Nou, voordat we getrouwd waren was m'n excuus altijd... wij doen niet aan sex voor het huwelijk en dan lachtte iedereen daar eens mee, en dan was het voor hun duidelijk. Dat zinnetje kan ik nu niet meer gebruiken (Even voor de zekerheid! Alle respect voor mensen die om wat voor reden dan ook wel aan 'geen sex voor het huwelijk' doen!!! Wil niemand tegen de schenen schoppen ) Inderdaad Vlinder1983, de "En wanneer gaan jullie trouwen?"-vraag is ook zo irritant. Ik heb ook wel eens gespeeld met het idee: eerst een kindje en dan trouwen. Lijkt me wel leuk om je eigen kind(eren) als bruidskind(eren) te hebben Ik vind persoonlijk de volgorde niet echt belangrijk. En wat betreft die testen...ik heb gelezen dat het LH-hormoon altijd in je urine zit, maar in heel klein percentage. Rond de eisprong, wordt de concentratie 30 tot 40 procent hoger. Je mag ook niet met ochtendurine testen, omdat het LH-gehalte dan ook geconcentreerder zou zijn. Ik weet niet of dit verschilt per test hoor... Ik heb tot nu toe alle dagen wel een heel licht streepje...dus maar afwachten tot het 2de streepje wat feller wordt <fingers crossed>
Wij hebben besloten om een huis te kopen. Heel recent ook: vandaag gehoord dat we het financieel ook kúnnen kopen. Het is een huis dat nog gebouwd moet worden, eind 2011 klaar. 2 onder 1 kap met 3 slaapkamers en een zolder. Laat de baby's maar komen! We wonen nu in een flat waar we opzich prima een baby kunnen hebben, maar ik vind persoonlijk een flat minder voor kinderen. Maar goed. Nu familie dit weet (lees: schoonfamilie), kregen we afgelopen maandag ook vragen als 'oh, dus nu gaan jullie ook met kinderen beginnen?'. '3 slaapkamers ja... dus euh, er zijn plannen?' Erg irritant vind ik dat. Laat ons toch lekker denk ik dan. En ze horen het vanzelf allemaal wel. Mijn eigen familie is hier heel anders in. Mijn ouders zeggen als eerste gewoon dat ze erg blij zijn dat we een huisje kunnen kopen. Ze beginnen helemaal niet met grapjes over kinderen, maar zijn blij voor ons. Als grapje bij schoonfamilie zei ik ook; nee, die kamers zijn voor onze 2 poezen, dus haal je niks in het hoofd. Over poezen gesproken: ik ga nu nog gewoon de kattenbak verschonen. maar is het verstandig hier op korte termijn mee te stoppen (moment dat ik ook stop met pil). Of is er alleen 'gevaar' als je al zwanger bent.... Is het uberhaupt wel zo gevaarlijk... Meer mensen met katten hier? Ben ook wel erg benieuwd hoe de dieren reageren op een zwangerschap en baby. Zelfde geldt voor honden natuurlijk. Hoe zit dat bij jullie?
Leuk nieuws, dat nieuwe nestje! Mijn man en ik zijn ook aan het oriënteren voor een nieuw huis. Zouden ook graag nieuwbouw kopen. Lijkt me helemaal leuk om je hele ziel in een huisje te kunnen steken, en dan een nieuwe buurt met allemaal nieuwe (jonge) gezinnen. Voorlopig zitten we nog goed, maar kijken kost niets hè en wie weet, komen we zo wel ons droomnestje tegen Ik heb al verschillende ideeën om een babykamer in te richten. Voorlopig alleen maar ideeën hoor... Ik ben zelf geen kattenmens, maar ik dacht dat je pas gevaar loopt op het moment dat je zwanger bent met het verschonen van de kattenbak. Alle zwangeren met katten in mijn omgeving hebben de kattenbak gemeden tijdens hun zwangerschap. Ik weet niet of het echt zo gevaarlijk is als iedereen het laten uitschijnen... Mensen worden tegenwoordig zo snel bang gemaakt is mijn mening. Hoewel ik waarschijnlijk zelf het risico ook niet zou nemen maar ik heb geen kat. Wel een hond. Ben ook wel benieuwd hoe die gaat reageren. Momenteel is ze nogal jaloers aangelegd...ze ligt graag tussen mijn man en ik op de bank. (geheel onze eigen fout hoor!) Ze is niet vals ofzo, maar zal wel laten merken dat ze een deel van ons gezin is
Fleurop, het verschonen kan idd gevaarlijk zijn van de kattenbak! Er is een bepaalde parasiet, toxoplasma, die een kat uit kan scheiden. Als die bij jou dan naar binnen komt dan is dit gevaarlijk voor de vrucht! Groetjes, Duckertje
@ tina85. Ik zou graag willen weten hoe mijn cyclussen zijn. Maar misschien dat je wel door hebt wanneer je zwanger bent. Ik weet het echt niet. Ik wil heel graag een kindje. Stop liever nog gisteren dan vandaag. Maar ja man lief vind het toch wel heel spannend. Wij hebben de vraag ook al een aantal keer gehad of ik nog niet zwanger was. Vooral nadat mijn man zijn broer en vriendin vertelde dat ze zwanger is. Heb toen al antwoord gegeven wij zijn getrouwd omdat we van elkaar houden niet omdat we een kind willen. Nu word het wel iets minder vanuit schoonfamilie. Mijn familie vraagt er niet zo na.
Hoi dames, hoe herkenbaar, al die vragen! Het begon nadat mijn zwager en schoonzus gingen trouwen, bijna 2,5 jaar geleden. Die dag hebben ze zooooo vaak aan ons gevraagd wanneer wij zouden gaan trouwen. Ook de broer van mijn schoonzus kreeg die vraag de hele tijd. Nu zijn zowel wij als die broer dit jaar getrouwd en is mijn schoonzusje bevallen. Helaas voor ons (nee hoor, vind het super leuk voor ze) zijn de broer en schoonzus van mijn schoonzus (jaja, kunnen jullie het nog volgen) inmiddels zwanger, dus tja, dan is de volgende vraag wanneer wij volgen. Ik geef sinds de zwangerschap van mijn schoonzus standaard het antwoord 'eerst even oefenen'. En mijn neefje is ook heel leuk om op te oefenen hoor, alleen steekt het wel een beetje. Gelukkig kan ik met een vriendin daar goed over praten. Ik ga haar nog niet vertellen dat we bezig zijn, dat hou ik als verrassing, maar ze snapt heel goed dat al die vragen niet altijd leuk zijn. Bovendien is op mijn werk nu een collega bijna 30 weken zwanger en ik ben een half jaar na haar getrouwd dus ja... daar begint het ook al. Ik ben af en toe bang om me te mengen in een discussie, bijvoorbeeld over kinderopvang, want dan denk ik al dat mensen daar zitten van 'Oh zie je wel, ze zijn er mee bezig'. Stom eigenlijk! Nou je toe maar! Als ik dit teruglees lijkt het misschien erger dan het is, dus we gaan ons maar weer richten op de leuke kanten en lekker denken over hoe het zal zijn. Groetjes DutchDiva
Ik ga discussies of gesprekken over kinderen niet uit de weg... Is ook nogal moeilijk...in de familie en bij vrienden zijn er aardig wat kindertjes bijgekomen, en dan ga je automatisch over zulke dingen praten. Hoe denken jullie trouwens over kinderopvang? Willen jullie blijven werken als er kinderen zijn? Ik merk namelijk dat veel full-time moeders in mijn omgeving het me nogal kwalijk nemen als ik zeg dat ik een grote voorstander van kinderopvang ben... Ik werk zelf full-time, maar als er kinderen zijn zou ik graag part-time gaan werken. En met kinderopvang bedoel ik dan, een kinderdagverblijf. Dus niet bij grootouders ofzo. Misschien dat, als het zover is, ik ook totaal van gedachten verander en volledig thuis blijf hoor! Wie weet... Maar naar mijn mening zijn kinderen die op een kinderdagverblijf hebben gezeten, bv veel socialer aangelegd als ze echt naar school moeten. Maar dat is persoonlijk hoor!
Ik werk op dit moment al parttime en ben van plan met kinderen straks niet meer dan 28 uur te gaan werken. Wil liever niet dat mijn kinderen meer dan 2 dagen naar een kinderdagverblijf/crèche gaan. Wil ze zelf graag voor het grootste gedeelte zien opgroeien. Maar inderdaad, kinderopvang heeft ook z'n voordelen wat betreft de sociale kant, dus ik ben er ook zeker geen tegenstander van.
Wow! Wat is het hier actief! Wat leuk Ik kan zo met iedereen meepraten, maar ik moest echt even heel veel bijlezen.. Herken veel in alle vragen en verhalen! @ Deesjedees, over de cyclus na stoppen met de pil; ik ben nu bijna twee jaar gestopt met de pil (niet om zwanger te worden) en in het begin had ik een wat langere cyclus dan voordat ik met de pil begon, zo'n 40 dagen lang. Elke maand jaste ik er wel een paar zwangerschapstesten doorheen haha, hoewel we het gewoon met condoom doen, maar toch..voor de zekerheid..Na ongeveer een half jaar had ik mijn cyclus weer op ongeveer 28 dagen zitten, tot en met nu..Dus dat is heel prettig. Maar is idd voor iedereen heel anders, je lichaam moet echt even wennen..en volgens mij lijken 'ontpillingsverschijnselen' ook wel een beetje op zwangerschapskwaaltjes..Je leert je lichaam zo wel kennen! Maar als ik jou was zou ik echt niet nog langer condooms gebruiken en gewoon zien waar het schip strandt.. @ Fleurop; ik heb ook een kat! En ja, ik ga mijn vriend wel vragen of hij de kattenbak gaat verschonen. Vanaf het moment dat we gaan 'beginnen' Want ja, idd ivm toxoplasmose..je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! Of misschien handschoenen dragen ofzo..haha Geen idee of dat helpt..Trouwens leuk voor je dat je een huisje gaat kopen!! Wij ook, heb er super veel zin in! Dan is het ook echt huisje boompje beestje @Tina85, Kinderopvang zou ik ook toepassen. Ik zou het liefst vier dagen blijven werken.Ik werk ook weekenden en dat zou ik dan mooi kunnen combineren met mn vriend..Dat zeg ik nu, wie weet kijk ik er dan ook heel anders tegenaan Maar idd, een kinderdagverblijf vind ik niet verkeerd, ik ben altijd bang dat opvang door opa/oma de band tussen hen een beetje verstoord. Dat ze zich teveel gaan mengen in de opvoeding ofzo..Maarja, dat ligt vast ook bij iedereen weer anders. En ook wil ik niemand er te veel mee 'opzadelen' . Alleen als ze heel graag willen oppassen, dan wel
Waar ik vaker over nadenk, maar nog niet uit ben; Wie heeft er leuke ideeen om het de ouders/ vrienden/ familie/ collega's te vertellen wanneer je zwanger bent?? Mijn schoonzus heeft het verteld door de opa en oma op een feestje hun drinken in een mok met daarop 'voor de liefste opa' en 'voor de liefste oma' te doen..was ook wel grappig
Ik ben een voorstander van kinderopvang. Ik kan ze alleen straks niet naar een kinderdagverblijf brengen ivm mijn werk. Wil ze naar oma's en opa's brengen. en dan misschien ook nog een gastouder. Bij mij zou het voor een paar uurtjes gaan. Ik heb al wel een idee hoe het aan de toekomstige opa's en oma's te vertellen. Ik ga een soort logeertasje maken. Hier stop ik een pyjama en een romper in. Op het tasje zet ik, Mag ik straks bij jullie komen logeren.
Ik heb ook al vaker gedacht over hoe ik het zou vertellen... Momenteel zou ik het als volgt willen doen. Een mooie speen in een leuk juwelendoosje doen en dit mooi inpakken. En dat dan kado geven aan oma en opa. En verder niets zeggen. Kijken wat de reactie is. Ik zou alleen moeten leren om mijn gezicht in de plooi te houden...denk dat ik al zou lopen glunderen/lachen als ik de voordeur binnenstap In de familie zou ik een shirt aantrekken met een leuke tekst, "baby on board" of zoiets... Dan eerst een vestje daarover aandoen, en als iedereen er is het vestje uitdoen...en kijken wie het dan als eerste ziet Moet wel een opvallend shirt zijn...anders valt het misschien niet op Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat toekomstige ouders gewoon zeggen "Wij zijn zwanger" Maar dat vind ik zo onpersoonlijk...en meestal word dat zinnetje dan vooraf gegaan door "Wij willen nog wat zeggen..." Pffff, dan heeft iedereen het al gelijk door... Nee, het moet een beetje origineel gebracht geworden is mijn mening.
Die van dat shirt vind ik heel erg leuk. Die ga ik onthuoden voor als het zo ver is. Ik heb dat al wel gezien als er al een kind is. Mijn achterneefje had zo'n shirt aan. Ikke grote broer. Ik wist al dat mijn nicht zwanger was. dus had niks gezegd. Maar het duurde wel even voordat iemand het zag. Maar ja aan de opa's en oma's vertellen kan bij mij nog wel 10 keer veranderen. Hi hi
Hallo dames, Wat een leuke ideeen zeg! Zelf zit ik aan een champagne glas te denken, evt kan je hier de echo in doen (als je die al hebt), deze leuk inpakken. daarna een fles alcoholvrije champagne erbij pakken en proosten maar... Vond ik zelf een erg leuk idee. @ Wat betreft de kinderopvang, ik denk ook dat wij hier gebruik van gaan maken, Of een gastouder.... Mijn ouders zijn nog volledig aan het werk en de ouders van mn vriend ook, ook vind ik dat ze echt opa en oma moeten kunnen zijn...... Ik wil zelf 24uur gaan werken. Groetjes
Hey meiden ik wil me hier ook graag melden! Ik ben bijna 24 jaar manlief is bijna 30 en onze zoon is bijna 1! Ja we zijn lekker kort achter elkaar jarig Wij gaan in december voor een 2e! Ik wil het ook nog stil houden al is het wel moeilijk helemaal tegenover een goede vriendin die is nu ook zwanger en wil het haar graag vertellen dat wij er weer voor gaan, maar houd nog even liever me mond, gewoon in alle rust klussen!!! En inderdaad niet iedere maand de vraag of we al zwanger zijn! @ Fleur je kan inderdaad ontpillen maar heb goed nieuws, ik was al bijna 8 jaar aan de pil en was gestopt en daarna gelijk zwanger, helaas MK gehad met 6,5 week maar daarna weer gelijk zwanger! Dus hier hoefde ik niet te ontpillen! @ Vertellen als je zwanger bent, geen idee hoe we het dit keer gaan doen! Vorige keer gelijk met 4 weken verteld maar meer omdat ik de 1e keer niks had verteld en toen werd het een MK nou dan wisten me ouders en vrienden het ook en dat was niet leuk, ook het feit dat ze neit eens wisten dat we er mee bezig waren! Dus hier vertel ik het wel gelijk aan mensen die dicht bij me staan de rest kan wel 12 weken wachten haha @ Sandra o leuk idee zeg van die champagne glas!!!
wat een leuke ideeen allemaal!!! Leuk om er over na te denken ook. Denk zelf dat ik een boekje ga kopen waar de titel opa en oma op staat. Of een eerste echo foto en dat in een fotolijstje (maar denk dat ik het al eerder laat weten dan mijn eerste echo hoor). Verder werk ik zelf nu 32 uur. maar in de zorg. Dus ik werk ook late diensten en weekenddiensten. Als ik een weekend werk dan ben ik dus doordeweeks vaak 3 dagen vrij. Mijn vriend heeft wel een 'gewone' baan maar is flexibel. Hij kan er voor kiezen om al om 06:00u te beginnen en kan dan bijvoorbeeld om 15:00u thuis zijn (als mijn late dienst begint). Er is dus veel mogelijk. En daardoor misschien ook goed te doen dat ik 32 uur blijf werken. maar goed, als ik toch minder wil werken dan kan dat altijd. Ik ben wel voor creche/kinderopvang trouwens. Alleen het moet niet zo zijn dat dit elke dag zo is. Zo'n 2 dagen lijkt mij prima. Goed voor sociale ontwikkeling e.d. Mijn vader is vanaf januari met VUT, dus die is in staat af en toe op te passen. Maar ik wil niet dat mijn ouders vaste oppasdagen krijgen of iets in die richting. Ze moeten wel opa en oma blijven. Het zou meer zo zijn als wij een keer een dagje weg willen ofzo, dat opa en oma dan misschien op willen passen. Maar dat lijkt me vrij normaal. Ik weet ook dat ze altijd klaar zullen staan voor hun kleinkinderen. maar nogmaals; geen vaste dagen. Maar dat zeg ik allemaal nu. In principe is het toch afwachten hoe het straks gaat en bevalt. Het is natuurlijk allemaal nieuw!!!
@ Kinderopvang ben ik ook voor hoor, wel max 3 dagen die van ons gaat nu 2 dagen 1 dag schoonouders maar half volgend jaar ga ik 2 dagen werken. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf erg leuk, wel zwaar soms we hebben kinderen van 0 tot 4 dus lekker druk maar wel super leuk!!! En inderdaad ben er helemaal mee eens dat het ook goed is voor de kids!!
Leuke ideeën zeg! <zucht> Was het maar al zover @ manou: leuk dat je met ons meekletst. Ben (stiekem ) jaloers op je dat je de vorige keer geen last had van een ontpillingsperiode. Ik hoop voor je dat het deze keer ook zo vlug gaat. Zo zie je maar dat ieder mens weer anders in elkaar zit. Ik heb iets minder lang de pil geslikt, maar bij mij slaat de kalender op hol Zal deze maand ook wel weer het geval zijn...heb na dag 19 nog steeds geen ovulatie gehad. Of de testen doen het niet Maar we houden de moed erin. Ben benieuwd hoe het met de toekomstige stoppers gaat lopen Een aantal van ons gaan er vanaf december/januari helemaal voor. Spannend!
Jaa wat een leuke ideeen!!! Ik ga er zeker een paar stiekum stelen Die met dat t-shirt vind ik erg leuk! En inderdaad iets met de echo doen is ook bijzonder, hebben ze meteen bewijs Maar dat lijkt me ook zo dubbel, wat als je het niemand vertelt t/m de 12de week, en er in die tijd wat mis gaat?? Dan weet niemand waarom je verdrietig of down bent... Ik denk dat ik eerst een echo wil hebben om te zien of er ook daadwerkelijk een hartje klopt, en het dan aan familie en goede vrienden vertel... Maarja, dan hoop ik wel dat ik met max 10 weken een echo kan krijgen hihi. @ Manoe, ik zie dat jij al een knappe vent hebt! Wat een schatje Lijkt me ook wel ideaal als er zo'n 2 jaar tussen je kinderen zit..
Leuk om alvast wat ideeën te bedenken en te lezen zeg! Ik kan niet wachten tot het eenmaal zo ver is. Deze maand zal het wel niet gelukt zijn, maar het is ook pas de 1e ronde. Stiekem hoop ik op een leuk kerstcadeautje, maar ja, ronde twee is ook nog wel snel haha. Ik vind het wel lastig om te beslissen wanneer je het aan wie gaat vertellen. Voorheen dacht ik altijd ouders en broers/zussen met een week of 8 en dan de rest pas met 12 weken. Nu weet ik eigenlijk al dat ik tegen een hele goede vriendin echt niet zo lang mijn mond kan houden, dus dat zou ik het haar ook met 8 weken willen vertellen. Mijn zwager en schoonzus vertelden het de ouders en broers al met een week of 4/5. Aan de ene kant wel vroeg, maar aan de andere kant lijkt het me ook dat je dit nieuws wil delen. Lastig, lastig. Tegen die vriendin vind ik het sowieso moeilijk om mijn mond te houden over het feit dat we er voor willen gaan, hoe gaan jullie daar mee om? Ik zit te denken om haar in vertrouwen te nemen (ik weet zeker dat ze haar mond houdt!), zodat ik wel af en toe mijn hart kan luchten tegen iemand die ik niet alleen op een forum ontmoet (hoewel dit ook al heel fijn is). Ik wil het verder eigenlijk nog tegen niemand zeggen, maar het voor haar verzwijgen is echt heel moeilijk, want ze weet al wel dat ik een grote kinderwens heb . Groetjes DutchDiva