Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ben nog even aan het testen hoe ik mij kan abonneren, net nieuw hier namelijk

2. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik zou eigenlijk allang in dromenland moeten zijn, maar mannetje kwam net thuis en staat nu even onder de douche, dus daar wacht ik dan maar even op.

@Vlinder1983: welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen! Jouw verhaal lijkt wel op dat van mij. Wij hebben het nog tegen niemand verteld dat we deze maand zijn begonnen. Ik heb geen zin om iedere maand te moeten zeggen dat het nog niet zo ver is, ze horen het tegen die tijd wel. Maar wel lekker om hier dan te kunnen kletsen.

Wat een leuk idee meiden, die boeken. Dat soort dingen heb ik nog niet gekocht. Wel een pakje rompertjes en een luiertas (ik weet al zeker dat ik die wil en kon hem met een flinke korting kopen, dus toen mannetje dat oké vond was het makkelijk, hoewel ik het ook wel stom vond, maar toch maar gedaan). Weet iemand precies hoe dat dagboek heet? Ik wil even op internet speuren om niets te hoeven vragen in de boekhandel hier zonder het gericht te weten. Ik woon in een dorp (wel redelijk groot, maar toch) en heb geen zin in roddels enzo, zeker niet nu het nog niet zo ver is en we niet weten hoe lang het nog gaat duren. Dat van Kluun had ik al vaker gehoord en vind het echt een leuk idee! Leuk ook om over na te denken!

Zo meiden, voor nu is dit het, ik ga nu dan toch maar lekker slapen!

Groetjes DutchDiva

3. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Vannacht heel slecht geslapen, ik schat maar zo'n 2 uur? Op de een of andere manier was ik de hele tijd aan babynamen aan het denken. Eigenlijk slaat het nergens op, ben nog niet eens zwanger. (Gelukkig was dit tot nu toe eenmalig).

Inderdaad een leuk idee van zo'n dagboek. Heb me er nog niet in verdiept. Wel al nagedacht over hoe ik het later aan de opa's en oma's zal vertellen. Kennen jullie het boek van Opa en Oma Pluis (van Dick Bruna)? Vond dat wel een heel leuk idee.

Heb nog niks aangeschaft qua spulletjes. Hoewel ik de verleiding, net als sommigen van jullie soms niet kan weerstaan. Het ziet er zo schattig uit, die kleine kleertjes enzo. Ik kan niet wachten tot het zover is, maar deze maand wordt het hem nog niet. Vriendlief vindt het niet leuk als de baby in augustus wordt geboren en daar kan ik mij ook wel in vinden. (komt er straks niemand op zijn/haar verjaardag omdat het in de vakantie valt). Maar vanaf december gaan we er hoe dan ook voor.

@Dutch Diva: inderdaad, dat geroddel in een dorp heb je al snel. Sowieso is het leuker om zo'n geheim nog een tijdje voor met z'n tweeën te houden. Denk trouwens dat ik er straks moeite mee zal hebben mijn mond te houden. Ga het wel doen natuurlijk, maar ben best een flapuit.

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ fleurop.
    Wij hebben een stuk aan onze woonkamer gebouwd. En de woonkamer en keuken verbouwd. Dit hebben mijn schoonvader en man samen helemaal zelf gedaan. We zijn nu met de laatste dingen bezig. Ik wil voordat ik stop met de pil dat de beneden verdieping ook echt klaar is. Mijn man wil graag de kast in de babykamer zelf maken. en stel dat ik snel zwanger ben wil ik het hem niet aan doen dat hij meteen weer aan de slag moet. Hebben over deze verbouwing ruim een jaar gedaan

Wij gaan eind mij een week naar turkije met mijn schoonouders. Stel dat ik snel zwanger ben wil ik dan niet niet met een dikke buik lopen.

@ dutch diva.
    Dat geroddel is hier ook al bezig. Mijn ouders hebben een bedje gehad van mijn neef. Hun zoontje is eruit gegroeid. Ze hebben het nu aan mijn ouders gegeven voor als onze toekomstige spruit daar gaat logeren. Heb dus al de vraag gehad of ik zwanger was. Ze hebben dat bedje dus gezien.

5. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    dutchdiva: Het dagboek dat ik gezien heb heet 'mijn 9 maanden dagboek'. Heb even op internet gezocht en het is van Pauline Oud. Schijnbaar heeft zo nog meer van dit soort dagboeken.

Vlinder1983: bij onderwerp tools in dit topic kun je abonneren. :)

6. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hello allemaal,

@ vlinder: ik slaap ook erg slecht, op de een of andere manier kan ik alleen daar maar aan denken...... Natuurlijk vind ik het niet erg dat ik eraan denk, maar die nachten:$ Ben er blijkbaar zooooooo mee bezig.

@ Fleurop: ik heb et boek van Pauline Oud gisteren ook even bekeken bij de boekhandel, maar als je even naar bol.com gaat en zoekt op 9 maanden dagboek komen er nog wel 10 verschillende titels te staan. (TIP)

Groetjes

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Leuk te lezen dat iedereen hier al zo de kriebels heeft!
    Gelukkig slaap ik 's nachts dan nog wel goed! :) We hebben de namen ook al heel lang, dus dat scheelt..... ;)
    De jongensnaam hebben we echt al jaren en een tijd terug kwamen we een hele leuke meisjesnaam tegen...

Was het al maar december.....

Groetjes, Duckertje

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi meiden!

Ik hoop dat ik mij nog mag aansluiten bij jullie clubje :)

Ben 25 jaar en sinds september gestopt met de pil.
    Mijn eerste cyclus heeft 40 (!) dagen geduurd. Heb in die periode 7 negatieve testen gedaan... (ontpillingsverschijnselen en zwangerschapssymptomen lijken nu eenmaal veel op elkaar.)
    Maar na de 7de test was ik vrij zeker dat ik niet zwanger was ;)
    Ben sinds deze maand ovulatietesten aan het doen om een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus. Had voor mijn 'pil-periode' altijd cyclussen van 28 dagen. Maar dat is nu kennelijk even verstoord :(

Ik heb daarnet "even" door jullie reacties gebladerd.
    Leuk om te lezen dat jullie ook al met namen, spulletjes,... bezig zijn. (Ben ik tenminste niet de enige :D) Ik durf zelf nog geen spulletjes aan te schaffen, maar ik heb al veel gekeken hoor ;)
    Leuk idee trouwens, zo een 9maanden-dagboek. Die moet ik onthouden. ;)

Maar eerst...op naar een positieve test :)

Succes allemaal!

9. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Tina85, welkom!!! :)
    Lijkt me echt vervelend als je zo'n lange cyclus hebt. Ben benieuwd hoe dat bij mij gaat straks. Ik denk dat als ik over de 28 dagen ben ik meteen zou testen, haha. Lijkt me moeilijk op een gegeven moment dan toch nog langer af te wachten.
    Nouja, ik zal er binnenkort wel achter komen!
    Wij hebben trouwens ook al wel namen... over de meisjesnaam ben ik sowieso al zeker.. jongen iets lastiger.
    Maar ach, daar hebben we nog zooooo lang de tijd voor!

10. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi Fleurop!

Inderdaad vervelend, zo een lange cyclus. Ik had voor mijn "pil-periode" een cyclus van +/- 28 dagen. Hoop deze ook nog terug te krijgen...:) Was vorige maand ook gelijk na 28 dagen begonnen met testen...tja, je weet maar nooit hè.
    Na de 7de test heb ik teunisbloemtabletten genomen, en na twee dagen werd ik toen ongi. (was nog nooit zo blij met de rode vloed :D)

Wij hebben ook al een paar meisjesnamen, jongensnamen zijn inderdaad een beetje moeilijker. Maar zoals je zegt, nog tijd genoeg!

11. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Zo te lezen ben ik dus niet de enigste die wel eens over namen na denkt. Lijkt me zo lastig. Ik heb al wel een hele leuke jongens naam bedacht.
    Ik zal ook eens na zo'n boek gaan zoeken. Lijkt me erg leuk als ik dan zwanger ben om het beetje bij te houden. Altijd leuk om bij te houden.
    Maar ja eerst nog iets meer als een maand wachten. Hi hi. Ja ik wel heel graag proberen om zwanger te worden. Maar ja je moet er met z'n 2en achter staan. Dus nog even wachten.

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Tina: welkom, natuurlijk mag je je hier nog aansluiten!
    Z'n lange cyclus lijkt me wel vervelend ja, mag ik vragen of het de eerste na de pil was? (dus niet die na de stopweek van je laatste strip, maar daarna)

Hier ook nog iemand met kriebels hoor, maar het is ook zo heerlijk om er over na te denken! En namen...ja het lijkt alsof we die al hebben (meisjesnaam weet ik al heeeeel lang en manlief vindt hem ook wel mooi :D), maar wie weet verandert het allemaal nog als het eenmaal zo ver is...

Mijn zusje zei van de week dat zij en mijn moeder denken dat het bij ons nog wel 1,5 a 2 jaar op zich laat wachten (ze had het over 2 jaar na ons trouwen en dat is nu 3 maanden geleden). Mooi, dan hebben ze in ieder geval niet het vermoeden dat we al bezig zijn ;)!. Of ze wilde me uit de tent lokken, maar dat is dan mooi niet gelukt. Ik weet zeker dat ze het super zouden vinden, maar ik vond het wel grappig dat ze er over begon juist in de maand dat we er voor gaan haha. We zullen zien, ga er toch niet vanuit dat het deze maand al zo ver is. Dus we genieten gewoon van de voorpret en ons neefje van 1,5 maand.

Groetjes DutchDiva

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Tina85, welkom hier! Leuk zijn die lange cyclussen he, ik weet er helaas alles van... Maar het schijnt toch echt bij het ontpillen te horen hoor!

Grappig DutchDiva, dat je zusje er van de week over begon!
    Is je neefje een zoontje van je zusje?

Groetjes, Duckertje

14. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Nee, mijn neefje is het zoontje van mijn schoonzusje en zwager (broer van mijn man). Mijn zusje en ik schelen meer dan 6 jaar in leeftijd en ik heb een beetje de hoop dat ik de eerste ben aan mijn kant van de familie (mijn broertje en zusje zijn even oud, dus ik denk dat ik kans maak ;)). Bovendien is mijn zusje nog niet aan de man haha, maar ze zou heeeeel graag tante worden...

15. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @deesjedees: Fijn dat het einde van de verbouwing bijna in zicht is. Leuk dat je vriend straks zelf de kast wil gaan maken. Wel makkelijk dat hij zo handig is! Zijn jullie van plan meer dingen zelf te maken of op te knappen?

@ Fleurop: Dank je wel, volgens mij is het abonneren gelukt, alleen zie ik het nog niet in mijn profiel. Zal wel even duren voordat het zichtbaar is.

@ Dutch diva: Dat zal dan wel een verrassing zijn voor je zusje en je moeder, als het toch sneller is dan verwacht. Ook leuk als je straks de eerste bent.

@Tina85: Welke ovulatietesten gebruik jij? Ik heb ze laatst besteld van Sensitest. Het lijkt me wel lastig testen met een onregelmatige cyclus, maar dat komt vast wel goed. Je bent toch nog maar 2 maandjes gestopt met de pil?

16. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Dat weten we nog niet. Maar in de toekomstige kinderkamer loopt nu de pijp van de houtkachel. Hier wil hij een kast omheen maken. Dan zien ze de pijp niet meer en hebben we in een keer een kast.
    De rest moeten we eerst nog gaan kijken. Comode misschien wel. Deze moet goed op hoogte zijn.
    Bedje en box begint hij niet aan. Al de spijltjes en allerlei voorschriften waar het aan moet voldoen. Hoeft ook niet van mij.

Weten er iemand hoelang het ongeveer duurt voor je cyclus weer op orde is na de pil? Of is dit per vrouw verschillend?
    Komt de cyclus weer terug van voordat je met de pil begonnen was?
    Ik zit namelijk erg te twijfelen wat we zullen doen. Of we nog een ronde met condoom vrijen als ik gestopt ben met de pil of maar zien waar het schip strand.

17. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ deesjedees: onderstaande info heb ik gevonden op deze website

Geduld
    Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik was zelf direct al wel regelmatig ongesteld, maar dat verschilt per persoon denk ik.

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ vlinder.
    Bedankt voor het opzoeken. Zoals ik het dus lees is het gewoon afwachten. We zien dus wel.

19. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ DutchDiva
    Ik ben in september gestopt met de pil, en heb daarna gelijk mijn regels gekregen. Die cyclus heeft 40 dagen geduurd. Was het toen zo beu dat ik teunisbloemtabletten heb gekocht om de menstruatie te bevorden. 2 dagen erna was ik ongi. (of die tabletten geholpen hebben laat ik even in het midden ;) ) En nu ben ik dus adhv ovulatietesten aan het wachten op een ei. Ik hoop dat het gewoon ontpillen is…en daar ga ik nu ook gewoon vanuit.
    We zien wel hoe het verder loopt.

@ Vlinder1983
    Ik heb via internet (weet niet of ik de site hier mag noemen 8)) ovulatietesten van mat care gekocht. Heb der gelijk lekker veel gekocht (met het oog op een lange cyclus) Ben op dag 11 van de cyclus begonnen met testen (hoopte op een “normale” cyclus van 28 dagen) Momenteel zit ik op dag 18, en heb ik nog geen piek gehad in de testen…dus word hoogstwaarschijnlijk weer een lange cyclus :x Of ik heb helemaal geen eisprong gehad, kan natuurlijk ook…maar daar wil ik nu even niet aan denken…
    Ik weet dat ik nog maar 2 maanden gestopt ben met de pil, en dat hou ik mezelf ook steeds voor.

@Deesjedees
    Vraagje…waarom zou je nog een ronde met condoom willen?
    Ik heb dit wel eens vaker gelezen op andere forums, maar heb mij altijd de vraag gesteld waarom? Je stopt toch met de pil omdat je een kindje wil? Waarom dat nog een condoom-ronde doen? Of zie ik dat verkeerd? Je zal maar het geluk hebben dat het gelijk in de 1ste ronde lukt…(denk ik dan :))

Weet je wat ik verder erg vervelend vind?
    Mensen die je vragen: “En, nog niet zwanger?”
    Mijn man en ik zijn dit jaar getrouwd, en in de familie/omgeving is er afgelopen jaar een heuse babyboom geweest. En het lijkt wel of sommigen er dan maar vanuit gaan dat wij maar moeten volgen… Zelf vind ik de vraag heel kwetsend, en heb ik het er soms erg moeilijk mee. Ik stel mezelf wel eens de vraag…wat als wij geen kinderen kunnen krijgen? Ik wil al langer kinderen, maar heb gewacht tot mijn man er ook klaar voor was. En ik heb hier ook vrede mee. Ik ga geen kinderen nemen omdat mijn omgeving dit "logisch" vind... <zucht> Kan me hier soms echt boos over maken...
    Hebben jullie deze vraag al eens gehad? En hoe gaan jullie ermee om?

20. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @Tina85: Dat is inderdaad heel vervelend, dat het eigenlijk van je verwacht wordt door de omgeving. En vooral als je getrouwd bent, dan verwachten de meeste mensen ook dat het niet lang meer gaat duren. Laat je het dan ook blijken dat je niet gediend bent van zo'n vraag? Als mensen eenmaal weten dat je het niet leuk vindt zullen ze het wel niet weer vragen toch? Inderdaad, dat is ook mijn angst. Stel dat het niet lukt!

Mijn schoonvader pusht ons regelmatig. We zijn namelijk de enige van de familie die nog geen kinderen hebben. En dat is ook niet zo gek. Mijn vriend is de jongste van het gezin en scheelt 7 jaar met de zus die daar op volgt (en met de oudste zus 11 jaar) Bovendien heb ik tot februari gestudeerd, dus was het sowieso niet handig. Vind het niet erg, maar het wordt soms wel irritant. Net zoals ze hetzelfde vragen over wanneer wij gaan trouwen. Maar daar is gewoon nog geen geld voor. Hoewel ik zelf eigenlijk wel liever eerder was getrouwd dan het krijgen van een kind. Het klokje tikt helaas door dus dan maar andersom. Herkennen sommigen van jullie dit?

Ik heb een paar dagen geleden 2 keer een ovulatietest geprobeerd, op de dag dat ik het LH hormoon verwachte in mijn urine. Helaas beide keren zonder resultaat. Misschien een domme vraag, maar komt er elke maand LH in je urine of is dat niet altijd zo (als er geen eisprong is geweest)? Het was even om uit te proberen, maar volgende maand wil ik ze serieus gaan gebruiken en dan net zolang het streepje wel zichtbaar is.

Deel Deze Pagina