Oh, ok. Tja ik heb geen problemen met het slikken vanapsules/pillen. Maar was toch benieuwd Het enige waar ik zo'n held in ben is het onthouden dat ik er 2 moet nemen Ben soms nogal verstrooid/vergeetachtig hihi, wat een grappig woord 'zwangerder'
haha ja, dat vond ik ook wel. Dus toch maar laten staan Ik zet op de strip de O van ochtend en A van avond. Zo kan ik meteen zien of ik er een vergeten ben. want soms dan twijfel je echt.
@Fleurop; hahaha zwangerder Klinkt grappig Bedankt voor je opbeurende woorden! Ik heb net de verloskundige gebeld en ik heb 29december al mijn eerste echo!!!! Aaaahhh, vind het zo spannend!!!! Dan zal ik 7 weken zijn...Ik hoop echt dat alles goed is!! Ze klonk in ieder geval heel aardig...gelukkig Het is trouwens inderdaad al goed dat je nu al begint met suplementen, zo kan je lichaam een 'voorraadje' aanleggen van de belangrijke vitamines en mineralen (o.a. foliumzuur) @Tina, hihi, VSM uitgezocht op de kleur van het doosje Zo kan het ook natuurlijk Haha fijn dat je je kip(lekker) voelt Nu nog een dik ei leggen en het plaatje is compleet hihi
Inderdaad Sanda, laat dat ei maar komen Kippiekippie hier is helemaal klaar voor een kuiken Wat leuk dat je dit jaar nog bij de vk terecht kunt! Lijkt me zo leuk, een kijkje wat er gebeurt in je buik. Dat eerst teken van leven... <zucht> ben jaloers op je... (maar op een positieve manier ) Hoe heb jij je vk trouwens gevonden? Gewoon op internet gezocht, of viavia gehoord van een goede? Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen te zoeken (Niet dat ik het nu al nodig heb...maar wie weet )
@Tina, hahah onze moederkloek is er klaar voor! Jaa ik heb er ook super veel zin in!! Kan niet wachten..het liefst wil ik nu gaan slapen en pas 29 december wakker worden Maar is ook erg spannend, er kan dan bijv. uitkomen dat er iets mis is. Maargoed, daar moet ik maar even niet van uit gaan..De verloskundige heb ik via google gevonden, maar ik dacht me te herinneren dat mijn zus daar toen ook met haar zwangerschap is geweest en ze had er goede ervaringen mee..Is wel in een ander dorp, maarja dat heb ik er voorover. Ben zo benieuwd!!! En bij jou komt het ook vast snel..misschien zit je volgende maand al in hetzelfde schuitje als ik Ik heb het gisteren trouwens verteld aan mijn beste vriendin..ik kon het gewoon niet voor me houden..Omdat we nog niet echt bezig waren was ze dan ook helemaal in shock, maar ze vond het supergeweldig en ze hoopte dat het een plak-beeb zou zijn Ik kan niet wachten om het iedereen te vertellen...Maar geduld, geduld, geduld
Ik gebruik ook puur mama van vsm, hier zitten van de vitamines meer in (volgens mij 100%) dan bij die van davitamon geloof ik. Ik ga denk ik ook die van de visolie maar es aanschaffen...ik lust geen vis, dus krijg als die vetten niet binnen! @ Sanda Spannend straks de eerste afspraak met de vk! Meid, je bent echt zwanger!!Streepie donkerder of niet...
Ik vroeg me af; je cyclus gaat in op de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar vanaf wanneer tel je een zwangerschap eigenlijk? Vanaf het moment dat je je eisprong had? Of net als de cyclus de eerste dag van menstruatie. Dat laatste zal dan raar zijn, want dan ben je toch nog niet zwanger.... Tot zover de domme vraag
@ fleurop: Je cyclus gaat in op de 1ste dag van je ongesteldheid. Een zwangerschap tel je ook vanaf die datum. De eerste twee weken ben je dan nog niet zwanger, maar die krijg je er gewoon bij. Voorbeeldje... als je een cyclus van 28 dagen hebt, ben je op dag 28 dus 4 weken zwanger, ook al heb je je eisprong op dag 14 gehad. Waarom ze dit zo tellen weet ik niet...heeft misschien iets te maken met de verschillen in cycluslengtes? Geen idee eigenlijk
Ja heeft daar wel mee te maken! Maar nu kijken ze bij de echo hoe ver je echt bent en kun je dus later uitgerekend zijn. Maar je blijft 2 weken zwangerschap kado krijgen! hihi! Ik help ze alvast door 14 dgn voor me eisprong te tellen en dan zou ik nu bv op 28 november komen (i.p.v. 23 november 1e ongidag) Dus als ik nu zwanger ben, zit ik begin 3/4 september i.p.v. 31 augustus..snappen jullie het nog? Maar..simpel..bij de vk gaan ze uit van je 1e ongidag...
Als het bij mij zo ver laat ik wel berekenen hoe ver ik zwanger ben. Vind dat soms zo ingewikkeld om uit te rekenen. Ik slik nu foliumzuur van etos. Als ik straks gestopt ben met de pil en het foliumzuur op is wil ik ook etos zwanger worden gaan gebruiken. Fleur op ben benieuwd of ze helpen als je straks gestopt ben. Houd ons op de hoogte
@ Sanda geduld geduld geduld, lijkt me echt een drama!!!!! Je wilt het wel tegen iedereen vertellen lijkt me...
Goedemorgen meiden! Ik kon mij gisteren niet inhouden, dus ben bij de etos de "zwanger worden" capsules gaan halen en gelijk begonnen die VSM-pillen kan ik nog altijd opmaken als ik zwanger ben. Heb thuis de twee doosjes eens lang elkaar gehouden, en het viel me op dat in de etoscapsules hogere concentraties zitten van bepaalde dingetjes. Dus hoop stiekem dat deze capsules mijn cyclus weer wat inkorten We zien wel.
Nu bezig met laatste veilige ongi. En dan maar wachten. Moest echt even afkicken van het forum. Ben eigenlijk veel te veel bezig met zwanger worden enzo. Zeker als je bedenkt dat ronde 1 nog niet eens begonnen. Dus maar een beetje minderen. Maar mag van mezelf niet meer ieder uur kijken.....
@ Tina, hahahah hilarisch!! Ja die verkoopsters brengen het altijd zo subtiel Stond er een rij achter je?? hihi zie het al voor me...Ik had dat ook toen ik hier de digitale test ging halen (woon in een dorp, dusja ons kent ons )..Ik vond het eng om te halen, lijkt wel of al die ogen op je gericht zijn..Ik dacht; nu is het rustig, dit is mijn kans...en toen zei ze ook zo hard; heb je nog vragen over de zwangerschapstest?? Ppff alsof ik niet weet hoe zo'n test werkt (na 8 keer getest te hebben haha) Maargoed, ze moeten dit natuurlijk vragen, maar ik vond het toch wel vervelend,stel dat er een bekende achter me stond. Was gelukkig niet zo Maar jouw geval is natuurlijk lekker genant hihi en grappig! @Sandra2, ja is echt super moeilijk, ik wil het idd aan iedereen vertellen!! Maar van de andere kant wil ik ook eerst weten of het goed zit, vandaar dat ik erg blij ben dat ik de echo al over 2 weekjes heb! Ik heb toch nog angst dat het mis gaat...pff ben nooit zo onzeker Hoop dat het erbij hoort Weet je waar ik nu trouwens steeds last van heb; een (lichte) bloedneus!! Blijkt erbij te horen, maar heb t nog nooit in m'n leven gehad..en nu bijna dagelijks..Voor de geinteresseerden: ik heb mijn kwaaltjes opgeschreven..is natuurlijk bij iedereen anders, maar als jullie (straks) vragen hebben... Het is bijna zover voor jullie!!!! Ik ben zo benieuwd!! En ik ga hard voor jullie duimen!!
@ Sanda: Ja heb ik weer... en der stond een rij bij alletwee de kassas Een bloedneus??? Dat wist ik helemaal niet... Verder denk ik wel dat het logisch is dat je je ongerust maakt...maar vergeet niet te genieten hè. Ga je ook zo'n 9-maanden-dagboek bijhouden? Lijkt me superleuk om zelf te maken met foto's, echo's.
haha ach arme Tina!! Ik zou ook weg kunnen zinken dan hoor op dat moment!! laat je man het maar de volgende keer halen idd!
Daarom bestel ik altijd online Zwangerschapstesten heb ik me nooit voor geschaamd, maar dat was in de grote stad waar geen enkele kassière het langer uithield dan een paar weken.. al zou ik hier in het dorp misschien wel met rode wangen de DA binnen lopen, ook hier is het ons kent ons..