Hallo, Ik heb een vraagje voor over een paar maanden. Bij mijn dochter heb ik borstvoeding gegeven , maar door reflux moest ik na 3 maanden afbouwen. Dit heb ik wel heel langzaam gedaan. Maar dat even los van mijn vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij mijn volgende kindje niet hoef af te bouwen. Mijn dochter wilde de JBPM niet dit spuugde ze gewoon weer uit. Het probleem zat vooral in de na middag en avond. Ze dronk dan veel meer. Dit weet ik door dat er in het ziekenhuis voor en na elke voeding werd gewogen. 's ochtends dronk ze gemiddeld 90 cc en aan het eind van de dag soms over de 200 cc. Hier had ze dan ook heel veel last van. Hoe kan ik dit enig sinds regelen zonder te kolven? Dus dat deze kleine over de hele dag niet meer als 150 cc per keer binnen krijgt. De kinderarst had namelijk aangegeven dat zit het max was wat ze aan kon. Ik ga er nu natuurlijk vanuit dat dit kindje weer reflux heeft wat helemaal niet hoeft. Ik wil alleen een goede voorbereiding hebben. groetjes Tanna
Hoi, kan me voorstellen hoor, voorbereiding is het halve werk ; ) Mmm zonder kolven is mss lastig, als je zelf een beetje afkolft van te voren krijgt je kindje wat vettere melk binnen, verzadigender. Het zelfde geldt als je niet kolft maar wel vaak voedt, zeg iedere 2- 2,5 uur een beetje ipv iedere 3-4 uur een hele lading. Hoe vaker je voedt hoe vetter de melk is. Kun je hier iets mee? groetjes Kirsten
Zeker kan ik hier wat mee. zeker dat van een klein beetje kolven. Mij is in vorige keer verteld of voledig kolven of over op speciale voeding. Voledig kolven zie ik niet zitten maar een beetje voor kolven lijkt me wel een idee. Kan het ook nog een oplossing zijn om een klein beetje bv te verdikken met jbpm en dit voor de voeding te geven? gr Annemarie