Ik 'was' ze eigenlijk nog steeds met het badwater (12mnd oud). Ik zie echter op een topic dat er mensen zijn die al met 7mnd begonnen met haartjes wassen. Ben dus benieuwd wanneer de meeste van jullie zijn begonnen, en hoe jullie het doen met uitspoelen? Gewoon met het badwater (waar dus sop in zit), of met de sproeier? Ben benieuwd!
Sinds een maandje doe ik het met shampoo, maar slechts 1 keer per week. Hij heeft nu tenminste genoeg haar om het wassen, daarvoor niet. Die paar sprietjes deed ik ook altijd met badwater. Misschien dat het anders is als Tymen een giga bos haar zou hebben gehad. Misschien dan wel eerder.
Je kan ze gewoon liggend in bad de haartjes uitspoelen? Ik was Eliza haar haartjes 2 keer per week. Maar gewoon met badschuim dat ik ook voor haar lichaam gebruik. Heb wel shampoo maar vind dat zo'n gedoe. Die haartjes worden echt nog niet vies.
Dat doe ik dus ook, wassen met het badwater. Maar wanneer ga je nou echt haarshampoo gebruiken en hoe spoel je dat uit, daar ben ik zo benieuwd naar!
Ik was Elena's haar ook al vanaf dag 1 met shampoo. Moest ook wel, want haar haar zat helemaal onder het gedroogd bloed en vruchtwater van de bevalling. Nu doe ik het om de 2 of 3 dagen, haar haartjes wassen. Ze heeft een bos haar, dus moet ook wel. Ik hoor mensen trouwens zeggen dat de haartjes niet vies worden he, maar als Elena spuugt, gaat het ook in haar haar. Tja, dat moet dan wel gewassen worden..
Ik heb zo een literbak zal ik maar zeggen die doe ik op temperatuur op de commode leggen na het schuimen dat erop beetje bij beetje dus beetje water.. beetje uitwassen..en tussentijds heel goed vasthouden op mijn linkerarm, want hij is erg bewegelijk en zwaar!
Ik gebruik nu al haarshampoo voor de paar haartjes die Lianna heeft. Als ze in bad gaat spoel ik het uit met badwater of als ze een oliebadje heeft met een kannetje schoon water. Als ze onder douche gaat spoelt mijn man haar hoofdje onder douche af. Nu doet ze nog automatisch haar oogjes dicht, maar over een tijdje ga ik een washandje gebruiken om over haar oogjes te doen dan kan er ook geen zeep in komen.
Ik spoel het gewoon af met het badwater. En als ze met ons onder de douche gaat, wassen we haar met wasschuim voor huid en haar, is makkelijker te handelen met 1 hand.
Naast het badje zet ik een flesje schoon water en daar spoel ik de haartjes mee uit. 1 hand voor/boven de oogjes zodat het water daar niet inloopt
vana dag 1, maar mijn meisje heeft dan ook een flinke pruik en zo is het makkelijk borstelle ernaar. doe er ook altijd wat babylotion in
@kiowa,hoe doe je dat met uitspoelen? Je hebt 1 hand voor de oogjes en in de andere hand neem ik aan de fles om over de haartjes te gieten (om uit te spoelen) maar hoe ondersteun je het hoofdje dan? Ik zet altijd een fles met warm water naast het badje. Met 1 hand ondersteun ik het hoofdje en met de andere was ik de haartjes en dan kap ik die fles erover om uit te spoelen. Het hoofdje hou ik wat achterover door zijn ruggetje iets omhoog te duwen. Ik was ze 3 keer per week. Hier spuugt meneer veel en rolt er dan doorheen of het loopt in zijn haartjes. Lekker wassen dus.