@ Aantal kids hier wel 3 misschien 4. 2 vroeg achter elkaar en dan wel ongeveer 5 jaar wachten! Dan een 3e en een 4e sluiten we niet uit maar het is maar hoe we er financieel ook voor staan, wil graag wel van alles blijven doen en kopen! @ 2 ling hier wel in de fam. Me miskraam was hoogst waarschijnlijk een 2 ling.. ..Was wel heel emo...zou wel een tweeling willen omdat we deze waarschijnlijk ook anders hadden gehad... @ Foliumzuur ik slik VSM puur mama al bijna 3 weken maarja ook nog maar 10 dagen ongeveer voor me ei En heel misschien met heel veel mazzel lukt het wel weer in 1 x, maar daar gaan we niet van uit! @ Testen ik heb ze besteld van zwangerenkids.nl erg goedkoop en werken goed! Als ze negatief zijn dan blijven ze tenminste ook wit en geen gekke ingroog streepjes!!!
Ik zag Sint en piet vandaag... Leuk al die kleine kinderen met die grote "moet ik nu huilen of niet"-ogen Zo schattig! Hopelijk staan wij daar de komende jaren ook bij... Ik zit nog steeds met de ovulatie-stokjes te klooien... Zit op dag 24 van mijn cyclus, maar nog geen LH-piek gezien op de testen. Hoe lang duurt zo'n piek eigelijk? K test nu alle dagen rond hetzelfde tijdstip. Maar als zo'n piek maar een paar uur duurt, dan mis ik em misschien? Straks maar weer even testen... k hoop op een duidelijke test. Heb de afgelopen dagen lichte streepjes...
@ Manou, ppfff heftig zeg, een miskraam!! Lijkt me echt verschrikkelijk, ben je net gewend aan het feit dat je zwanger bent, gaat het mis...Heb je het wel een beetje een plekje kunnen geven? Hoop dat niemand van ons dat (nogmaals) mee hoeft te maken...Had je het wel al aan je omgeving verteld dat je zwanger was? En had je al een echo gehad? (Sorry wanneer je het al ergens had opgeschreven en ik er overheen heb gelezen...) @ Tina, Ik heb geen ervaring met ovulatietesten. Hoe was je cyclus voordat je met de pil begon? Of weet je dat niet meer?...Bah dat wachten, das echt vervelend he! Daardoor ben je d'r vaak nog meer mee bezig...Dus zodra je bijv. morgen je eisprong hebt, ga je dan ook meteen 'klussen'? Wie gaat er deze maand al aan de slag voor een kindje?? Of wacht iedereen tot januari??
Maandag ben ik voor de laatste keer ongesteld terwijl ik de pil slik (wel stopweek uiteraard). Daarna nog 1 strip en dan ga ik ervoor. Dat zal dus eind december zijn!! Het lijkt me best gek om straks 'onveilig' te vrijen. Volgens mij geeft het weer een hele nieuwe dimensie aan je seksleven. Je bent er bewust van dat er een kindje uit kan voorvloeien. Dat maakt het ook wel weer wat spannender. We kregen gisteren te horen dat ons nieuwe huis in september volgend jaar klaar kan zijn. Dus het is even kijken hoe het allemaal gaat straks. Misschien ben ik wel meteen zwanger en dan is het natuurlijk wel even lastig omdat je middenin een verhuizing zit. Maar goed, misschien duurt het ook nog wel langer, en kan ik lekker in ons nieuwe huis bevallen Hoe denken jullie daar over? Er heeft vrij recent bij ons in de krant gestaan dat het 'veiliger' is om in het ziekenhuis te bevallen. Het sterftegetal van baby's die thuis geboren worden is groter dan in ziekenhuis. Opzich niet zo heel raar. Voor mij heeft dit echter geen invloed op mijn idee dat als het even kan ik graag thuis zou willen bevallen. En jullie?
@Sandra: voordat ik met de pil begon had ik mooie cyclussen van 28-29 dagen. Mijn vorige cyclus was 40 dagen. Ik weet niet of ik toen een eisprong heb gehad. Daarom dat ik deze maand ovulatietesten aan het doen ben. Misschien heb ik nog wel helemaal geen eisprong... Het is dus alle dagen vol spanning wachten op dat 2de donkere streepje. En wat betreft het klussen: dat gaan we zeker doen! Ik mag alleen niet hardop zeggen wanneer het "MOET". Dan schiet mijn man in de stress Voorlopig klussen we een ongeveer om de dag. Mocht ik mijn ei missen op de test, dan hebben we nog steeds kans @ Fleurop: Ik weet nog niet of ik thuis wil bevallen. Weet van mezelf dat ik nogal "pijngevoelig" ben, en als je thuis bevalt mogen ze geen verdoving geven. K wil het hele gebeuren ook wel een beetje "kunnen meemaken"... Niet dat ik 'out' ga van de pijn. Wil hiermee niet zeggen dat het niet zonder verdoving kan, maar ik wil ook niet meer pijn lijden dan nodig is als je begrijpt wat ik bedoel. Wat betreft dat onveilig vrijen...ik ben daar eigelijk niet zo heel erg mee bezig. Je weet wel dat er een kindje van kan komen, maar daar lig ik tijdens het klussen niet aan te denken hoor Dan krijg ik je ook echt zo een "moet"-gevoel... Ik klus omdat ik het leuk vind
Hallo dames, @ sanda: ik wil deze maand al een poging doen, gewoon een keer 'klussen' tijdens de ovulatie. Heb geen idee hoelang mijn cyclus is. (We doen dus maar wat) Ik wil er in het begin ook niet teveel mee bezig zijn. Maar het zal toch gebeuren............. @ Fleurop: Mijn voorkeur gaat echt uit naar thuis bevallen. Ik heb vandaag ook nog weer een artikel gelezen over de grote geboorte sterfte in de thuissituatie, maar dit gebeurt net zo goed in het ziekenhuis. Wat betreft de zorg rond de geboorte lopen we in Nederland erg achter!!!!!
@ Sandra ja is zeker wel heftig, nee gelukkig nog geen echo gehad toen en heb het een mooi plekje gegeven hoor! Gelukkig wel! En tja hopenlijk hoef ik dit niet nog een keer mee te maken en dat geld voor iedereen!! Maarja dat is de natuur en heb wel zo iets van: "wees trots op je lijf" het wist gewoon al heel snel dat het kindje niet goed is en niet dat je er zelf achter kom met de 20 weken echo...gaf me een gerust gevoel... @ Ziekenhuisbevalling ja ik ben voor!!! Eerst wilde ik heel graag thuis toen had onze kleine in het vruchtwater gepoept dus hup naar het zieknhuis! Is me zo goed bevallen en echt wat er allemaal met je lijf gebeurt is ongelofelijk zo'n bevalling dus nee ik ga dit niet thuis doen kan zo veel gebeuren en als het wel fout gaat, lig ik daar gelijk goed...maar meiden je moet gewoon je gevoel volgen hoor!!! @ Beginnen in januari nee ik in december! 1 december gaan we er voor en al ik mazzel heb heb ik dan nog geen ei gehad! @ Fleurop spannend meid heerlijk hoor je laatste strip!!! Ik vind het allemaal weer zo spannend meiden! het mag dan wel de 2e keer worden maar het is net zo spannend als de 1e keer alleen wel met wat meer wijsheid maarja haha het is gewoon zo leuk!!! Zo net even een groei rekening geopend voor onze kleine man, hij heeft al zo veel en krijgt al zo veel met zijn verjaardag straks dat we een leuk bedrag op zijn groei rekening storten als hij jarig is!! @ Namen iemand al namen op het oog Haha echt erg maar wij zijn er al weer over uit! Oke we willen 2 namen de 2e naam voor een jongen zijn we nog niet helemaal over uit. Maar de 1e naam voor een jongen is erg leuk en van een meisje ook Maar die hadden we al toen ik zwanger was van onze kleine vent!
@Tina85: Ik zal het vrijen zeker niet als 'moeten' zien hoor. Het lijkt me juist allemaal leuker en spannender dat er zoiets moois uit voort kan vloeien. Meer bijzonder. En natuurlijk doe ik het ook omdat het leuk/lekker is, haha. Ik heb al wel namen ja. Maar goed, we hebben nog tijd zat om erover na te denken. Over een meisjesnaam ben ik heel zeker. En mijn vriend vindt hem ook leuk, maar is er minder mee bezig nog Jongensnaam is nog wel wat twijfel. Om op de vraag terug te komen of ik meer een meisjes of jongens mama ben: echt geen idee. Bij sommige denk je echt; dat is een meisjesmama bijvoorbeeld. Ik zou beiden sowieso heel erg leuk vinden. Als ik een meisje krijg zal ik alleen geen roze en heel erg meisjesachtige kleertjes kopen maar juist lekker stoer. Aftellen duurt lang! Maar ik kan zo mooi nog wat afvallen! Er is ondertussen 6 kilo af (in 3 maand). Alles wat er nu nog af gaat is mooi meegenomen. Mijn motivatie om gezond af te vallen is nog nooit zo sterk geweest. Het heeft een mooi doel natuurlijk.
Ja tweelingen zitten hier wel in de familie. Mijn broer en mijn zus zijn een tweeling en ook veel neven/nichten en ooms/tantes van mijn moeder. Ik hou er dus wel degelijk rekening mee dat ik een verhoogde kans heb. Ik zou het heel leuk vinden, maar als ik eerlijk ben hoop ik ook dat ons eerste kindje een eenling is. Bij mij in de familie is het wel zo goed als altijd een twee-eiige jongen/meisje tweeling, dus dat vind ik wel heel leuk. Namen hebben we ook al, maar goed, nu is dat nog makkelijk aangezien het toch niet definitief is. Ik vind ze erg mooi (en de meisjesnaam wist ik al op mijn 14e of zo), maar ik kan niet inschatten of we niet toch voor een andere naam kiezen als het eenmaal zo ver is. Wij zitten inmiddels in ronde 1. Deze maand acht ik de kans erg klein dat het raak is, dus vandaar ook dat ik als het volgende maand wel zou lukken toch het grootste deel van mijn zwangerschap in 2011 heb. Ik hoop dat we straks allemaal niet al te lang hoeven te wachten, dat zou toch prachtig zijn! Groetjes DutchDiva
Hallo, @ Fleurop wat knap dat je al zoveel afgevallen bent....... Bij moet er eigenlijk ook wat af, maar mijn motivatie is minder. Gaat er weer 3 af komt er weer 4 bij. Zo frustrerend! Groetjes
Namen heb ik ook al! M'n vriend vindt ze ook leuk, maar is er idd wat minder mee bezig..Maar het erge is; ik heb de meisjesnaam ooit aan mijn zus verteld en die vindt ze nu ook heel leuk, voor eigen gebruik! Dus het wordt een strijd wie als eerste een meisje krijgt hahah @Fleurop, goed dat je al zoveel bent afgevallen! Vooral op een gezonde manier is heel belangrijk, dan is het gewicht ook beter te handhaven. Ik ben voedingsdeskundige van beroep..dus als je hulp nodig hebt.. Meiden, ik vind het helemaal spannend...nog een maandje! Groetjes!
Hier in ieder geval iemand die daar dringend hulp bij nodig heeft. Ik weet heel goed hoe ik gezond moet eten en sport ook regelmatig, maar heb wel last van stiekeme eetbuien die er voor zorgen dat ik op gewicht blijf of aankom, maar in ieder geval niet afval. Toch zou ik dat voor een eventuele zwangerschap wel graag willen, al is het geen reden om niet voor een kindje te gaan, dat wil ik al zo lang, dus moeilijk om dat daarvoor te laten nu manlief er ook voor wil gaan. Pfff af en toe wordt ik moe van mezelf...
@ Sanda: Ik heb me laten vertellen dat je tijdens je zwangerschap helemaal niet zo heel veel meer hoeft te eten. Waar moet ik precies aan denken? En misschien weet je dit ook: in de zwanger worden pillen van Etos zit geen vitamine A, in gewone vitaminenpillen wel... Waarom is dit? En waar zit allemaal A in?
Hé dames Zelfde probleem hier! Ik zit in de categorie zwaar overgewicht. Ik voel mezelf hier niet slecht over ofzo, maar weet wel dat een paar kilo's minder veel gezonder zouden zijn voor mij.Mogelijk blijft mn eisprong ook uit omdat ik te zwaar ben. Heb ook al veel dingen geprobeerd om af te vallen, maar meestal komt het er net zo hard weer aan. Dus dat is niet echt stimulerend. Maar daar ga ik nu niet over lopen zeuren. Ik probeer momenteel ook een beetje op mijn eten te letten. Zoals fleurop al zegt: alles wat er nu afgaat is mooi meegenomen. Trouwens fleurop, echt knap dat je al zoveel bent afgevallen!
Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm rug. Laatst helemaal uit gevraagd bij de dokter ivm de verzekering. Ik moet op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Wat voor moeder ik zou worden weet ik niet. Als ik naar mijn neefje en nichtje kijk trek ik meer naar mijn nichtje. Zei is ook pas een half jaar en mijn neefje is 2.5 jaar. Misschien dat dat ook uit maakt. Zelf heb ik nu zo iets van graag een meisje, maar het belangrijkste vind ik dat het gezond is. Met afvallen ben ik ook bezig. Wel op een gezonde manier. Gaat ongeveer 0.5 kilo per week af. Sport 3 keer in de week ongeveer 1.5 uur. Moet je eigenlijk extra eten als je zwanger bent? Ik weet nu mijn eten namelijk af. Dan weet ik zeker dat ik niet te veel eet. Stoppen met de pil is nog een maandje. Zondag laatste pil van deze strip. Dan een stopweek en dan nog een strip. Wanneer moet je eigenlijk na de pil beginnen met tellen van je cyclus? De dag dat je ongesteld word of de dag dat je eigenlijk met de pil weer zou moeten beginnen?
@Sanda: wel vervelend zeg dat je zus die naam ook mooi vindt voor eigen gebruik. Dezelfde smaak hebben qua namen is natuurlijk leuk, maar ik kan me voorstellen dat je soms ook wel denk "als zij me maar niet voor is..." Toen mijn schoonzusje moest bevallen was ik ook bang dat ze 'mijn' naam hadden, terwijl dat echt toeval zou zijn geweest, want we hebben het er nooit over gehad, maar goed het kan toch (niet het geval trouwens, ik vind hun naam heel mooi, maar zou hem nooit zelf gekozen hebben. Helemaal goed dus). Groetjes DutchDiva
@ Sanda balen inderdaad dat je zus die naam nu ook leuk vind! @ Dees nog een maand meid! Voor je het weet is het zo ver! Nou ik moet zeggen dat wij al een beetje aan het klussen zijn Manlief zij gister in bed dat hij het jachtseizoen hierbij geopend heeft! haha ik moest wel hard lachen! @ Meiden die aan het afvallen zijn, goed hoor meiden!!! Alle kilo's zijn mee genomen! Hier was ik na me 1e zwangerschap zo'n 18 kilo aangekomen, ik dacht dat komt nooit meer goed!!! Ik baalde echt ik was altijd slank! Ik dus allemaal plannen gemaakt voor de sportschool zodra ik bevallen was maar is nooit nodig geweest echt binnen 3 maanden zat ik weer op me oude gewicht! En na 4 maanden kon ik me strakste broek weer aan! Ik ben benieuwd wat ik met me volgende zwangerschap zal aankomen! 1 voordeel als we weer snel zwanger mogen worden dan missen we al die pepernoten!!! Daar was ik namelijk helemaal verslaaft aan Hoe gaat het hier met de rest van de meiden?!
@ Deesjedees: je begint met tellen op de eerste dag van je (laatste) menstruatie. Dus het maakt niet uit of je normaal gesproken weer met de pil zou starten, dat staat er los van. Je cyclus begint altijd bij de eerste dag van menstruatie.
Ola bella's! Wil even mijn "ei" kwijt Heb daarnet stiekem nog een ovulatietestje gedaan, en ik denk dat mijn ei op komst is test is echt donkerder dan de vorige testen die ik heb gedaan. Zit nu te twijfelen of de streepjes echt even donker zijn, of nog net niet...mmm...Hij is in ieder geval veel duidelijker dan de vorige... Jammergenoeg heeft mijn man deze week de nacht. Maar ga hem dadelijk toch maar een berichtje sturen dat hij vrouwlief morgenvroeg mag wakker maken Als ik nu tenminste nog in slaap kan vallen Vind het wel spannend... K ga morgen zowiezo weer testen. Ben benieuwd!