Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Tina: haha ik zie het al voor me, dat je van de ene naar de andere kamer rent! Als ik jou was zou ik het onder 1 soort licht bekijken, want onder elk licht lijkt het weer anders. Maar jullie hebben deze maand toch vaak om de dag 'geklust', dus de kans is er toch wel lijkt mij! Ik heb vorige maand 3 ovulatietesten uitgetest, alleen om te kijken of er bij mij wat zichtbaar was. Maar heb toen geen (lichte) streep gezien. Hopelijk deze maand wel, we gaan er nu 'serieus' voor! Ik ben trouwens wel blij dat er nu niks aan de hand was, aangezien bloed mij een slecht teken lijkt. En ik heb deze maand weinig rekening gehouden met een eventuele zwangerschap (gisteren toch een wijntje gehad en gerookte zalm gegeten). Ik voel mijn eisprong zelf niet trouwens, zou wel handig zijn :)

2. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Vlinder: Ja, ik ga het ook gewoon bij het badkamerlichtje houden nu. K maak mezelf alleen maar gek :D (of zet ik mezelf voor gek? :D) mja, ik vond het wel leuk om dit even met jullie te delen. Kwestie van: hoe gek kun je het maken :D

Jammer van je testje...maar wel goed dat jezelf nu een beetje geruster bent. In ieder geval succes voor het 'serieuze' werk nu :)

Wij gaan in ieder geval gezellie door met klussen. Ik ga der nu even vanuit dat ik mn ei heb gehad, maar je weet maar nooit. En niet geschoten is altijd mis ;) :p

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@Tina: dat is ook maar weer wat ik gelezen heb he. Ze hadden het inderdaad over op hetzelfde moment van de dag testen en ik neem aan onder hetzelfde licht bekijken en dan vergelijken met andere maanden bij jezelf. Ik heb slechts 1 maand ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik een 'gewone' eisprong had (had me namelijk in mijn hoofd gehaald dat ik dat niet had en wilde mezelf geruststellen, misschien stom maar ja).

@Vlinder: jeetje wat vervelend. Ik kan je helaas niet helpen met de vraag wat het is, maar ik hoop wel voor je dat het mysterie snel wordt opgelost.

@MeisjeMiriam: Ik had nog niet gehoord van Mariël Croon, maar jij hebt dat boek wel bij je favorieten zitten zo te lezen. Verder sluit ik me aan bij de vraag van Tina en lees even mee met tips over leuke en interessante boeken.

Nu snel weer wat gaan doen!

Groetjes DutchDiva

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Tina M'n eisprong voel ik ook niet. Wel kun je dat aan je afscheiding zien, rond je eisprong heb je meer afscheiding : waterig, of ei-wittig. Dan ben je het meest vruchtbaar. Ik ga voor het eerst deze ronde m'n afscheiding observeren om te zien hoe mijn afscheiding verandert en hoe het eruit ziet rond mijn eisprong. Dan heb ik straks geen ovutesten meer nodig en kan ik daaraan zien of er een eitje aan zit te komen. En tempen helpt ook nog mee.

@ Vlinder Dat zou fijn zijn! Maar nu moet ik wachten...hopelijk is het deze ronde raak! Wil graag zwanger het jaar uit! Ik hoop dat jullie allemaal in ronde 1 zwanger zijn!!

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden! Wat hebben jullie veel geketst zeg! Gezellig!

@ Eisprong voelen, voel hem heel goed!! Ik voel me buik nu al een beetje en tja uhumm veel draderig slijm dus weet dat over uiterlijk 3 dagen me ei is geweest! Op het moment van me eisprong voelt het alsof ik ongesteld wordt maar dit duurt maar een paar uurtjes. En we zouden 1 dec beginnen maar we hebben stiekem zaterdag geklust :D En ja me man zegt ook, nou mop het jachtseizoen is weer geopend! haha leuk hoor vind het nu ook al weer zo spannend! Ik dacht dat ik er met een 2e wat minder mee bezig zou zijn! nou mooi niet dus! ;)

@ Zwanger worden in welke ronde? Ik dacht de vorige keer stiekem dat we snel zwanger zouden worden en had ook gelijk, nu denk ik dat we er wel een paar rondes mee bezig gaan zijn, heel gek! Ben benieuwd hoop het natuurlijk niet ;)

@ DutchDiva, kan wel begrijpen dat je zeker wil zijn dat je een ei sprong hebt! Inderdaad alleen al om je zelf gerust te stellen!

@ o ben het al weer vergeten wilde nog op meer meiden reageren! Sorry meiden vergeten!

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik ga vanmiddag naar de bieb wat boeken halen over zwanger worden/zijn. Even lekker op de bank hangen en wat voorpret. Kan me er nu al op verheugen.
    En ik moet zo wat cadeautjes halen voor het kraamschudden bij een collega... Eens kijken of ik me kan beheersen :p

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Fleurop, als er leuke boeken tussen zitten horen we het wel ;)
    Veel plezier met shoppen. Ik koop altijd babyschoentjes of pantoffeltjes. Vind ik zo superschattig! Hoewel die kleine kleertjes ook zo leuk zijn... Op het gebied van kleding, worden onze kinderen rotverwend, dat weet ik nu al :D

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Babykleertjes kopen is ook leuk!! Maar babykamer en alles inrichten is ook echt super leuke voorpret!!
    Fleurop, als je een leuk boek tegenkomt, geef je de titel even door? Dan kan ik die ook es gaan lezen! Ik woon in een dorp, dus als ik in die kast naar boeken sta te zoeken, denkt iedereen gelijk dat ik zwanger ben of zwanger wil worden (en dat laatste houd ik liever ff voor me):D
    Als ik in verwachting mag zijn van een 2de, mag ik weer een kinderkamer in gaan richten voor Maaike...ik verheug me er nu al op! Ik zit al es een beetje te zoeken naar meubels, etc. Weer leuke voorpret dus!;)

9. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik moest weer even flink bijlezen :)
    Welkom iedereen die ook voor een kindje gaat!! Dat we maar snel met z'n allen zwanger mogen worden hihi

Ik voel mijn eisprong overigens ook. Precies wat Manou zegt; 3-4 dagen ervoor krijg ik veel slijm (afscheiding) en op de dag zelf heb ik last van menstruatie- achtige buikpijn. Met steekjes in mijn liezen. De ene maand voel ik het erger dan de andere, maar door het cervix-slijm (vruchtbaar slijm) weet ik altijd dat ie eraan zit te komen...Is denk ik wel prettig nu we zwanger willen worden :D

Jaa leuk he, die voorpret! Ik doe stiekem al wat ideeen op voor de kinderkamer bij woonboulevards enzo..

Iedereen alvast heel veel plezier met klussen! :D

groetjes!

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ook ik wil me graag melden op dit forum.
    Zal me even kort voorstellen, Addie, 27 jaar met vriend van 29. Gaan op 16/04/2011 trouwen, hebben dan tien jaar een relatie.
    (uitgebreid verhaal te lezen in voorstel topic)
    Ben bijna door de pillen heen en zal eind deze maand de laatste pil slikken.
    Hebben besloten eerst 'gewoon' te klussen zonder testen en temperaturen.

Wij hebben veel vertrouwen in de toekomst en hebben al veel spullen in huis. (overgenomen van vrienden/ bekenden)
    Weinig mensen weten dat we nu al gaan stoppen met de pil, de meeste mensen denken dat we wachten tot na de bruiloft.
    Aangezien mijn zusjes jonger zijn dan ikzelf en totaal (nog) geen plannen hebben voor kinderen ben ik de eerste aan die kant van de familie. Aan de kant van mijn vriend niet.

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Vaddie: welkom! Leuk dat je er bij komt!
    En alweer een bruiloft in april, ik wist niet dat mijn verjaardagsmaand zo populair was haha ;)

@Fleurop: Ik wil ook boeken halen :D!!! Alleen durf ook niet zo goed naar de bieb in verband met de verhalen. Dus ik sluit me aan bij Madeliefje en hou me aanbevolen als je iets leuks/interessants tegenkomt.

Groetjes DutchDiva

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Vaddie Welkom!

Zo, we hebben een slee in huis! Kunnen we straks sneeuwpret hebben!! Die dingen vliegen nu echt de deur uit. Gelukkig werkt manlief in the middle of nowhere en daar staat een winkel met..jawel...een slee! En hij was het goedkoopste ook nog!:D Kan Maaike straks op de slee kennismaken met de sneeuw!
    Is iedereen hier bezig met een 1e of zijn er hier ook die gaan voor een 2de? Hoop dat we snel zwanger zijn!! En dat de maanden snel voorbij gaan voor degenen die de laatste pil slikken!

13. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Wij gaan voor ons eerste kindje.
    Vind het zo lang duren nu voordat het eind december is.
    Heb er zin in. Hi hi.
    Morgen begin in met foliumzuur.

Hopelijk word het voor iedereen een vruchtbaar 2011

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Vaddie: Welkom! Klets gezellig mee. Leuke vooruitzichten voor 2011, trouwen en hopelijk een kindje :) Succes met de voorbereidingen.

@ Madelief: Leuk, een slee! Veel plezier :) Wij gaan voor ons eerste kindje.

Ben gisteren naar de boekhandel geweest in de stad. (Lekker anoniem ;)) maar ze hadden niet echt leuke informatieve boeken over zwangerschap. Heb wel het boekje "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" gekocht en als kado laten inpakken. Als ik dan een positieve test heb gedaan, geef ik die kado aan mijn man :D
    Kijken hoe hij reageert :) Heb via internet het boek "Zwanger worden" van Mariel Croon besteld. Zou vandaag in de brievenbus moeten liggen. Ik laat wel weten of het een aanrader is :) Ben benieuwd.

@ Fleurop: hoe was het shoppen? Leuke dingetjes gezien/gevonden?

Ik heb vannacht gedroomd dat ik bij de verloskundige naar een echo lag te kijken... Pfff hoe gek kan ik mezelf maken??? :D Uitgaande van een 40-dagencyclus, mag ik volgende week zaterdag testen... mmm dat duurt nog wel heel erg lang :(... Is voor mij dit jaar mijn laatste kans op een positieve test ;) Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in voor deze ronde. Hoewel ik wel graag zo'n mooi kadootje wil voor de kerst :)

Heeft iemand trouwens al de kerstboom gezet? Wij zetten hem dit weekend op. (Eerst moet de Sint geweest zijn natuurlijk ;))

Groetjes Tina

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Tina Hihi..wat een leuk idee om je man zo'n boek dan te geven!Hoop dat je straks een positest hebt hoor!! En wachten duurt lang he! Rare dromen horen ook bij een zwangerschap..dus wie weet;) Jammer als de droom dan voorbij is he...

Ik heb er nog niet over na gedacht wanneer we de kerstboom gaan zetten. Heb er al zin in om die weer te hebben staan. Geeft sfeer en wie weet wat daaruit volgt:D Nu met die sneeuw, kaarsjes in huis aan en straks de kersboom, warme chocolademelk drinken, leuke film kijken...heerlijk de kerst/winterperiode!:)

16. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tina, ik heb vannacht ook gedroomd over een kindje! Dat ik een baby'tje vast hield en knuffelde :) Naja, kan ook mijn verlangens weergeven natuurlijk ;) Leuk idee idd van het boek dat je aan je man zal geven! Ga je dus alleen testen zonder je man?
    Wij hebben deze maand niet echt geprobeerd, maar wel twee dagen voor mijn eisprong en twee dagen erna onveilige seks gehad. Dus er bestaat een kans....Tina, mocht ik volgende week donderdag niet ongesteld worden, dan kunnen we tegelijk testen :D
    Maar ik voel nog totaal niks..geen pijnlijke borsten ofzo, dus ik acht de kans ook zeer klein...En ik heb ook zo'n gevoel dat het niet raak is. Heb jij wel klachten Tina?

@ Madeliefje! Veel sneeuwpret!!! Dat zal Maaike wel geweldig vinden :) Jaa, die kerstsfeer...wie weet wat het oplevert hihi

Ik ga deze week ook de kerstboom opzetten..Gezellig!

Wij gaan overigens voor ons eerste kindje!

Groetjessss

17. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @Sandra: Mijn man werkt onregelmatige diensten, dus hij is er 's morgens soms niet... Als hij der wel is kan hij gewoon meekijken hoor, en dan krijgt hij nadien het kadootje :)
    Ik voel verder ook nog niets. Had gisteren een wat opgeblazen gevoel, maar dat is ook over. Maar ik had vorige maand wel last van vanalles, en toen was er niets aan de hand. Dus ik durf niet echt op mijn eigen lichaam af te gaan...
    Wel leuk dat we op hetzelfde moment mogen testen :D Fingers crossed...misschien zijn die dromen wel een voorteken ;)

Ik zie trouwens net op "Track & Trace" dat mn boek thuis geleverd is... Kan ik vanavond lekker bladeren en lezen :) (Als ik het zolang kan uitstellen tenminste :D)

18. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tina, jaaa hihi daar gaan we dan maar vanuit, dat die dromen een voorteken zijn :) Ik had vorige maand ook allerlei kwaaltjes, toen dacht ik echt dat ik zwanger was..maar je lichaam kan je idd flink voor de gek houden! Zou wel echt een leuk cadeautje zijn voor de feestdagen, mochten we zwanger zijn... Duimen voor elkaar!! :):)

Veel leesplezier in ieder geval! Mocht je nog interessante/ vernieuwende zaken tegenkomen dan hoor ik het graag! (bijv. dat veel zwangeren voorspellende dromen hebben :p :D )

19. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ja je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden!! Wat leuk dat jullie voor een 1e gaan...alles is dan nog nieuw! Kun je straks babyspullen gaan kopen..is zo leuk!! Het is zo mooi een eigen kind!! (vandaar dat ik nog zo'n boefje wil) Hoop dat het deze maand raak is, anders moet ik een maand overslaan...m'n man en Maaike zijn allebei in oktober jarig en ik wil dat een kind z'n eigen verjaardag heeft. (en niet hoeft te delen met een ander) Dus dan gaan we weer voor november!

@ Tina en Sanda Spannend...volgende week dus 2 die kunnen testen!!

@ Sanda Ook al zo aant dromen... Nou, volgens mij heb je nog een grote kans hoor!! Maaike was in 1 keer raak;)Duim voor je!!

20. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Oh!!! Als ik dit zo lees krijg ik zo'n zin om ook te gaan kunnen lezen en en kijken naar kleertjes en kamertjes! En ja, dat doe ik op internet al wel, maar voor het echie is het toch anders lijkt me! Helaas moeten we hier voor de volgende ronde gaan, dus het wordt toch op zijn vroegst in 2011 positief testen.
    Dus 2011 wordt gewoon ons jaar haha!

Groetjes DutchDiva

Deel Deze Pagina