@ Maart: Welkom! @ Fleurop: Ik ben benieuwd naar de uitslag van je testje! Ik heb al de hele namiddag honger, honger en nog eens honger... Heb vanmiddag twee boterhammen op, mn snelle jelle, een cup a soup, 2 koffiekoekjes, en heb heb daarnet nog een boterham gegeten! En ik heb nog honger Pfff nog anderhalf uur en dan kan ik naar huis. Hopelijk heeft manlief dan het eten klaarstaan... Nu nog maar een koffiekoekje uit de trommel pikken Groetjes het koekiemonster
Hello lady's, Ik ben weer uitgewerkt, nog 1 dagdienst dan nog een late en dan weer heerlijk weekend!!! Welkom voor de nieuwe dames! Spannend he. @Gooo ik was in het begin ook onwijs aan het lezen op het forum, wilde alles weten. Ook had ik mezelf voor genomen dat als ik een half jaar verder was ik met ovutesten wilde starten. En wat denk je, ik zit er nu over na te denken of ik deze maand al zal starten. Maar goed dat ben ik. Ik heb mn ovu testen ook via internet via testjezelf.nu Ciao
Nou dan ben ik benieuwd hoe lang ik het 'volhou'. Maar ik ben erg blij dat ik nu wat soortgenoten heb gevonden die allemaal in het zelfde schuitje zitten. Ka ner heel de dag wel over nadenken. Hoe zal het allemaal lopen? Hoe vertellen we het onze ouders? Wat voor kinderkamer willen we? Ik loop op de zaken vooruit, ik weet het maar ik geniet er wel van
Heel herkenbaar dames. Ik ben ook blij dat ik mijn hart hier op het forum kan luchten. Dan hoef ik mijn man in ieder geval niet gek te maken... We maken allemaal (ongeveer) hetzelfde mee. En voor een man is het soms nogal moeilijk om te begrijpen wat er in ons omgaat...
hoe ver voor je eisprong heb je vruchtbaar slijm? Net gecheckt en het is net water zo dun. en doorschijnend. Vanochtend was het wat dikker en kon ik er draden van maken. Was wat gelig van kleur. Sorry voor de details. Heb ik nu kans dat mijn ei er aan komt? Sorry voor al die vragen. Weet helemaal niet wat ik kan verwachten en ben zo nieuwsgierig.
Deesjedees: bij mij was het wit en werd het bijna helder. Het begon bij mij ongeveer 2 dagen voor mn eisprong. Kan best zijn dat je ei onderweg is ik hoop het voor je
bleeeghh! bij mij duurt het effe te lang naar m'n zin. nog ruim anderhalve week tot eisprong.. Tenminste, als ik mijn banner moet geloven. Maar ik sprak een vriendin vandaag, en in haar geval bleek per maand weer die eisprong op een andere dag te komen en dat kon op dag 11 zijn of op dag 18.. heel bizar natuurlijk maar misschien dat ik toch maar aan de ovulatietesten moet gaan.. Dan weet je het zeker... toch? Ik hou van duidelijkheid
Hoi Dames, Sinds 2 dagen heb ik links onderin mijn buik een soort steek die ik bij van alles voel. Weten jullie wat dit kan zijn? Ik ben sinds 13dec. gestopt met de pil en weet dus niet zo goed of het al een eisprong kan zijn die ik voel maar dit is al de derde dag dat ik het voel. Dacht zelf al dat het misschien nog van het ontpillen kan zijn?
Ik kwam gisteren thuis, 4 uur lang mijn niet geplast (en moest nodig!), ovutest gedaan... doet hij het niet. Echt waar... Dus maar besloten om hem vandaag te doen. Gistermiddag had ik dus wat draderige afscheiding, zoals deesjedees zegt, ook wat gelig. Maar gisteravond had ik niet eens afscheiding. Dus ik denk dat mijn ei nog niet geweest is of eraan komt. Denk dat ik nog even geduld moet hebben. Heb trouwens wel voor de zekerheid geklust gisteravond, haha. Maar dat was meer omdat we er zin in hadden hoor! @ Kirsten87: ik had gisteravond ook steken in mijn linkeronderbuik. Maar toen dacht ik bij mezelf: Doe normaal! Niet overal op letten. Het is nu ook weer over. Maar wie weet is het een ontpilverschijnsel. Of anders je ei. Of anders ongesteld worden?
Ik heb ook sinds gisteren avond steken in mijn buik links onderin. Heb daar nu nog steeds last van. Ik let ook op alles wat ik nu voel in mijn lichaam. Misschien van het ontpillen. Ben benieuwd. We hebben gisteren ook geklusd. Heb nu het idee dat ik moet plassen maar er komt niks.
Hello ladies! Wat een kwaaltjes! Hier bij mij ook hoor... Ik voelde me gisteravond niet zo lekker toen ik naar bed ging. Beetje misselijk. Maar toen ik in bed lag was het alweer over. Vanmorgen met hetzelfde gevoel opgestaan. Het is niet zo dat ik elk moment over mn nek kan gaan, maar mn maag is niet echt lekker. Heb vanmorgen trouwens aan de verleiding weerstaan en geen test gedaan Flinke ik hè @ Fleurop: jammer van die test... wel raar dat ie het niet deed... @ DeesjeDees: hmmm, klinkt bijna als een blaasontsteking... hou je het wel een beetje in het oog? @ Kirsten: Tja, kan zoals Fleurop zegt vanalles zijn... een ei, ontpillen, ongi... Ik weet hoe die onzekerheid voelt... Als ik jou was zou ik je "klachten" even bijhouden in een agenda. Hierdoor krijg je meer inzicht in je cyclus. Zo kan je de volgende maanden ook vergelijken...(hopelijk is het snel raak en is vergelijken niet nodig maar het kan wel handig zijn )
@ tina, knap hoor. Wanneer zou je nod moeten zijn? Misselijkheid kan een goed teken zijn... spannend! @ deesjedees het zou idd een blaasontsteking kunnen zijn.
@ Juultje: Tja, als ik ervan uit ga dat mijn NOD op 14 dagen na mijn ovulatie ligt, heb ik de 11de mijn NOD. Als ik uitga van een 38-dagen cyclus (zie vorige periode) zou mn NOD op de 15de zijn. Ik hou het voorlopig even op de 11de, en dan zien we verder wel weer
Aan een blaasontsteking zat ik ook al te denken. Ik heb geen pijn bij het plassen. Hou het even in de gaten. Ik denk dat ik ovulatietesten ga gebruiken bij mijn volgende cyclus. Dan kan ik misschien achter halen wat ik allemaal voel.
@Tina85: ik vind het echt knap dat je geen test doet. zeker nu je van die opvallende 'kwaaltjes' hebt Ik duim iig voor je. En van die test: de controlestreep kreeg ook geen lijntje... dus gewoon een foute test ertussen neem ik aan. Maar goed. Over 2 uurtjes mag ik weer. Ik heb wel besloten dat als deze test niet anders is dan voorgaande ik gewoon om de dag doe.. anders ben ik er wel erg mee bezig.
Ja het is al 3 dagen en het voelt niet als ongesteldheid maar ik weet het ook niet Ga er idd maar vanuit dat het van de pil is. Dankje voor het meedelen..,
Ik ben net bij de kruidvat ovulatietesten weesten halen. Ik was zo nieuwsgierig. Net testje gedaan. er komt een streepje te voorschijn die ietsjes lichter is dan het controle streepje. Dan komt mijn ei sprong er toch binnen een paar dagen eraan? Is het slim om morgen nou ook weer te testen of een dag te wachten?
@ Deesjedees: Ik heb ondertussen 5 ovutesten gedaan (dus 5 dagen) en er is steeds een licht streepje zichtbaar. Weinig verschil zit ertussen. Heb zelfs het idee dat die van vanmiddag ietsjes lichter is. Dus voor mijn gevoel kan het bij mij nog wel eventjes duren, ondanks streepje. Als ik jou was zou ik gewoon morgen weer testen, kijken wat het verschil is. Maar volgens mij is een streepje niet meteen garantie dat je snel je eisprong krijgt. Kan natuurlijk wel.. maar daar kom je alleen achter door te testen En ondertussen je afscheiding in de gaten houden. Ik denk ik mijn geval dat als ik een eisprong ga krijgen het echt wel een knaltest zou worden. Aangezien dat streepje er steeds dus wel is... (met verschillende testen)
@ DeesjeDees: een ovulatietest reageert op het LH hormoon. Dit hormoon zit bij mijn weten altijd in je urine, maar in kleine hoeveelheden. Hierdoor zal je vaak een lichter 2de streepje zien op je test. Naarmate je korter bij je eisprong komt, zal het 2de streepje steeds donkerder worden. Op het moment dat je twee even donkere streepjes of zelfs nog een donkerder teststreepje heb, zit je in je vruchtbare periode. Als ik jou was zou ik gewoon elke dag testen rond hetzelfde tijdstip. Je ziet dan vanzelf je testje donkerder worden. Een licht positieve ovutest kan vanalles betekenen...je kan deze nl ook hebben na je eisprong. Maar ik wil je niet ongerust maken. Gewoon alle dagen testen voor je eigen gevoel. Dan krijg je achteraf ook niet de vraag: heb ik mn ei gemist omdat ik die dag niet getest heb? Succes!