Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haa meiden!

Hihii dat wordt klussen Tina! :D

@ Fleurop; in zwangerschapssuppletie zit geen vitamine A omdat dit de groei van de celdeling te hard kan versnellen. Dit heeft als (nadelig) gevolg dat het kindje geboren wordt met bijv. een te groot hart..Er zit heel veel vitamine A in lever, vandaar dat je als zwangere maar max. 1 keer per week bijv. 1 boterham met leverworst mag eten. Vit. A zit ook in gekleurde groenten en fruit, maar dit is een ander soort vitamine A (betacaroteen) en hieraan zit dus geen limiet verbonden. Dus goed groenten en fruit eten (wel gewassen!) tijdens (en natuurlijk voor ;) ) je zwangerschap! Beetje ingewikkeld allemaal, hopelijk is het te volgen ;)

@ Iedereen die wil afvallen; dat is altijd heel lastig, zeker omdat gedrag vaak een rol speelt (idd bijv. bij emotie- eten of eetbuien). Heel belangrijk is dat je verantwoord afvalt (bewegen en gezonde voeding) en ongeveer max. 2 kilo per maand. Lijkt misschien weinig, maar denk je in...is 12 kilo per jaar! En hiermee voorkom je het bekende jojo-effect (veel afvallen met streng dieet in korte tijd, daarna het niet meer vol kunnen houden en in een kortere tijd erna weer -nog meer- aankomen)

--> Eten tijdens de zwangerschap: Niet heel veel meer gaan eten dan normaal (ook absoluut niet lijnen!), maarrr wel anders. Je hersenen krimpen (letterlijk!!denk aan zwangerschapsdementie :) is dus echt geen fabeltje) tijdens de zwangerschap, daarom heb je een verhoogde behoefte aan goede vetzuren, bijv. uit onrauwe vis, noten, olie, halvarine etc.
    Ja en foliumzuur is uiteraard belangrijk (zit in groente, aardappelen,brood) en vitamine D (o.a. zuivel, halvarine) en B12 (vlees)...
    Ik kan zo nog even doorgaan :p

Als jullie vragen hebben dan stel ze maar gewoon!

Als ik tijd heb zal ik eens een (zeer algemeen!) voorbeelddagmenu maken voor de dames die willen afvallen en voor tijdens de zwangerschap.

Groetjes!

2. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen dames!

@Tina: veel klusplezier hoor! En als het streepje nog niet helemaal even donker is maar wel donkerder dan eerst zou je ei toch wel op komst kunnen zijn. Ik las laatst dat niet bij iedereen de streepjes even donker worden, maar dat je dan zelf moet kijken wanneer je de donkerste piek hebt...

@Sanda: bedankt voor al je informatie! Zeker dat over het eten tijdens de zwangerschap vind ik heel waardevol (dat andere over afvallen ook hoor, maar dat kan ik zelf helaas inmiddels ook wel dromen). Hoewel het nog iet zo ver is, probeer ik me toch al bewust te worden van wat dan wel en niet kan. Bedankt!

Groetjes DutchDiva

3. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    Hallo allemaal! Kan ik me nog aansluiten bij de club? Ik ben Miriam, 29 jaar en woon samen met mijn vriend van 37. We hebben een kalender gemaakt en in 2011 stop ik meteen met de pil... Ik vind het heel spannend! Zou het leuk vinden om me samen met jullie te verheugen en elkaar een beetje op de hoogte te houden van de ontwikkelingen!

4. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @MeisjeMiriam: Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen, natuurlijk kun je je nog aansluiten!

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Sanda jeetje meid wat een info :D Handig zeg! Wist echt niet je je hersens wat inkrimpen!

@ Meisjemiriam Klets gezellig mee hier!

Zo heb een lekkere kater hier, ga zo de kleine bij opa en oma halen, was naar de 80/90's geweest en tja ik dacht dit is wel mijn laatste keer verlopig dat ik kan drinken! (hoop ik dan he!)

6. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    @ Manou en Dutch Diva: dank jullie wel, ben blij dat ik er nog bij mag!

Ik krijg er echt met de dag meer zin in. Terwijl ik me drie maanden geleden echt nog heel hard zat af te vragen hoe klepperende eierstokken, van de één op de andere dag waren ze er! :)

Vraag me trouwens wel nog af wat nou handiger is: 1 december beginnen met foliumzuur en gewoon per 1 januari gaan proberen, of per 1 januari beginnen met foliumzuur en eerst een maandje of twee met condoom zodat de cyclus een beetje op gang komt (dat zegt Mariël Croon, die is de laatste weken een beetje heilig voor mij...). :)

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Miriam je moet lekker op je gevoel af gaan hoor! Ik was de vorige keer begonnen met foliumzuur daarna gestopt met de pil na 8 jaar en in 1x zwanger! Dus hier nooit hoeven te ontpillen!
    En natuurlijk mag je erbij ;) gezellig toch!
    Ben benieuwd wat je ga doen!

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi!

Leuk topic, was al even aan het mee lezen...maar hier nog een stopper in december. 27 december is alle anticonceptie op en willen wij ook voor ons eerste kindje gaan. Mijn vriend dacht de afgelopen maanden eerst te moeten wachten op "het juiste moment", maar is toch tot de conclusie gekomen dat dit moment eigenlijk niet bestaat.

Hoop dat het voor iedereen snel raak mag zijn!

9. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Daantje: welkom! Nee, dat moment bestaat inderdaad niet. Mijn man dacht daar ook op te moeten wachten, maar het is over een tijdje niet minder eng dan nu...

@MeisjeMiriam: tjaaa, dat is persoonlijk denk ik. Ik ben natuurlijk al in april gestopt met de pil en per 1 oktober begonnen met foliumzuur. Ik wist dat we na onze vakantie zouden beginnen en we kwamen 1 november terug, dus vond ik 1 oktober wel een prettig moment. Nu op naar een vruchtbaar jaar ;)

Groetjes DutchDiva

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland

Dat klinkt heel interessant! Ben al afgevallen, maar wil nu zwanger worden, en ik kruip toch weer omhoog...Zou een hele opluchting zijn als je op een langzame manier ook al bezig kan zijn met afvallen!:)

Sorry...ff voorstellen: madeliefje, 23 jaar, 3e ronde voor 2e kindje. Mag ik meepraten hier meiden?:)

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Madeliefje: natuurlijk mag je meepraten! Gezellig!

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    @ Madeliefje1987: natuurlijk ben je van harte welkom ;) Dus je bent al 'bezig' ;) Hoe snel werd je zwanger bij de eerste? Of was dit niet gepland?

@ Sanda: wat een fijne info :) Dank je wel!!!

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Fleurop (leuke naam trouwens;)) De eerste was niet gepland haha..maar wel een welkome verrassing.:D Nu moet ik ook elke maand afwachten...maar dat heeft ook weer z'n leuke kanten!

Dank jullie voor het welkom!

14. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Begin me een beetje zorgen te maken. Heb al een week last van een beetje bruin bloed verlies, afgewisseld met soms wat rood bloed en met minimale buikpijn. Ongesteldheid zet niet door. Heb dit nog nooit eerder gehad! Ongeveer 2 weken geleden vlak voor mijn eisprong hebben mijn vriend en ik het 1 keer onveilig gedaan. Zou ik zwanger kunnen zijn en zou het nu mis kunnen zijn? Weet niet of ik hier mee naar de dokter moet gaan of dat ik het toch nog een week aan moet kijken. Kan me bijna niet voorstellen dat het na 1 keer al raak is.

Leuk trouwens dat er meer dames mee zijn komen praten. En bedankt Sanda voor je voedingsadvies. Ik ben zelf 6 kilo afgevallen. Was iets te zwaar. Over namen hebben we wel wat ideeën, maar nog niks definitiefs. Als ik een leuke naam hoor schrijf ik hem op. Willen jullie je kinderen trouwens ook gaan vernoemen? Ik ben er nog niet over uit. Beide ouders hebben geen mooie namen, dus dan zouden we er al creatief mee aan de slag moeten.

Hoop dat ik jullie de volgende keer kan vertellen dat ik gewoon ongesteld ben geworden en er niets aan de hand is.

@ Tina en Madeliefje: succes!

15. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    @Vlinder1983 Ik zit even in het boek van Mariël Croon te kijken, die weet echt alles, en het enige dat ik kan vinden is iets over bruine afscheiding, maar dat is het toch niet? Die buikpijn zou misschien ovulatiepijn kunnen zijn?

16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Vlinder Het kan wel degelijk in 1 keer raak zijn!! M'n dochter is het bewijs. Vervelend dat je wel bloed verliest, maar niet duidelijk weer wat er aan de hand is! Hoop dat er snel verandering in komt (liefst een posi test dan)
    Over vernoemen, daar zijn wij niet zo heel erg van. Alleen als we een zoon krijgen, dan vernoemen we het in de tweede naam naar z'n opa. Het is dan een stamhouder en dat maakt het wel bijzonder. (zeker in een boerenfamilie)

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Vlinder1983: Het kan wel zeker in een keer raak zijn inderdaad. Zeker als je vlak voor je eisprong onveilige seks hebt gehad (zaad blijft nog wel even goed in je lichaam). Voor je eigen gevoel kun je natuurlijk altijd naar de huisarts. Maar afwachten kan denk ik ook geen kwaad. Uiteindelijk moet je zelf natuurlijk beslissen.

Nou, vandaag word ik als het goed is voor de laatste keer ongesteld volgens de 'onnatuurlijke weg'. Spannend hoor. Ben alleen al nieuwsgierig straks of alles goed werkt.
    Ik heb het gevoel dat het allemaal wel goed zit. Heb ook heel sterk het gevoel dat ik op korte termijn zwanger zou kunnen raken. Gek natuurlijk, want dat kun je nooit weten van tevoren. Ben benieuwd of mijn gevoel straks klopt (laten we het hopen). Wat denken jullie bij jezelf?

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Gisteren laatste pil van de een na laatste strip geslikt. Begin volgende week met foliumzuur te slikken. Begint nu wel een beetje spannend te worden.
    Ik heb zo'n voorgevoel dat wij wel even bezig zijn. Hoop het aan de ene kant niet. We zullen het volgende maand wel zien.

19. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Goedemorgen Dames!

Welkom voor de nieuwelingen! Natuurlijk mogen jullie lekker meekletsen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en hopelijk ook babies! :D

Ja Deesjedees en Fleurop...nog even en dan is het zover :) Ik hoop voor jullie dat het snel mag gaan.

@ DutchDiva: Ik wist helemaal niet dat sommigen geen donkerder 2de streepje kregen! Fijn dat je het even ter sprake brengt. Ik zou misschien maar zitten wachten... Heb gisteren weer getest, en toen was het streepje weer wat lichter. (K voel me wel beetje stom, ben van kamer naar kamer gerend "hoe ziet het streepje eruit onder dit licht?) Ben namelijk bang dat ik dingen ga zien die ik wil zien. Maar goed, mocht het vorig weekend dan toch een ei geweest zijn, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd :) We zien wel weer.

Ik ben wel eens benieuwd hoe zo een eisprong aanvoelt. Ik voel dit namelijk niet. Of toch niet bewust in ieder geval. Ik weet ook niet waar ik op zou moeten letten :( Voelt iemand van jullie z'n eisprong wel?

@ Vlinder: Wat vervelend, die onzekerheid. Ik heb wel eens gelezen over kleine bloedingen tijdens de zwangerschap, maar die duurden niet zo lang... Ik zou even testen als ik jou was. En als het dan negatief is, (jammergenoeg) afwachten tot de ongi echt doorbreekt. Maar ik duim voor een positieve test (als je het gaat doen :)) Zou wel leuk zijn, dan ben je de eerste van ons clubje hier :) Het kan echt voor de eerste keer raak zijn hoor!

@ MeisjeMiriam: Ik wist helemaal niet wie Mariël Croon was :) Heb het even gegoogled. Heb jij dat boek "zwanger worden"? Ik wil namelijk ook een boek aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Je vind tegenwoordig zoveel.

Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief en leuk boek omtrent zwanger worden en zwanger zijn? Ik hoor het graag :)

20. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ meisjemiriam: het is inderdaad geen afscheiding, maar echt donkerbruin, bijna zwart bloed. Voor elke ongesteldheid heb ik dat wel, maar dat duurt nooit langer dan 2 tot 3 dagen. En vandaag zitten we al op dag 8. :( Is dat het Zwanger worden handboek van Mariel Croon? Staat er veel nuttige info in of wist je heel veel ook al wel?

Ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan. Was niks aan de hand, dus denk dat mijn cyclus deze maand (heel erg) in de war is. :( We wachten af.

Ik hoop dat het bij ons allemaal straks net zo snel raak mag zijn als bij jou Madeliefje!

@ Fleurop: Spannend hoor, ben benieuwd of je cyclus direct weer normaal op gang is. Bij mij was het wel zo. Heb zelf geen idee of het snel zou lukken. Hoop het wel natuurlijk. Maar we zijn jong, dus zou het niet lang hoeven duren...We zullen zien! ;)

Deel Deze Pagina