Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wen jaaa zo voel ik het nu ook en vorige ronde was ik ook al wel een stuk nuchterder. Maar weet nog heel goed net als vorige ronde dat 2 dagen voor NOD ik toch weer ontzettende testdrang krijgt enz :D Kijken hoe het nu gaat.
    Wil op zn vroegst volgende week woensdag testen, dan ben ik vrij en weet ik zeker dat ik echt overtijd ben.

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Vaddie: Wat een mooie jurk! Als ik in een kleurtje getrouwd zou zijn, zou ik ook zeker voor paars gekozen hebben. Staat jou ook echt super mooi.

Verder hier alles zijn gangetje, net een eindgesprek voor mijn vorige stage gehad en gehaald. Op naar een diploma :D

3. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @all, meiden wat zouden jullie doen??

Wij zijn in december op vakantie naar Afrika geweest, en nou moeten we eigenlijk deze maand of in juni nog een aantal vaccinaties halen (hep a & b, en en DTP) als ik het goed heb onthouden. Ik dacht er net aan omdat we het over vliegreizen hadden. Nou heb ik nagevraagd, en ze blijven hier neutraal in. Het zou eigenlijk geen kwaad kunnen. Maar geven ook geen garantie. Ik heb er zelf niet zo goed gevoel bij, wat zouden jullie doen??

4. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Poeh Wen, heb geen idee...
    Informeer anders ff bij je HA?

5. me83

me83 Niet meer actief

@vaddie.. nogmaals gefeliciteerd!! fijn dat het een mooie honeymoon was ondanks je ongi..prachtige foto!! je zag er mooi uit!!

@mira ook gefeliciteerd met je stage!! in the pocket!!op naar je diploma..

@zoetje... jeetje je houd het wel spannend zeg!!kan je het nog volhouden tot zaterdag???
    en er zijn idd mensen die het kunnen zien als iemand zwanger is..dit maakt het wel nog spannender.. hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt..
    ik wil snel roze zien hier hoor..

hier nog geen testdrang of iets.. haal ook gewoon geen testen zodat ik niet in de verleiding kom hahah

wel komen er pukkels en vette huid op maar dat kan van alles zijn dus ga er gewoon vanuit dat het bij me komende ongi hoort.. dan is de verrassing des te leuker als ik niet ongi word ahahha

ik heb zelf vorige keer ovu testen van de kruidvat gehaald..las dat er meer mensen neit tevreden over waren.. volgens mij klopte het bij mij wel want ik begon een week voor me ongi(wist ik veel)en ik had een lichte streep en die werd steeds lichter tot het wit was.. en toen ongi.. dus bij mij klopte die zover ik weet wel

maar volgende keer wil ik ze bestellen van babyboom site..

wat een wind trouwens buiten zeg... was zowat weggewaait haahah

:D

6. me83

me83 Niet meer actief

@wen.. ja vraag ff bij de ha.. volgens mij kan het geen kwaad bij een eventuele zwangerschap..

zou erger zijn als je je niet inent en je wel wat oploopt ofzo..je weet maar nooit of je een goede plakbeeb heb of niet dus neem het zekere voor het onzekere.. als het goed is moeten ze daar ook info voor geven of iig de bijsluiters laten lezen voor het geval je ergens allergies voor ben ofzo

7. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @me83, we zijn al op vakantie geweest. Dit is een soort afsluiter. Dat je weer voor 25 jaar bent beschermt.

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    #3168 Tina85, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
    @ Wen: waarom moet jij nu nog inentingen halen als je al op vakantie geweest bent? Ik heb dezelfde inentingen gehad in oktober (voor onze huwelijksreis) en heb daarna geen nieuwe meer moeten halen... Je laat je toch inenten voor je op vakantie gaat? Of zeg ik nu iets raars?:D

Edit: ik lees net dat het om een "afsluiting" gaat. Als ik jouw was zou ik wachten tot je ongi word. Mocht je dat niet worden (en dat hopen we natuurlijk) zou ik het even vragen bij de huisarts. Persoonlijk denk ik dat ik het risico niet zou nemen om de baby te "beschadigen" Schijt aan die inenting dan. :) Mocht je de inenting later toch nodig hebben, zou ik het dan gewoon opnieuw laten doen... Dan maar geen 25 jaar bescherming... die inentingen zijn voor Nederland niet verplicht...en als het goed is heb je je voor je vakantie al laten vaccineren waardoor je dit jaar zowiezo "save" zit...

9. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @Tina, ja ik weet het ook niet. Wij zijn in Gambia geweest, en moesten echt voor bijna alles een prik. En 3 daarvan dus deze, moesten we nog een keer halen. Dan ben je dus weer 25 jaar beschermt, en anders vervalt dat weer ofzo. Ik ga het morgen nog eens goed navragen. Misschien had het iets met onze malariatabletten te maken bedenk ik me nu. Weet het ook niet :(. Maar toen ik vanmiddag belde, had ze zo onze verwijzing voor aankomende maanden zo naar boven. Dus het klopt wel..:(

10. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @tina, hahaha onze berichtjes hebben elkaar net gekruist. Ik denk dat ik idd ook voor de "Schijt aan de inentingen" ga :D. Volgende tripje naar tropisch ziekteoord zien we dan wel weer :). kan nooit goed zijn, voor zo'n mooie klein lief eitje wat hoplelijk al in me buik zit....

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Op de website van het GGD vind ik onderstaande...
    DTP veroorzaakt geen geboorteafwijkingen.
    Vaccinaties tegen hepatitis A, hepatitis B, meningitis, en rabiës en de injectie tegen buiktyfus worden op basis van de huidige kennis beschouwd als veilig voor zwangeren.

12. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dus in principe zou de herhalingsvaccinatie geen kwaad kunnen...

Maar ik zou het risico niet nemen. Stel dat je zwanger ben en er gaat iets mis dan vergeef je je dat zelf toch nooit? Om maar te zwijgen van de onzekerheid "zou het door die vaccinatie komen???". Brrr nee, moet er niet aan denken...

13. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0

Lief van je dat je dat heb opgezocht. Zo ver was ik zelf nog niet. En ik sluit me helemaal aan bij je. Moet er niet aandenken dat er iets niet goed is... En dat je dan gaat denken, het zou toch niet daarvan zijn. Tanks voor je hulp meis..:)

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wen29 ik zou het idd ook lekker doen na je bevalling. Dan haal je hem dat jaar daarna evenetueel nog een keer voor die 25 jaar bescherming. Zolang je geen plannen hebt om de tropen in te gaan zou ik lekker het zekere voor het onzekere nemen en je nu niet laten enten. Net wat Tina zegt, je zou jezelf nooit vergeven als het eventueel na die inenting (door wat dan ook) fout gaat.

15. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Wen: Lastig hoor.., ik denk dat als je ongi wordt dat je het wel kan doen.., zeker als er bij staat dat het geen kwaad kan., maar je moet het zelf weten natuurlijk., Lastig hoor..,
    Je symptomen klinken allemaal super goed dus ja we hopen natuurlijk dat je niet ongi wordt en op roze springt!

Mooie trouwfoto vaddie! Leuk hoor., mooi dat jullie een mooie huwelijksreis hebben gehad, jammer van je ongi, maar kop op, 5 dagen korter is heel mooi!

Zaterdag ga ik op vakantie.., Kom vrijdag weer terug.., Lekker naar belgie, benieuwd of het weer nog iets warmer wordt als voorspelt,.,

@ Zoetje: Goed dat jullie er even lekker tussenuit zijn gegaan, kan me voorstellen dat dat je goed doet..,

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dames, ik beken...ik heb vanmorgen getest...negatief helaas :(
    Ik had mezelf niet meer in de hand. Maar die testdrang is nu gelijk over...

17. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Tina85: Oow, wat jammer nu. Maar zoals al veel vaker gezegd hier en op andere topics: GEEN BLOED GEEFT MOED!!! We blijven duimen!

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    balen meis, maar idd, geen bloed geeft moed... dus lijf voor je duimen!

19. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @Tina, ik blijf ook duimen hoor meid!!

@kirsten, hoe is het bij jou, al ei in zicht? Weet niet zo goed meer op hoeveel dagen je nu na je ongi zit. Ben je al me ovutestjes bezig?

@all, Vandaag klein grijs wolkje boven me hoofd, beetje knorretje vandaag. Heb je wel eens he :) klote hormonen.
    Gister echt behoorlijke krampen en steken gehad in bed. Heb sinds dien het gevoel of er een elastiek gespannen staat zo net boven me schaamstreek. Dat ik echt even dacht zou dit nou een innesteling zijn :(. Zweet brak me ook even uit, echt opeens zo moment van het kan wel eens raak zijn!! Niet dat we het niet willen, alles behalve. Maar zo vlaag van spanning. Van jeetje, straks zijn we misschien wel zwanger. En wat gaat er dan allemaal gebeuren..

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Wen29: Ook ik heb wel eens zo´n wolkje boven mijn hoofd, hoewel het ook wel eens een onweersbui kan zijn. Idd, lekkere hormonen zeg... Spannend al die dingen die je voelt!!! Hopelijk weet je snel meer en kan je op roze :D

Deel Deze Pagina