Hij rolt, moet ik nu cold turkey het inbakeren afbouwen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miekjepiekje, Oct 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen ben ik zijn luier aan het verschonen op tafel, pakt hij de luierdoekjes en hupsakee.. Rolt op z'n buik. :D Trotse mama natuurlijk.
    Maaaaaar hij ligt ingebakerd. En donderdag, na zijn vaccinaties, was het een groot drama zonder Pacco.
    Dus hoe pak ik dit nu aan?

Mijn dochter was net een maand ouder toen ze ging rollen. Die hebben we toen in een keer afgebouwd en dat was goed. Maar zij was er toen echt klaar voor. Mijn zoon zwaait nog steeds enorm met zijn armpjes. :)

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was handiger geweest als je iets eerder was gestart. Dan had je kunnen afbouwen door eerst één armpje los te doen uit de Pacco. Maar nu hij eenmaal rolt zou ik gelijk helemaal met de Pacco stoppen.

Bij mijn dochter hebben we het destijds (ook bij 3 á 4 maanden oud) als volgt afgebouwd:

1. Eerst één arm uit de Pacco (dus uit de binnen en buitenzak).

2. Zodra punt 1 goed ging, hebben we haar in een slaapzak met mouwen gelegd. De mouwen had ik op 1/3 hoogte met een veiligheidsspeld vast gezet aan het romp-deel van de slaapzak. Zo kon ze zich wel opdrukken als ze op haar buik zou rollen, maar ze kon zichzelf niet in het gezicht meppen :D Dit werkte perfect!

3. Zodra punt 2 een tijdje goed gaat, kun je de veiligheidsspelden achterwege laten.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Hier cold turkey afgebouwd bij de eerste rol.
    Ging veel beter dan verwacht!

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste slaapje ging redelijk goed. Hij wordt nu alleen wakker na 50 minuten maar sliep na een aai over z'n bol nog een keer 50 minuten. Ingebakerd sliep hij 1,5 tot 2,5 uur achter elkaar. Misschien dat hij dat straks ook wel weer gaat doen als hij gewend is. ;)

5. Stando

Stando Bekend lid

Apr 5, 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cold turkey afbouwen kan sowieso niet :D
    Maar verder geen advies, knap dat je mannetje al kan rollen!

6. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    ik zou cold turkey afbouwen , brr moet er niet aan denken als hij rolt in de inbakerzak.
    Hier ook zoontje van 4 mnd en rolde van de week om. Gelukkig 3 weken geleden was het afgebouwd. Hier heb ik afgebouwd met om en om 1 arm eruit 2 weken lang. Toen beide armen eruit en na 2 dagen slaapzak en dat ging goed. Ook geen gezwaai meer met zijn armpjes.
    Als je het aandurft kan je nog in sneltreinvaart afbouwen natuurlijk!

7. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het toch snel aan het afbouwen. Gelukkig heb ik een pacco met ritsjes. Gisteren ging op zich redelijk. Steeds drie kwartier slapen, maar met een aai over de bol plakte hij er dan wel nog drie kwartier aan. Vannacht zijn we er dus een paar keer extra uit geweest naast de nachtvoeding. :D Vanmorgen sliep hij zomaar twee uur achter elkaar. Ik verwacht dat hij even moet wennen en dat hij met een week wel weer hetzelfde slaapt als hij deed.

8. Linda21

Linda21 Lid

May 28, 2011
    27
    0
    1
    Hoi Miekjepiekje, klinkt goed hoe je het aanpakt. Mooi dat je er vertrouwen hebt in dat het goed komt, dat straal je ook uit naar je kindje = belangrijk.

Veel ouders hebben deze vraag. Rollen in de box of een speelkleed is natuurlijk wel anders dan ingebakerd in bed (onder laken en deken). Maar... het is dan zeker tijd om 1 armpje vrij te laten en op korte termijn 2 armpjes vrij.

Voor andere ouders die dit lezen: zodra je baby op zijn zij gaat liggen, niet overstrekken, maar echt vanuit ontwikkeling dan betekent dit vaak een voorstadium van rollen. Doorgaans zit hier een paar weken tussen. Let op: geen absolute waarheden en geen rechten aan ontlenen, maar dit is mijn ervaring. Als je dus ziet dat je baby naar zijn zij rolt, ga dan eens bedenken hoe je het inbakeren gaat afwennen. Dan voorkom je dat je er door overvallen wordt. En soms... zoals bij Miekjepiekje... is de eerste keer rollen juist een goede 'stok achter de deur' om het gewoon te doen :) kan ook.

Meer informatie inclusief voorbeelden en filmpjes: Tijd van inbakeren & tijd van afbouwen | Pacco

9. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik zou de pacco meteen helemaal uitlaten. Hier na een vaccinatie ronde in één keer mee gestopt en dat ging (gelukkig) goed.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Haha nee cold turkey stoppen natuurlijk

Share This Page