Gaan we voor nummer 3 of niet? Verstand en gevoel in oorlog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Girly1985, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    mamma chan dat is ook niet leuk zeg als je ouders en schoonouders niet blij zijn bij voor jullie grote gebeurtenissen. Gefeliciteerd nog met jullie bruiloft wij zijn bijna op de zelfde dag getrouwd. wij op 26-05-2011 ik was 32 weken zwanger van de oudste haha.

Maar lijkt me heel erg leuk idee om elkaar te volgens.

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi Kreeftje89, Ja ik had jou topic inderdaad gelezen. Gefeliciteerd met je zwangerschap (jaloers hier maar daardoor niet minder gemeend) Zal er nog eens rustig doorheen lezen.

3. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    @ kreeftje welk topic is het?

@ girly hihi leuk meis, jij dan ook gefeli!
    Hier baal ik gewoon omdat ik niet weet wanneer mijn cyclus begint, grrr jullie enig ervaring hiermee?

6 okt spiraal eruit, en de dag ervoor slijm gevoeld misschien ei sprong...

4. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Qua cyclus vind ik het lastig aangezien ik mijn spiraaltje nog in heb en die blijft er ook nog in tot ik zeker weet dat we ervoor gaan. Maar ik wordt toch gewoon nog iedere maand gewoon ongesteld. Hier voor wist ik vaak wel wanneer de eisprong bij was. Ik kreeg af en toe echt zo n steek in mijn zij.

5. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Mijn spiraal was over data, dus die moest eruit...

hier nooit meer ongi geworden die 5 jaar lang..
    had altijd wel een cyclus van 4 weken dacht ik...
    dat is al een tijd geleden:p

ik vind het gewoon erg lastig wil graag weten wanneer ik kan gaan tellen..

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik denk dat je het beste kunt beginnen als je menstruatie erop zit. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Met de pil vond ik het makkelijker.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O wat herkenbaar girly! Wij hebben ook lang getwijfeld. Vooral omdat we altijd een derde wilden maar onze tweede jongen geeft ons lange tijd meer energie gekost dan verwacht (pittig ding). Daardoor ooit gezegd: twee is genoeg. Op dat moment alle argumenten tegen een derde verzonnen. Toen nr 2 weer wat rustiger werd ging het weer kriebelen maar al die argumenten bleven door ons hoofd spelen. Lees maar eens in dat andere topic van Kreeftje. Wij kunnen nu overal een tegenargument bij verzinnen. Alle twijfels zijn naar de achtergrond sinds de keuze is gemaakt. Niet weg, maar overkomelijk.

Er is wel 1 groot verschil: financieel zie ik geen problemen bij ons. Dat zou ik echt een hele moeilijke vinden om me overheen te zetten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dezelfde keus als nu zou maken als wij in de schulden zaten... Maar weet ook hoe sterk een gevoel kan zijn. Dan is het inderdaad extra belangrijk om te weten wat je nou eigenlijk verlangt. Ik ben zelf ook graag zwanger dus ik herken je zoektocht naar de zekerheid van wat je eigenlijk wil.

Gelukkig kun je hier je ei kwijt! Wij zullen elke keuze van je steunen!

8. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Bedankt girly weet dat je het meent hoor maar snap je tegenstrijdige gevoel met jezelf heel goed.

Mamacan :Wij gaan voor en 3e Onder zwanger worden.

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Gelukkig Kreeftje89 :)

10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Als we ervoor gaan zullen we trouwens ook veel dingen opnieuw moeten aanschaffen. Op de commode na dan. Het ledikantje is nu echt met de laatste ronde bezig. Die is nu 4 jaar continu in gebruik geweest. eerst als ledikant, toen als 1 persoonsbed en toen weer als ledikant. Daar wordt hij nog steeds voor gebruikt. Maar verder hadden we de wipper, box, maxi cosi kleertjes tot maat 74 al weggedaan. Want ja onze wens was compleet zo dacht ik tenminste een half jaar geleden. We hebben nog wel de kinderwagen maar een aantal dingen zullen daar ook opnieuw voor aangeschaft moeten worden. Nou is het natuurlijk met het marktplaats en fb van tegenwoordig niet meer zo heel veel maar toch. Ook weet ik nu al dat ik naar de fv ga. Bv heb ik bij beide geprobeerd maar ik pakte de regeldagen niet op en om eerlijk te zijn (gevoelig onderwerp i know) kon ik er ook niet voor vol 1000000 procent van genieten. Helemaal niet toen ik de deur uit mocht. Maar dat is voor dan.

Ik weet nu al dat we straks op heel erg veel onbegrip kunnen rekenen en veroordeling als we er toch voor gaan. Mensen zullen het niet snappen en ook nooit doen denk ik. Maar dat helpt allemaal niet mee.

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het is jullie leven. Jullie denken er goed over na en maken uiteindelijk een bewuste keus om een kindje liefdevol op te vangen in jullie gezin. Hoe kunnen mensen daar nou negatief over doen?! Het is in ieder geval geen reden om het niet te doen als de wens zo sterk is.

12. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Er14 bedankt voor je reactie en ja er zullen dan heel veel negatieve reacties komen. En niet alleen vrienden maar zelfs de eigen (schoon)ouders. Dit voornamelijk met dat stand van zaken op financieel gebied. We hebben schulden en niet weinig maar veel. Dus mensen zullen niet snappen dat als we r voor gaan dat we dat doen. Hoe kunnen we dat ook.

13. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Moeilijk hoor. Ik begrijp dat de kinderwens er nog is en die kan heel sterk zijn, maar op zich heb je nog wel de tijd en jullie zitten tenminste op 1 lijn wat de kinderwens betreft. Wellicht kunnen jullie er veel mee winnen jullie wens nog even in de koelkast te zetten en deze tijd te gebruiken om alle financiën op een rijtje te zetten en een plan te maken? Als je financieel duidelijkheid hebt en daarbij een plan om uit de schulden te komen, dan zal die zwangerschap zeker 150% genieten worden. Ik zou het zelf in ieder geval zo doen. ;)

14. Monique1e

Monique1e Lid

17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    Wauw dit had mijn verhaal kunnen zijn!
    Mijn situatie is presies het zelfde.
    Alleen wij staan voor onze schulde onder bewindvoering.
    Leven van weekgeld dat we goed redden als we op letten.
    Ook zou de baby bij ons geen eige kamer hebben.
    Want mijn dochters kunnen niet samen op 1 kamer slapen.
    Als ik alleen al buiten loop en die buikjes zie, vreselijk dat gevoel van jaloezie.
    Wij hebben er al voor gekozen dat het graag willen, maar ik wil het zeker weten dat ik het dan ret ook later
    Het is zo moeilijk

15. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Monique1e, Ja ik herken idd veel van jou verhaal. Alleen wij staan niet onder bewind. Hier weet ik niet of ze samen op 1 kamer kunnen. Nog nooit geprobeerd namelijk maar bij mijn ouders slapen ze wel op 1 kamer als ze daar logeren en dat gaat opzich wel heel goed dus ga ervan uit dat dat hier ook geen probleem gaat worden eventueel.

16. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    N.a.v. je voorstelbericht, ook hier even gekeken. Kan me je wens voorstellen, en niemand kan bepalen voor jullie wat de juiste keuze is....alleen jullie.

Ik ken wel van dichtbij ook een dergelijk verhaal. Maar weet je in die situatie denk ik wel eens, het was wel een wat egoistische keuze...als ik eerlijk ben. In dit geval hebben beide ouders ook psychische problemen, deels door de jarenlange schulden. Vele jaren later nog steeds diep in de schulden, kinderen kunnen niet eens een beugel krijgen vanwege de ellende. En die beugel is wel echt nodig. Lopen op schoenen van 10 € en voeten groeien verkeerd....en zo nog meer flinke beperkingen.

Nu is het zo dat jouw situatie vast veel anders is dan die ik hiervoor beschrijf. Dus wil echt nog graag benadrukken wat ik als eerste schrijf...bovendien gaat het bovenal om de liefde die een kind krijgt en als ik je emotie lees denk ik dat dat wel goed zit.

Veel geluk gewenst! :)

17. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Guusje99, jeetje dat is ook pittig en idd erg heftig ook om als buitenstaander mee te maken. Bij ons is het gelukkig nog niet zover dat we geen goede schoenen en dergelijke kunnen kopen. Dat wordt hier van kleedgeld gedaan of als cadeau voor bv verjaardag of kerst. (Heb mensen in familie die houden van praktische cadeaus.)

En daarom hebben wij idd de keuze nog niet gemaakt. Liefde is er zeker in overvloed maar ook al wordt dat door sommige wel beweerd op liefde alleen kunnen ze niet leven. En voor ons zal het ook nog heel lang duren voor we uit de schulden zijn. Vandaar dat de keuze zo lastig is.

18. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Begrijp ik ja, ik zit zelf niet in een dergelijke situatie dus het is ook makkelijk praten voor mij. Maar als je ouders wel genoeg geld hebben is ook dat geen garantie voor een gelukkige jeugd ;)

19. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Nee das absoluut waar Guusje99

20. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Hi Girly,

Als ik het goed lees zit het met de liefde etc wel goed! Maar dat vooral de schulden en het onbegrip wat daarbij komt kijken erg lastig voor je zijn (wat ik heel goed kan begrijpen).

Je staat niet onder bewind, maar heb je wel eens met iemand gepraat die overzicht kan creëren in de schulden en je misschien wel kan helpen met het oversluiten van schulden zodat je bijvoorbeeld minder rente hoeft te betalen? Het kan misschien wat lucht geven en je ook een duidelijk doel geven qua aflossen, misschien is het nu niet het juiste moment maar over een jaar of 1,5 jaar wel.

Nogmaals ik heb geen idee of je dit al hebt en of je daar behoefte aan zou hebben (is ook echt bedoeld als tip) maar ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen, lijkt me een zware situatie om in te zitten!

Deel Deze Pagina