Fles afleren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sjudith, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hallo,

Onze dochter is nu 2 jaar en drinkt nog steeds pap uit de fles. 's Morgens als zij wakker wordt en 's avondonds als zij slapen gaat.
    Nou eet ze onwijs slecht (lees soms een hele dag niks) de hele dag, en soms na een dag kdv drinkt ze wel 3 flessen in bed. Ik weet dat het uit de fles drinken erg slecht is, en wil het eigenlijk afleren, maar omdat het vaak het enige is wat ze "eet" vind ik het zo moeilijk en weet ik niet hoe ik beginnen moet?

Ze kan goed uit een beker drinken maar melk uit een beker wil/lust ze niet :(

Heeft iemand tips/ideetjes hoe we dit kunnen aanpakken?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Gewoon niet meer geven...... haha nee flauw....

Ik weet dat jullie het al vaker geprobeerd hebben, maar misschien toch maar gewoon cold turkey? Gewoon niet meer geven. Na een paar dagen zal hopelijk de honger het winnen (al weet je dat nooit met Giulia hahaha).... Hier mogen ze 's avonds als ze naar bed zijn geen drinken meer. Ik vraag voolr het naar bed gaan of ze nog wat willen. Zo nee, ook goed. Maar als ze dan in bed ineens om drinken vragen is het pech gehad....

Ik heb misschien makkelijk praten hoor met mijn reuzendochter, maar Tymen is ook magertjes, altijd geweest. Bij hem heeft het tussen 11 maanden en bijna 2 jaar geduurd voor hij weer eens normaal at. Wat we ook probeerden, niks hielp. Dus dan maar geen aandacht aan schenken. Dat was moeilijk hoor, omdat hij al zo smalletjes was. Maar hij groeide toch wel gewoon langzaam in zijn eigen curve mee. Misschien moet je jouw meisje ook eens op die manier de kans geven. Geen aandacht besteden aan het niet eten, ook al vreet je jezelf op... Niet eten, ook goed, dan maar niet. Maar dan niet piepen en pas weer eten als het volgende moment daar is. Laat het eens een paar dagen op zijn beloop. Ze zal heus niet zomaar omvallen. En misschien leuk om haar te leren uit een beker te drinken? Dat is hier ook bere-interessant. Sil drinkt beter nu ze uit een gewone beker drinkt. (edit, ik zie dat je dat al doet, volhouden!)

Nou ja, zie maar of je wat met mijn verhaal kunt. Succes met je eigenwijze tante (mijn moeder zag gisteren die foto van haar in haar verjaardagskaartje en kon daar al aan zien dat het een eigenwijsje is hihi..... :D)

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ja ik denk ook, gewoon niet meer geven als je het echt niet meer wil.
    Maar heb zelf niet zo moeite met een fles bij 2 jaar, maar dan moet het niet ten koste gaan van het eten overdag

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Set, thnx voor de reactie maar dit hebben we uiteraard al geprobeerd :p
    En ook cold turkey werkt niet :( ze heeft toen tot 's nachts aan 1 stuk door gekrijst :(, en ook van de honger hoewel ze dan geen brood oid eet???
    Ze drinkt prima uit een beker hoor, doet ze ook regelmatig.......
    Op kdv weten ze het ook niet zo goed meer?

En je moeder heeft gelijk haha :p
    Weekje ruilen met Sil?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi,

Ik begrijp dat je van de flessen af wilt maar is het niet belangrijker om er achter te komen waarom je kindje niet eet? Is ze altijd een slechte eter geweest of is er misschien iets voor gevallen waardoor ze een slechte associatie heeft bij eten? Wat vind een dokter hiervan?

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Je kan die pap 's morgens misschien eens met een lepeltje geven. Dan heeft ze toch haar pap binnen en een fles minder. Die avondpap zou ik niet meer geven, wel gewoon haar toetje na het eten.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    toch zou ik toch echt voor cold turkey gaan.
    Ze hoeft overdag niet te eten want 's avonds krijgt ze als ze veel honger heeft zoveel flessen als ze wil.

1 dag proberen heeft geen zin, ze had nu in de gaten dat jullie toegaven.

Met elkaar afspreken dat jullie vanaf vrijdagavond geen flessen meer geven, dit ook bij haar aankondigen.
    En dan ook niet meer doen en stug volhouden. Als ze honger heeft 's morgens gewoon een boterham en beker melk geven.

Fleur wilde niet uit een tuitbeker drinken, op het KDV gaf een invaller dan maar de fles, vond ze een beetje zielig.
    Dag erna met de vaste leidster afgesproken dat ze toch echt alleen maar sap in een beker aan gingen bieden.
    's morgens gooide ze hem weg. 's middags had ze toch wel dorst en hoppa een hele tuitbeker achter elkaar er in.

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ze is vanaf dat ze mag eten een slechte eter geweest.
    We hebben werkelijk alles al geprobeerd? En er is niks medisch waarom ze niet eet, ze kan wel eten en er zijn een paar dingen die ze graag eet maar dat kun je niet elke dag eten zoals pizza, bara, patat........
    ;)

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ze weigert het met een lepel en 's avonds wil ze geen toetje, dat lust ze niet graag?

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    We hebben het wel vaker geprobeerd hoor maar ze drinkt echt niets anders en eet ook niks anders. Ze vertikt het gewoon!
    :(
    Het is echt drama vanaf dat ze 4 mnd is!

Wat fijn dat je dochter zo snel overstag ging zeg :)

En overdag drinkt ze wel uit pakjes hoor :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat klinkt als een kind met een kop erop!:D In dat geval zou ik toch even stug volhouden. Zo te horen wil Giulia graag 'winnen'.. tijd dat papa en mama gaan winnen. Wat Setteke zegt lijkt me juist. En niet één dag doen.. echt 3-4 dagen volhouden!
    Ze is alweer een peuter dus een keuze? Of pap uit een bordje of een boterham? etc.
    Vervelende situatie hoor, veel sterkte!

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dan kiest ze ws niks :)

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Misschien dan zo'n rietjesbeker proberen?

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nee drinkt ze niet uit, alleen 's morgen en 's avonds uit de fles. Verder gewoon pakjes of uit een beker. Maar ja wil die flessen dus kwijt.
    Vanmorgen geen fles gegeven en ze heeft 4 stukjes brood op tot nu toe....(vanaf 7 uur) en een pakje yoki

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey juud

ik zou toch echt hoe exstreem moeilijk het ook is. heel lang vol houden en geen fles meer.

om 7 uur ken je een broodje met melk uit een bekker
    om 10 uur fruit met een sapje
    om 12 uur brood met melk of sap
    om 15 uur een koekje met sapje
    en om 18 uur avond eten met een toetje en wat drinken.

en daarna is het klaar. niks exstra
    eet je dit niet dan heb je pech.

en ik weet dat je een hekel hebt aan schema's maar dan kan je wel proberen om het vol te houden want je weet ik heb om zo laat nog dat aan geboden en zo laat krijg je dat weer. je kan ook van papier dat schema voor haar maken en zo is het en niet anders.

ik denk dat het wel een hel gaat worden maar ja ik denk dat je er dan wel af komt.

want door dat het zo'n slim meisje is. weet ze heeeeeel goed hoe ze jullie moet bespelen maar ze weet ook dat ze een fles krijgt als ze lang blijft huilen.

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ bina, thnx voor de reactie, maar Giulia heeft bv op KDV een schema, maar ze eet werkelijk niks :(
    EN ook thuis al schem geprobeerd, en langer dan een dag, maar helaas :(

17. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hi
    je weet dat ik ook een slecht etend meisje heb
    dit helpt bij ons
    * op vaste tijden eten
    * aan tafel eten
    * mee laten helpen met eten koken, broodje smeren
    * het gezellig houden aan tafel, geen gevecht aangaan
    * niet goed gegeten, geen alternatief aanbieden
    * haar afleiden met iets leuks aan tafel, spelletje ofzo? (hielp hier goed toen ze echt slecht at, zo kon ik haar toch wat happen geven)
    * haar belonen bij een goed hap, door bijvoorbeeld hoera te roepen of een kus te geven. Dat werkt hier nog steeds erg goed!!!!

zo nou, dat was het even.
    IK zou zeggen probeer het gewoon.
    En die flessen idd, weg doen.
    Samen afscheid van nemen en ze weggooien.....;):$
    ze heeft zo'n band met die flessen, daar moet je vanaf
    en blijf consequent!!!!
    SUCCES meid

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou suikerhoudende zaken als Yoki heel snel uit het menu halen. Dit kan een gevuld gevoel geven terwijl ze niets eten. Gewoon melk, thee, water of diksap is beter. Je zou het wel kunnen gebruiken als beloning NA goed eten. In Yoki zit echt niets goeds.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    In diksap zit ook erg veel suiker ;) dus wat dat betreft maakt het niks uit. Yoki zit idd ook veel suiker in.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan je verzekeren van wel. Fruitsuikers worden veel makkelijker verwerkt door het lichaam dan geraffineerde suikers die in Yoki zitten..

Deel Deze Pagina