Gaan we weer, opgenomen met 21 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door azucena, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Vanmiddag ben ik opgenomen in het ziekenhuis na een slechte echo. Met 16 weken heb ik een cerclage gekregen omdat mijn baarmoederhals verkort was. Daarna leek het een paar weken heel erg goed te gaan en kregen we echt vertrouwen in deze zwangerschap. De cerclage en proluton spuiten leken goed hun werk te doen.

Helaas bleek vanmorgen dat mijn baarmoederhals niet goed reageert op de harde buiken die ik meerdere malen per dag heb. Tijdens een harde buik gaat de baarmoederhals van binnen open tot aan de cerclage, daarboven zit dan nog maar een klein stukje baarmoederhals. En doordat er meerdere keren per uur druk op de cerclage komt, zijn ze bang dat deze gaat scheuren.

Nu lig ik met bedrust en weeënremmers. Sowieso een kuur van 3 dagen en daarna moeten we kijken hoe het gaat met de harde buiken en of de baarmoederhals stabiel blijft.

Momenteel overheerst de angst heel erg en vind ik het lastig vertrouwen te hebben in een goede uitkomst. Ik hoop dan ook dat er dames zijn met goede verhalen!

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh wat spannend zeg :(
    Hier 'pas' met 31 weken dat het spannend werd ivm harde buiken en kans op dat de cerclage het niet ging houden. zoals je in zijn handtekening kan lezen is het uiteindelijk goed gekomen.
    Hopelijk slaan de weeënremmers aan! Heel veel sterkte!

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Spannend is het zeker! In de remming heb ik wel vertrouwen, hielp de vorige keer ook heel goed. Tot deze weer moet stoppen na een paar dagen ;). Heel misschien mag ik met adalat naar huis, maar dat gaan ze volgende week pas bekijken.

Fijn dat je mannetje nog een heel mooi aantal weken heeft kunnen blijven zitten!! Prachtig termijn.
    Hopelijk plak ik er nog minimaal zoveel weken aanvast als jou is gelukt.

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Oh nee toch :( wat balen zeg!! Gene ervaring mee gelukkig maar heel veel sterkte! Dat ze maar lang mag blijven zitten!

5. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Hoe is het nu met je?

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Lief dat je het vraagt!

Eigenlijk hetzelfde. Ik blijf veel harde buiken hebben ondanks de remming, maar of ze ook nog steeds effect hebben op de baarmoederhals weet ik niet. Dus hopelijk is dat wel beter door de remming.

Vanmiddag de laatste gift, morgen moet ik wat meer gaan rondlopen en dan kijken wat de buik doet. Rustig zal hij niet worden, dus gok dat ik maandag weer naar huis mag. Tot 23+5 gaan ze toch niks doen.

Het blijft dus afwachten.

7. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte toewensen. Ik duim voor je dat het goed gaat komen.

8. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Dus het blijft spannend :( Moet je bij thuiskomst bedrust nemen of helpt dat niet?

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Oei wat spannend! Fijn dat ze in ieder geval wel al weeënremmers willen geven met dit termijn. Ik heb verder geen ervaring zo vroeg in de zwangerschap, maar wil je wel veel sterkte wensen!! Ik duim mee dat je nog een heel aantal weken zwanger mag zijn :)

10. Nynke1981

Nynke1981 Actief lid

3 mrt 2016
    253
    1
    0
    Oe wat spannend! Geen ervaring, maar wil je wel erg veel sterkte wensen.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Spannend hopelijk blijft je kindje voorlopig zitten!

12. Faithful

Faithful Niet meer actief

Hoe gaat het nu met jullie?
    Veel sterkte!

13. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Vanochtend had ik een update gedaan, maar die lijkt verloren gegaan met de mislukte overgang naar het nieuwe forum.

Ten eerste bedankt voor alle lieve reacties!!

Ik ben maandag weer naar huis gegaan, de baarmoederhals is ongeveer stabiel gebleven (ietsjes verder verkort) in rust. Of dat door de rust komt of de weeënremming is lastig te zeggen, dus ik heb besloten thuis de rust verder te zetten.

De gynaecoloog wilde mij best nog een paar weken daar houden als ik dat fijner vond. Maar aangegeven liever naar huis te gaan, omdat er de komende twee weken toch niks gedaan kan worden behalve afwachten. Als ik me niet prettig voel bij het thuis zijn, nemen ze mij weer op. Dus ik heb nu een heel kort lijntje en dat voelt wel heel fijn.

Zolang de cerclage zijn werk blijft doen, moet het wel goed komen. Maar ik voel me net een tikkende tijdbom. Ben elke nacht weer blij als ik niet ben gaan bloeden en geen vruchtwater heb verloren. Dus vertrouwen hebben is lastig. Zeker omdat ik veel vervelende harde buiken blijf houden.

Het blijft dus nog wel even spannend, maar de 22 weken tikken we in ieder geval weer aan :).

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oh en zonder cerclage was dit kleine meisje er al lang geweest. Dus ik ben ook vooral heel dankbaar dat deze toch is gezet!!

15. Babystew

Hoi azucena, wat blijft het spannend voor je en dat zal nog wel een tijd blijven vrees ik. Ik begrijp echt precies wat je bedoelt met je een tikkende tijdbom voelen. Dat heb ik ook al mijn hele zwangerschap. De tijd gaat traaaaag. Er is geen genieten bij voor mij. Behalve als ik hem voel schoppen of tijdens een echo. Hopelijk voor jou wel. Liefs en hou je taai :)

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Voor jou is het ook heel spannend hè! Hoe gaat het nu? De test was denk ik vals positief en je mannetje zit nog veilig binnen?

Bijna 28 weken al :). Heel fijn! Maar nog lang niet ver genoeg natuurlijk. Hopelijk komen er nog een aantal rustige weken bij.

Genieten doe ik ook niet hoor. Ja, de schopjes voelen is heerlijk, maar die bekoop ik weer met harde buiken. En tijdens de echo's is het voornaamste hoe de bmh eruit ziet. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het een moeilijke, saaie tijd gaat worden. Kan het ook niet tegen vallen ;). Zolang ik aan het einde van de rit met een gezond meisje in mijn armen mag zitten, vind ik het allemaal best. Als iemand die garantie toch kon geven :p.

17. Babystew

Ja als ik zeker zou weten dat het allemaal goed af zou lopen zou het me weer een hoop stress en angst schelen! Maar die garantie heeft geen enkele zwangere helaas.
    28 weken is inderdaad mooi, maar nog lang niet ver genoeg wat mij betreft. Mijn oudste is met 29w6d geboren en die lag echt zeer kritiek de eerste dagen. Maar daar weet jij zelf ook alles van met jouw zoon. Elke dag die erbij komt is heel mooi meegenomen!

Nouja, hou je rustig en ook deze tijd gaat weer voorbij.. ;)

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik wilde je alleen maar ff sterkte wensen. Hier vanaf 28 wkn een verkorte/ geen cervix. En zijn met absolute bedrust en 2x kuur met weeënremmers blijven zitten tot 32 wkn. Had geen cerclage verder.

Ik duim Iig voor je!

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dit topic even gemist eerder geloof ik, vroeg me al af hoe het met je zou zijn. Spannende tijd weer zeg, verschrikkelijk. Wachten duurt ook zo lang dan. Ik hoop dat je haar nog een hele tijd binnen kan houden. Zijn er nog andere dingen die ze kunnen doen??
    Veel sterkte meid!

20. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat spannend zeg. Hier dan maar even een succesverhaal :)

Ik had vóór en na de plaatsing van de cerclage (die ik met ontsluiting en uitpuilende vruchtzak kreeg) met 21 weken extreem veel last van harde buiken. Op een ctg van 20 minuten waren er altijd wel twee te zien en ik vond ze vaak ook pijnlijk. Dit ondanks de utrogestan-bolletjes. Met 36+4 hebben ze de cerclage verwijderd en met 37+2 is de kleine man geboren.

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina