Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Waauuwwww wat een hoop berichtjes in een halve dag. Ik sta versteld hoeveel er kan gebeuren!!

@ Fleurop: Van harte meid!!! Goed op het gezicht van je man letten als je hem dat boek geeft...zulke dingen zijn vaak onbetaalbaar :p
    Ben wel even nieuwsgierig hoe je nou getest hebt?! Heb je eerst een ovutest gedaan en toen een zwangersschapstest? Waarom die ovutest als eerste nog? Misschien een domme vraag..maar keb geen idee :(

@ Tina: Heeeel veel succes in het ZK! Ik duim voor je!! Ben benieuwd wat de uitslag is en hoe je uiteindelijk die echo hebt ervaren. Gaat er iemand met je mee? Ben zelf altijd btje angstig voor dat soort onderzoekjes.

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    @ Skaya: Ik had gisteren een spierwitte test. Gisteravond las ik dat een ovutest positief kon uitvallen als je zwanger bent. Toen dacht ik; scheelt een hoop geld als ik even met een goedkope ovutest ga kijken of ik misschien toch zwanger ben. Dus vanmorgen in bekertje geplast. Ovutest was positief. Als ie negatief was had ik geen zwangerschapstest meer gedaan... Nu dus wel (urine zat nog in bekertje.. dus dat kon ;) )

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    scheelt ook wel of je 's ochtend met "verse" urine test of 's avonds.. want die is nl erg verdunt door het vocht wat je overdag drinkt..
    testen voor je NOD adviseren ze dus ook om 's ochtends te testen...

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Thnx Fleurop! Handige informatie!!! :D Kan nog wel eens van paskomen!! :p

5. Within

Within Niet meer actief

@jannie: Dat maakt in principe weinig uit hoor! HCG word altijd uitgescheiden en smorgens zit er niet meer in dan savonds.

6. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de sensitest staat dat je die niet sochtends moet doen terwijl de zwangerschapstest juist wel sochtends moet.. toch?

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ik heb geen idee. Ik zou ook eerder met de ochtendurine testen, omdat die wel geconcentreerder is dan je urine op de rest van de dag. Misschien dat het in het begin van de zwangerschap uit maakt, maar na een paar weken kan geen test er toch meer onderuit lijkt me ;)

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    weet idd dat je van ovu-testen niet je eerste urine mag gebruiken...
    maar volgens mij staat er bij de meeste zwangerschapstesten ook in dat je het beste 's ochtends kunt testen (zeker als je voor jje nod test..)
    dit komt doordat, als je voldoende drinkt, je urine verdunt is..
    (lees ochtend is donkerder van kleur en in de loop van de dag is ie lichter)
    een vriendin is HA en heeft dit bevestigt ;)

9. Within

Within Niet meer actief

Hmmm mij is altijd anders verteld.. maargoed! Ik heb net een stel testen online besteld via sensitest.nl.. Nu me inhouden niet voor de NOD te testen :p

10. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    @ Within: Waarom kies je ervoor om de testen te bestellen en niet bij de drogist te kopen? Is het goedkoper via de site? Denk dat je ook verzendkosten betaald?

11. Within

Within Niet meer actief

Goedkoper en ik woon hier in een ons-kent-ons dorp :p

12. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad, sensitest is echt goedkoper, komt in een discrete envelop en past gewoon door de brievenbus. En bij de drogist moet je maar net niet een bekende tegenkomen. en het feit dat sensitest goedkoper is, is ook erg fijn volgens mij!

ik heb overigens zwangerschapstest gedaan en was negatief. Dus die doktersassistente heeft mn dag echt een beetje overhoop gehaald! Ik wist al wel dat ik niet kon testen. En volgens mi ben ik ook niet zwanger. Maar dat geen-ei-verhaal vind ik gewoon raar. Da's alles. We heten niet allemaal Fleurop (en dat is goed bedoeld!) dus ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben maar ik wil gewoon weten wat mn lichaam aan het doen is.. :S Nu dus ongi worden, dan ovu-testjes doen en dan ben ik anderhalve maand verder om gewoon te weten wat er gebeurt.

13. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    @ Bigwish idd gewoon afwachten. De eerste maand voelde ik ook van alles!! Er rommelende darmen, vaak plassen, moe. Ik dacht dit kan niet missen, maar werd toch na 36dgn ongesteld.
    Je bent nu aant ontpillen..............................

14. Within

Within Niet meer actief

Klopt je banner wel dan? Kan me voorstellen dat je wilt weten wat je lichaam doet, er gebeurd al genoeg zodra je zwanger wil worden!

Ik word nu gek van de steken in mijn rug.. Ze gaan maar niet weg! Tips?

15. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Goh wat een rare dag.
    Heb een boekje gekocht: 'een wolk van een vader, zwanger langs de zijlijn.' Van Flip van Doorn. kan het over een uur geven aan mijn vriend... ben benieuwd!!!:D
    Die van Kluun was nergens te vinen helaas. Maar deze leek mij ook wel leuk.

@ Within: vervelend van je rugpijn :( is een kruik oid een idee? Verder rustig aan doen he ;)

@ Bigwish: Jammer van die test maar aan de andere kant, als je cyclus klopt; het is nog wel erg vroeg. Ik was 5 dagen voor NOD nog negatief.. dus het kan allemaal nog. Maar goed, die onzekerheid is zooo rot!!! Ik ben het nog steeds, zelfs nu...

@ tina85: ik duim nog steeds meid!

Meiden, ik kan jullie nog niet in de steek laten dus blijf nog lekker hangen. Eerst alles maar even op me in laten werken en op mijn NOD een CB test doen. Als ik dan nog steeds zwanger ben dan ga ik het misschien meer geloven...;)

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hello ladies!

Nou,ik ben terug van het zh.Maar nog niet veel wijzer. Ik ben momenteel een wandelend vraagteken :D
    Vaginale echo gehad ( viel gelukkig heel goed mee en assistent en echoloog waren wel lief) op de echo was niet zoveel te zien, wat op zich niet slecht hoeft te zijn. Ik zou ongeveer 6 weken zwanger kunnen zijn, maar op dat moment kun je weinig zien op een echo. Wat ze wel zagen was dat het baarmoederslijmvlies eigenlijk te dik was om vorige week ongi geweest te zijn. Eileiders waren op het eerste zicht in orde en er waren geen abnormale dingen te zien. Ze vonden het wel een heel vaag verhaal,maar het zou nog alle kanten uit kunnen. Ze hebben me daarna bloed laten prikken. Er was wel degelijk hcg aanwezig. Level was 400. Moet nu volgende maandag weer langs gaan voor bloed te prikken. Als ik dit weekend toch nog ga bloeden moet ik even bellen. Maandag kijken ze of het hcg gestegen is, en dan kijken ze weer verder. En nu ga ik even slapen. Ben doodmoe...
    Bedankt voor jullie medeleven.

17. juultje

juultje Bekend lid

2 jan 2011
    983
    0
    16
    Tina. Klinkt positief! Ik blijf voor je duimen.

18. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Gut tina wat een onzekerheid.
    Khoop voor jedat het weekend voorbij vliegt!!!

19. Within

Within Niet meer actief

Klinkt al wel positief.. spannend! Maar wat een onzekerheid :( Succes meid! *digitale knuffel*

20. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee Tina wat een verhaal weer, kan me indenken dat je nu doodmoe bent van alle spanningen. Je hoopt natuurlijk (en wij hier ook) dat je hardstikke zwanger bent!

@Fleurop; voor jou is het ook al zo spannend nu.. Ik zit hier enorm te duimen voor jullie! Dat er maar snel veel zwangere dames hier in dit hoekje zitten! leuk hoor!
    Die onzekerheid maakt je echt wel een beetje getikt hoor, ik heb echt de ilusie niet dat ik zwanger ben. Het voelt niet zo. Weet ikv eel waarom maar ik geloof dat ik niet zwanger ben. Wel had ik gewoon heel graag een cyclus volgens het boekje willen hebben na 11 jaar aan de pil te zijn geweest.. En dat is teveel gevraagd ;) en nu kom ik mezelf gewoon even tegen geloof ik! haha!

@Sandra2; je hebt gelijk hoor, vooral je laatste zin, die wil er bij mij niet zo in om de een of andere stomme reden! Ik moet gewoon rustig doen geloof ik..

En twijl ik rustig doe, ga ik wel even duimen voor met name Tina en Fleurop! het zou toch wat zijn he... vind het helemaal spannend

Hebben jullie ook zo'n vrijdagmiddag dip? Of ben ik de enige die aan het werk is? bleegh!

Deel Deze Pagina