@deesjedees en Kirsten, alles is zo herkenbaar. Alle klachtjes, de hoop, de emoties enz. Ik had van te voren niet gedacht er zo mee bezig te zijn. Maar ja, 5 dagen pijn in je onderbuik zetten je toch wel aan het denken hè. Dat ontpillen is een drama terwijlik dat eerlijk gezegd niet zo erg had verwacht. En onze mannen.... Tja, het blijven mannen. Hoe goed ze t ook bedoelen, ze snappen soms onze gevoelens en emoties niet. Ben ook heel erg aan het twijfelen ,m'n beste vriendin heeft 2 kids. Zal ik tegen haar vertellen dat ik ben gestopt met de pil? Om er toch ff over te kunnen praten? Zij heeft in het zelfde schuitje gezeten. Of moet ik het voor me houden? Wat zouden jullie doen? Fijne dag!
@goo: ik zal waarschijnlijk de eerste zijn binnen vriendengroep. maar heb het wel verteld aan 2 beste vriendinnen. Van hen ben ik ook zeker dat ze het voor zich houden. En het is gewoon fijn er af en toe over te kunnen praten. Ik moet zeggen dat ik wel erg let dat ik er niet teveel over praat. In principe laat ik het initiatief bij de ander om erover te beginnen. Maar stel ik ben straks zwanger, dan is het toch wel erg fijn het tegen iemand te kunnen zeggen denk ik! Maar je moet het voor jezelf uitmaken wat je wilt. Wat voelt goed?
Ik baal nu het meeste nog van mijn rug. Zit een lang verhaal aan vast. Maar ik heb 1.5 jaar naar de huisarts gelopen met rugklachten en werd niet verder gestuurd. Ik slikte 3 diclofenac en 6 paracetamols op den duur om nog te kunnen werken. Ik ben op eigen gelegenheid in een clinic in duitsland terecht gekomen en daar was binnen een dag bekent dat ik op 2 plekken in mijn onderrug hernia had. De ene erger dan de andere. Hiervoor heb ik 2 keer 4 spuiten gehad. en sinds dient totaal geen pijn meer. Heerlijk. Maar nu ben ik met dat stomme pilletje gestopt en heb ik sinds gisteren avond last van mijn rug. Ik baal er echt ontzettend van. Misschien maak ik me hierom gewoon te druk maar ik ben zo bang dat het terug komt. Vrouw zijn.... af en toe is het toch wat
@Fleurop, ik denk dat ik het tegen haar zeg. Kunnen we er even over praten en dan is het ook goed. Daarna doe ik het net zoals jij, initiatief bij haar. Of ik moet echt echt echt ergens mee zitten Heeft jouw vriend/man het ook tegen iemand vertelt?
Mijn vriend heeft het tegen zijn beste vriend verteld Ben ik ook wel blij mee. Die heeft ondertussen ook 2 kinderen en zal hem dus een en ander kunnen uitleggen.
@ goo, Ik heb het tegen een hele goede vriendin van mij verteld. Ik moets het echt kwijt. Is wel fijn om het er zo af en toe over te hebben. Ik denk ook net als fleurop als je zwanger bent dat je het dan ook met je vriendin er over kan hebben.
@ DuchDiva: Bedankt... Superlief dat jullie zo meeleven...Bij deze een dikke dankjulliewel-knuffel van mij.
ThNx voor jullie reacties Ik maar denken dat niemand ergens over praat Vanavond hebben we een bijklets avondje gepland, dus heb ik een leuk nieuwtje toch?
Mijn beste vriendin weet het ook.., kon het niet voor me houden En in december vertelde me schoonzus vol trots dat ze voor een kindje gingen en toen moest ik lachen en wist ze genoeg., we hebben altijd gezegd tegelijk zwanger te willen zijn zodat nichtjes/neefjes samen kunnen opgroeien., dus het was zo toevallig en leuk dat we het wel 'moesten' vertellen Verder weet niemand het bij mij..,
Ik heb alleen jullie Gelukkig heb ik 2 meiden die hier zitten ook op MSN, en is er 1 iemand die ik al langer (3 of 4 jaar?) ken met haar kan ik het erover hebben, voor de rest houden we het lekker voor ons, tot er echt iets te melden is. (zwanger of MMM)
Hello lady's, Ook ik heb het tegen een aantal vriendinnen verteld, kan zoiets echt niet voor me houden. Ben wat dat betreft een open boek!!! Verder heb ik de eerste maand ook veel last van het ontpillen gehad, maar deze maand een stuk minder. Vorige maand hoofdpijn, hartkloppingen, rommelende darmen enz enz. Ben ook 10jr aan de pil geweest. Was vorige maand ook mega emotioneel kon huilen om niets, deze maand nog geen emo buien gehad. Maar weet nog van eerder dat ik een week voor mn ongi altijd last van eetbuien had, jankbuien. Raar he?? al die hormonen. Gisteravond gelijk ff bij een goede vriendin op bezoek geweest, ze was gisterochtend bevallen van een jongen. Wat prachtig! Ik krijg dan echt de kriebels. Mn vriend hield de kleine ook even vast, mooi om te zien! Hoop dat wij er ook snel zo bij zitten. Groetjes
@Goo: ik heb het alleen tegen 1 goede vriendin gezegd, omdat het ook wel fijn is om iemand in het 'echte' leven te hebben die er van weet (sorry meiden, het forum is heel fijn, maar met 'echte' bedoel ik niet-digitaal). Zij leeft heel erg mee en is nu zelf zwanger dus dat maakt het wel extra bijzonder! Maar verder houden wij het liever voor ons, ook om alle vragen/verwachtingen etc. te voorkomen. Wie weet hoe lang het gaat duren en dan lijkt het me vervelend als iedereen iedere week vraagt "en ben je al zwanger?". Van die vriendin weet ik zeker dat ze dat niet zal doen, maar dat ze er wel voor me zal zijn als dat nodig mocht zijn. Dat is andersom ook zo en dat voelt wel fijn!
@ DutchDiva; Ik weet dat van haar ook zeker en daarom wil ik het haar ook graag vertellen. Ik heb een kaartje gekocht en daar onze vriendschap op beschreven en dat we mekaar alles vertellen, dus dat ik dit ook graag wil delen. Ben zo benieuwd hoe ze reageert! @Sandra; gefeliciteerd! Mijn neefje is 5 mnd geleden geboren en als ik mijn vriend met hem zie dan krijg ik helemaal de kriebels! @ Within; knap zeg dat jullie het zo goed voor je kunnen houden! Ik wilde dat ook maar ik MOET het gewoon aan iemand kwijt! En ik vind het fijn als het wel lukt om haar in te kunnen lichten maar ook als het niet lukt. Praten met een hele goede vriendin is toch net ff anders dan met een man. Hij doet erg zn best, maar soms snapt hij me echt niet
@sandra, Gefeliciteerd. Leuk is dat zo'n kleintje he. Wij zitten te wachten op een kleintje bij mijn zwanger en zijn vrouw. Hier weet ik niet meer wat er aan de hand is. Afscheiding is super dun en doorzichtig maar kan er geen draden van trekken omdat het zo dus is. Dat is dat toch geen vruchtbaarslijm? Van mijn rug heb ik echt zo'n last. Hoop niet dat dit nog lang blijft aan houden. Word er niet echt gelukkig van. Kan dat nu ook van de hormonen komen dat ik weer last van hernia achtige klachten krijg?
@deesjedees, Ik heb geen flauw idee waardoor dat komt, maar het is wel heel erg vervelend voor je dat je voor je gevoel weer van voor af aan kan beginnen., of niet? Bah. Vruchtbaar slijm is volgens mij waar je draden van kan trekken ja, ik had het gister wel. maar nog geen tijd gehad uit te zoeken wat ik hier nou mee moet, moet zo ook weer werken. Morgen ga ik testen dan is het 15dgn na eerste poging! Ben benieuwd..., Maar zal er niet teveel van hopen. Succes met je rug, en natuurlijk de rest
Goedemorgen, Gisteren heb ik een goede vriendin ingelicht dat ik bengestopt met de pil. Wat een opluchting om er in het echte leven ook over te kunnen praten! Ze vond het nu al helemaal leuk! Volgens mijn banner ( cyclus een beetje gegokt) zou vandaag mijn meest vruchtbare dag zijn, maar geen vruchtbaarheidsslijm tot nu toe. Ben benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. Ik ga lekker shoppen! Fijne dag allemaal!
Veel plezier Goo, wij gaan zo ook ff de stad in. Fijne dag allemaal. En Kirsten ik duim voor je dat het morgen raak is. Groetjes
Hallo Dames, Met oud en nieuw logeerden we bij heel goede vrienden in Duitsland, alwaar we op de aanstaande babykamer sliepen... (mijn vriendin heeft een 8-maanden-pukkel). Plotseling zegt mijn man: ja, als ik dit zo zie heb ik ook wel zin in iets voor onszelf. Ben jij er klaar voor? Waarop ik prompt antwoordde: Mijn eierstokken klapperen al meer dan 10 jaar! Het wachten was op jou. Mijn man wordt dit jaar 36 en ik over anderhalve week 29, er zit dus een beetje leeftijdsverschil... Mijn moeder helemaal emo over de beslissing (mijn kleinste gaat nu zelf mama worden *nog net geen snik*). Wij hebben er echt heel veel zin in en hopen op een snel resultaat, maar gaan daar niet gestessed over doen. We nemen het zoals het komt. We hebben wel de wederzijdse ouders ingelicht en ik heb (i.v.m. mijn functie op het werk) mijn leidinggevende alvast op de hoogte gesteld van onze plannen.
Mayd, van harte gefeliciteerd met jullie beslissing! Gaaf is dat he als je partner ineens zegt dat hij er ook klaar voor is.., ik vond dat zo'n speciaal moment! Ik was er zelf ook al wel een paar jaar klaar voor maar samen ervoor gaan is wel heel mooi. Zat je aan de pil? Zo ja., wanneer gestopt?? Heel veel succes de komende tijd.