Welkom Eetje!! Goo ik denk ook dat je cyclus misschien een dag of 2 korter is. Wel fijn om sowieso zo een knaller van een test te hebben...als je geklust hebt moet het wel goed zijn zou je denken...meer kan je niet doen haha Tina idd hor! Respect voor je positiviteit! Overmorgen is mn NOD. Bruinverlies is opgehouden en ben soms wat misselijk, maar verder niks..probeer tot het weekend te wachten met testen. Wil eerst even mkijken of ik niet gewoon mn ongi krijg.
sorry, kan je neit helpen ermee.. heb nog nooit ovutesten gebruikt... staat het niet in de gebruiksaanwijzing dan? zal eens ff googlen op internet...
hihi, gevonden hier op de site http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/58550-wanneer-vrijen-na-positieve-ovulatietest.html
Zoals ik het nu lees daar heb je dus ookal kans dat je eisprong al geweest is. Dan zou het beste zijn om gelijk te klussen wanneer je die posi test in handen hebt, maja hahah
Hier nog steeds geen ongi. gisteren even op de weegschaal gestaan. 6,5 kilo kwijt! Ben wel een beetje bezig met lijnen maar dit is best veel. (sinds begin december) Zou het kunnen komen door het stoppen met de pil? Nog zo iets vreemds: heb stukjes wild vlees. Vooral naast mijn bh. Dus zeg maar tussen de oksel en borst in. Klinkt dat iemand bekend?
Inderdaad, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Eline en 23 jaar. Sinds 8maanden ben ik met mijn partner. Beide komen uit een ongelukkige relatie/huwelijk. Ik ben 1 1/2jaar getrouwd geweest. En dan nu eindelijk een beetje geluk. Ik was nooit zo van de kinderen. Ja die van een ander! Maar bij mijzelf zag ik het nooit. Totdat ik hem leerde kennen. Van het een op het andere moment veranderde dat volkomen. Ook hij heeft nooit het gevoel gehad kinderen te willen, maar ook in eens..... Wanneer wij samen besloten ervoor te gaan was oktober nadat ik niet meer OS werd en ik dacht dat ik zwanger was.(toen nog wel aan de pil) Maar helaas, mijn hele hormonale huishouding was van de kaart:x. Na een kuur besloten geen anticonceptie meer te gebruiken. En daar zijn we dan 3maanden later..haha Mijn hobby´s zijn zingen en vooral ook shoppen daarnaast doe ik de laatste 2maanden aan zumba. Ik werk in de gehandicapte zorg op een woning met jongens/meiden en wat ouder wordende cliënten met een gedragsstoornis en agressie. Een leuke uitdaging. Werk nu 1 1/2 jaar op deze groep.. Mijn cyclus is over het algemeen wel regelmatig. Schommelt een beetje tussen de 26/28. Mijn NOD dag is voor deze maand 10 feb. Ben in afwachting. Op de een of andere manier voel ik continu rare dingen in m´n buik. beetje gerommel maar of dat nu wat betekend? Iemand hier ervaring mee? Kan jezelf soms zo voor de gek houden....
@ Vaddie: Jeetje 6,5 kg is veel zeg!!! Ja het zou kunnen komen door de pil! Ben je niet flink ziek geweest, minder/beter gaan eten met zwangerschap in je achterhoofd? Dat wild vlees herken ik niet...is dat ineens komen opzetten? @ Eetje, wat leuk dat jij en je partner allebei nu opeens graag een kindje willen. Hoe kwam het dat je hormoonhuishouding zo van de kaart is geraakt?
@vaddie,Die 6.5 kilo is wel veel. Kan zijn dat je cyclus daar ook een beetje van slag van is. Heb ik namelijk wel eens gehad. Was in 4 maanden tijd 25 kilo af gevallen. Dat wilt vlees ken ik niet. Als je het niet vertrouwd even naar de huisarts. @ eetje, Welkom, Hopelijk zijn die kwaaltjes van een zwangerschap. Ik ben net 1 ronde gestopt met de pil. Had toen allemaal vage klachten.
@Eetje: zumba. Leuk he? doe ik ook twee keer in de week. Ben wel gezonder gaan eten. Vooral minder gaan eten. Juist omdat ik nogal wat overgewicht heb en iedere kilo minder is er eentje. (ben zo zwaar dat mijn gewicht invloed zou kunnen hebben op mijn vruchtbaarheid) Afvallen (en dus ook aankomen) doe ik helaas vaker. En 6,5 kilo in 8 weken is niet ongezond veel. Al die rare kwalen. Anders binnenkort toch maar eens naar de HA
Neee in 8 weken is goed te doen. Alleen maar mooi dan toch? Kga zo even naar de sportschool, ben wel benieuwd hoe het er met mijn gewicht voor staat nu ik bijna 4 weken van de pil ben. Als je dat wild vlees niet vertrouwd idd even de HA raadplegen. Beter een vraag te veel stellen dan te weinig tog? Ik heb ook een hele tijd zumba gedaan en daarvoor een hele tijd bodycombat en pump. Was het paar weken geleden opeens even zat en hang nu weer een tijdje gewoon aan de gewichten.
Dat wild vlees komt mij wel ergens bekend voor! Heb het ook tussen mijn borsten vooral, hele kleine stukjes, het zijn net bultjes.
@eetje., ik heb/had ook steeds allemaal 'zwangerschaps' kwaaltjes die dus uiteindelijk kwamen door het stoppen met de pil., mijn lichaam(en ik dus ook) was totaal in de war. Ben nu zo'n twee maand gestopt en voel me nu redelijk normaal.., behalve de emobuien dan! Hihihi., wat leuk dat er meer sporters tussen zitten.., ik deed altijd aan pump maar door een schouderblessure helaas niet meer kunnen uitoefenen., nu sinds een jaar aan de spinning en gewoon cardio/fitness. Probeer 3keer per week te gaan er moet nog 5 kilo af., was van sept. Tot dec. 6 kilo afgevallen., na de feestdagen weer 1 a 2 kilo aangekomen(durfde niet meer te wegen, haha) en nu nog 5 te gaan., althans volgens het laatste weegmoment., binnenkort maar weer wegen op de sportschool.., de meiden die ook nog wat kilo's kwijt willen: heeeel veel succes, het is soms zo moeilijk., zeker door mijn enorme drang naar chocola met hazelnootjes en m&m's!!! ( en vroeger luste ik geen eens chocola haha)
@ Kirsten: Jaaa als je iets later leert eten dan lijkt het wel alsof je de verloren jaren moet/wil inhalen hahaha. Ik heb een aantal jaar geleden gebak en slagroom leren eten...kan ik nu dus echt niet vanaf blijven haha! Met de kerstdagen ben ik flink ziek geweest (ontstoken evenwichtsorgaan en buikgriep) en 1 a 2 kg afgevallen...tegenovergestelde van wat ik eigenlijk verwachtte voor de kerst
Jjaja dat is ook niet wat nee.. Afvallen doordat je ziek bent., bah! En ziek met de kerast gadsie., mijn vader was mijn oud en nieuw ziek en ik had het voor t eerst met de hele familie bij mij georganiseerd., dat vond ik al erg.., zijn altijd van die dagen waarop je extra hoopt niet ziek te worden..,
Jaaaa precies!!! Khad me zooo verheugd op het gourmetten!! Was heeel naar om erbij te zitten kijken hahah achjaa doe je niks aan!
wat een activelingen qua sport... zou willen dat ik het leuk vond.. maakt sporten zoveel makkelijker... sinds december zit sjoerd op school en dat doe ik meestal op de fiets, doordat we maar 1 auto hebben... dus fiets nu bijna elke dag een kleine 2 uur.. met extra gewicht van de jongens.. zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid ook hier in het begin na het verwijderen van de mirena, maar denk soms ook wel dat het tussen mijn oren zit hoor.. skaya, balen dat je met kerst zo ziek was... was zelf 2de kerstdag ook niet fit, maar pas de dag erna zo ziek dat ik niet meer veel at.. helaas tijdens de griep geen gewicht verloren.. moeten nog 14 kilo's af.. inmiddels ben ik er 6 kwijt, dus op de goede weg... maar nog een lange weg te gaan...
Heb zelf ook een 2jaar een mirena gehad, maar ben er zelf niet echt over te spreken. Had heel veel last van puikpijn en misselijkheid en daarnaast elk maand zo'n last van een opgeblazen gevoel dat ik er gek van werd. Na twee jaar laten verwijderen en zijn toen in het ziekenhuis tot de conclusie gekomen met een echo dat het spiraal nooit goed gezeten heeft. Ongeloofelijk! De last die ik er van had was dus wel te verklaren. Maar wat leuk al die sport fanaten.. Dat zumba vind ik toch wel de leukste manier van sporten maar of het echt werkt. Op tv ziet er toch altijd beter uit maar dat kan ook aan mij liggen. Het resultaat is in iedergeval ver te zoeken. Laten we het er maar op houden dat ik het voor m'n conditie doe
heb 2x de mirena gehad.. de eerste keer was ik er helemaal tevreden mee, maar na de geboorte van de 2de niet zo... veel klachten die op zwangerschap leken.. voordeel was wel dat ik geen ongi meer had.. voelde wel mijn ei en wanneer ik ongi zou moeten worden qua klachten, maar geen bloedverlies.. zumba heb ik een tijdje thuis gedaan, voor de tv met mijn schoonzusje.. toen ik nog thuiswoonde heb ik veel verschillende sporten gedaan om uit te vinden wat ik leuk vind, zoals aquajoggen, aquarobbic, pilatus, steps, bbb en gewoon fitness.. pilatus vond ik nog het leukste, maar ook daar werd ik niet vrolijk van.. durf ook niet goed extreem te gaan lijnen, stel je voor dat ik wel zwanger zou zijn, weet ik niet wat voor gevolgen dat zou hebben, dus probeer nu al het lekkers te laten staan... neit zo makkelijk als in 1 maand je moeder, schoonmoeder, vader, broertje, nichtje jarig zijn en wijzelf ook nog een weekend weggaan omdat we 10 jaar samen zijn en 6jaar getrouwd...pfoei.. toch maar deals met mezelf sluiten als ik dat zo lees...
Je moet niet te streng zijn voor jezelf. Ik lijn ook niet extreem hoor, ben wel gaan sporten (maar dat kan haast niet verkeerd zijn) en probeer de hele dag door water en crystal clear te drinken en gezond te eten. Als er een verjaardag is (of zoals wij ook wel hebben) een hele maand allemaal verjaardagen, gewoon een gebakje nemen als je wilt als je maar niet de hele avond mee doet aan de toastjes en lekkernijen. Als je te streng bent voor jezelf verval je zo weer in je oude ritme en is het gewoon niet vol te houden. Dit is mijn ervaring ermee., hoop dat iemand er wat mee kan .
ga m'n best doen hopelijk is, als het ons gegunt is, mijn zwangerschap weer net zo lief voor me... ben nl bij beide jongens bijna niets aangekomen en zat een maatje kleiner in de kraamweek...(van 42 naar mt 40) lijkt wel of zwangerschapshormonen in die zin erg goed voor me zijn... maar goed.. dat blijft afwachten.. misschien een domme vraag, maar had het er laatst met een vriendin over.. wij hebben allebei 2 jongens en zouden het erg leuk vinden als de 3de een meisje zou zijn.. nu zit er ook op deze site een mooi overzicht van de chinese kalender.. geloven jullie daarin? klopt het bij jullie evt eerdere kinderen? en zou je er rekening mee houden met klussen? ik zou nu bvb zo'n 10 maanden kans hebben op een meisje..