Wel fijn dat alles er verder goed uit zag. Nou dan weet je wat je te doen staat als je terug thuis bent. Wel te hopen dat je eitje van het weekend springt. En dan natuurlijk over 2 weken een mooie roze test. Heeft de gynecoloog ook verteld waar nou dat bruinverlies vandaan kwam?
Nino: Fijn dat ze geen rare dingen hebben kunnen ontdekken aan je eierstokken. Een hele geruststelling, denk ik zo. Ik kan begrijpen dat het snel ging en je niet weet wat je ervan moet verwachten, laat het even bezinken!
Nee over dat bruinverlies heeft ze eigenlijk niets gezegd. Is nu ook zo goed als over. Had alweer normale afscheiding en vanmorgen nog ietsiepietsie lichtbruin erbij. Ze zei alleen dat het geen normale menstruatie is geweest. Net mn vriend gebeld of hij niet alvast naar huis kon komen, zodat ik m nog even zou ´zien´ voordat ik vertrek. Hij kan eigenlijk altijd wel weg als t echt moet BEHALVE vandaag, grrr!!!
Nino: als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de ha en vragen voor een bloedonderzoek. Misschien dat ze daar wat uit kunnen halen? In ieder geval wel fijn dat ze geen gekke dingen zagen op de echo. Zei de gyn verder niets over waar je lange cyclus van zou kunnen komen? Ow en als je om 3u vertrekt...dan kan een quickie toch nog wel??? Is toch ook wel eens leuk Succes in ieder geval. EDIT: ow, lees nu dat je vriend niet naar huis kan komen...
Wat kunnen ze eigenlijk uit zo'n bloed onderzoek halen? Ik kom hier even klachen. Moet zo gaan werken maar heb echt geen zin. Ben zo moe en het lijkt wel of ze met een hamer op mijn hoofd slaan. pffff.
Ja echt jammer! Ze zei verder alleen dat het wel vaker voorkomt een lange cyclus. Verder was ze vooral gewoon positief over dat ene eitje... Ik probeer niet te blij te zijn. Ga gewoon verder drammen bij de ha.
Tina: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze allemaal kunnen zien daarin wat met zwanger worden te maken heeft. Hormoonwaarden neem ik aan? Deesjedees: Ach meid toch! Moet ik kijken of ik die man met de hamer kan vloeren zodat hij niet meer slaat? Verder kan ik je helaas niet helpen
Bij mij gaan ze een bloedonderzoek doen omdat ik bang ben voor PCOS. Ik heb een aantal symptomen en mijn temperatuurkaartje zou hier ook naar kunnen wijzen. Ze gaan in ieder geval op heel wat dingen checken: hormonen, schildklier, suiker, cholesterol,... Het is best mogelijk dat het ene het andere uitlokt en daardoor mijn lichaam ergens niet optimaal functioneert. Hormoonlevels spreken voor zich denk ik , afwijkende schildklier kan anovulatie tot gevolg hebben wat op zijn beurt weer zorgt voor gekke en lange cyclussen. Vanwege mijn overgewicht en hoge bloeddruk worden suiker en cholesterol ook gecontroleerd (de combinatie van dit alles zou ook een oorzaak kunnen zijn van mijn gekke cyclussen en gebrek aan eisprong) Het kan in ieder geval geen kwaad om zo een check te laten doen... als ze niets vinden is dat alleen maar goed. Dan kan je dat ook weer van je kaartje strepen. Mochten ze wel iets vinden, dan kunnen ze je daar weer verder mee helpen... Tja...niet geschoten is altijd mis hè
Ow, nog even voor de duidelijkheid. De huisarts denkt aan PCOS, maar hij kon niet bevestigen dat dit enkel met een bloedtest aangewezen kan worden! Daar zijn ook inwendige echo's enzo voor nodig...
@Deesjedees: ken het probleem. Nog steeds hoofdpijn en zo geen zin. Wil slapen, ben zo moe. Snap er niks van, heb echt als een blok beton geslapen. @Mira: ook hier gefeliciteerd. @Nino: toch wel gerustelling dat je binnenkant er goed uit zag.
Weet ik niet precies Dees. Volgens mij op wat voor moment je in je cyclus zit. He getver, hopelijk voel je je snel wat beter. Haha dit is zooo hilarisch... Bel net mn vriend, die heeft t toch voor mekaar gekregen om weg te gaan. Hij zal hier denk zo rond 14.00 uur zijn. Ik had ondertussen al eerder afgesproken met mijn vriendin om 14.00 uur dus.... Nu snel vriendin ff gebeld dat het iets later word... Dus Tina dat word inderdaad een quickie! Poehh. Ga alvast maar klaar liggen
Nino: Whaahaa, wat een gedoe zeg! Als het nu raak mocht zijn, vergeet je dat nooit meer! En verder...have fun!
@Nino, hahahaha zet hem op he meid. Op je rug en daarna ff benen in de lucht houden... Oohh heerlijk, kan zo lachen om zulk soort situaties. Geweldig!! Ik vind het eigenlijk wel positief nieuws van de gyn. Geen gekke dingen, en stuk duidelijker dan een ovutest. Nu weet je eindelijk een beetje waar je aan toe bent. @dees, het begon bij mij 2 weken geleden ook met gevoel van hamer op me kop, naar nu wakker worden alsof er een vrachtwagen over je heen is gereden. Let's hope so... @tina, jeetje meid. Jij heb het zeker ook niet makkelijk. Maar wat als er PCOS wordt ontdekt. Heeft dat verder erge gevolgen dan??
@tina, heb voor mezelf even wat opgezocht over PCOS, wist namelijk niet precies wat het was. Maar ik lees dat het dan voornamelijk van het uitblijven van je cylus is. Maar ok, hij is dan wel niet standaard 28 dagen bij jou, maar je heb er wel 1. En je bent natuurlijk zelfs al een keer zwanger geweest. Dat toont dan toch aan dat het kan bij jullie. Het is nu nog zo kort na je miskraam, als je bedenkt dat je er normaal een half jaar tot jaar over doet om zwanger te worden. Of heb je er zelf gewoon een ander gevoel over, dat er iets niet goed zit?
Tja, PCOS houd in dat je minder of geen eisprong hebt. Bij sommigen kan het dmv afvallen een stuk beter worden. Sommigen hebben medicijnen zoals clomid nodig om een eisprong op te wekken. Als dat niet lukt denk dat er overgegaan word op hormoonbehandelingen zoals iui of ivf.(maar van daar ben ik niet helemaal zeker van...) Maar ik wil nog niet te had van stapel lopen. Momenteel heb ik aardig wat symptomen die wijzen in de richting van pcos, maar het is nog niet zeker. Het zou bv ook kunnen dat een traagwerkende schildklier mijn hormoonaanmaak in de war stuurt, en dat mijn lichaam daardoor niet in actie schiet. En ik mag ook niet vergeten dat het ook nog een nawerking van mijn bbz kan zijn... Nog even afwachten dus. Momenteel probeer ik in ieder geval iets aan mijn overgewicht te doen en wat meer te bewegen. Kan nooit kwaad hè Wie weet krijg ik dan ook ooit eens zo een slanke taille *droomt even weg* Positief blijven denken hè...Ik heb met de bbz al bewezen dat ik zwanger kan worden...het duurt alleen misschien wat langer of met een omweg.
Hihi wen, bijna tegelijk gepost Maar je hebt inderdaad gelijk. Maar omdat ik nog maar één eileider over heb is mijn kans op een zwangerschap een beetje kleiner dan bij andere vrouwen. Als ik dan ook nog eens minder eisprongen heb, word de kans nog kleiner tot minimaal... (zonder hulp in ieder geval)
@ tina, ja klint logisch. Sorry, was even vergeten van je eileider. Nou spannend hoor, hoop dat jullie ook snel duidelijkheid hebben Dikke knuf....