Vakantietips Europa

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pinkflower, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij gaan net voor de 3e verjaardag van onze kinderen op vakantie. Afgelopen 2 jaar een aantal keer in NL op vakantie geweest op een park. Waren leuke vakanties en helemaal op de kinderen gericht, maar heel anders dan wij gewend zijn (buitenland, rondreizen, actief). Nu heb ik het wel een beetje gezien met de vakantieparken, maar ik ben bang dat een vakantie naar het buitenland gaat tegenvallen n.a.v. wat wij gewend waren zonder kinderen. Vooral omdat er op dit moment nog een middagdutje plaatsvindt en dat minder bewegingsvrijheid geeft.
    Ik zit een beetje in dubio; NL of ergens op vakantie in Europa. Voor de kinderen maakt het (vast) niks uit. Het gaat puur om ons. Wat is jullie ervaring met op vakantie gaan met jonge kinderen? Weleens spijt gehad dat je niet 'in de buurt' was gebleven wegens tegenvallende vakantie?
    Iemand vakantietips? (Vliegen of auto).

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier altijd op vakantie geweest met de kinderen,( we hebben er vier tussen de 3 en 9 jaar ) zowel vliegen als met de auto,

Favoriet is zuid Frankrijk geworden, heerlijk op een camping met glijbanen en leuke kinder animatie

Wij hebben ons altijd voorgenomen op vakantie niet de regels te strak te houden, middag slaapje bijv deden ze veelal aan het zwembad en als dat een keer uit liep naar 17.00 uur jammer dan, met dat warme weer brand je toch de tent uit dus als je om 21.00 uur gaat slapen dan is dat ook prima,

In de auto ook gewoon lekker op de iPad een spelletje doen of een filmpje kijken,

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier ook altijd op vakantie gegaan, wel binnen europa. Maar waarom niet, gaat prima.
    Het is absoluut anders dan zonder kinderen, maar dan kan het nog wel leuk zijn

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook altijd op vakantie gegaan, met een tent ook. De oudste was 10 maanden toen ze voor het eerst 2 weken in een tent sliep (daarvoor weekendjes CP) en de jongste 5 maanden.
    Oostenrijk is een heerlijk land en Scandinavië is ook super.

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij nemen de kinderen mee in onze vakantie, wij houden van rondreizen en nu met kinderen blijven we ergens wat langer of gaan nog weleens terug naar campings. Voornamelijk Frankrijk en ook Zwitserland aangedaan. Dit jaar staat Duitsland, Slovenie en eindpunt Kroatie op het lijstje! Tijdens de reis bezoeken we ook rustig watervallen of maken een wandeling.
    Ierland hebben we van B&B naar B&B getrokken, vinden onze kinderen nu ook heel leuk.
    Hier geen campings met zwembaden met glijbanen etc, te druk en massaal.
    Hier juist rustige camping waar je je zelf moet vermaken en dat werkt perfect, wel laten struien door bossen of uren in een watertje dammen bouwen!

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Onze vakanties zijn met de kinderen ook anders. Maar het heeft ons er nooit van weerhouden om het vliegtuig te pakken en naar bijv. Griekenland of Canarische eilanden te vliegen en daar in een leuk huisje vakantie te vieren. Auto huren en lekker rond rijden. We zijn ook gaan eilandhoppen in Griekenland alleen dan i.p.v. iedere dag op een andere plek, 3-4 nachten op 1 plek. We zoeken vaak wel een huisje/appartement met een tuin of privé zwembad, zodat tijdens het middag slaapje wij lekker kunnen zitten in de tuin of in het zwembad. Vaak gingen we ook bijv. Ergens met de auto heen en deden de kinderen een slaapje in de auto, of in de buggy. Uitgebreid lunchen was hier altijd een succes. Dan Savonds nog een salade of wat brood in het huisje/appartement eten dan hoef je niet savonds nog weer weg, zeker in zuid Europa eet men pas laat en voor onze kinderen was dat nooit een succes.
    Afgelopen jaar kamperen was ook super, Frankrijk is een heerlijk camping land. Lekker buiten de hele dag. De kinderen vonden dat super fijn. Wij zijn geen grote camping mensen, houden meer van wat rust, en weg van de menigte.
    Vliegreizen hebben we via elizawashere geboekt. Campings zoek ik zelf of via via.

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bedankt voor de verschillende reacties!
    Het is helemaal prima dat de vakanties anders zijn, het blijft voor ons alleen even zoeken naar wat nu geschikt is voor ons als gezin (rondreizen door Ecuador staat even geparkeerd ;) ). We zijn niet gewend om veel bij een accommodatie / zwembad te verblijven. De 'regels' laten vieren is een goede om te onthouden. En ook de tip om tussen de middag een grotere maaltijd te eten en 's avonds een kleine maaltijd in de accommodatie neem ik mee.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik heb juist met kinderen nooit meer een dag bij het zwembad gelegen. Is ook geen klap aan als ze nog geen zwemdilpoma's hebben, geen moment rust. Wij gaan juist heel vaak even de hort op en zeker op vakantie hoeven middagslaapjes toch niet op locatie? Lekker in de buggy, auto, etc. En sliepen ze daar niet, tja dan niet, in de avond dan wat eerder.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Oh enne, als equador je droomreis is, waarom dan dat parkeren? Met oudere kinderen vind ik zoiets niet makkelijker worden. Iets met eigen mening en echt niet hele dag met papa en mama op pad willen.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Oostenrijk is ons favoriet. Wij zijn ook geen zwembadhangers. Smorgens ontbijtje dan tassen pakken en eropuit. Kids gaan altijd al mee. Bij de leeftijd van 3 nog een rugdrager gehuurd voor als ze moe waren. En gewoon minder km gelopen. Nu zijn ze 9 en 12 em word er ook nog gespeeld maar ook veel meer km gelopen . en ze vinden1 het super. De jongste waren we vooral verbaasd over. Afgelopen jaar bleef hij maar lopen. Lekker alles ontdekken , paden zoeken enzo.
    Slaapjes deden we ook niet moeilijk over. Komt thuis wel weer. Al waren onze allebei met 2 jaar daar wel al klaar mee ..... zijn meer ontdekkers dan slapers.

11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wij zijn toen de kleine 2,5 was naar Amerika geweest. Tegen de tijd dat ze 3 zijn, worden de middagslaapje ook al minder. Ze kunnen ook in een auto of buggy slapen. Als je iets onderneemt waarbij ze actief moeten zijn en het leuk vinden, slaan ze vaak het slaapje over en kan het zijn dat ze het de dag erna iets inhalen of niet. Ik zou het daar verder niet van af laten hangen hoor en gewoon iets leuks ondernemen!

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Grappig, voor komende zomer zitten wij te twijfelen tussen ierland of slovenie/balkan.

Ts, misschien kun je overwegen om een camper te huren. Is hier erg goed bevallen, lekker rondreizen, maar wel je eigen bed en spullen steeds.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Grappig!
    Helaas is camper in het hoofseizoen niet te betalen... heel jammer! Ik heb de stacaravan al geboekt, de rest nog niet.

Mocht je tips willen over Ierland, dan hoor ik het wel!

Jillzz vindt dit leuk.
  14. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik ga aankomende tijd eens rondkijken naar opties en wat makkelijker denken m.b.t. slaapje en 'regels'.
    Een camper lijkt mij ook wel wat, maar is nog best prijzig heb ik weleens gezien.

Deel Deze Pagina