gaan we weer; toxoplasmose angst

Discussion in 'Zwangerschap' started by ALeV84, Mar 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Wij zijn nu bezig voor een derde kindje:)

Tijdens mijn vorige zwangerschappen was ik vaak angstig om toxoplasmose infectie op te lopen en dat gaat nu doodleuk verder. Het is nog te vroeg om te testen maar het kan best zijn dat ik nu zwanger ben. Ik ben al heel voorzichtig met groenten, tuin en vlees.

Maar mijn zoon vindt zandbakspelen erg leuk en komt elke dag met schoenen, kleren vol zand. Ook verzamelt hij stenen en kwam gister aanlopen met stenen met veel zand en modder er aan. De lente is begonnen, ze gaan dus ook veel in de tuin spelen nu.

Ik vroeg me af of ik op deze manier ook geinfecteerd kan raken met toxoplasmose. Dus dat ik in aanraking kom met al het zand en modder die de kids van buiten meenemen of is dat te ver gezocht :)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Je kan moeilijk in een steriel kastje gaan zitten.
    Je kan van wel meer dingen ziek worden...maar je kan ook net zo goed onder een auto komen.
    Gewoon de normale leefregels aanhouden, dat is echt voldoende.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Tsja, ik denk zelf dat het een beetje overdreven is...

4. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Nou, ik zeg: te ver gezocht.
    Je moet ook nog wel normaal kunnen "leven" als je zwanger bent.
    En als er in de zandbak geen katten kunnen komen zou ik me al helemaal niet druk maken...

5. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Toxoplasmose komt echt haast niet voor hoor!
    Ik ben al zes jaar dierenartsassistente en heb mij hier in de zwangerschap op laten testen, als je namelijk al antistoffen hebt hoef je je niet zorgen te maken. Ik heb het dus nog nooit opgelopen, terwijl ik bijna dagelijks met zieke katten én soms hun ontlasting in aanraking kom... Zou me echt niet zoveel zorgen maken hoor!

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Goh, toevallig zei ik vandaag nog tegen m'n man dat ik het niet leuk vind dat zoon in de zandbak speelt want daar komen hoe dan ook katten (die krengen lopen overal) en wie moet onze zoon z'n kleding wassen? Mama :)
    Maar m'n man zei dat ik me aanstelde. Dus loslaten! Van dat kleine beetje zand krijgen wij geen toxoplasmose... :) en idd, anders kunnen we beter in quarantaine tijdens de zwangerschap.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou dit bespreken met je vk. Ik wordt al gek bij het idee daar zoveel mee bezig te zijn..

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik ken je zorgen.

Het is zeldzaam maar de parasiet kan lang in zand overleven. katten lopen buiten, poepen in zand, parasiet zit dan in het zand als de kat hem bij zich droeg.

Het kan dus wel, maar is erg zeldzaam. Ik maak me ook veel zorgen dus ik doe extra voorzichtig; goed handen wassen, eten wassen etc en bij alles wat je eet, extra goed je handen wassen voor het geval er iets aan zat.

9. Canina

Canina Actief lid

Feb 21, 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik snap je angst hoor. Was er eerst ook wel eens mee bezig; ik heb een hond die overdag buiten overal loopt waar ook kattenpoep zou kunnen liggen en 's avonds tegen me aan ligt op de bank. Maar ik denk dat als je normale hygiëne regels in acht houd dat er de kans heeeel minimaal is dat je het krijgt. Probeer het een beetje los te laten, succes!

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dit denk ik ook ;) lijkt me vervelend als het je zw zo overheerst.

11. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Wat onaardig!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hoezo? Ik zit iedere week wel met de kinderen in de zandbak en heb werkelijk nooit gedacht dat ik dit zou kunnen oplopen.

Share This Page