Hallo, ik zou het leuk vinden om ook met jullie mee te kletsen! Ik ben Duckertje, 29 jaar oud en mijn aanstaande is 32. We wonen nu dik twee jaar samen en gaan in april trouwen. Ik ben sinds april gestopt met de nuvaring en we willen al een tijdje voor een kindje gaan, alleen de bruiloft houdt ons tegen. Ik moet nog wel in m'n jurk passen! We hebben dus besloten er vanaf december voor te gaan! Deze cyclus dus nog even laten gaan.... Wij zijn ook de eerste aan beide kanten die een kindje krijgen en alleen mijn moeder is ervan op de hoogte. Ik gebruik nogal veel medicatie en alles moet in overleg met het ziekenhuis, dus het was makkelijker als m'n moeder op de hoogte was. Op het moment slik ik ook al een maand foliumzuur en de eerste rompertjes zijn al in huis! Maar hier laten we het voorlopig ook bij hoor, deze kwam ik toevallig ergens tegen en ze waren echt heel leuk.... Maar we willen nu nog niets in huis halen, stel je voor dat het niet lukt en al die spullen hier liggen... Dat we allemaal maar snel zwanger mogen zijn! Groetjes, Duckertje
Duckertje; welkom!!!! Geniet mee van de voorpret. Hoe reageerde je moeder toen je het vertelde? En zijn de kansen kleiner met de medicatie?
Hoi meiden, Ik wil mij ook graag hier aanmelden. Het afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik al 7 rondes 'bezig' geweest, helaas zonder resultaat. Nu heeft hij mij afgelopen vakantie in oktober ten huwelijk gevraagd en hebben we besloten ons daar nu eerst even op te focussen en dan na het trouwen (april 2011) of even ervoor gaan we er weer voor. Heeeeeel veel succes allemaal! Gr. Linda
Hoi Fleurop! M'n moeder was eerst verbaasd, ik denk dat ze het pas verwacht had na ons trouwen, maar wij zouden graag met ons drietjes willen trouwen! Maar nu vind ze het super leuk, en ze is stiekem soms al dingetjes aan het "inslaan".... Dan ziet ze weer eens wat leuks.... Met mijn medicatie is het geen probleem dat het niet gaat lukken, maar er zijn er bij die schadelijk kunnen zijn. Ik ben nu dus met het grootste deel gestopt in overleg met het ziekenhuis... al sinds april. Alleen is de vraag of ik tijdens de zwangerschap ook zonder medicatie kan. Ik ben namelijk zwaar allergisch en heb heftig eczeem... Hopelijk wordt die kleine niet allergisch.... Linnie, leuk dat je ook in april gaat trouwen! Ben je al ver met de voorbereidingen? Groetjes, Duckertje
Ik wil ook graag met jullie mee babbelen. Ik ben 25 jaar. Mijn man is 30 jaar. Wij zijn dit jaar in mei getrouwd. Ik slik 26 december mijn laatste pil. Gaan daarna voor ons eerste kindje. Ik ga me er niet echt op focussen. We klussen als we er zin in hebben. Geef ons een jaar de tijd, daarna ga ik pas testen en temp opmeten. Namelijk gehoord dat het eventjes duurt voor de pil uit je lijf is. Binnenkort worden we oom en tante dus we kunnen dan alvast een beetje oefenen met een baby .
Hallo allemaal! Wat leuk, nieuwe mensen! Duckertje en Linnie, leuk dat jullie gaan trouwen (ook nog in dezelfde maand), alvast gefeliciteerd! @Deesjedees, ik wil er inderdaad ook niet té veel mee bezig zijn, ik ga ook niet tempen etc. Maar ik voel mijn eisprong maandelijks, dus weet wel wanneer de beste kansen zijn Vandaag ben ik trouwens peettante geworden!! Dadelijk gaan we hem in het echt bewonderen, ben zo benieuwd! Idd flink oefenen op mijn neefjes haha Gr's Sanda
Crap, ik zie dat m'n banner nog steeds niet werkt naar behoren..Hij staat er wel, maar telt niet verder..ff verder aan prutsen
Hoi meiden, ik zou me graag aanmelden hier om ook mee te kletsen! Ik ben 27 en mijn man 28. We zijn in augustus van dit jaar getrouwd en zijn eind oktober op huwelijksreis gegaan. Vanaf het moment dat we terug zijn, gaan we voor een kindje. Ik was al in april gestopt met de pil, maar nu zijn dus ook de condooms de deur uit. Het zou wel erg snel zijn als ik nu al meteen zwanger zou raken, dus ik hoop dat het in ieder geval in 2011 lukt. Trouwens, Linnie, wat een leuk onderschrift heb je.... onder andere die tekst stond bij ons op de trouwkaart! Groetjes DutchDiva
Ik weet nog niet hoe mijn cyclus is. Voordat ik met de pil starten was hij erg onregelmatig en voelde ik geen eisprong. Maar dit is alweer 8 jaar geleden en was er toen niet mee bezig hoe het precies liep. Vond het toen wel fijn dat ik niet zo vaak ongesteld was Nu in januari afwachten hoe de cyclus nu is.
Het wordt hier al lekker gezellig druk! Hoi DutchDiva! Ik heb gister nog eens in de babyzaak hier rond gesnuffeld... Ik zocht een traphekje voor m'n hond, dus dit was de ideale plek. Echt hele leuke dingen gezien, dan beginnen je handen echt te kriebelen! Maar ik heb mezelf in kunnen houden! Leuk dat iedereen al kan oefenen op neefjes.... hier is dat helaas niet het geval, maar geniet ervan! Groetjes, Duckertje
Hey lady's, wat een gezellige boel hier! @ fleurop: ik slik nog 7 dagen de pil en dan gaan we ervoor. Ook ik wil er echt niet teveel druk opleggen. Eerst maar eens een jaar gewoon relaxt! Maar ik lees al in andere topics dat je er onbewust toch mee bezig bent... Ook ik zit stiekem al te kijken naar baby dingetjes (kamer, box enz) Zo leuk!!! Ook heb ik eraan zitten denken om een leuk boek voor mn vriend te kopen, zodat hij zich een beetje in kan lezen, ik kwam toen ook een leuk 9 maanden boek tegen.... Iemand anders ook al zoiets gekocht? Groetjes
Hoi Sandra2, nog 7 dagen de pil, spannend! Wij zijn ook aan het aftellen tot de volgende menstruatie.... Een boek heb ik nog niet echt gekocht, ik heb wel het boek van Kluun: "Help, ik heb m'n vrouw zwanger gemaakt" gekocht en verstopt! Daar wil ik nog iets van kleertjes of een rompertje ofzo bij zoeken met papa erop en daar ga ik dan een pakketje van maken. Als ik dan een positieve test heb geef ik dit m'n vriend kado! Lijkt me wel een geslaagd plan! Groetjes, Duckertje
Wauw, wat een leuk idee Duckertje. Misschien ga ik dat idee van je stelen tegen die tijd Als je dat niet heel erg vindt, haha. Ik was laatst in de bruna, waar meerdere 'zwangerschaps dagboeken' te koop zijn. Heb het nog niet gekocht, maar zoiets lijkt me wel erg leuk als ik eenmaal zwanger ben. Om alles helemaal bij te houden. Een van die dagboeken stond vol met vragen van 'wanneer voelde je voor het eerst de baby schoppen' tot 'wie heb je het als eerste verteld'. Super leuk om later ooit terug te lezen lijkt me. Maar goed, bewust nog niet gekocht. Het moet allemaal nog beginnen natuurlijk!!! Duckertje; ik kan helaas ook niet oefenen op neefjes/nichtjes ofzo. Ik ben toch echt zo'n beetje de eerste. Mijn vriend heeft wel een vriend die 3 kinderen heeft, maar zo vaak zie ik die niet, dus is toch anders. Maar volgens mij is een eigen kindje hebben toch een heel ander gevoel. Ben trouwens erg benieuwd hoe mijn cyclus straks zal zijn. Ik kan me herinneren dat het voordat ik stopte met de pil redelijk regelmatig was. Had alleen zoveel last van buikpijn en dat soort kwaaltjes. Soms echt niet te doen (toen ook de reden om te starten met de pil). Ben benieuwd hoe dat nu zou zijn. Het is echt aftellen....
Ik heb allemaal al wel grappige ideeën hoe ik het de toekomstige opa's en oma's het zou vertellen. Man lief zou ik het ook op een leuke manier willen vertellen. Maar daar heb ik nog geen idee van. Maar ja ik moet eerst nog eens stoppen met de pil. Heb allemaal zo'n idee dat zwanger worden bij mij wel even gaat duren.
Fleurop, is niet erg hoor, als je er met mijn idee vandoor gaat! Ik zag dat boekje liggen en vond het echt zo toepasselijk, echt geweldig! Zo'n dagboek lijkt me inderdaad ook heel leuk.... Tegen die tijd ga ik dat ook zeker doen. Leuk he, om overal al een beetje rond te snuffelen! En aan het wachten dat ik ben, op m'n menstruatie, terwijl ik nu nog voor m'n eisprong zit, maar goed.... Het lijkt me zo leuk om er mee te kunnen beginnen! Ik hoop dat m'n cyclus dit keer geen 37 dagen gaat zijn! Fleurop en Deesjedees, ik zag dat jullie bijna gelijk stoppen met de pil, hebben jullie een bepaalde reden waarom jullie er juist dan mee stoppen? Groetjes, Duckertje
De reden dat ik dan stop met de pil ? - We gaan in juni op vakantie, dan wil ik niet te vroeg zwanger zijn, kans is klein dat ik meteen zwanger raak natuurlijk. Maar zo'n maandje kan net uitmaken. En ik wil nog een beetje actief op vakantie kunnen. - Je moet minimaal 4 weken van tevoren met foliumzuur beginnen begreep ik. Die tijd wil ik dan ook nog zeker pakken. Als ik eerder stop met pil ben ik nog op tijd natuurlijk.. maarja.. - Verder zit het gewoon tussen de oren denk ik. Pilstrook af willen maken, mooie start van nieuwe jaar... We hebben natuurlijk ook nog maar net definitief besloten dat we gaan stoppen, dus misschien soort van bedenktijd nog... hoewel ik niet denk dat het nodig is trouwens. We willen dit gewoon!
Duidelijk Fleurop! Ik kreeg alleen het idee dat jullie ook al graag wilden, dus ik dacht, de deur uit met die pil!! Waarom nog wachten tot het eind van het jaar?? Maar nu snap ik het! Leuk trouwens dat jullie nu al weten dat jullie in juni op vakantie gaan. Wij besluiten zulke dingen meestal op het laatste moment.... Maar wij zijn ook niet echt van die vakantiegangers. Thuis in ons eigen huisje vinden we het ook al prima! Groetjes, Duckertje
Stiekem zou ik het ook niet erg vinden als mijn vriend zou zeggen; gooi die pil nu maar weg! Haha. En wat is jouw reden, duckertje, om je menstruatie eerst nog af te wachten?
Ik zit met m'n trouwjurk.... Ik kan maximaal een buik hebben van 4-5 maanden. En als we er nu al voor gaan is het dik een half jaar... Natuurlijk weet je niet zeker of dat het gelijk lukt, maar we moeten er toch rekening mee houden! Groetjes, Duckertje
Hoi meiden, Graag zou ik ook met jullie mee willen praten op dit forum. Ik zal mij kort even voorstellen: Ik ben 26 jaar en woon inmiddels 3,5 jaar samen met mijn vriend van 27. Sinds een jaar of 2 heb ik een grote kinderwens. Mijn vriend moest nog erg aan dit idee wennen, maar sinds een paar maanden lijkt het hem toch erg leuk om samen een kindje te krijgen. Ik ben al sinds juni gestopt met de pil. De reden hiervoor is omdat we ook altijd condooms gebruiken. En om het nou dubbelop te doen vinden wij niet nodig. Ben 2 weken geleden alvast gestart met foliumzuur. We zijn van plan om in december te beginnen. Vind het enorm spannend! Vind dit forum een uitgelezen plek om mijn gedachten met jullie te delen, want ik wil inderdaad ook niet dat iedereen in de omgeving hier al iets van af weet. Een aantal vriendinnen weten wel dat het niet meer heel erg lang zal gaan duren. Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden en maar hopen dat we snel zwanger zullen worden! Groetjes