Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    NOD:
    Juultje: 23-01
    Fleurop: 26-01

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    spannend fleurop nu afwachten

hier geen idee hoe mijn cyclus gaat lopen.. heb maandag eind van de dag mijn ei gehad...

ook ik vind het fijn om ff met meiden in dezelfde situatie te kunnen kletsen... al merk ik wel dat ik het minder nodig heb als rond de zwangerschap van mijn jongens..

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Janni Maar voor mensen die bezig zijn voor de eerste is het juist wel fijn dat er ook mensen zijn die al ervaring hebben in het hele proces.

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    NOD:
    Deesjedees: 24-01 Denk ik.

Weet alleen nog niet wanneer ik ga testen. Ben er wel een beetje bang voor. Bang voor negatief maar ook voor postitief. Erg eigenlijk.

Moest gisteren erg lachen. Mijn oom was jarig en ik nam een toastje met file american. Zei mijn man in de auto zou je dat nou wel doen. Dadelijk ben je zwanger. Moest er wel om lachen. Vond het erg lief van hem.

5. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    NOD:

Goo 23-01 (mits m'n cyclus een beetje klopt)
    Juultje 23-01
    Fleurop 26-01
    Deesjedees 24-01

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @deesjedees Snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb dat ook. Als de test positief heeft dat nogal wat inhoud. (negatief ook, dan moet ik wachten op eerste echte ongi)

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Dames, wat een uitstekend idee, dat NOD lijstje! Ik liep ook steeds te denken: goh wie mag er haast gaan testen??? Helemaal super dus! (Mijn nod duurt nog wel even...zodra ik mn ei voel schuif ik aan in het rijtje:))

@ Fleurop: Wat leuk dat het zo "speciaal" was. Nu maar hopen dat het gelijk raak is :).

Hier momenteel geen emmer meer nodig voor mn ongi, dweil volstaat :D Verder gaan we deze week nog naar de bank voor een nieuwe hypotheek. Even uitrekenen hoeveel we aan ons ons toekomstige nestje kunnen uitgeven. Wel fijn dat ik even mijn gedachten kan verzetten. Momenteel draait alles om mijn cyclus. Ik sta ermee op en ik ga ermee slapen. Ben ook superblij dat ik dit hier kan zeggen en mijn hart kan luchten. Manlief wil ik hier niet gek mee maken :) Maar de zoektocht naar een nieuw huis word nu wel veel "echter" (niet alleen maar snuffelen op internet), dus kan ik mij er meer op concentreren.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Spannend een nieuw huis.
    Denk dat de meeste dat wel hebben, dat we er zo veel mee bezig zijn.
    Mag thuis alleen mijn mond open doen als ik iets nieuws te melden heb. (herhaal mezelf nog wel eens) Vriend wordt een beetje gek van mij.
    Gelukkig kent hij mij langer dan vandaag.

9. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hahaha ik herken het helemaal.
    Praat je nou weer over baby's? Krijg ik dan te horen.
    Dus dan maar hier hè!

Gebruiken jullie toevallig de zwanger worden pillen van de Etos?
    Ik hoorde daar wel goede dingen over dus wil t ook proberen.
    Zit het foliumzuur al in en extra vitamines. Vroeg me alleen af of ik er nu al mee kan starten of dat ik m'n 1e cyclus af moet wachten?

10. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Dames ik vooeg ook ff lengte v.d. cyclus eraan toe en welke ronde het is.......
    Het mooiste is het als hij op volgorde staat ik zal het ff veranderen dan kunnen we gelijk zien wie de eerstvolgende NOD heeft.
    Ronde 0 is de ronde dat je voor het eerst ongesteld bent geworden zonder pil......

NOD lijstje:

Goo: 23-01 (mits m'n cyclus een beetje klopt)
    Deesjedees: 24-01
    Sandra: 2-2 (36dgn) ronde 1.

Zwanger:

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik slik de etos zwanger worden al een paar weken voor het stoppen met de pil. Dus je kunt gerust beginnen! Alles zit erin, en dat vind ik fijn.
    Tot nu toe heb ik geen klachten, dus bevalt prima ;) En tot nu toe wijst alles erop dat mijn cyclus gewoon goed op gang komt, en dat terwijl ik nog maar net met de pil ben gestopt. Of dat met die pillen te maken heeft weet ik niet... maar ik heb er wel een goed gevoel over.:)

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    NOD lijst
    23 jan

- Goo

- Juultje
    24 jan
    - Deesjedees

26 jan
    - Fleurop (30 dgn, ronde 0, 1e kindje)
    2 feb
    - Sandra2 (36 dgn, ronde 1)

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Sandra2 en anderen: dan maak ik hem helemaal mooi ;) Zie bovenstaand.
    Als iemand zwanger is wordt de naam roze!

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Goo: Ik slik de pillen van etos nu ongeveer een maand, en kan ze zeker aanbevelen! Je voelt er verder niets van hoor, dat je ze neemt. Het enige wat bij mij opvalt is dat mijn cyclus korter is geworden. Daar schijnen ze heel goed voor te zijn, evenals het "regulariseren" van je cyclus. (Cyclus bij mij is van 38 naar 32 dagen gegaan) Het zijn wel aardig grote capsules en je moet er twee per dag nemen, dus op dat vlak is het voor sommigen misschien een minpunt. Maar ik heb geen probleem met het slikken van grote pillen.
    Verder raden ze aan om een maand voor je zwanger geraakt te beginnen met foliumzuur, (zit ook in etospillen) zodat je alvast een voorraadje hebt. Als ik jouw was zou ik alvast beginnen...kan nooit kwaad. Stel je voor dat het in je eerste ronde raak is :)

15. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Ik post nu via foon. Wil iemand er voor mij bijzetten 23 dagen, ronde 1, eerste kindje? De mooie opmaak is anders niet zo mooi meer. Dank alvast!

16. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    mooi lijstje hoor!

er is ook een speciale nod-lijst.. er is er 1 van januari en 1 van februari, maar een lijstje in dit gezellige kletsgroepje is ook wel handig..
    kan helaas die van mij er niet achterzetten... zou het nu nl echt ff niet weten..

zelf slik ik gravitamon.. etos zit niet in de buurt (lees in de stad) en bij de plus verkopen ze gravitamon..
    mijn man vind die folium maar onzin, maar het eerste wat de HA zei was, begin je wel met folium? dus nu toch maar trouw innemen..

ik ben al gezegent met 2 heerlijke mannetjes, maar toch blijf ik er erg mee bezig.. we hebben altijd gezegt dat we graag 2 kinderen zouden willen... en na de geboorte van de eerste heeft het 1,,5 jaar geduurt voor ik weer voor een 2de wilde gaan (gewoon niet het gevoel en de angst voor bevallen.. heb vanaf 36 weken plat gelegen en een week ziekenhuis en een vrij heftige bevalling) maar na de geboorte van de 2de na 3 maanden het gevoel dat het gezinnetje nog niet compleet was... helaas deelde mijn man dit niet..
    nu toch voor een 3de en mocht het toch niet lukken zou ik het wel naast me neer kunnen leggen... maar toch.. wil zooooooooo graag!!

hmmm lang en wat warrig verhaal.. hopelijk snappen jullie het een beetje..
    zo maar ff gedachten verzetten en de woonkamer aanpakken en eind van de middag ff cakejes bakken om mee te nemen naar beppe(mijn schoonmoeder)

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zet mezelf ook nog niet in de lijst. In theorie was mijn nod gisteren. Maar dit is voor mij ronde 0. Ben nu 4 weken en drie dagen zonder pil.
    Volgens mijn moeder was ik behoorlijk regelmatig met mijn cyclus voor ik aan de pil ging. Maar ja toen was ik 13 (nu 27) Het zou dus best heel anders kunnen zijn.

Als ik al die verhalen hoor moet ik ook maar eens die pillen van de etos halen. Heb nu gewoon alleen foliumzuurtabletten. (mocht het niet raak zijn)

18. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    NOD lijst
    23 jan
    - Goo
    - Juultje (23 dgn, ronde 1, 1e kindje)

24 jan
    - Deesjedees

26 jan
    - Fleurop (30 dgn, ronde 0, 1e kindje)
    2 feb
    - Sandra2 (36 dgn, ronde 1)

19. Within

Within Niet meer actief

Helpen die vitaminen bij het op orde krijgen van je cyclus?? want dan ga ik ze ook halen! :p
    Was vorig jaar al een keer met de pil gestopt op advies van de dokter, heeft bijna 4,5 maand geduurd voor ik weer eens ongesteld werd.. werd gek! Zit ik nu niet echt op te wachten..

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Whitin: mijn cyclus werd korter. Ik weet natuurlijk niet zeker of het door die etos-pillen komt, maar je kan het altijd proberen. De vitamines kunnen geen kwaad en er zit foliumzuur in. Wie niet waagt, niet wint denk ik dan ;):D

Deel Deze Pagina