Ik heb idd echt het idee dat ze het erom doet. Het beste advies dat ik je kan geven is NIET reageren, laat je vriend gezellig met haar naar de film gaan, laat hem zien dat jij in principe niet wil stoken tussen hen en verbijt je nu even. Zorg voor de volgende keer voor een stand in (je moeder, je beste vriendin, gezamelijk stel waar je goed mee overweg kunt) Mocht je schoonmoeder volgende keer weer met zo'n plan aankomen waar jij niet aan mee mag doen (want zo vind ik dit) zeg dan: Sorry, maar dan kunnen we echt niet, ik heb net afgesproken dat we met (vul zelf maar in) die dag heerlijk met zijn allen gingen zwemmen/naar de speeltuin, whatever.......een koekje van eigen deeg teruggeven dus, zij gemeen, jij ook (maar wel zo, dat ze er eigenlijk niet op kan zeggen dat jij het er ook om doet , zij schijnheilig, jij dus ook) Of zeg gewoon: Moet dat op zondag? Wij werken allebei de hele week en willen wat gezamelijk als gezin doen op zondag, plan het maar op een vrijdagavond in of zo.
Ik denk dat je ook eenbeetje hetmoet proberen los te laten,net wat de rest zegt laat hem gewoon gaan, heeft ze niks om te verwijten, en je geeft aandat jij wel willend bent, en als het daadwerkelijk zo is dat ze wil stoken gaat je vriend/man dat vanzelf inzien.. Succes meid!
Nee sz is single! En zijn oudste broer is niet uitgenodigd . Maar goed, het gaat natuurlijk niet om het feit dat ze naar de film gaan hoor. Dat moeten ze helemaal zelf weten, maar de oorlog is nog geen week geleden. Dusja, dan krijg je een beetje een naar gevoel erbij. Vooral als je erbij pakt wat er gezegd is toen.
Vind zulke moeders echt zielig dat ze hun kinderen niet hun eigen leven gunnen. Mijn zusje had ook zon vriend en toen zijn moeder zag dat zoonlief minder thuis kwam, mijn zusje zijn was deed en het huis niet zo was gepoetst zoals zijn moeder altijd bij hem deed ( lees woonde op zich zelf maar moeder deed alles voor hem) heeft ze de relatie verbroken voor haar zoon. Mijn zusje moest meteen vertrekken en der ex had geen woord in te brengen. Pff zulke ouders of schoonouders wil je toch niet. Een ja en amen zoon die niet tegen zijn moeder durft in te gaan en omdat geen een vriendin ooit perfect zou zijn zou hij nooit een leven opbouwen en zijn mama op nr 1 staan. Precies wat ze wil. Heks. Mijn doel is om mijn kinderen zelfstandig te maken. Ze zijn niet mijn bezit en als ze op hun eigen wonen zullen ze ook voor hun zelf moeten zorgen. Ben ik het nu wel of niet eens met hun liefde maakt geen flikker uit. Het is hun leven en fouten mogen de maken. Zal je schoonmoeder vertellen dat die navelstreng al jaren geleden is verbroken, ze hem prima opgevoed heeft maar dat hij nu een eigen leven heeft en prima voor zich zelf en gezin kan zorgen. Bij hem hoort nu ook jij of ze nu wil of niet. Natuurlijk blijft het zijn moeder maar de taak van opvoeden is voorbij. Kopje koffie met elkaar of een keer een etentje is toch leuk. Krijg de kriebels van zulke schoonouders en ouders. Succes
Ik ken een aantal van je topics, maar heb niet alles gelezen. Vergeef me dus als ik de plank compleet mis sla; maar met deze uitnodiging geeft ze jou toch juist rust??? Ze stelt voor om met haar zoon naar de bios te gaan, ze zit niet meteen op jouw huid door gelijk met zn allen wat te willen gaan doen. Laat ze lekker! Het blijft haar zoon. Ook al hebben mijn kinderen later een relatie, ik hoop zeker af en toe nog gezellig samen wat te kunnen gaan doen!
Het is redelijk opgelost (vanuit mijn vriend zijn initiatief). We gaan zondag gewoon met zijn drietjes langs en het bioscoopuitje word even vooruit geschoven en hij heeft gelijk gevraagd of ik dan ook mee mocht (ook uit zijn eigen initiatief, want dat vind hij gezellig).
Groot gelijk hebben ze, het mag ook best hoor. Maar het is niet alleen dat ze MIJ rust moet geven, maar de hele situatie zeg maar. Dit ging namelijk niet alleen tussen haar en mij. Maar tussen mij, haar en mijn vriend. Uiteindelijk is het sz geweest die hem uitnodigde. Op verzoek van sm waarschijnlijk, maar je krijgt er een nare nasmaak van als je eerst naar hoofd gegooid krijgt dat je haar zoon bij der weghoudt en dat ze geen invloed meer op hem heeft om vervolgens dan alleen met hem weg te gaan. Natuurlijk is het niet meer dan logisch dat ze gaan, maar het is nu allemaal nog zo vers. Waardoor je er heel makkelijk iets achter zoekt.
Ik vind dat je het los moet laten. Geen problemen maken die er niet zijn. Jij en je sm liggen elkaar gewoon niet. Is heel jammer maar zo is het nou eenmaal zo. Of je het nou leuk vind of niet het blijft de moeder van vriend. Jou vriend heeft waarschijnlijk wel een goede band met zijn moeder. Ik snap je sm ook wel dat ze ook dingen met haar kinderen wil doen zonder haar schoonkinderen erbij. Jij laat je op de kast jagen door haar. Door op elk klein dingetje wat zij doet zo heftig te reageren. Ze heeft jou precies waar ze je hebben wil. Laat je niet op de kast jagen, reageer er niet op en wens je vriend veel plezier. Zoek niet overal wat achter. Dat jij tijd nodig hebt, wil niet zeggen dat je vriend dat ook nodig hebt en dan niks met zijn moeder mag doen.
Ik vind het wel meevallen. Jij bekijkt het natuurlijk vanuit jouw perspectief en dan is het te snel. Maar je sm ervaart die tijd heel anders. Voor haar duurt het misschien allemaal heel erg lang. Ze wil graag wat met haar zoon doen. Jullie hebben toch niet concreet afgesproken, om er een bepaalde tijd tussen te laten? Ik snap dat jij het veel te vroeg vindt en het is ook logisch dat je er wat achter zoekt, na alles wat gebeurd is. Maar probeer dat los te laten. Je sm ziet het zelf hoogstwaarschijnlijk anders. Probeer je bij dit geval neer te leggen en laat ze lekker gaan. Eventueel kun je erna aangeven bij je schoonmoeder, dat je het eigenlijk nog te vroeg vond en graag concrete afspraken wil, bijvoorbeeld 1x per 14 dagen of zo? Pas als je wat concreets hebt, heb je wat om ook boos over te kunnen zijn. Want dit is puur gebaseerd op gevoel en dan is het heel moeilijk om de andere partij duidelijk te maken, dat ze een grens zijn over gegaan... Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkom, want ik werd gebeld tussendoor
Hahaha... ik werd gebeld tussendoor en toen ik begon met typen, stond dit er nog niet Klinkt goed. Ik hoop dat alle partijen er blij mee zijn. Maar wat ik hiervoor typte, blijft gelden: Spreek iets concreets af, want zij kan niet weten wat jij voelt en wat voor jou gevoel lang en wat kort is.
Om heel eerlijk te zijn zou ik als ik jou was juist niet mee gaan naar de bios. Zij kan dit van jouw kant ook als een bemoeienis zien. Daarnaast vind ik ook dat het je SM niet gegunt word om dan iets met haar kinderen alleen te doen. Ondanks dat het initiatief van vriend is, ik denk namelijk dat hij het gevoel heeft dat hij en jou en zijn moeder moet zoet houden. Verder mijn advies, je er niet te druk om maken. Sta er boven, dat siert een mens veel meer dan er telkens tegen in te gaan.
Ik snap het hele probleem niet zo.. Ik ben juist blij, dat mijn vriend af en toe wat tijd met zijn eigen ouders en'/of zus door kan brengen. Ik hoef niet altijd mee. En je geeft aan dat het nog te vroeg is, maar ik denk zelf dat jouw vriend dat toch wel zelf kan bepalen? Je zegt dat het eigen initiatief is, dat hij het heeft afgeblazen, maar naar mijn mening ziet het er meer uit, dat hij het uit coulance richting jouw doet. Ook al zou ik geen leuke relatie hebben met mijn schoonouders, mijn vriend zelf weet echt zelf wel, hoe of wat hij kan doen en daarin zal ik hem ook steunen. Hij is immers zelf oud en wijs genoeg om verantwoordelijkheid te kennen richting zichzelf, jouw en zijn familie. Ik bedoel het niet als aanval hoor, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Snap best dat het rot kan voelen, maar ik denk dat jij je nu drukker maakt dan nodig is. In ieder geval, succes met je schoonfamilie, ik hoop dat jullie snel in een rustiger vaarwater terrecht komen.
Ik zie het probleem ook niet zo. Laat je vriend lekker met zijn moeder naar de bios gaan. Ben je bang dat zij hem gaat opstoken ofzo? Ik neem aan dat je je partner vertrouwd.
Dit dus, maak je niet zo druk en laat je vriend met zijn moeder en zus naar de bios gaan. Je vriend is een volwassen man en ik neem aan dat als zijn moeder ook maar durft om te stoken in jullie relatie hij zelf zijn moeder wel verteld dat hij daar niet van gediend is.
Laat waaien ... jij windt je zo vreselijk op dat dit precies in haar straatje past. Zolang jij zo extreem reageert, voed je haar alleen maar. Bel d'r op, zeg gewoon tegen haar "joh, veel plezier bij de film" en laat het daarbij. Dan haal je de wind uit haar zeilen, heeft ze geen stok meer om je te slaan.