Gaan we weer!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nataly, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik ben Nataly, 34 jaar en sinds januari 2006 'bezig' voor ons eerste kindje. Zit in de MMM en daar hebben ze nog niks kunnen vinden. Zaad is goed, inwendige echho was goed, temperatuurkaartjes prima en ook bij het HSG onderzoek waren mijn eileiders niet verstopt.

Maar nu komt het. iedere keer als mijn eisprong is geweest krijg ik al na ongveer 4 dagen bruine prut zoals ik dat noem bij het afvegen als ik naar de wc geweest ben. Ik weet dan al bijna weer zeker dat het weer over is. Die bruine prut heb ik dan soms wel 8 dagen en vervolgens wordt ik ongesteld.

Vanmiddag is het ook weer begonnen en ik heb 4 dagen geleden mijn eisprong gehad.

Wat kan dit zijn? Heb het nu al voor de 6e keer. Daarvoor misschien ook al maar toen is het me denk ik niet opgevallen.

Ik hoor graag van jullie.

Veel liefs
    Nataly

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dit is wel erg snel idd.
    Ik krijg dit na ongeveer een dag of 10 na mijn eisprong en word dan ongesteld. (het houdt zo'n 5 dagen aan)
    Zo snel bruin verlies kan een te kort aan progesteron zijn. Ben je daar wel eens op getest?

3. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Nee ik ben nog niet getest op een tekort aan progestron. Ik moet 5 juni weer naar de gynaecoloog en dan zal ik daar eens over beginnen.

Bedankt voor je advies.

Groetjes
    Nataly

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kaart het idd eens aan, misschien is dat het wel. Is goed te verhelpen mocht het zo zijn.
    Kan me voorstellen dat je het vervelend vind, ik vind het al rot als het na 10 dagen gebeurd.
    Hou me op de hoogte, ben wel nieuwsgierig wat de gyn zegt.

Ik heb er eens naar gevraagd, maar was geprikt op progesteron en dat was goed, dus hoorde het gewoon bij mijn cyclus.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Nataly,

Ik had dit deze maand ook ineens. Op dag 4 na mijn ei begon de bruine prut. Dit heeft 10 dagen aangehouden en gisteren (aansluitend) ben ik ongesteld geworden. En als je je dan bedenkt dat ik aan het begin van deze cyclus na 4 dagen ongi ook nog eens aansluitend 5 dagen bruinverlies had, heb ik deze ronde (van 32 dagen) in totaal 19 dagen bruinverlies of ongi gehad. Ik ben al 2 keer getest op progestron, dat was goed zei ze (47.45 geen idee of dat goed is). As dinsdag moeten we weer naar de gyn en wil ik het toch even melden. Ik hoop dat het eenmalig is, maar vreemd vind ik het wel!
    Hou je mij ook op de hoogte?
    Succes!

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb het ook iedere maand hoor. Het kan ovulatiebloed zijn en ik heb van de huisarts begrepen dat het vervelend ik maar geen kwaad kan. Ik maak me er soms ook wel zorgen over want wij zijn ook al voor de 22e ronde bezig.

7. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Bedankt voor jullie antwoorden,

Ik ben dus niet de enige. Ik heb het deze maand wel heel erg. Heb gewoon maandverband nodig.

Normaal heb ik het meestal alleen als ik wakker wordt en dan naar de wc ga en nog 1 keer vaker op de dag. Nu voel ik het sinds zondag soms als ik gewoon op de bank zit en dan ga ik naar de wc en is het bruin. Dit heb ik eigenlijk alleen maar als ik de volgende dag ongi ga worden maar dat zou veel te snel zijn want ik zit nog maar op dag 7 na mijn ei.

Het is nog steeds bruin en geen echt bloed. Mijn temperatuur is ook nog hoog.

Afwachten maar en toch eens even goed met de gyn bespreken.

Veel liefs
    Nataly

8. Kenzo

Kenzo Lid

Mar 12, 2007
    95
    0
    0
    Ik had dat ook.
    En bij mij kwam het door een te laag progesteron...
    Ik krijg nu Clomid en het gaat nu wel goed....

9. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hallo,

Heb vanmorgen mijn temperatuur opgenomen en die was niet erg hoog meer, 36,5! Voor mij is dat op het randje. Voor mijn eisprong is die meestal 36,2 en daarna tussen de 36,5 en 36,7.

Eigenlijk doe ik helemaal niet meer aan temperaturen maar ik kon het niet laten omdat ik nog steeds erg veel bruin bloedverlies heb.

Ik ga denk ik dus weer gewoon ongesteld worden, nu maar wachten op het "echte" bloed. Wel snel hoor zit nog maar op dag 8 dag na mijn ei. Zal ook dit eens aan de gyn vragen.

Het is iedere maand toch weer spannend. Ik ben nu de enige van iedereen om mij heen die zwanger wil worden die nog niet zwanger is.

Mijn schoonzusje is 4,5 maand zwanger van de tweede na een half jaar proberen en mijn collega ook. Drie vriendinnen zijn ook zwanger, twee zijn in juli uitgerekend en de derde is nu net zwanger. Die twee vriendinnen zwanger binnen een half jaar en de derde heeft er ook wat langer over gedaan. Het zaad van haar man was heel slecht maar ze is toch in ronde 25 spontaan zwanger geworden. Ze stonden op de wachtlijst van ICSI.

Nu ik nog. Maar goed............we houden moed.

Veel liefs
    Nataly

10. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Hey Nataly,
    Marjo83 heeft dit ook en die heeft inderdaad zoals Natasja zegt progesteron tekort en krijgt daar pillen voor.
    Stuur haar anders eens een PB-tje.

Groeten Shaartje

11. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik ben net ongesteld geworden.

K&^$%%#@R@#%@%R&*T!

Op naar ronde 18, wat klinkt dit lang zeg.

Dinsdag maar eens goed horen wat de gyn zegt. Ik ga vragen naar een samenlevingstest en een bloedtest op progesteron gezien mijn bruine bloedverlies wat ik nu dus weer 8 dagen heb gehad.

Nu ben ik dus officieel als laatste over van iedereen om mij heen die zwanger wilde worden, snif snif.

Ga vanavond bbqen en drink dus lekker een rosetje of 2!

Veel liefs
    Nataly

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Balen meis! gets niet leuk!
    Succes bij gyn!

13. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ach ja,

Het gaat nu wel weer.

Ga zo lekker bbqen met vrienden en aankomend weekend duiken in Zeeland. Dat had niet anders niet gekund want je mag niet duiken als je zwanger bent. Zoals je al kunt lezen onder mijn plaatje is duiken mijn passie en dat kan niet zo vaak in Nederland dus ga ik volgend weekend extra genieten.

Hoe langer het duurt hoe eerder ik denk........op naar de volgende ronde. Een half jaar geleden was ik drie dagen verdrietig en nu gaat het dezelfde dag al weer beter.

Veel liefs
    Nataly

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Veel succes in de volgende ronde!

Ik profiteer er ook elke keer van als ik weer ongesteld wordt van eens een lekker glaasje te drinken... er moet toch iets positief zijn aan ongesteld worden he :D

Veel plezier op de bbq.

Liefs,
    Marisha

15. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest en hij heeft mijn foto’s na het HSG onderzoek opnieuw bekeken en er is nu toch twijfel of mijn eileiders wel goed open zijn, ze denken dat de vloeistof toch niet helemaal door mijn eileiders heeft kunnen stromen.

Dus……………heb ik dinsdag 12 juni een kijkoperatie onder volledige narcose waarbij ze twee sneetjes maken in mijn buik. 1 voor een camera en 1 voor een slangetje om opnieuw mijn eileiders te bekijken en er vloeistof doorheen te spuiten. Ik hoor meteen op het goed is en zo nee dan gaan ze het ook meteen open maken en de verstoppingen weg halen. Ik hoor aanstaande donderdag hoe laat ik wordt geholpen

Ik krijg ook een bloedonderzoek omdat hij ook denkt dat het bruine bloedverlies niet goed is, het kan zijn dat ik niet genoeg progesteron aanmaak en 1 week na mijn eisprong (die ik dus weer met ovulatietesten moet gaan vaststellen) krijg ik dus een bloedonderzoek.

Mochten alle onderzoeken goed zijn dan gaan we beginnen met IUI waarbij de beste zaadjes van Marco in het ziekenhuis in mij geïnsemineerd worden tot in de eileiders.

Ben heel blij dat er nu vaart achter zit en dat ik snel geholpen wordt al vind ik het ook wel spannend. Ben nog nooit onder narcose geweest.

Veel liefs
    Nataly

16. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hi Hi , Marco is dus mijn vriend, weten jullie dat ook weer!

17. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    He Nataly,

Wat een gedoe meid. Wat slecht dat ze nu toch denken dat je eileiders misschien niet helemaal doorgankelijk zijn. Dat hadden ze de eerste keer toch al moeten opmerken.
    Spannend dat je een kijkoperatie krijgt; maar gelukkig weet je dan wel gelijk of het goed is of dat ze er iets aan gaan doen.
    Verder wel heel fijn dat er ook op progesteron getest wordt en dat jullie mogelijk met UIU gaan beginnen als het niet goed blijkt te zijn. Zal best wel een hele stap zijn en natuurlijk ook moeilijk, maar je bent nu al zo lang bezig, dus is het wel fijn om te weten dat er nu hulp geboden gaat/kan worden. Heel veel succes volgende week met de operatie! Ik hou je in de gaten meid...

Liefs olga

18. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hallo,

Zit nu op dag 5 na mijn ei en opnieuw is het bruine bloedverlies vandaag begonnen.

Morgen wordt mijn bloed geprikt op progesteron en dan maar weer afwachten.

Veel liefs
    Nataly

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi,

Ikzelf heb al 2x een operatie gehad voor m'n eileiders en we hebben
    ondertussen ook al 3 IUI pogingen achter de rug die helaas niet zijn
    aangeslagen :cry: We gaan nu beginnen met IVF.

Wat jij hebt met dat bruine prut heb ik gelukkig niet...hopelijk kunnen ze
    je helpen en ben je er snel vanaf!

Hoe is de kijkoperatie verlopen? Hebben ze nog wat gevonden?

Succes!

20. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ben nu gewoon erg vedrietig, 99% procent kans dat het weer niet is gelukt.

Mijn linkereileider zit dicht, recht is wel open. Ik heb links een ontsteking gehad (waar ik trouwens niks van heb gemerkt) en daardoor is mijn eileider zo beschadigt dat ze hem hebben afgeschreven.

Straks heb ik een probleem met het innestelen, als ik daar aan denk dan wordt ik helemaal benauwd. Progesteron zorgt er toch voor dat je eitje goed kan innestelen. Als een eitje niet kan innestelen dan is toch helemaal over!

Zie het nu even niet meer zitten. Morgen mijn bloedonderzoek en 10 juli maar weer naar de gyn, zal wel IUI gaan worden want hij heeft ons al een folder en uitleg gegegeven.

Veel liefs
    Nataly

Share This Page