@Bigwish: welkom, leuk dat je ook mee komt kletsen! @Juultje: ik heb zelf de ovutesten van Sensitest en ben daar erg tevreden over. Lees ook goede verhalen over Zwanger en Kids, maar die ken ik zelf niet. @Tina: jammer, maar inderdaad wel erg vroeg als je NOD pas over een week is! Had je wel met ochtendurine getest? Welterusten!
@Tina jammer. Maar eigenlijk zegt het nog niets. Ik blijf gewoon voor je hopen. Op naar vrijdag of zaterdag dan. @Dutchdiva. Dank je wel voor de tip. Ik ga even neuzen.
Juultje & dutchdiva: ik weet het, het is erg vroeg en kan nog alle kanten op. Hoewel ik eigenlijk het gevoel heb dat het ook deze ronde niet raak is... ik heb bijna nergens last van. Alleen een beetje gevoelige tepels en een blauwe ader op mn borst. Ik denk dat als het deze keer ongi word dat ik in de volgende ronde ook ga temperaturen. Ik hoop alleen dat mn cyclus dan in deze ronde weer wat korter word. Dat is dan ook weer mooi meegenomen Nou dames, ik ga mezelf nu maar weer uit bed sleuren en me weer klaarmaken voor het werk. Groetjes tina
@tina, Ik ben nu mijn vruchtbare slijm aan het bij houden. Ben benieuwd of ik wat verandering zie. Word dat in de loop van je cyclus wel meer? Nu nog niet zoveel. Begin van cyclus wat het wel minder dan nu. sorry voor de details. Ik wist niet dat je met een annuleringsverzekering ook om de reden zwanger zijn kon annuleren. Wij hebben een annuleringsverzekering dus dat komt goed. @ fleurop, Is eigenlijk wel een goede tip. Mijn man hoeft het niet te weten. Ik wil namelijk graag weten hoe mijn cyclus loopt en daar zijn die ovulatietesten wel makkelijk voor. Klussen deden we niet zo veel. Ik had meestal niet zoveel zin. Maar nu met de pil stop is dat wel veranderd. Hi hi. Wat zo'n pilletje kan doen.
Ik heb een ovutest gedaan met ochtendurine. Ik weet dat dit wordt afgeraden maar was gewoon nieuwgierig, en daarbij ben ik straks de hele dag weg, dus testen schiet niet op of gaat niet lukken. Op de test kwam een duidelijk streepje (nog net niet even donker als controlestreep)... terwijl je toch zou verwachten dat hij juist lichter moet zijn? Dit omdat ik overal lees dat je LH piek juist tussen 10 en 22 uur zou moeten zijn. Zou dit kunnen betekenen dat mijn ovulatie op komst is? Of is dat een rare gedachte Nouja, morgen weer testen. Vind het allemaal wel leuk eigenlijk
Nog een vraagje trouwens: kan een ovulatietest vals positief testen? Vals negatief kan ik me nog wel voorstellen..
@Deesjedees: Geloof me, rond je vruchtbare dagen merk je echt een verandering aan je slijm. Het slijm is dan heel elastisch. Je kan er draden mee trekken tussen je vingers. Hoe rekbaarder het slijm, hoe vruchtbaarder (Ik doe trouwens de ovulatietesten ook stiekem Mijn man weet dat ik ze in huis heb, maar weet niet wanneer is ze doe ) En wat betreft die annuleringsverzekering...Ik neem aan dat als je hoogzwanger bent dat je je reis wel kan annuleren...maar weet het niet helemaal zeker. Voor de zekerheid even nalezen in de polisvoorwaarden Meestal is het wel als je op tijd annuleert dat je nog wel geld terug krijgt... @ Fleurop: Er word inderdaad afgeraden om met ochtendurine een ovutest te doen. Dit omdat je ochtendurine geconcentreerder is en daardoor een vals positief resultaat kan geven... Ik denk trouwens ook dat je ei op elk moment van de dag/nacht kan springen hoor, niet alleen tussen 10u en 22u... (Zou leuk zijn, een ei met een horloge nee grapje ) Hoe zit het met jou slijm? Is het rekbaar en glibberig? Zo ja, dan is je ei op komst. Zo niet, dan ben je nog te vroeg. Ik had in mn vorige cyclus ook mn vragen bij de ovutesten. Op een bepaald moment had ik een aardig donker streepje (maar ook net niet zo donker als de teststreep) en ben ik ervan uitgegaan dat mijn ei in de buurt zou zijn. Als ik er nu op terugkijk twijfel ik echt of ik in die cyclus een ei heb gehad, aangezien ik geen knaltesten had. Deze periode knalde mijn test echt. Hou dus in gedachten dat je deze cyclus misschien geen eisprong hebt door je ontpilling. Sommige meiden raken in de eerste cyclus na hun pilstop zwanger, dus het kan wel, maar ik heb naar mijn mening deze periode (periode 3 na mijn pilstop) pas mijn eerste ei gehad... Ik hoop dat het voor jou anders is!
@Fleurop en Tina: moet je wel een knaltest hebben om echt een ei te hebben? Want bij een behoorlijk positieve test kun je natuurlijk ook bijna je ei hebben en misschien mis je daarna de echte knaltest...Ik merk in ieder geval dat ik een dag een lichte test heb, dan een knaltest en dan vaak nog een lichte test. Dus voor hetzelfde geld mis ik een keer de duidelijkste test... Sorry ik ben aan het malen hihi Groetjes DutchDiva
@ DutchDiva: Tja, je kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen hè. Sommigen krijgen geen ovu-knaltest, hebben wel een ei en zijn daarna zwanger, anderen krijgen dan wel een ovu-knaltest, een ei en zijn niet zwanger... In mijn geval heb ik wel mn ei gevoeld na mn knaltest, en bij de niet-knaltest niet... (had trouwens een knaltest de dag voor mn ei, en een knaltest op de dag zelf. Ei sprong in de morgen en in de avond dus nog een knaltest) daarom dat ik ervan uitga dat ik in die vorige cyclus geen ei gehad heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik in mn vorige cyclus 12 dagen na mn bijna-positieve-test ongesteld werd... Tja ei of niet, wie zal het zeggen Ik heb vanmorgen trouwens nog zo'n ultra-testje gedaan... Ik kon het niet laten...rest van de week probeer ik aan de verleiding te weerstaan. Manlief heeft diensten geruild en is gewoon thuis. Dan loop ik liever niet te klooien op de badkamer Oh ja, testje was spierwit, sneeuwwit, omowit, knal-negatief... Mocht ik toch zwanger zijn, dan werkt die ultra-"test 6 dagen voor je nod"-test niet bij mij... Ach ja, ik kan er nog mee lachen. Op het moment zelf is het wel van: hè jammer. Maarja, nog 6 dagen tot mijn NOD (en een hele lading testen in de kast ) Het had erger kunnen zijn
@ tina, Ik ga mijn slijm in de gaten houden. Ben benieuwd. Doe het nu 's morgens als ik naar het toilet ben gegaan. Of kan ik het beter op een ander tijdstip van de dag doen? Ik ga hard voor je duimen dat je over paar dagen een knal positive zwangerschapstest in handen hebt. Ga denk ik internet eens op internet kijken voor ovulatietesten. Ik ben toch wel benieuwd hoe mijn cyclus werkt. Ben nu aan het ontpillen. Ik merk eigenlijk nu niet zoveel meer. Alleen dat mijn libido gehalte omhoog is gegaan. En flink ook. Soms denk ik dat het tussen me oren zit. Maar ik zit nu nog niet in mijn vruchtbare periodel denk ik.
Hallo allemaal, Ik zou me ook graag aanmelden bij jullie. Mijn vriend en ik hebben al een tijd een kinderwens en 23 dec jl heb ik mijn laatste pil gepakt. Daarna de ontrekkkingsbloeding gehad en nu dus helemaal klaar om ervoor te gaan. Ik heb jullie stukjes hier allemaal gelezen en het lijkt me heel fijn om mee te kunnen kletsen. Het liefste wil ik van de daken schreeuwen dat we voor een kindje willen gaan (net al vele van jullie), maar dat doen we toch maar niet Dus is het fijn als ik het met jullie kan delen! Allemaal de beste wensen en een vruchtbaar 2011!
@ Goo: Welkom! Klets gezellig mee Spannend hè, zo voor het echie @ Deesjedees: Ik keek bij elk toiletbezoek hoe het stond met de kwaliteit van mn slijm. Het is niet zo dat je maar eventjes dat vruchtbaar slijm hebt. Bij mij heeft was het enkele dagen voor mn ei al vrij rekbaar, tot de dag na mn ei. Toen werd het opeens wit kleverig en kon ik dus geen draden meer trekken, om het zo plat te kunnen zeggen Ik bestel verder mn testen op de website van zwanger en kids. Ze zijn goedkoop, en snel met de levering. Ovutesten werken prima. Zwangerschapstesten ook...hoewel ik nog geen posi test heb gehad maar ik heb ook nog geen indrogers gehad bij de zwangerschapstesten. En dat is ook wel fijn. Negatief is negatief en niet misschien...
@Goo: welkom hier! @Deesjedees: bij mij is het vruchtbare slijm echt niet te missen. Is net een klodder rauw eiwit (sorry! ), terwijl ik op andere dagen wel afscheiding heb, maar echt geen klodders! Groetjes DutchDiva
Dank jullie wel! Het werkt wel versavend zo'n forum... Zit al uren vanalles te lezen. Maar dat komt denk ik ook dat ik nu eindelijk erover kan 'praten' en dat is heerlijk! Ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen hier zal vergaan. En of we eind van het jaar allemaal zwanger zullen zijn. Ik reken er de eerste keren nog maar niet op (als zou ik dat heel graag willen). Mijn vriend en ik hebben ook afgesproken om gewoon door te gaan zoals we het al deden en niet op bepaalde dagen 'verplicht' te klussen. Mocht er na een half jaar nog niks gebeurd zijn dan beginnen we met testen ofzo en zien we weer verder. Wel hou ik zelf mijn eisprong bij, dus kan het altijd nog een beetje sturen
@ tina. Jammer, jammer. Gelukkig nog een lading testen te gaan.. Ik merk wel dat ik mijn verwachtingspatroon aan het bijstellen ben. Eerst had ik zoiets van zal allemaal wel snel gaan en het begint nu toch wel te dagen dat het maanden kan duren... Ik weet het misschien te naïef van te voren. Waar het forum al niet goed voor is om je met beide benen op de grond te houden. Gisteren ook gelezen dat als je cyclus te kort is je geen ei hebt omdat het minimaal 8 dagen duurt voordat het eitje rijpt. Mijn vorige cyclus was 20 dagen. Erg kort dus. Hoe je het jezelf ook moeilijk kan maken
Ik ga mijn afscheiding gewoon in de gaten houden. En dan zie ik het wel. Cyclus kan natuurlijk nu helemaal ontregeld zijn. Ben nog maar net gestopt met de pil. Ik heb nu maar weinig afscheiding.
He meiden. Zit nu in de trein naar huis en had in de stad paar uur terug even mijn afscheiding gececkt. Het is draderig en wat dikker. Had ik gisteren nog niet. Denk dat ik zo toch even een testje er tegenaan gooi. @Juultje: ik had hetzelfde. Ook ik dacht wel even snel zwanger te worden maar denk nu dat het allemaal wel langer kan duren. Nouja, we zien wel! @goo: welkom! Allemaal wel herkenbaar
Hi meiden wil me ook even aanmelden als het kan. lijkt me gezellig om met meiden te kletsen die ook voor een kindje gaan dit jaar. erg spannend. wij hebben zelf al een dochter en gaan dus voor een tweede. ik zit in de eerste ronde heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden vandaag of morgen beetj ekrampjes.