Ik vind het eigenlijk heel erg puberaal. Die dingen deed ik toen ik 18 was, en overhoop lag met mijn huidige schoonmoeder. Nu sta ik er boven, en weet ik wel beter. Mijn man gaat regelmatig even bij zijn ouders eten als hij daar in de buurt aan het werk is. Als ze weer onzin eruit flapt, dan is mijn man oud en wijs genoeg om daar wat van te zeggen.
Het gaat er ook niet om dat ze GAAN heh, op elk ander moment moeten ze dat gewoon maar zelf weten, maar het is nu allemaal gewoon NET iets te vers en ik vind gewoon; Als ze goede wil had willen tonen, dan had ze ons allebei gewoon mee kunnen vragen. Dan had ik misschien uit mijn eigen goede wil al gezegd van; goh ga lekker met je moeder en je zus alleen. En speel niks hard tegen hard, ik heb vriend verteld hoe ik erover dacht en dat het anders had gelegen als dit twee weken later had gebeurd, maar dat het op deze manier overkomt als buitensluiten. Maar goed, Vriend wil mij ZELF mee hebben en meegaan doe ik wss toch niet, maar ik vind het wel prettig dat het nog eventjes op de lange baan geschoven wordt ja.
Dat vind ik dus ook al apart (tenzij ze daar ruzie mee heeft, of hij zelf niet meewil) Wanneer mijn ouders/schoonouders iets willen doen met kinderen/schoonkinderen nodigen ze er iedereen voor uit. Dus wil mijn moeder met kinderen op vakantie vraagt ze al haar kinderen, en niet 1 niet.....
Ik heb helemaal geen zin om met hun 'feestdagen' te vieren, voor mij is het dan niet echt een feestdag te noemen ook en andersom waarschijnlijk net zo. Hij heeft zelf geen problemen met zijn familie dus waarom zou ik hem die dagen met zijn familie moeten ontzeggen? Onze feestdagen duren 3 dagen dus dan vieren we het wel een dag ervoor of erna samen. Overigens staan de kinderen hier ook helemaal buiten dus die mag hij ook meenemen naar zijn familie wanneer hij maar wilt.
Wat is er puberaal dan? Want zover ik me kan herinneren heb ik niks gezegd en helemaal mijn sm hierover niet aangesproken of wat dan ook?
Nou zo zie ik het dus ook hoor, ben het dus met je eens, en ik vind het een heel goed teken dat jouw vriend zelf aangeeft dat hij jou mee wil hebben.
Precies! In mijn vriend zijn ogen is het natuurlijk alleen maar een leuk initiatief van zijn moeder, dus ik zeg daar verder ook niks over hoor. Maar goed. Ik denk dat een hoop hier vooral mijn sm goed moeten kennen om te snappen waar mijn achterdocht in dit geval vandaan komt
De laatste drie keer dat ik dingen gevraagd heb of op tafel gelegd monde het zichzelf uit in een gigantische oorlog waar sm natuurlijk niks verkeerds had gedaan en alles wat er fout was van mij afkwam. JUIST omdat ik mijn mond opentrok dus.
maar misschien is het dan toch duidelijk ook dat jullie elkaar niet liggen? Waarom toch perse bij haar op de koffie willen gaan samen volgende week? En waarom dan gepikeerd zijn dat je niet werd meegevraagd naar de bios? Ik zou haar gewoon op afstand houden en 1 keer in de zoveel tijd eens langs gaan.
Jij gaf in het andere berichtje aan dat je het eerst niet leuk vond. NU heb je er geen zin meer in, dus inmiddels eigen keuze blijkbaar, maar sorry, normaal is het niet, feestdagen vier je met je hele gezin, thuis, of bij een ander dat maakt niet uit, ik zie al dat ik 1e kerstdag met mijn gezin vier en 2e mijn man het met zijn familie bij hun gezellig gaat vieren en ik met de kinderen thuis blijft, ik vind dat maar raar hoor en zou dat mijn man ook echt niet in dank afnemen, mocht hij daar voor kiezen.
Ik wil niet PERSE bij haar op de koffie, vriend wil graag dat ik meega. Die wil graag dat ik contact blijf houden met zijn moeder. En anders zit vriendlief met zoon daar wekelijks in zijn eentje. Daar gaat de tijd anders met zijn drietjes, want tsja. Wij hebben ook alleen maar de weekenden om samen er op uit te gaan.
Nee ik vond het eerst niet leuk dat het zo moest gaan, maar ben met de tijd wel wijzer geworden dat mezelf 'opdringen' het vooral niet gezelliger maakt. Daarbij ga ik mijn man toch niet verbieden om geen feestdagen te mogen vieren met zijn familie gezien hij zo wijs is om deze dingen gescheiden te houden. Stel dat hij met mijn moeder niet door 1 deur zou kunnen dan vind ik ook niet dat hij mij dan maar verbiedt om daar een feestdag te vieren.
Ja en wat is er nu zo erg aan dat ze hem mee naar de bios heeft gevraagd? Omdat jullie overhoop liggen? Omdat hij dan voor haar kiest dat ene avondje? Omdat jullie 'net' ruzie hebben gehad? Of omdat je jaloers bent? Gun je schoonmoeder een pleziertje, je vriend vond het blijkbaar ook geen probleem. Wat is nu het ergste dat er kan gebeuren? Dat je vriend een leuke avond heeft? Of dat je schoonmoeder denk 'haha, heb ik lekker even een avondje met hem alleen'? Lekker belangrijk. Sta er boven. Het hele gedoe vind ik puberaal,van zowel je schoonmoeder als van jou. En schoonmoeder from hell? Been there done that. Ik steek er gewoon geen energie meer in want is het niet waard.
Nou ik ken haar niet (voor zover ik weet dan, of ben jij met mijn ex??? hihi) En ik snap dondersgoed hoe jij het bedoeld en ook aanvoelt, dit is zo'n gehaaide tante, dat iedereen die met haar in 1 kamer zit denkt dat het juist lief bedoeld is, maar jij (en ik) weten wel beter.
Denk dat dit conflict aan zo wel jou als aan jou schoonmoeder ligt. Dat zegt mijn gevoel mij! Nodig haar eens uit voor een dagje wat leuks doen zonder de kinderen en kleinkinderen ga eens dingen ondernemen met elkaar leer elkaar kennen. Ga niet in de aanval zo wel zij niet als jij niet. Denk dat jullie het alle bij wel goed bedoelen maar dat jullie elkaars taal niet verstaan of begrijpen. Of wat ook vaker voor komt jou vriend is met jou omdat je qua karakter meer op je schoonmoeder lijkt dat je nu wilt toe geven. Leg niet op elke korrel zout. Jij bent niet op je mondje gevallen en schoonmoeder ook niet. Vandaar ik denk dat jullie qua karakter veel van elkaar weg hebben.
Nee, Aszz als je nu al meerdere keren terug had gelezen. Omdat we nog geen week geleden knalharde bonje hebben gehad. Dus die aanhalingstekens kan je weghalen. Laat ik het zo zeggen. Er wordt van mij geacht dat ik mijn goede wil toon, door langs te gaan, door ze meer te betrekken. Dan verwacht ik hetzelfde. Ik verwacht ook de kans om dingen te laten bezinken en rustig aan te doen. Dus puberaal? Neh dat snap ik niet, want ik zit er niet tussen om het te dwarsbomen. Ze mogen best gaan, maar gun het ook even de tijd en gooi geen olie op het vuur. Dat is puberaal van HAAR.
Als ik de verhalen over jouw SM zo lees, mag ik nog 'van geluk spreken' dat die van mij gewoon alleen maar dom is en het in ieder geval niet met opzet, achterbaks en gemeen doet! Helaas heb ik dan wel weer zo'n schoonzus...
Het gaat niet om verbieden, maar ik zou er dan persoonlijk voor kiezen om geen feestdagen bij mijn moeder te gaan vieren, niet wanneer ik mijn man en kinderen thuis zo moeten laten om het gezellig te houden, dan zou ik er dus voor kiezen om wat met mijn gezin te doen, maar dat is mijn mening he? Ik vind het vreemd dat je dan als man zijnde feest gaat vieren bij je ouders, ipv dan wat met je eigen gezin te doen.