Goo, Juultje en Deesjedees: wanneer willen jullie gaan testen? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig net als Sandra2. en inderdaad... hebben jullie al vage kwaaltjes? Gisteren had ik wat jeuk aan de zijkant van mijn borsten, en soms nog wat buikpijn onderin. Maar ben bang dat ik mezelf alleen maar gek maak
@Bigwish: klopt dat gevoel heb ik soms ook, maar jij mag nog vrij snel testen toch... Maar wat duurt wachten dan lang he.... Alleen die opmerking gaat echt te ver! Wat een rotopmerking, echt niet over nagedacht! @Tina: Oeps...het was niet de bedoeling dat hij nu weer kreupel zou lopen haha, maar fijn dat je hem kon verrassen! @Fleurop: ik hoop niet dat jij je gek aan het maken bent en je straks gewoon zwanger bent, maar ik herken het wel. Dacht vorige maand ook van alles te voelen, maar blijkbaar niet dat wat ik hoopte te voelen...
@ Sandra en Fleurop. Van het weekend had ik een buikgriepje dus ik weet niet zo goed of de dingen die ik voel nog een restant zijn van de buikgriep. Ik heb een lage buikpijn en voor de rest veel afscheiding. Ik heb een erg korte cyclus dus als ik zondag niet ongesteld ben ga ik testen. @Bigwish, wat ontzettend grof dat iemand dat zegt. Lekker tactisch van zo iemand. Iemand anders al wel kwaaltjes?
Hi allemaal, nou ik ben van natuurlijk vrij grof gebekt, maar het leek me handig om gewoon stil te zijn en geen noodscenario's over mezelf en een komende zwangerschap af te roepen @ Dutchdiva. Ik weet niet of ik al snel kan testen hoor, ik overweeg mijn banner eraf te halen. Vreemd genoeg had ik eergisterenavond een licht streepje, en vanavond helemaal niets. Ik kan er geen patroon in vinden en word daar nu al erg ongeduldig van.. Echt heel apart en vraag me echt af hoe het komt.
Hoi allemaal, Ik denk ook vanalles te voelen.... Last van mijn onderbuik, soms steken links.. Maar ja, nogmaals, het kan ook ontpillen zijn of de eerste tekenen van mijn ongesteldheid. En is mijn cyclus 28 dagen? 30? Nog langer? Geen idee.... Maar ik ben van plan om vrijdag te gaan testen. Zondag is mijn NOD als het goed is, maar iets eerder mag toch wel? Ik reken nog maar nergens op maar je weet nooit....
@Bigwish: ow, dat is minder, vervelend zeg! Ik had even in de NOD-lijst gekeken en daar leek jouw NOD snel dichterbij te komen, maar dat is dus niet waar...balen!
Gisteravond kwam ik thuis van werk en toen dacht ik echt; ik ben zwanger. Maar nu ik mijn verstand erbij gebruik kan dit ook gewoon onzin zijn: - pijnlijke steken en kriebelige steken onderin buik (maarja.. misschien word ik wel ongesteld) - zag in een keer een blauwe ader over borst lopen (maarja.. ben er nu op gefocust, misschien zat ie er altijd al) - Mijn tandvlees ging bloeden bij 1 tand bij flossen (kan natuurlijk ook toevallig net een wondje zitten) - borsten deden pijn toen ik beha uit deed (maar trok daarna langszaam weer weg) - vanmorgen vocht onder ogen, heb ik echt nooit (maar goed... ik was ook heel erg moe en moest er vroeg uit) Kortom... ik ben er teveel op gefocust geloof ik Ik zal het nogmaals echt niet erg vinden als ik ongi word.. dan weet ik tenminste dat dit soort verschijnselen niks zeggen. Morgen ga ik testen, en als dit negatief is wacht ik daarna echt tot nod.
Mijn cyclus duurt nu al 31 dagen en nog steeds niet ongi., ik vraag me af hoelang jullie eerste of langste cyclus duurde nadat je gestopt bent met de pil. Dit is mijn eerste ronde (ronde 0 zeg maar).
Hier rustig aan het wachten tot nod maandag. Als ik dinsdag nog niet ongi ben ga ik woensdag testen. Hier ook allemaal vage klachten. - heb pijnlijke borsten. Kan niet op mijn buik slapen hierdoor - mijn linker tepel is donkerder dan rechts. Op beide zit een donkere ader. En op mijn tepels allemaal kleine rode vaatjes - ik heb het gevoel dat ik ongi moet worden. - Last van lage rugpijn. Ik heb vaak last gehad van rugpijn maar niet op deze plek. - ben ook moe/ loom. Kan moeilijk mijn bed uit. Heb ik anders nooit last van. Dus ik ben benieuwd. Ik reken nergens op.
Oohh wat gaat ons lichaam ineens raar doen he. Ik zag hier ergens dat je je innesteling kan voelen. Dus ik en mr bigwish hebben de afgelopen dagen geklust en nu denk ik al een paar dagen vannalles te voelen in mijn buik. Te gek voor woorden! Want ik weet nieteens of mijn ei al is geweest, of nog moet komen of nooit meer komt haha! Daarnaast ben ik al sind het stoppen van de pil doodmoe maar manlief heeft er ineens ook allerlei gedachtes over. Te gek voor woorden! Het is een beetje wishfull-thinking. Want waarschijnlijk komen al deze dingen gewoon door het ontpillen, en ben ik helemaaal niet zwanger! Soms moet ik ook gewoon om mezelf lachen, al die kwaaltjes en helemaal niet zwanger.. Aanstellerij bijna he.. Maar in jullie geval.. Over een week weten jullie het, Fleurop en Deesjedees! Superspannend he.. Hopelijk veel streepjes voor jullie komende week! Ik snap dat iedereen zwanger wilt worden, maar ik vind het eigenlijk al superspannend als de eerste (wie dat ook is!) hier gaat vertellen dat ze zwanger is.. Ik duim in ieder geval enorm dat de eerste heeel snel een positieve test krijgt!
@Kirsten; als jij al zoveel dagen onderweg bent, dan mag je toch al wel testen? Heb je dat al gedaan? Voglens mij kan de eerste ronde (moet je mij horen met mijn geklaaghaha!) je lichaam behoorlijk vreemd doen doordat je moet wennen aan het pil-loze leven.. Misschien dat dat ook je cyclus door de war gegooid heeft?
@ bigwish, Ja nog een weekje voor mij. Hopelijk knalen de streepjes er van af. Reken er niet op kan het nooit tegen vallen. Ben ook erg benieuwd wie de eerste is die ons blij nieuws heeft te vertellen. Ga heel hard duimen voor iedereen. Natuurlijk ook voor mezelf. Hi hi
Ja ik heb al 2 keer getest hoor., 2x negatief.., vandaar dat ik me afvroeg hoelang zo'n cyclus wel niet kan duren als je gestopt bent., het liefst ben je natuurlijk zo snel mogelijk in je goeie ritme., maarja dat is helaas maar voor weinig van ons weggelegd. Die kwaaltjes en dingetjes komen me bekend voor., maar ook omdat je weet wat zwangerschapstekenen zijn ga je er extra op letten., tenminste ik eerst wel. Nu probeer ik het iets los te laten (dit is mij aangeraden; zodra je het loslaat gaat het pas lukken is mij door verscheidenen verteld en ook uitgekomen tijdens een reading die ik laatst heb laten doen).., Ach wat zijn wij vrouwen ook een gekke wezens he! Hahaha
Inderdaad, volgens mij zit het "geheim" 'm in het "loslaten" en nietmeer aan denken. Maar ja... We blijven vrouwen he
Ja ik zeg steeds tegen mijn vriend: Nee hoor., ben er niet meer zo mee bezig., heb het best losgelaten., ondertussen zit ik namen te bedenken., teksten voor geb.kaartjes of shirts voor "opa's en oma's" enzo., en ach van alles eigenlijk! Hahahaha tsjah., vrouwelijke hormonen nemen toch de overhand, hihihi
Zit nu op dag 37. Vorige week getest maar was negatief. Misschien van het weekend nog eens testen. Heb nu geen bijna rare kwaaltjes meer maar na het testen toch wel een beetje rustiger geworden. @Kirsten ik heb dat ook wel beetje hoor. Praat er erg veel met vriendinnen en zit eigenlijk te veel op het forum. Met uitzondering van de afgelopen dagen, was flink druk op mijn werk.
oohhh!!! dus ik ben niet de enige! Meisjesnaam is al geregeld, jongensnaam bijna, op simplycolors geneusd voor leuk gedrukt tshirt, en bij babymeubelzaak online geneusd.. Jawel, het kindje heeft een naam, kleding en een slaapkamer... Moet alleen nog "effe" verwerkt en gezond geboren worden.. (in mijn hoofd dan haha!) want de werkelijkheid is dat het gewoon een geschenk is als je uberhaupt natuurlijk zwanger word en het kindje gezond is enz.. Maar het idee alleen al heeft me mooie uren op itnernet bezorgd haha! Jullie dus ook? Gelukkig ben ik niet de enige!
@ Kirsten: heel herkenbaar. Ik probeer het ook los te laten, maar zit stiekem toch vanalles te bekijken, van geboortekaartjes tot kinderkamers en zwangerschapskleding en dan denk ik heel vaak. Nu ga ik er mee ophouden...en toch zit ik de volgende dag weer kinderwagens of iets anders te bekijken tja, hoe gek kun je jezelf maken? Wij zitten nu in ronde 4, en ik moet zeggen dat het wel al veel minder is dan in het begin. Maarja, kijken kost niets, denk ik dan maar *surft naar een site met buikbanden* Ik kan me verder heel goed inbeelden hoe "onzeker" je bent over je eerste cyclus. Ik had een 40-dagen cyclus... voordat ik met de pil begon had ik een mooie cyclus van 28-29 dagen. Dus ik heb tussen CD 28 en 40 misschien wel 10 zwangerschapstesten gedaan. Allemaal negatief... Op dag 37 of 38 was ik het zo beu, dat ik teunisbloemcapsules ben gaan slikken. Deze zouden je ongi kunnen opwekken (word gezegd) Na 2 of 3 dagen was ik ongi. Of het aan die pillen heeft gelegen, laat ik in het midden. Dat zal ik nooit weten. Nu ik de etos zwanger-worden pillen gebruik, heb ik zelf het gevoel dat ik meer zicht/grip krijg op mn cyclus. Verder ben ik begonnen met temperaturen via Fertility Friend, en dat is ook heel leuk en goed om meer zicht te krijgen op je cyclus. @ Fleurop: Meid, ik hoop echt dat het gelijk raak is voor je. Maar onderschat de hormonen in je lichaam niet. Ik heb het ook allemaal gehad, echt gedacht dat het raak zou zijn, maar ook vaak gedacht dat mn lichaam me weer in de maling nam, en dan met mn zieltje onder de arm weer een negatieve test wegleggen, in de hoop dat ie de dag erna misschien een indrogertje weergeeft. Dit is echt een tijd met ups en downs... en dan te bedenken dat er vrouwen zijn die al 2 jaar aan het proberen zijn... En hoe hard je jezelf ook voorbereid op een negatieve test. Het is altijd als ie negatief is. En dat mag! Maar ik dwaal af... ik blijf duimen dat het bij jou in de eerste ronde raak mag zijn, en dat je lichaam je niet in de maling neemt! *fingers crossed* @ Vaddie: Voor jou blijf ik ook duimen hoor! *fingers crossed bij de andere hand * is wel moeilijk typen zo Hier zit ik op dag 11 van mn cyclus. Heb gisteren weer een ovutestje gedaan, en jawel hoor! Weer een knallertje heb ook vruchtbaar slijm, dus onderstaand bannertje klopt weer niet. (vind ik absoluuuuuuut niet erg want nu word ie weer korter) Hoewel hij nu wel erg kort word... 11 + 14 = 25 Van 32 naar 25 is wel erg drastisch vind ik. Maarja, misschien is mn LF wel langer dan 14 deze keer. Vorige ronde had ik een LF van 12 dagen. Moet er niet aan denken, dan zou het nu ook 23 dagen kunnen worden Heb in ieder geval mn eisprong nog niet gevoeld. Dus ben benieuwd of ik die nog ga voelen
@bigwish Ik ben nog erger. Ik heb zelfs al een hoop in huis. Het laatste jaar roept zelfs mijn vriend dat we kinderen willen. Dus toen de achterburen vroegen of wij hun kinderkamer wilde overnemen voor 80 euro zeiden wij geen nee. Zeker niet omdat bijna alles uit elkaar kan en dus op de vliering ligt. We hebben dus ook al via via een kinderwagen voor niet veel geld over kunnen nemen en hebben al veel baby textiel gehad. Nu dus idd alleen nog maar even voor een baby zorgen.
Ik vind het heerlijk om te lezen dat we allemaal hetzelfde zijn... Geboortekaartjes.nl is door mij al bezocht en heb al wat 'favorieten' klaar staan, wij hebben al een jongens- en meisjesnaam, ik heb de fotolijstjes voor de opa's en oma's al in huis als het zover is om het hen te vertellen en ook weeet ik al wat ik wel wil aan kleding voor mezelf en de baby en ook vooral wat ik niet wil. Verder is de box al geregeld en ook voor de kinderkamer hoeven we maar een gil te geven bij mn schoonzus. Eigenlijk is het te erg he.... Laten we eerst eens proberen zwanger te raken (door er vooral NIET mee bezig te zijn) en dan weer verder te zien. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan niet wachten tot het zover is! En ik ben heel blij met jullie allemaal op het forum omdat jullie allemaal net zo erg zijn als ik! Ik kan al gaan testen (4 dagen voor NOD) maar doe het nog niet. Vrijdag ben ik vrij en dat lijkt me een mooie dag. En als het negatief is, is dat jammer maar niet getreurd...Hoop wel dat mn ongi niet uitblijft tot 40 of 60 dagen ofzo... Succes allemaal meiden! De dagen kruipen voorbij...