Hoi dames, Vanaf dat mijn zoontje 8 weken was heeft hij steeds kleine beetjes afgekolfde melk in flesje gehad, puur voor het oefenen met het flesje. Dit dronk hij steeds leeg (difrax fles). Nu sinds anderhalve week weigerd hij ineens de fles en ik moet maandag weer aan het werk... De ene keer moppert hij niet, maar lijkt het of hij niet weet hoe hij de melk eruit moet krijgen. De andere keer begint hij al te krijsen als hij de fles ziet. We proberen het nog steeds op verschillende momenten (hongerig, niet hongerig) en hebben verschillende flessen geprobeerd: difrax, nuby, dr brown. Wie o wie heeft er nog tips?!
Zo herkenbaar...mijn kleine meisje ging ook een paar weken voor ik moest gaan werken de fles weigeren. Ik heb werkelijk iedere fles geprobeerd. Wij zijn haar al rondlopend de fles gaan geven, hierdoor werd ze afgeleid en zo dronk ze steeds iets meer uit het flesje. De eerste dag op de creche ging het nog wat moeizaam maar daarna dronk ze zonder problemen...Lijkt wel alsof ze dan toch voelen dat er geen andere keus is... Succes!!!
Ik zou het bij dezelfde fles houden, die is je kindje gewend en hij kan er ook uit drinken. Verder niet forceren thuis, want anders krijgt hij nog een hekel aan de fles. Gewoon af en toe blijven proberen (en bij drama meteen stoppen) en dan hopen dat hij het op het kdv wél snapt..
Mamaluc, mijn zoontje heeft ook de fles geweigerd. Heb via de lactatiekundige van zp heel veel tips gekregen. Helaas werkten ze bij ons niet, en heeft hij nooit uit een fles gedronken, maar misschien werkt het bij jou wel. Ik stuur je de pb'tjes even door.
volgens mij is 3,5 maand precies zo een periode dat kindjes bewuster gaan drinken en niet meer op de automatische piloot. Daarom willen ze vaak liever de borst. Wat bij ons (eindelijk!) hielp was mijn zoontje in een wipstoeltje, afleiden met een speeltje en dan de fles (tommee tippee was de enige die werkte) erin. Als hij eenmaal dronk dan ging het wel. Je hebt ook de medela calma speen die schijnt erg op de werking van de borst te lijken. Als je zoontje het niet snapt is de kans groot dat hij die wel snapt.
hier had ik ook een flesweigeraar (met ongeveer 2 maanden al)alles geprobeerd maar niks werkte, ook niet toen ik weer moest gaan werken (nu werk ik maar 1 luxe weekend per maand, als je dat al werken kunt noemen) wij zijn vervroegd begonnen met fruithapjes (in overleg met het cb) die pikte hij prima op, het was wel wat vroeg maar hij kreeg zo iig wat binnen. (melk op een lepeltje werkte niet echt, maar dat kan ook aan mijn ongeduldige partner hebben gelegen) Daarnaast hebben we ook geprobeerd hem de fles aan te bieden als speeltje (beetje water of roosvicee erin) daardoor stopte hij iig met krijsen als hij de fles zag en gingen er minieme beetjes vocht in (melk nog steeds niet, maar zo droogde hij iig niet uit) de fles die bij hem het beste bleek te werken was de breastflow. Pas sinds een maand of anderhalf drinkt hij weer uit een fles (difrax) en ook uit een tuitbeker (nuby non-drip) daarvoor hebben we zelfs nog geprobeerd of hij uit een gewoon bekertje wilde drinken en ook dat ging beter dan de fles (geen gegil wel een heleboel geknoei ....) Het is dus waarschijnlijk een fase, maar wel een lastige (oh ja en hier wordt vanalles uit een fles gedronken, maar nog steeds geen melk ....)
Hier ook rond 3,5 maand een flesweigeraar gehad. Op het KDV ging het heeeel erg moeizaam totdat ze ontdekten dat hij een platte speen wel pakte. Het moest wel in een rustige omgeving, donker etc. Hij kreeg dus z'n fles op het kantoortje van de leidsters. Hij heeft wel dagen gehad dat ie slecht 20cc dronk. Gelukkig (voor hem, niet voor mij) haalde hij s nachts alles in. Ik heb me toen erbij neergelegd en geen zorgen gemaakt. Tekort heeft ie nooit tekort gehad, het dag/nacht ritme was alleen omgedraait. Na twee maanden of zo ging het beter op het KDV maar thuis heeft ie nooit een fles gewilt.