Mijn dochtertje van 4 heeft waarschijnlijk de waterpokken. De plekjes jeuken heel erg. Ik heb nu (nog) niks in huis, alleen koelzalf. Zou ik dit er op kunnen doen?
Ja koelzalf. Bij apotheek kan je ook antyhistamine aerius kopen tegen jeuk. Helpt niet altijd maar proberen kan. Er zijn ook speciale zalven koel icm vitamine e voor droging. Truc is om te voeden met vocht maar droog houden/laten uitdrogen, dat doen creams zeg maar. Havermount badje doen kan ook.
Je hoeft er niet al dat sjieke spul op te smeren. Koop een pak havermout, doe dit in een washandje, pantykousje, waszakje in bad, laat het even goed weken en dan goed in het havermout mengsel knijpen. Je krijgt dan echt een wittige melk waar je het badje mee vol hebt en je kindje mee kan insmeren. Dit helpt enorm tegen de jeuk! Dan evt nog kids clin.
idd kidsclin en havermoutbad. mijn dochter heeft eind maart de waterpokken gehad. Heb toen ook kidsclin gebruikt en ze zat regelmatig in een havermoutbad. Heeft beide goed geholpen. Ik had de kidsclin ook in de koelkast gezet. Is ie goed koud.
dl ging hier in bad met de havermout.. daarna werd ze ingesmeerd met kids clin en stipte ze 1x per dag aan met sudocreme om ze sneller in te laten drogen. dl vond vooral het havermoutbad heerlijk.. ze kon de hele dag wel blijven zitten omdat het zo fijn voelde