens op meid Wij zijn nieuwsgierig!