droog of allergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.812
    4.193
    113
    onze meisje d'r huid is de laatste tijd ineens veranderd. Hij voelt heel ruw en droog naar mijn idee. Het lijkt alsof ze de hele dag kippenvel heeft zeg maar, zulk soort bubbeltjes. Nu ben ik al een weekje met balneum bezig (wel de licht vettende, misschien moet ik de extra vettende proberen) maar er veranderd niks. Nu opperder mijn man dat het misschien wel een allergisch reactie was ipv gewoon droog. Hoe weet ik wat het is?

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    #2 Niboma, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    Dat is hier bij Bodhi ook. Vorige week op het cb heb ik gevraagd wat die bultjes waren, ook in combinatie met andere zeer droge plekken op z'n huidje ... en volgens haar was het exzeem. Ze adviseerde om het goed vet te houden, dus inderdaad veel olie event. ook in het badje olie doen. Mocht hij er last van krijgen of veel jeuk aan hebben kon ik de huisarts bellen en dan heeft die er iets voor.

Dus als ik jou was, zou ik gewoon een afspraak maken bij de ha of op het cb er eens naar vragen en er naar laten kijken. Dan hoor je vanzelf wat het wel of niet is, en of je er wat aan moet doen?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.812
    4.193
    113
    Ik moet morgen toevallig naar het cb, zal daar inderdaad eens vragen of ze ernaar willen kijken

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wat volgens haar ook zorgde dat z'n huidje wat rustiger werd, was om hem niet elke dag in bad te doen maar om de dag of 2 dagen. Een badje schijnt de huid nog droger te maken.

Succes.

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Finn heeft er ook last van. Arts zegt dat het een combi is van eczeem en droge huid door de kou. Finn heeft overal van die plekjes. Bij zn oren, op zn handjes, knieholtes, binnenkant elleboog en buik en rug. Ik heb op recept Cetomacrogel, maar toevallig zag ik dat ze die ook zo bij de apotheek te verkrijgen zijn. Ik heb wel het idee dat die creme werkt!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft het ook. Vooral op zijn bovenarmen en onderbenen. Maar bij erge kou ook wel op meer plekken.
    Het CB dacht puur aan droogheid, omdat het niet jeukte en niet de standaard exceem plekken waren. Ze adviseerden om met vaseline lanette creme te smeren. Dat is lekker vet, maar wordt wel door de huid opgenomen. Ik merk het verschil wel na een paar dagen smeren..

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had dit een tijdje geleden en ik weet nog niet waar het precies door komt, had nieuw waspoeder gebruikt en had haar na een lange tijd niet gemasseerd te hebben met massage olie dat toen ook weer gedaan, ik ben ook niet nogmaals gaan testen, heb waspoeder weggegeven en massageolie staat ook maar te staan.
    Maar ze heeft weer een heel gaaf babyhuidje en ow zo lekker zacht en heeft toch wel een aantal weken geduurd dus het zou ook nog door het weer kunnen komen of gewoon huidsverandering of of of en ja ik draaf door haha.

Deel Deze Pagina