Dat doe jij nu ook, en dat moet je ook zelf weten, jij bent er blijkbaar tevreden mee, maar TS geeft aan dat zij de weekenden graag met zijn 3 een willen houden, dus waarom moet zij zich dan inhouden? SM moet maar leren accepteren dat TS de vrouw in haar zoons leven is, en niet zij
haha ja dat is het verschil in levenswijze, moet zeggen dat ik altijd alleen naar mijn moeder ga en hij altijd alleen naar zijn familie. Moet er ook werkelijk om iedere week burgerlijk bij familie op de koffie te moeten als gezin, zowel bij mijn moeder niet als ze zijne.
Ik zou dat dan vooral tegen haar man zeggen, hij wilt perse dat ze zijn moeder blijft bezoeken en daar wekelijks gaat koffie leuten. Ze liggen elkaar niet dus gezellig zal het waarschijnlijk nooit worden. Ik zou het dan ook afbouwen tot 1 keer per maand ofzo en dat hij dan maar op een doordeweekse avond ofzo daar een bakkie gaat doen.
Dat kan, dat is ook niet erg, wanneer je daar beiden voor kiest en er ook achter kan staan, maar TS wil dit duidelijk niet, die wil liever als gezin op de koffie.
Dat zou idd ook een oplossing zijn, dan houden ze de weekenden voor elkaar en hoeft ze niet zo vaak naar haar sm, dus minder ruzie ook.
Dus ik zou alles wat sm doet dan maar over me heen moeten laten komen, omdat mijn vriend van mij vraagt dat ik meega en probeer contact te houden met zijn moeder. Zoals mamabri al zegt. IK ben de vrouw van dit gezin, niet zijn moeder. Wil je ons gezin meer over de vloer hebben, dan krijg je mij daar automatisch bij. Net zoals ik mijn so overal gratis en voor niks bij krijg. Nee, dit voelt ook niet als op elke slak een zoutje leggen, maar als olie op het vuur gooien terwijl dit niet nodig is. De bioscoopbonnen zijn nl niet alleen dit weekend geldig.
Tsjah, Partyrocker, ik zie niet in waarom jij daar rust voor nodig hebt om het te laten bezinken. HIJ gaat toch naar de bios met haar? Jij bent blijkbaar niet uitgenodigd, en hoeft dus ook geen contact met haar.
Als jij wil dat ze jullie de tijd gunt, moet je zelf ook niet zondag op de koffie gaan. Dat zou dan ook te snel zijn.
Ja inderdaad! Dat zou een oplossing zijn, maar het is ook niet de bedoeling dat we daar wekelijks zitten hoor. Maar we beginnen gewoon rustig aan, want we kunnen het best gezellig hebben hoor! Eerlijk is eerlijk. Buiten sm haar kuren om dan, maar zo doet ze gelukkig niet altijd!
Voor DIT soort dingen ja, op de koffie gaan is een half uurtje. Voor die kleine, want die zien ze nou ook niet al te vaak. Gewoon rustig aan beginnen.
Nou rustig maar hoor , ik zei helemaal niet of jij dat wel kon weten. Vroeg het me gewoon af. Vind het apart dat ze niet al haar kinderen uitnodigt. Bedoelde het niet aanvallend ofzo.
is dat dan omdat je zusje mee mocht het pak uitzoeken?! ik zou idd wel proberen zoveel mogelijk dingen over me heen te laten komen. zeker als het wel gezellig kan zijn. gewoon onder het mom blaffende honden bijten niet laat maar blaffen... je hoeft echt niet alles te pikken. je mag natuurlijk best grenzen aangeven. maar die bios prima. (wat je nu gedaan heb zou ik dan wel proberen idd ff een paar dagen(weken) verzetten.) en het plan verder oppakken. het is niet dat ik vind dat sch-moeder geen schuld heeft. maar je kan haar niet veranderen. je kan alleen jezelf "Veranderen" en zorgen dat zij minder reageerd uiteindelijk. heel veel succes ermee verder.
Even een algemene vraag; waarom moet een schoondochter wel "veranderen" maar hoeft een schoonmoeder dat niet?? Het is toch aanpassen aan elkaar? Dus van beide kanten? Waarom ene kant wel en andere kant niet?
^Dit dus Plus vind ik het wel heel raar dat oudste zoon niet is uitgenodigd, ik vind dat een beetje verdacht overkomen. Ze wilt toch graag meer contact hebben met al haar kinderen? Waarom dan niet alle kinderen uitnodigen?
Dat is ook zo. maar als iemand anders niet wil veranderen moet je dan maar tot het zelfde niveau verlagen? Ik zeg niet dat je het moet pikken maar dat je het ermee doet. tot bepaalde hoogte.
Als ik jouw schoonmoeder was zou ik er helemaal niks van begrijpen.... Jij geeft aan tijd te willen maar hebben wel afgesproken zondag een bakkie te gaan doen. Nu wordt err ook nog gevraagd of je mee mag nar de bios terwijl jullie elkaar helemaal niet liggen. Jouw schoonmoeder heeft behoefte aan contact met haar zoon, dat heeft ze al eerder aangegeven. Ze heeft aangegeven dat ze hem ook wel eens gewoon alleen zou willen zien. Ik snap niet dat je dat niet respecteerd en hem gewoon laat gaan. En de reacties dat jouw schoonmoeder hem zou kunnen ompraten vind ik onzin, mijn schoonmoeder deed dat ook maar kom op, hij is volwassen en kan zelfstandig nadenken en reageren.