Naja je bent nog jong he!@!#!

Discussie in 'Miskraam' gestart door lisa84, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak hoor jij dat zinnetje?

1. elke keer als je verteld dat jij een mk gehad heb

2. heel weinig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    "Naja je bent nog jong he, je kan nog tot je 40ste kinderen krijgen"

Oww ik haat dat zinnetje zo erg! dat zeggen de mensen die nog nooit een miskraam gehad hebben of mensen die niet kunnen in zien hoe pijn het doet om een baby te verliezen!..
    Het gaat niet om having a baby! het gaat om de baby, het zieltje die ik verloren ben. niet zomaar een baby..

soms wens je dan een miskraaam naar die mensen, klinkt hard, maar als je net als ik nu op dit moment een mk hebt, en vorrigjaar zelfde periode ook een gehad heb mag je soms best zulke dingen wensen, om alleen maar intezien wat jij meemaakt..

sorry hoor moest ik even kwijt!

groetjesssss

2. Niet meer actief

heel veel mensen zeggen juist tegen mij dat ze dat soort zinnen maar niet zullen zeggen omdat dat onzin is en het wel het laatste is dat je op zon moment wil horen!

meis sterkte met je grote verlies!

liefs

3. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    thanksss jij ook.. sterkte..

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Lisa, trek het je niet aan.
    Mensen denken altijd dat ze iets moeten zeggen.
    Maar ze kunnen soms beter hun mond houden.
    Aan dit soort opmerkingen heb je niks.
    Of je nou 22 jaar bent of 40 jaar, het doet wel pijn als je datgene verliest wat je heel graag wilde.

Bij mij maken nu mensen vaak de opmerking: ach, je hebt toch laten zien dat je zwanger kunt worden, maak je niet druk!
    Maar dat je zwanger kunt worden is NR.1 maar zwanger blijven! dat is een punt apart.
    Ik schiet daar echt niks mee op met zo`n opmerkingen.
    En vaak zeggen dat ook mensen die zelf al een gelukkig gezinnetje hebben en geen idee hebben waar ze het over hebben.
    Vreselijk.

Meid, kom op, trek het je niet aan.
    Hier krijg je wel de steun die je nodig hebt.
    Sterkte, liefs Hope

5. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere

Thanks.. ja het klopt wat je zegt, ik probeer het ook niet aantetrekken maar sja ene kant blijft wel luisteren naar ze helaas..
    idd hier krijg ik wel steun en juiste woordjes.. beter zeggen mensen maar iets kleins, dan te veel foute zinnen..

liefss

6. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    kan er ook niet zo goed tegen als mensen dat zeggen .ben niet zo jong meer maar toch ..... eerste keer dat ik een miskraam kreeg was ik 16 en iedereen zei wees blij je bent nog zo jong ...wat blij voelde dat ik moeder werd en opeens was mn kindje er niet meer ..en de een na laatste keer dat ik een miskraam kreeg was ik alleenstaand moest ik ook al blij zijn dat het niet goed gegaan was ....wat blij zijn .... was helemaal niet blij wou heel erg graag dat kindje hebben en nu ik mijn miskraam heb gehad moet ik blij zijn dat ik al 3 kinderen heb , ja natuurlijk ben ik daar blij mee maar had zo graag dit kindje willen houden ...mensen weten vaak niet wat ze moeten zeggen en denken dat ze je aarmee troosten zelf heb ik liever niet dat mensen me op die manier proberen te troosten hoop alleen dat mn cycles op gang komt zodat we het weer kunnen proberen mn ongeboren kindjes draag ik in mn hart en ook mn kindjes geen enkele zwangerschap zal een van die miskramen goed kunnen maken helaas moet je het zelf eerst meemaken om te voelen wat je beter wel kunt zeggen , iedereen heel veel sterkte

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mensen moeten het eerst zelf meemaken voordat ze het echt kunnen begrijpen....het is niet anders. Ik haat de opmerking, "maar je kunt in ieder geval zwanger worden".....dat zegt me niets, ik wil ook zwanger BLIJVEN!
    Maar goed ik wens het niemand toe en denk dan maar, je moest eens weten......

8. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Wat een rotzin is dat inderdaad, alsof dat alles goed maakt. Je wilt gewoon gewaardeerd worden als moeder met het verwerken van een verlies!

Echt heel herkenbaar.
    Daarom vind ik deze site ook zo fijn!

9. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Ik heb een keer een miskraam gehad en dat was de eerste opmerking die ik kreeg. Van iemand die zelf twee keer bij de eerste poging zwanger was, dus nooit moeite had. En dat terwijl haar broer verdorie al 8 jaar bezig is om een kind te krijgen. Snap je dat soort mensen nog? Het doet pijn en ze denken lief te reageren... mooi niet!

10. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb bijna niemand verteld over mijn zwangerschap en miskraam..Maar degene die het weten komen met de bekende zin aan zetten..
    Het helpt niks, maar ja wat moet je zeggen...
    Accchh veel mensen hebben gewoon niet door dat het een zin is waar je echt niet op zit te wachten..

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey lisa

is inderdaad een pijnlijke opmerking,
    maar persoonlijk vind ik de opmerking, toch beter zo dan een gehandicapt kindje...
    Dan denk ik, duh, dat weet ik ook wel, maar is dat het enige wat je kan zeggen? Hiermee troost je me niet.
    Anderzijds denk ik dan, stel dat het geen MK was, maar ik later in de zwangerschap te horen krijg dat het een zwaar gehandicapt kindje is? wat dan? dan zou ik echt die keuze niet willen maken, dus enerzijds vind ik het nu wel 'goed' dat de natuur de keuze voor mij maakt.

sterkte!
    flyke

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Als mensen dat tegen me zeggen, ben ik ineens niet meer zo aardig hoor! Alsof je geen recht hebt op je verdriet want je kan zwanger worden. Bla bla bla. Oooh, daar word ik zo kwaad van hè!?

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Na mijn miskraam in december kreeg ik dat ook te horen "ach meis je bent nog jong, je hebt nog tijd zat!"
    Alsof het dan niets uitmaakt!
    ja en de opmerking "nou dan weet je ten minste dat je zwanger kan worden"
    Alsof het een uitprobeersel is!

14. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ja dat ken ik ook.
    Het was er en ik wou het bij mij houden,als ik huil is het om het kindje dat ik huil,ik weet ook wel dat er nog een zwangerschap komt.
    Het doet pijn om het kindje dat je bent verloren.

15. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    eerste mk op 18ste gekregen toen ook de opmerking en daarna nog eens 17x dus...(nu 28jr)
    word er ook debiel van die opmerkingen..
    of ik kreeg te horen na mijn dochter...maar je heb er al 1 wees dankbaar! grr....

veel sterkte meid

16. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Peeetje,

Heb jij al 18 mk's achter de rug?
    Amai meid,jij moet wel heel sterk zijn,ik zou het niet aankunnen.
    Maar ik zie dat je nu al redelijk ver bent in je zwangerschap!
    Geniet ervan!

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    -Je bent nog jong
    -Je kunt in ieder geval zwanger worden
    -Waar maak je je druk om? Je hebt er toch al één?
    -'t Vruchtje was niet goed dus....
    -Ach, 't was toch nog geen kindje!
    -Gewoon doorgaan meid, dan komt alles goed
    -Ben je nog steeds verdrietig om je miskraam? Het is al 2 weken
    geleden, ga toch door met je leven
    -Wees blij met wat je hebt
    -Stel je niet aan, curretage stelt niks voor! Ik heb abortus laten plegen en
    heb er geen last van hoor! (ik durfde niet onder het mes en heb 22
    weken met een dood vruchtje rond gelopen)

Ik kan nog wel even doorgaan maar daar word ik alleen maar verdrietig van!

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik kreeg de opmerking:
    "Dan maak je toch een nieuwe" die was heel erg hard.
    En inderdaad de opmerkingen die al genoemd zijn.
    De eerste miskraam was met 16 weken, acht jaar geleden. Ik heb vorige maand een miskraam gehad en nu hebben wij tegen niemand wat gezegd omdat wij niet op de opmerkingen zatten te wachten. Het is best moeilijk maar ik vertel het wel als ik een zekere zwangerschap heb.

19. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    jep.. ik vraag me nu ook wel eens of hoe heb ikhet allemaal kunnen doorstaan,
    maar als ik naar mijn kindjes kijk weet ik waarvoor ik alles heb gedaan en geleden.

de kracht van het verliezen is de kracht weer vinden om door te gaan ;)
    veel sterkte allemaal en kop op blijf erin geloven en hopen!

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou heb hier ook "lekkere" opmerkingen gehad hoor: "ach het is toch niet zo leuk om te bevallen in december" :evil: En: "je weet nu in elk geval dat je zwanger kunt worden" en: "ach wat een pech, volgende keer beter". Bij zulke opmerkingen denk ik zeg dan gewoon niks !
    Maja zegt meer over die mensen die het uitkramen dan over ons denk ik dan maar weer......

Deel Deze Pagina