Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje

Uiltje Actief lid

2 apr 2011
    168
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nog een fijne Pasen allemaal!
    Ik zit inmiddels nu op dag 1 van ronde 2 Juultje (en de rest).
    Ik ben bij de 1ste ronde in de eerste instantie uitgegaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Gewoon de cyclus die ik de laatste maanden heb aangehouden met de pil (in de hoop dat mijn lijf dit na het stoppen zou onthouden). Ik heb afgelopen vrijdag een zwangerschapstest gedaan, heel spannend vond ik het. Helaas negatief, maar had stiekem ook niet verwacht dat het direct raak zou zijn. Eergisteren en gisteren had ik een ieniemienie beetje bloed, dus dacht eerst dat ik toch een langere cyclus had en dus misschien een innestellingsbloeding. Maar vanochtend helder rood bloed; ik ben ongi geworden. Voelt een beetje dubbel zoals de meeste van jullie wel zullen begrijpen. Ik heb nu gelijk maar een banner aangemaakt met vandaag als dag 1, of zouden jullie eergisteren of gisteren aanhouden als dag 1?? Verder heb ik de luteale fase nu nog op 14 staan. Ik wil deze 2e ronde ook aan de slag met ovu testen. Welke adviseren jullie me?

Ben je trouwens weer beter Juultje? Balen met dit mooie weer!

@ Me83:Ja toch heb je altijd stiekem ergens een beetje hoop, maar net niet teveel; toch een bescherming voor onszelf denk ik. Fijn dat je na het stoppen met de pil wat kilo’s bent afgevallen. Ik hoop dat er bij mij ook nog wat af gaat, al is het geen noodzaak, ’t is toch wel lekker. Maar jij dus de 1ste ronde, spannend. Wanneer ben je gestopt met de pil?

@ Wen29: Hoogtepunt na de daad? Helpt dat ja?
    En ‘mama’s to be’ er kwam een grote glimlach op mijn gezicht toen ik dat las! Mijn vriend moet ook werken vandaag, dus ik zit nu met de laptop in de tuin. Moet een hoop verslagen schrijven, heb het lekker lopen uitstellen maar vandaag moet ik! Ik weet nog niet wat we gaan doen op de 30e, wat ik wel weet is dat ik niks drink tot ik bevallen ben. Het voelt gewoon een beetje eng, maar ik overdrijf misschien. Ik dacht trouwens dat die bloedband er na 2 weken al is ipv 5?

Raar inderdaad he, dat we zoveel intieme dingen delen maar we kennen elkaar niet eens. Of misschien zitten er wel bekenden op het forum, zou zo maar eens kunnen! Ik bedoel, jullie weten mijn naam niet, mijn woonplaats niet etc. Ik vind het in ieder geval wel fijn om mijn ei (haha) kwijt te kunnen. Ook ik heb een bepaald beeld in mijn hoofd van de mensen hier op het forum, grappig he.

@ Nino: Balen dat je op dit moment nog niet veel wijzer bent, maar wel fijn dat je snel naar de gyn kan. Hoop dat het allemaal wat duidelijker voor je wordt.

@ Brotherbear: Fijn dat je niet zoveel last hebt gehad van het ontpillen en ook dat je cyclus op gang is. Mijn plan was ook om eerst de natuurlijke ongi te laten komen, maar dat geduld had ik niet meer! Spannend dat je nu overtijd bent! Testen?

@ Kwiebje: fijn dat ongi is doorgebroken!

Deesjedees wat vervelend dat je soms zo gek wordt van je man. Gelukkig trekt die van mij het nu nog aardig haha, ik praat de oren van zijn kop over zwanger worden en baby’s. Hij probeert me te begrijpen, al denk ik dat het voor een man sowieso lastig is deze rollercoaster te volgen. Ik weet gelukkig wel dat hij het fantastisch zou vinden als ik zwanger ben, hij ziet het helemaal zitten en ik zie een hele goede vader in hem, daar twijfel ik geen moment over.
    En Wen29 dat informatiegeil ben ik ook ja en mijn vriend heeft dat inderdaad ook niet zo, dan zeg ik ook wel eens tegen hem van dat ie eens op internet wat dingen moet gaan lezen ofzo haha! Misschien moeten we een gedeelte op het forum aanmaken voor onze mannen bwahaha!

Dat jaloerse is hier ook bekend Mira85, dus nee je bent echt niet de enige! Als ik nu zwangere meiden zie dan valt het wel mee, maar als ik hoor dat iemand ook gaat beginnen met zwanger worden of nu zwanger wordt dan komt er bij mij ook wel eens wat omhoog borrelen…

Wat betreft het ‘moetje’ Jannie1980, ook dat herken ik wel hoor! Niet dat ik het met tegenzin doe en mijn vriend ook niet, maar soms moeten we wel zin maken. Achteraf is het altijd weer fijn geweest, maar uiteindelijk zijn we er toch meer voor om te klussen als we er echt zin in hebben…en niet omdat het nou eenmaal mijn vruchtbare dag is.
    En oja, inderdaad goed dat je ‘zwangeren’ ook aan de lijst hebt toegevoegd!

Nou, ik ben niet bepaald kort van stof haha! Geniet nog van de dag vandaag!

2. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zo Uiltje,
    Das een heel verhaal, maar om even op je vraag terug te komen; ik gebruik de ovutesten van zwanger en kids, de dipsticks.
    Heb er goede ervaringen mee en ondanks dat ik een regelmatige cyclus heb vind ik het fijn om ze te gebruiken en de zekerheid te hebben van mn ei.

Succes ermee en fijne dag!

3. me83

me83 Niet meer actief

@uiltje.. ik ben 8 feb gestopt met de pil.. heb nu geen gekke bloedingkjes meer dus toch ook ff veel geklust deze week...ze zeggen dat je aankomt door de pil ,daarom was ik ook blij toen ik die kreeg van de ha want ik was altijd al een spriet,dus nu geen noodzaak om af tevallen maar staat wel mooi -2 kg haha.. ben iig niet meer te licht zoals altijd dus kan geen kwaad

ik eet ook alles wat los of vastzit hoor ahahah

@nino... jeetje zeg .. nou hopen dat er niks aan de hand is en dat je wel snel duidelijkheid heb... ik zal voor je duimen!!

ik drink zelf haast nooit alcohol.. ik hou ern nooit zo van..dus is wel gunstig nu.. niemand die me raar aankijkt als ik niet zou drinken haha.. soms neem ik 1 mix drankje met half puntje ..is sterk zat voor mij.. of 1 wijntje (klein glas) volgens mij kan zo weinig niet zoveel kwaad in het begin..ken genoeg mensen die flink hebben gefeest toen ze nog niet wisten dat ze zwanger waren en die kregen stuk voor stuk een gezond kindje..maar ik kijk altijd wel hoe me cyclus is enzo.. als ik ongi ben neem ik wel een drankje .. of als ik nega getest heb ofzo.. maar meer omdat ik gek ben op brie /rood vlees/filet american enzo

4. me83

me83 Niet meer actief

@kwiebje.. oh ze zijn dus wel zo snel met die ovu testjes.. ik had ze al gezien op de site maar nog niet besteld..goed om te weten!! :)

5. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Ik gebruik ook de testen van zwanger en kids en ook erg tevreden over.

Wat betreft alcohol en risicovol eten doe ik alles tot mijn eisprong en daarna niet meer. Dus tot.het moment dat ik een positieve ovulatietest heb.

Verder hier nog steeds ziek. Beetje jammer maar niets aan te doen. Binnenkort lekker op vakantie en als mijn cyclus een beetje gaat zoals ik denk dat het gaat mag ik aan het einde van de vakantie testen. Twijfel beetje of ik testen zal meenemen. Hoe gaan jullie dat doen?

6. me83

me83 Niet meer actief

ja als je de testen niet meeneemt kan je ook niet teleurgesteld worden nog op vakantie.. maar miss wel handig te weten als je wel zwanger zou zijn omdat je dat moet melden in het vliegtuig als je gaat vliegen..

7. me83

me83 Niet meer actief

@juultje.. wel handig dan die ovu testjes.. ik heb daar nu nog geen zekerheid van.. volgende maand ga ik ze echt gebruiken met regelmaat..ik ben iig blij dat je wel brie mag eten zolang er maar geen rauwe koemelk inzit. dus als er ergens op staat.cru au lait of andersom;).. dan mag je het niet.. ik lees graag die tijdschriftjes van zwanger en ouders van nu.. daar las ik het in:)

8. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @uiltje, ik heb de ovutesten vam sensitest. Werken prima, als ik in de ochtend bestel, heb ik ze de volgende dag in huis. Ze zeggen, we hebben het allemaal maar te geloven. Dat als je klaarkomt NA de daad, je je baarmoeder aanspant, en dat dan het zaad een duwtje de goede richting in krijgt zeg maar! :D

@ juultje, ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt meid. Lekker vakantie. Zal als ik jou was wel testjes mee nemen dan. Ik ga 13 mei op vakantie, heerlijk. Maar grote kans dat dan precies me volgende eisprong is. Dus hopen dat het raak is nu. Ga namelijk met me 2 beste vriendinnen op vakantie, dus ja... Zwanger raken zonder me man is wat lastig hè... ;)

Als me ongi niet door komt zetten hoop ik het vol te houden tot donderdag 5 mei... Spannend...:)

9. me83

me83 Niet meer actief

echt een spanning hier zeg.. veel mogen snel testen(al duurt het eeuwen lijkt wel) en veel met aankomend eisprong.. ik hoop dat er snel meiden zijn die op roze mogen hoor..:D

10. me83

me83 Niet meer actief

net als wat uiltje zei benik ook altijd benieuwd hoe iemand er dan uitziet enzo.. omdat we juist dit soort dingen delen en ook door de grappige dingetjes tussendoor heb je snel een beeld van iemand..vind het leuk dat iedereen hier elkaar accepteerd als persoon zonder elkaar te zien..maar juist door de dingen die we delen:D

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat gaan er veel meiden lekker op vakantie:)
    Wij gaan ook 9 mei, ter ere van onze 1e trouwdag(we zijn niet op huwelijksreis geweest)
    We gaan lekker een midweekje naar frankrijk. Les trois forets van Center Parcs. Heb er onwijze zin in.

12. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Drinken, Ik vind het soms ook erg lastig. Mijn nod is zaterdag. Gaan vrijdag weg. Ik denk dat ik wel paar wijntjes pak vrijdag. Ik drink namelijk nooit veel.
    Wilde eerst testen vrijdag, maar ik denk dat het deze ronde niet raak is. Heb totaal geen klachten. Witte afscheiding is ook al weer minder geworden.

13. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Drinken ja lastig., vooral met dit weer lust ik wel een wit wijntje op een feestje of lekker in de tuin bij een vuurtje.,
    Volgende week gaan wij ook lekker een weekje weg.,! Kan niet wachten..,!!!
    Maar ook daar denk ik wel een wijntje te nemen., Ben nu toch ongesteld geweest dus ja, dan kan het wel.., maar als mijn NOD nadert doe ik het inderdaad niet.., Maar het blijft lastig hoor..,

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Nino wat fijn dat de ha je serieus neemt en je gelijk doorstuurt naar de gyn! Ben benieuwd wat ze zullen zeggen!

Dames die op vakantie gaan, wat lekker zeg!!! Wij gaan ook half mei een weekje naar Limburg met de hele familie en een stel honden :D

Drinken doe ik niet veel. Nu heel af en toe eens, maar dat blijft dan bij 1 glaasje. Zal me nu zeker niet volgieten, nooit gedaan ook.

Mams136 voor jou gaat het opschieten...hoop op veel roze!

Uiltje, ik heb net als Wen29 de dipsticks van sensitest. Je krijgt ze idd erg snel bezorgd en ze werken prima!

Hier nog steeds weinig bijzonders. Wel net als vorige rondes voel ik wel dingetjes in mn onderbuik, steken in borsten en ben ik af en toe flink misselijk na het eten..

15. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Ik heb mijn testen ook bij sensitest vandaan., voordelig en snel bezorgd en discreet verpakt (fijn met zo'n nieuwschierige en alles wetende buurvrouw zoals ik heb, haha)

O dames.,! Zaterdag gaan wij op vakantie en in die week is mijn vriend jarig., heb ik een super gaaf kado besteld uit amerika, vrees ik dat het niet op tijd komt:S grrrr en nu heeft mijn vriend ook al geroepen: Krijg ik dat misschien! Ik mezelf er geprobeerd uit te lullen want hij had het WEEEER goed (elk jaar hetzelde:S) Ik had het nog wel zo goed aangepakt dit jaar:S niet leuk, maarja weet wel dat hij er superblij mee is..,
    Duimen dat het optijd komt het is toch wel leuk als hij echt wat krijgt op zijn verjaardag.,
    Het is vrijgegeven bij de Douane in Amerika nu naar NL met het vliegtuig en dan kijken hoelang de Douane er hier over doet:S
    Moest het ff kwijt want ik haaat het als dingen niet gaan zoals gepland hahaha

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden..

Hier helaas op rood gegaan vandaag. 25 dagen dus.
    Had ook niet het gevoel dat het raak zou zijn dit x.
    Heb voor mn banner 28 dagen aangehouden.
    Nu ovuleer ik op vakantie weer dus wie weet kunnen we er in Frankrijk 1tje maken :p Hoef ik me iig niet druk te maken dat manlief niet thuis is wanneer mn ei springt ;)

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    NOD-LIJST:

30 april
    - Tina85 (40, ronde 1 na bbz, 1ste kindje, 26 jaar)
    - Deesjedees ( 29dagen ronde 1 na mk, 1ste kindje, 25 jaar)
    3 mei
    - Skaya (42 dagen??, ronde 3, 1e kindje, 22 jaar)
    5 mei
    - Wen29 (28 dagen, ronde 3, 1 e kindje, 29 jaar)
    07mei
    - MiniM (28 dgn, ronde 5, 1e kindje, 30 jr)
    14 mei
    - jannie1980(27 dagen, 2e ronde na 2eMK, 3e kindje, 30 jr)
    19 mei
    - Kwiebje (30 dagen, ronde 3, 1e kindje, 31 jaar)
    20 mei
    - Mira85 (uitgegaan van 40 dagen, ronde 1, 1e kindje, 26 jaar)
    22 mei
    - Juultje (33 dagen ronde 4, 1e kindje, 26 jaar)
    24 mei
    -Mams136 (28 dagen, ronde 2, 2e kindje, 23 jaar)

ZWANGERLIJST:

Zo eventjes mezelf weer een ronde opgeschoven.

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Jammer, das wel fijn dat je ei sprong nu in jullie vakantie valt. Dat dus je man vaak verleiden. Hopelijk kan je dan snel op roze

19. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @mama, jammer!! Maar heerlijk vooruitzicht dat je straks rond je ei lekker samen bent. En heerlijk relax op vakantie, moet goed komen dan toch??!!

@kirsten, OK!! Nu wil ik het weten ook natuurlijk ;). Wat is dat super kado... ben heel nieuwschierig nu...:)

Hier nog steeds zware borsten, en moe.. echt moe. Heb geen idee van deze maand. We zien het wel. Zolang ik in de ochtend nog niet boven de wc hang om te spugen, ga ik proberen niet te hopen...

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Iedereen die op vakantie gaat de komende tijd: Veel plezier!

Over drank/drinken: Ik drink sowieso weinig alcohol. Ik denk dat ik met gemiddeld eens in de maand 1 of 2 glazen ongeveer goed zit. Ik denk er wel bewust over na, na de eisprong bewust geen alcohol voor mij tot ik echt ongi zou zijn. Mijn man houdt wel van een biertje en op vrijdagavond, nadat hij zijn duik-/zwemtraining heeft gehad, drinkt hij max 3 biertjes. Verder niet echt veel als het goed is.

Mams136: Wat jammer dat je ongi bent geworden. Hopelijk snel er vanaf en dan op naar de volgende ronde! Een Frans eitje dus ;)

Wen29: Ik ga voor je duimen hoor! Hopelijk op roze!!!

Ik zou ook wel op vakantie willen (ben ik wel aan toe na onze bruiloft), maar mijn man heeft helaas niet genoeg vrije dagen meer over :( Dat krijg je ervan als je van baas veranderd... Volgende week meivakantie (dat heb ik nog als student :D) maar daarin ook geen tijd om te ontspannen, nog even knallen met de laatste loodjes in het zicht ;)
    Verder gaan we natuurlijk gewoon door met het zoeken van eitjes (ondanks dat Pasen weer voorbij is ;)) en het klussen om die zwemmertjes maar klaar te hebben staan mocht er een eitjes voorbij komen :p

Deel Deze Pagina