hoi dames ik zit met een dilemma wij willen graag een 2de maar onze financiele middelen laten dat niet echt toe. of laat ik het zo zeggen ik vind altijd waar er 1 leeft kunnen er ook 2 leven dus qua eten luiers en andere dingen is dat geen probleen. Maar het gaat hier om de opvang. onze dochter gaat nu 3 dagen naar de opvang en dat bevalt haar en ons prima. als we een 2de willen dan zou deze ook naar de opvang gaan. nu is het zo dat we geen korting krijgen bij de opvang. natuurlijk krijgen we wel geld terug van de belasting maar ja het moet eerst wel betaald worden. mij man werkt en verdiend gemiddeld en ik werk maar 24/32 uur en verdien erg weinig. bijna heel mijn salaris gaat naar de opvang waar we weer wat van terug krijgen. Nu betalen we ongeveer 700 euro per maand aan opvang kosten en krijgen dan ongeveer 550 van terug. maar met een 2de zouden de kosten komen op 1400 euro ik neem aan dat ik dan ongeveer totaal 1100 euro terug ga krijgen. ik verdien helaas geen 1400 euro en zit er dan ook mee hoe ik dat zou moeten betalen???? Wij betalen altijd eerst de opvang en dan pas komt het terug van de belasting. we hebben nu een paar senarios: * we houden het bij een kindje en zijn daar erg gelukkig mee * we wachten tot onze dochter 4 jaar is en dan naar school gaat en zo kunnen we de kosten voor de opvang van een 2de betalen. * we kunnen er toch aan beginnen en maar kijken waar het schip strand. Opa's en oma's zijn geen opties helaas, mijn ouders wonen te ver weg en mijn schoonouders werken allebij nog dus kunnen ook niet onze dochter of een 2de opvangen. Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan??? hopelijk kunnen jullie mijn goede adviese geven. alvast heel erg bedankt