Nou, net weer ovutest gedaan (zie foto), maar hij wordt niet donkerder maar lichter Echt raar. Ik zie trouwens dat op de foto het lijntje iets lichter lijkt (die van gisteren). Nouja, morgen weer een testje proberen. Welkom nieuwe mensen !!!!
@ Fleurop: Dat had ik ook wel eens... Gewoon elke dag rond het zelfde tijdstip blijven testen, en dan zie je het streepje wel weer donkerder worden. Als ik je banner moet geloven zou je pas over 9 dagen je ovulatie hebben...dus dan kan het wel dat het nu zo op en neer schommelt. Hoe korter je bij je ovulatie komt hoe duidelijker de testen worden. (Maar ik weet het, het is kl*te om telkens maar weer te moeten wachten op duidelijkheid...)
Tina85: ja, maak me ook niet al teveel zorgen. Had stiekem gehoopt dat ik mijn ovulatie eerder zou krijgen. Ik moet eigenlijk wel om mezelf lachen... het is toch stom.. ben net begonnen en ben er nu al druk mee. Haha. maar vind het wel interessant die testen en kijken wat je lichaam allemaal doet.
hoi dames, ben al een tijdje aan het meelezen en wil nu toch ook graag reageren. Wij zitten momenteel midden in een verbouwing, maar als alles op tijd af is gaan wij op 14 februari 2011 officieel stoppen met de pil (mooie datum en toevallig dat ik dan mn laatste pil slik...hihihi) We hebben er allebei zin in. Ik ben er inmiddels denk ik al een jaar klaar voor, mijn mannetje heeft er iets langer over gedaan. Maar ook hij heeft er nu helemaal zin in. Soms wel meer dan ik denk ik, als hij leuke babyspullen ziet, laat hij het me meteen zien. Bijna alsof hij wil zeggen "zullen we t kopen?" Nou hoop dat ik mee mag kletsen met jullie Groetjes, CherryBelly
Welkom Cherrybelly. Heel Herkenbaar @Fleurop. Nu de knop eenmaal om is ben ik er veel meer mee bezig als dat ik dacht. Zeker nu mijn ongi maar geen ongi wil worden. Het zal er wel bij horen...
Ik zou graag ook ovulatie testen doen. Word hierin afgeremd door mijn man. Hij is bang dat ik er dan alleen maar mee bezig ben. Heeft hij ook wel gelijk in. Ik vind het wel heel spannend. Ben erg benieuwd wanneer het raak zal zijn. Hoop heel snel. Vind dit echt moeilijk. Ben iemand die veel pland. Maar ja een zwangerschap kun je niet plannen. Zitten jullie ook al op allerlei signalen(weet niet hoe je het schrijft) te letten van je lichaam? Ik hier wel ieder geval. Word er soms gek van.
Deesjedees, je kan ook je vaginaal slijm in het oog houden. Rond je ovulatie is dit heel glibberig, en als je het tussen je vingers neemt is het heel elastisch en rekbaar. Dat is echt vruchtbaar slijm... verder had ik de dag na mijn knalpositieve ovutest in de morgen een megafelle steek/kramp links in mn buik. Dat was mijn eisprong. En op die plek heb ik die dag nog wat kleine napijntjes gehad... als ik jou was zou k je slijm in het oog houden Ik hoop voor jou dat het snel raak mag zijn. Kinderen krijg je, die neem je niet, dus plannen is nogal moeilijk...
Ik was te vroeg met mijn vraag vanmiddag. Mijn ongi zet toch door. Alleen welke dag tel ik nu voor mijn ovulatie. Zaterdag of vandaag?
@ tina85 Dat vind ik wel een hele goeie tip. Merk nu aan het slijm dat er bijna niks is. dit word dus rond de ovulatie meer? Een eisprong heb ik nog nooit gevoeld. Is het nu nog te vroeg voor en voordat ik met de pil begon was ik daar nog niet mee bezig. Ik weet dat je kinderen krijgt en niet neemt. Het is een groot geschenk dat je ze mag krijgen. Maar ik vind het soms lastig om te plannen, omdat je niet weet wat er te wachten staat. Bijv. vrienden van ons hebben gevraagd of we volgend jaar mee op wintersport gaan. Nu kan ik dan al zwanger zijn. Zie het dan niet zo zitten om mee te gaan. Weet nu niet goed wat ik moet antwoorden. Hun weten niet dat we bezig zijn voor een kindje. Tja misschien moet ik er niet zo moeilijk over doen en gewoon kijken wat te tijd brengt, maar dat is lastig voor mij.
@deesjedees: ik begon op mn 19de met de pil en studeerde toen nog. De pil slikte ik toen uit gemakkelijkheid om mn regels te plannen ( je bent niet de enige die graag dingen plant ) en omdat mn ongi heel heftig was. Ik was toen ook absoluut niet bezig met mn ei of wat dan ook maar sinds deze ronde ben ik echt dingetjes gaan opschrijven in mn agenda, wat ik allemaal voelde en waarnam in mn eigen lichaam. Het vruchtbare slijm waar ik op veel websites wat over las maakte ik ook echt mee rond mn eisprong, en geloof me, dit was echt duidelijk bij mij. Ik kon er niet over twijfelen. En wat betreft die wintervakantie...ik zou gewoon meegaan en een annuleringsverzekering nemen laat je leven niet leiden door je kinderwens. Stel dat je zwanger bent in die periode, dan kun je dan nog beslissen of je meegaat. Mocht je in die periode nog niet zwanger zijn, dan is zo een vakantie misschien fijn om je gedachten te verzetten. (Maar hier gaan we natuulijk niet van uit @juultje: je nieuwe cyclus start op de dag dat je helder rood bloed verliest. Je ovulatie is afhankelijk van het aantal dagen dat je cyclus telt. Tik op google even "ovulatiekalender" in. Je vindt dan kalenders die voor jou uittellen wanneer je ongeveer je eisprong kan verwachten...
@deesjedees: ik herken het wel heel erg wat je zegt. Het leven in de hand willen houden, kunnen plannen e.d. Het liefst zou ik ook zelf gewoon zo snel mogelijk zwanger willen zijn dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben Over de ovutesten; mijn vriend weet niet eens dat ik ze doe. Als hij erom zou vragen zou ik niet liegen. Maar in principe is mijn eerste reden om ze te doen om zicht te krijgen op mijn cyclus. Stel mijn eisprong blijkt veel later te zijn, dan zit ik straks niet elke dag aan de zwangerschapstesten (denk ik ). Dus als vriend erom vraag=t dan heb ik vind ik een goed argument. Mijn vriend hebben opzich regelmatig seks, dus het zou niet zo zijn dat ik alleen vrij als ik eisprong heb of ga krijgen. Dus daar doe ik het niet in eerste instantie voor. En jouw vriend is bang dat je er dan teveel mee bezig bent, maar he, dat doe je nu toch al een beetje En zorg dan dat je er op dit forum mee bezig bent! Doe ik zelf ook. Mijn vriend heeft iig nog geen last van me, haha.
Haha wat een planners zijn we allemaal, hier nog zo eentje! Gelukkig weet ik ook wel dat zwanger worden wat dat betreft een ander verhaal is, maar goed, daar speelt ook nog de 'ik wil het zo graag' factor mee. Ik gebruik ook ovulatietesten, een beetje om dezelfde reden als Fleurop, om zicht te krijgen op mijn ei. Mijn man weet dat ik ze in huis heb, maar niet in welke periode ik ze gebruik. Als hij vraagt naar de uitslag zal ik eerlijk zeggen of ik getest heb en wat daar uit kwam, maar ik merk dat het voor hem veel minder speelt en dat is misschien voor dat onderdeel ook wel prima. Zo heeft hij niet het idee dat het 'moet' en kan ik toch zicht krijgen op mijn ei (en hem in mijn vruchtbare periode natuurlijk een keertje extra verleiden ). Daarnaast is mijn slijm in die periode inderdaad anders dan anders, maar dat scheelt soms wel een dag met de ovulatietesten. Iemand enig idee hoe dat zit? Groetjes DutchDiva
erg he.. die controlefeaks hier nog 1 doordat ik beide keren zo snel zwanger was heb ik nooit op de signalen gelet qua afscheiding... wel voel ik dondersgoed mijn eisprong.. daardoor was onze jongste ook een verrassing... zat toen nl een paar dagen op de capming bij mijn ouders zonder mijn man... maar blijkbaar was er een overlever en heeft ons ons 2de wondertje opgeleverd.. gebruik doordat ik ei voel ook geen ovutesten.. dat ik uitzoek hoe mijn cyclus is en wanneer de beste periode is vind hij ook maar onzin, maar wa er al gezegt werd... zo kan ik mijn man idd een keertje extra verleiden in de goede periode.. al hoef ik daar niet veel moeite voor te doen hmmmmm alweer zo laat.. ga maar es ff wat doen in huis.... anders komt er niets meer van....
Dank je wel Tina85 voor je antwoord. Morgen ga testen toch? Superspannend!!! Het is een beetje zoals de dames voor mij. Ik merk dat ik me moet overgeven en dat is helaas moeilijker dan dat ik dacht. Ik moest stoppen met medicatie voordat ik met de pil stopte en dat maakt dat het een beetje lastig is om er onbevangen in te staan. Ik heb een setje ovutesten gekocht en zal binnenkort beginnen. Hebben jullie goedkope en betrouwbare online adressen voor ouvtesten? Ik merkte dat ze bij de Kruidvat nog best duur zijn.
Hoi! mag ik er nog bij? Ook wij gaan voor de zwangerschap in 2011! Ik en manlief zijn sinds 2005 getrouwd, en steeds (heel stom misschien) dé stap voor ons uit geschoven. Want we wilden een huis kopen, we wilden verre reizen maken, we wilden de badkamer verbouwen, nieuwe meubels, en steeds was er dan nog dat tijdelijke contract van mij op m'n werk. Er is niet veel veranderd. Ik heb dat tijdelijke contract nogsteeds (ben nogal eens naar iets nieuws gehopt), maar er zijn zo'n miljoen redenen om niet aan kinderen te willen beginnen, maar volgens mij moet je juist 1 grote wens hebben om het wél te doen. En dat "muntje" is bij ons nu een beetje gevallen. Ja, ik kan werkeloos raken, we kunnen heel even minder ver op vakantie enz.. Maar zo'n mooi lief klein en hopelijk helemaal gezond kleintje.. Hopelijk is het ons allemaal gegund in 2011!
Welkom@bigwish! Veel succes. En je bent er aan toe als je er toe bent toch? Spannend is het in ieder geval wel.
@bigwish: welkom! Ik snap wat je bedoeld. Op een gegeven moment is het gevoel gewoon sterker. Ook ik heb een tijdelijk contract. Daarbij hebben we ergens in september (misschien iets later) een nieuw huisje. Totaal niet praktisch natuurlijk. Maar ik heb wel zoiets van: we zien wel, overal is wel weer een oplossing voor. We hebben het nu goed. Mijn vriend heeft ook een goede baan. Reizen kan altijd nog... Vanmiddag ovutest gedaan, 1 van matcare en 1 van kruidvat (even om te testen of het resultaat hetzelfde was). beiden precies dezelfde kleur streep in beeld.. dus lijkt me betrouwbaar!! Alleen viel mij op dat na een uur (dus indroogstreepje) die van kruidvat donkerder is. Maarja, dan is het sowieso niet meer betrouwbaar. Maar goed, streepje is alweer donkerder!!! En heb al iets meer afscheiding (nu wat romig wit... klinkt vies, maarja).
@juultje Dankjewel! @Fleurop; Ja ik ken het. Zit nu te dubben met vakanties. Maar we gaan binnen een paar dagen goedkope tickets via ryanair kopen, het hotel bij Expedia online boeken. En als ik dan (hopelijk als het gegund is) niet meer mag vliegen zijn we t geld van de tickets kwijt, maar via expedia boeken kun je een dag vantevoren nog kosteloos online zonder reden op te geven cancellen. Dus dan dat maar.. Ja toch? Wel spannend hoor! nieuw huis? Leuk! Nieuwbouw of bestaand? Zie trouwens dat je een paar dagen voor mij gestopt bent met de pil, leuk! Qua test maakt t dus geen verschil? Ok!
@ bigwish: welkom bij de club! @juultje: ...eigenlijk moet ik bekennen dat ik vadaag al een ultra gevoelige test heb gedaan... ik dacht bij mezelf : ik heb er toch 4 liggen...doe eens gek helaas was ie spierwit...mja, natuurlijk ook wel veel te vroeg. maar het was ook wel goed om me weer even met mn voetjes op de grond te zetten dus morgen geen test... ik denk dat ik vrijdag of zaterdag er nog een ultra tegenaan gooi. Ligt eraan hoe lang ik het volhou en of ik nog klachten krijg. Mijn nod is volgende dinsdag.