Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Moet er niet aan denken om testen hier in het dorp te halen. Al hoe wel, misschien in een winkel + buurt waar ik normaal nooit kom.

Weet wel dat we mensen straks gaan verrassen. Gisteren even naar vrienden. Hadden we het over namen. Ze schijnen te denken dat we voor hele exotische namen gaan.
    Geen idee waarom, maar daar was iedereen het over eens. Onze kinderen krijgen buitenlands klinkende namen.
    Terwijl we allebei puur hollands zijn en ons meestal ook zo gedragen.

Toekomstige kinderen krijgen dus helemaal geen exotische namen dus dat wordt lachen. Zijn nog steeds bezig met een mooie meisjes naam.

2. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Waar bestellen jullie je testen?
    Ik denk dat ik dat ook wel via internet zou doen.
    Woon in een dorp. en je kent het dan weet iedereen het zo.

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Ik ben terug van weggeweest. Na de mooie uitvaart maandag, die helemaal naar tevredenheid was van de kinderen en kleinkinderen, moest ik dinsdag en woensdag van 8.30 tot 22.00 uur werken. Ik heb dus het idee dat maandag al eeuwen geleden was. Gelukkig was het gisteravond wel gezellig. Met mijn man, zwager en schoonzusje heb ik namelijk het kerstmenu vastgesteld. Daarna moest mijn neefje in de tummytub en daar mochten we bij helpen, heeeeel vervelend!:D:D

Wat betreft het foliumzuur: ik slik op dit moment alleen foliumzuur. Ik had namelijk compleet mama met visolie van Davitamon gehaald, maar daar stond in de bijsluiter steeds dat het voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven was. Ik heb toen de klantenservice gemaild en die vertelden dat deze vitamines beter nog niet kunnen als je nog niet zwanger bent. Ze liggen nu dus ongeduldig in het laatje van mijn nachtkastje en slik ik alleen foliumzuur. Nu lees ik hier van etos zwanger worden, dat zou dan dus wel moeten kunnen...Nou ja eerst dit doosje met foliumzuur maar opmaken en dan zien we wel weer verder.

Tijd om weer eens aan het werk te gaan. Fijne dag meiden!

Groetjes DutchDiva

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik heb deze week wel ovulatietesten gehaald, tussen alle andere dingen in mijn mandje die ik eigenlijk niet nodig had :p
    Wil eigenlijk ook wel zwangerschapstesten halen (hoewel dat nog wel kan), maar denk dat ik die toch wil bestellen over internet. Het voelt gewoon ongemakkelijker denk ik dan ovulatietesten. Eigenlijk slaat het nergens op natuurlijk.. maarja, toch bang wat mensen over je zullen denken.;)

5. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Het is stil hier meiden! Sanda hoe gaat het?

6. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Sanda, van harte gefeliciteerd!!! Wat een super nieuws zeg! Geniet er van en maak je maar niet te druk. Heb je inmiddels al een afspraak gemaakt bij de dokter voor je hartfilmpje?

Wij zijn inmiddels bij de makelaar en hypotheekadviseur geweest en hebben besloten het huis te kopen. We wachten nu even met zwanger worden en willen vanaf april voor ronde 1 gaan. Vind het jammer dat ik niet gezellig met jullie mee kan praten, maar vind het huis op dit moment even belangrijker. Ik blijf jullie volgen en sluit me dan (als het mag ;)) rond maart weer bij jullie aan. Ben benieuwd wie er dan van jullie nog over zijn op dit forum. Hoop aan de ene kant dat jullie dan allemaal op een 'zwanger' forum aan het kletsen zijn!

Meiden, zet m op en ik laat zo af en toe wel even van mij horen!

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Vlinder: wat knap dat je het uit kunt stellen. Dat kan ik dus echt niet!!!! Maar wel verstandig natuurlijk ;)
    Je bent hier natuurlijk nog gewoon welkom!!!! April kan ook snel komen natuurlijk :)

8. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Dank je Fleurop! Had ook niet anders verwacht haha. Vind het ook knap van mijzelf. Maar het huis die we gaan kopen, daar ben ik echt 'verliefd' op geworden en op de een of andere manier is het verlangen naar een baby wat afgenomen. Natuurlijk willen we het nog steeds heeeeeel graag, maar vind het niet erg om nog even te wachten. Ik ben nog jong!

Dus nog maar 4 dagen tot je stopt met de pil. Ik hoop voor je dat je cyclus direct normaal is.

Groetjes!

9. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Vlinder: inderdaad knap dat je het kunt uitstellen maar in ieder geval gefeliciteerd met het huis!!!

Ik had de afgelopen dagen een klusweekend, dus nu aftellen tot mijn NOD net na Oud en Nieuw dan weet ik meer, spannend!

Ben net weer thuis en vind het wel fijn dat ik voor vanavond de weg niet meer op hoef, wat een ellende! Het ziet er zo mooi uit buiten, maar het is zo jammer dat het altijd moet zorgen voor problemen in het verkeer en openbaar vervoer... Ik ben benieuwd hoe het morgenvroeg zal zijn...

Groetjes DutchDiva

10. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haa meiden!

Ja is een beetje rustig hier! ;) Ik denk dat iederen gespannen die laatste pillen zit weg te werken hihi

@Fleurop: ja hier alles goed!! Ik was constant een beetje ongerust, nog steeds wel, of alles goed zit etc. Daarom vandaag weer een Clearblue met conceptie- indicator gedaan (lekker duur ppff ;) ) en nu geeft ie aan: 2-3 weken zwanger..Mijn Hcg-hormoon stijgt dus Jeeej! :):)
    Trouwens wel echt een fijne test, die doorslaggevend kan werken bij vage streepjes!! Een aanrader!
    Hoe is het met jou? Nog 4 daagjes de pil zie ik!! Wow dat gaat al snel! heerlijk, dan kan voor jou (en je vriend) de pret beginnen :)

@Vlinder: Dankjewel!!! Ben er ook echt blij mee, maar geloof het eerlijk gezegt nog niet helemaal. Ik ben wel naar de HA geweest voor hartfilm, is idd overslag op te zien. Maar hij zegt, is niks ernstigs..maarja dat zegt ie altijd overal op..wordt tijd voor een nieuwe huisarts ;)
    Gefeliciteerd met jullie huis! echt super!! Ik snap het helemaal, als je eenmaal verliefd bent geworden op een woning, wil je er voor gaan! Ook zeker doen! Over een paar maanden kan jullie droomhuis dan gevuld worden met kindertjes :D

Wij hebben trouwens ook net een huis gekocht, kunnen er pas in maart in. Het moet volledig gerenoveerd worden, dus echt heel goed is de zwangerschap niet getimed..Maargoed, misschien krijgen we nu wel extra hulp van iedereen om ons heen..En kunnen we meteen de kinderkamer inrichten :D
    Wat voel ik me toch verwend ;)

Ik heb trouwens nog steeds geen tot weinig klachten, hoop dat ik me zo mag blijven voelen de hele zwangerschap :)

Hoe is het met de rest van de meiden??? Al gestopt met de pil?? Ben benieuwd!

Liefs

11. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ vlinder1983
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Echt super.
    Vind het knap dat je de kinderwens nu even in de koelkast kan zetten. Ik kan niet wachten totdat mijn pil de deur uit gaat.
    Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Wat een bagger weer van het weekend trouwens. Moest werken. Was best lastig om door heen te komen zeg. Pfff. Zondag ochtend nog goed te doen. 's Middags was een ander verhaal.

12. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Goedemorgen meiden,

Dank jullie wel voor de felicitaties!

@ Sanda: Dat probleem ken ik inderdaad met een huisarts. Je kunt inderdaad altijd overstappen. Heb je het al lang dat je hart overslaat? Of maak je je wat te druk? Leuk zeg dat jullie ook een nieuwe woning hebben gekocht. Dan zijn jullie vast nog even bezig met renoveren. :)Doen jullie alles zelf (met hulp) of besteden jullie ook dingen uit aan een aannemer? In maart kun je nog ongeveer 4 maanden klussen (bedoel dus met een hamer etc ;)), wie weet is het belangrijkste dan al gedaan in het huis. Als de babykamer maar op tijd af toch! :p
    Fijn trouwens dat je nog geen zwangerschapsklachten hebt.

@ Deesjedees: Dank je wel!! Het duurt nog wel een jaar voordat wij de sleutel krijgen. Het huis moet nog worden gebouwd. Maar in april willen we hoe dan ook beginnen met zwanger proberen te worden en dan ben ik hopelijk uitgerekend wanneer wij er al wonen. Bovendien is het handiger om nu nog even extra te werken ivm de dubbele kosten. We redden het wel, zonder mijn salaris, maar dan heb je even wat extra's en dat is ook wel lekker. Ja rotweer is het he, spekglad. Vind sneeuw heel mooi, maar alleen vanachter het raam :D

13. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hello Ladies!

Zo, er is weer aardig wat gekwetterd dit weekend :D

@ Vlinder: Nog gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huisje. Ik vind het ook knap dat je je kinderwens even op een laag pitje kunt zetten, maar ik begrijp het wel. En blijf ons lekker volgen hoor! In April haak je dan weer gezellie in :)

@ DutchDiva: Lekker geklust lees ik :) Leuk hoor, je nod rond oudejaar! Laat ons hopen dat het nieuwe jaar een mooie verrassing in petto heeft voor je :) Ik heb "normaal" mn ei rond oudejaar... vind ik ook wel speciaal...

@ Sanda: Hé mama-in-spé! Ik hoop dat je je hele zwangerschap doorkomt zonder al te veel klachten. Doe je wel voorzichtig met klussen in het huis? Verfdampen zijn bv heel slecht. Maar dat weet je misschien zelf ook al :) Het is natuurlijk wel leuk dat je de babykamer gelijk kan inrichten.

Ik heb een rustig weekend gehad. Door de sneeuw kon ik toch niet weg. Heb gezellie met manlief op de bank gezeten en met de hond gewandeld. Was wel een romantisch zicht :) Ik maak me wel een beetje ongerust over mn ongi. Ik heb al sinds 2 december bruinverlies, afgewisseld met bloedverlies...vanmorgen nog bruin slijm (excuus voor vieze omschrijving...:)) Heb dit weekend toch nog even een testje gedaan, maar die was negatief. Maar heb nu toch wel genoeg van die viezigheid...dus hoop dat het snel over is.

Ik heb trouwens een paar mensen laten pendelen voor me...om te zien wanneer ik in verwachting zou zijn, en het geslacht. Ik weet niet of ik er echt in geloof, maar vond het wel leuk om te doen. Eerste pendel: Maart 2011-meisje, 2de pendel: April 2011-jongen.
    Dus ik ben benieuwd...wie weet ;) :D

14. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Gisteren met mijn vriend gehad over het 'wanneer vertellen aan familie' als ik zwanger ben.
    Ik heb zelf het gevoel gewoon eerst maar eventjes te wachten, en na 8 weken ofzo het te vertellen aan de meest dierbare mensen om ons heen. Mijn vriend zegt echter dat hij het meteen al zou willen vertellen... Hij zegt dat het toch niet erg zou zijn dat als het mis zou gaan, dat ze het dan weten.
    Maar ik weet niet... het is nu nog wel fijn dat niemand weet dat we er mee bezig zijn enzo, dan zouden ze het wel weten. En daarbij, door het mensen te vertellen denk ik dat het verdriet van een miskraam misschien ook weer groter zou zijn omdat je het ze dan moet vertellen terwijl ze misschien zo blij waren, het komt ook dichter in de buurt dan ofzo... Kan het niet goed uitleggen.
    Hmmff, ik weet het nog niet.
    Hij respecteerd sowieso mijn keuze trouwens hoor.

Ooh... en nog even en dan hoef ik de pil niet meer te slikken. Super spannend. Zo benieuwd of ik me straks ook anders ga voelen enzo. Misschien val ik nog wel wat af (was 3 kilo aangekomen toen ik begon met pil). Ben nu zo'n 9 kilo kwijt, en zei in het begin dat ik 10 kilo kwijt wilde voordat ik zou stoppen met pil.... Dus zit goed in de buurt :D

15. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Waaw Fleurop! 9 kg!!! Dat is echt veel! Eerst de kilo's de deur uit, daarna de pil, en dan kan het feest beginnen! :D

Wat betreft het vroege vertellen...ik denk dat ik het tegen de toekomstige grootouders wel zou zeggen, maar verder tegen niemand tot ik ongeveer 12 weken ben. Ik heb namelijk meegemaakt in de familie dat een nichtje in een vrij vroeg stadium vertelde dat ze zwanger was, en dat het nog voor de 12de week misging. Het was voor haar toen heel pijnlijk en moeilijk om tegen iedereen te zeggen dat het fout gegaan was... Dat wil ik zelf niet meemaken...
    Maar ik kan heel goed begrijpen dat het supermoeilijk is om zolang je mond te houden...

16. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ik zou het pas vertellen als ik mijn eerste echo gehad heb.
    Als er alles dan goed uit ziet zou ik het vertellen.
    Zal wel heel moeilijk zijn om mijn mond te houden.
    Bij ons weet niemand het dat we straks beginnen aan kinderen.
    Mijn ouders hebben wel een vermoeden.
    Mijn schoonouders helemaal nog niet.

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey meiden,

@ Vlinder Gefeliciteerd met je droomhuis! geniet straks van het verbouwen en inrichten..dat is ook echt heel leuk! En dan straks in een mooi huis, beginnen aan je tweede droom;)

@ Sanda Nog aant genieten van je zwangerschap;) Spannend hoor! En dan ook nog straks klussen..idd..uitkijken met verfdampen en zelf niet ammniak werken!

@ Fleurop Petje af!!!9 kilo kwijt zeg..pfft..heb geprobeerd om 9 kilo er af te hebben, maar nu is daar misschien nog maar 5 van over...Dan ga je echt goed een zwangerschap in! Nog een paar daagjes en dan gaat het feest ook voor jullie beginnen!!

@ Deesjedees Zo zou ik het ook doen ja!

Ik ben nu al misselijk van de zenuwen of ik zwanger ben ja of nee...Heb gister nog een test gedaan en die was nega...ik kan me NOD verwachten tussen 25-27 dec. Dus waarschijnlijk doe ik over 2 dgn weer es een test...wat is dit spannend zeg! Sanda..strooi je HCG ff rond!

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Madeliefje: ik ben blij dat jij het ook zo spannend vindt, dan ben ik niet de enige... denk ook ineens van alles te voelen terwijl dat misschien nergens op slaat... maar laat Sanda inderdaad maar strooien haha!

Wij hebben bedacht dat we het wereldkundig als we een goede echo hebben gehad met 12 weken. De ouders en broers en zussen willen we met een week of 8 op de hoogte brengen of met een leuk/speciaal moment dat rond de 8 weken ligt. Ik weet alleen niet of ik dat zo lang vol hou haha. En als we het aan de ouders vertellen dan vertellen we het ook aan goede vrienden, in ieder geval aan 1 stel (onze ceremoniemeesters), maar misschien ook wel aan 2... we zien wel!

Groetjes DutchDiva

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Nou, de testen (zwangerschaps/ovulatie) zijn allemaal in huis ;)
    Heb ze besteld via een link op deze pagina, van matcare.
    + alvast een cb digitale zwangerschapstest, voor het geval ik zwanger raak en de andere test niet geloof of goed kan lezen, haha.
    Vind het toch wat ongemakkelijk om het in de winkel te kopen dus dit is prima.

Ik ben nog niet eens definitief gestopt met de pil of ik heb al testen in huis.... misschien ben ik er teveel mee bezig? Nouja, ach, mijn vriend weet er niet van, verder ook niemand.. alleen jullie. En jullie vinden me vast niet heel irritant ;)

20. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ fleurop.
    Nou ik zou ze ook graag in huis halen.
    Mijn man remt me hierin af. Moet er van hem niet zo mee bezig zijn.
    Maar ik zou die testen ook via internet bestellen. Zou het echt erg vinden om die in de winkel te kopen. Vind foliumzuur halen al vervelend. Doe ik ook in de stad. Woon zelf in een dorp.

Weet iemand of het erg is al ik langzaam afval als we proberen zwanger te raken?
    Ik wil gezond eten en sporten om af te vallen. Niet op streng dieet. Ik ben namelijk laatste tijd best wat kilo's aan gekomen. En ik ben veelste zwaar. Ben al bezig met gezond te eten. Eerste week 4 kilo afgevallen en nu ongeveer tussen de 3 en 5 ons per week.

Deel Deze Pagina