badje/douchen, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Venice, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ben benieuwd of jullie 's ochtends of 's avonds het badje/douchen van je kindje doen. Ik probeer het meestal in de avond, maar vaak kom ik niet uit met de tijd. Na het eten met volle maag is geen succes en het wordt daarna al snel te laat.

Wat ik me ook afvraag is hoe anderen dat doen als je alleen met je kindje bent en zelf wil douchen. Vroeger legde ik hem dan op het verschoningskussen, maar hij blijft nu niet meer liggen, ook niet met een speeltje. Iemand tips?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    In de kraamweek sochtends maar daarna al vrij snel savonds met papa mee in de douche. Met 2e is het gewoon makkelijker zodat de 1e spullen kan klaar leggen, aangeven, aanpakken en afdrogen, aankleden. Sinds ze goed kan zitten is het vaak badderen en lekker spelen en daarna nog even afspoelen.

Het avondeten is hier rond 17.30/18.00 en het badderen/douchen rond 18.30/19.00. Daarna krijgt ze nog een melkje (tot ze mee at met ons kreeg ze ook borstvoeding/melk nadien)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Qua douchen/in bad: hier gaan ze 3 keer per week in bad. Twee keer 's avonds na het eten en 1 keer 's ochtends na het ontbijt. De meiden lijken geen last te hebben van een volle maag. Na het bad 's avonds pas een flesje.

Wat betreft het 2e: Wipstoeltje.
    Of douchen als je baby slaapt.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik douche eigenlijk nooit als ik alleen met hem ben. Maar als het dan moet doe ik het als hij net slaapt.. dan weet ik bijna zeker dat hij in elk geval nog wel een half uur slaapt.

Verder douche ik nu meestal met hem, het badje is nu wat te klein en kan er natuurlijk nog niet in zitten... Ik doe het niet elke avond, ik denk 3 a 4 keer per week, de rest in de ochtend lekker met een washandje. Ik doe het voor zijn laatste fles....

Ik ga dan eerst zelf douche en manlief brengt hem dan na 10 min. naar mij en legt later het aankleedkussen en pyjama klaar zodat ik hem in de badkamer na het douche kan aankleden.

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb een jonger kindje wel, maar toch... Hier doen we het zo:
    Om de dag douchen/ in bad. Meestal 's ochtends. Eerst deden we het 's avonds om haar lekker rosig te maken, maar vaak kreeg ze er juist energie van.... En met koken, avondeten en alles is het zo al tegen achten eer ik klaar ben voor een douche.

Douchen doe ik hier nu na haar ochtendvoeding. Dan zet ik haar in de wipper in de badkamer en kan zij mooi haar eten even laten zakken. Op de dagen dat ik haar dus 's ochtends douche, douche ik iets later... Dan zet ik haar in de badinzet ( met hydrofiel tegen het glijden ) bij me onder de douche als ik zelf even mijn haar wil wassen of tanden wil poetsen. Dan pak ik haar weer op en poedelen we samen.

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ohja... En als ik echt even wat langer en op mijn gemakje wil douchen, dan douche ik tijdens haar ochtendslaapje.

7. misa

misa Niet meer actief

We doen wanneer het uitkomt. Maar steeds vaker savonds.
    Dan gaan ze met ons onder de douche of met zijn tweeen of in bad (douchebak) met zijn tweeen.
    Alleen douchen doe ik bijna nooit, vind het zo'n gedoe. :)

En zelf douchen doe ik ook wel als zij boven zijn: in bed of gewoon spelend op een slaapkamer. Dan douche ik ook echt maar twee minuten met alle deuren open. ;)

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik douche wanneer ze slapen, of wanneer mijn man thuis is. En voor de rest niet echt een ritme in wanneer ze in bad gaan of onder de douche. Soms wordt er 's ochtends een kind bij mij in de douche geschoven :D We hebben een dubbele douchekop, dat is echt ideaal! En vaak allebei met papa in bad. Of soms laten we de hele grote wasbak in de keuken vollopen en dan gaan ze daar 's avonds achter elkaar in. Wat maar het makkelijkst uitkomt in de dagplanning.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

hij gaat 3 keer per week in bad, soms het klein badje, soms samen met mij

als we samen gaan leg ik mijn badjas bij het bad, ik ga eruit, doe mijn badjas aan, pak dylan (als hij in een stoeltje in bad zit anders leg ik hem op hetverzorgingskussen en doe dan mijn badjas aan) dan verzorg ik hem en als hij klaar is dan pas mezelf maar dan ben ik al opgedroogd haha

als ik ga douchen en ik ben alleen met hem neem ik de sitter mee naar de badkamer en zet ik hem daarin of de babygym

wat ik me wel afvraag, als jullie samen in bad gaan welk badschuim gebruiken jullie? zwitsal of andere babybadschuim of gewoon van jezelf?
    ik weet niet of ik andere producten mag gebruiken dus dan was ik mijn haren snel met zwitsal shampoo maar dan zijn ze de dag erna weer vettig

10. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik doe Gideon 's ochtends in bad tijdens zijn speeluurtje. Als mijn vriend vrij is of thuis is gaat hij soms met hem douchen. Ik douche zelf 's avonds zodra Gideon in z'n bedje ligt/slaapt (rond 9u). Ik ga nu dus gauw douchen!:p
    Oja, de badspullen die ik gebruik voor hem zijn allemaal biologisch, vind het heel lekker ruiken. Ik heb 1 met lavendel en dan een hele rij producten van weleda baby.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier in bad 4x pw. Meestal na haar ochtend slaapje. En als ik douche (elke ochtend) ligt zij in bed met dr pap fles en daarna speelt ze even in haar bedje. Dan ben ik klaar met alles en ga ik haar aankleden voor de opvang(3x pw die dagen was ik haar bij thuiskomst). En in het weekend vermaakt vriendlief haar :p als ik douche of wij douchen en zit zij in het grote bad (douche en bad apart van elkaar).

Als ze straks kan staan gaat ze lekker elke dag onder de douche.

12. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn hoor al die verhalen.
    Inderdaad is het met z'n 2-en makkelijker, maar soms is mijn vriend veel weg voor werk en gaat het niet anders. Als ik het zo lees is het geen probleem om soms savonds en soms sochtends te douchen/badderen. Ik was een beetje bang dat m'n zoontje dat wat verwarrend vindt.;)

Wat betreft zelf douchen: Wippertje gaat niet meer, de mijne is maar tot 9 kilo en daar zit hij net boven. En hij is daar soms zo wild in dat ik bang ben dat ie omkiept. Ik ga het dan toch maar proberen als hij slaapt! ;)

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kan hij al goed zelf standig zitten ? Anders kan je hem met een mini bodempje in bad zetten en jij onder de douche.

14. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas sinds kort blijft hij redelijk zitten, maar nog niet zo lang achter elkaar. Hij is meer geinteresseerd in rondtijgeren. Wel een goed idee voor als hij beter kan zitten!

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja het is lastig hoor. Ik was echt blij dat mn dochter met 7,5 mnd zelf de fles dronk zodat ik in de ochtend ontspannen kon douchen en zij lekker dr pap dronk.
    Want daarvoor was het nog wel eens krijsen als ik onder de douche stond :p.
    Wordt straks weer puzzelen als brood haar ontbijt wordt.

Als papa oppast dan douched hij pas als ik thuis ben. Of neemt haar mee onder douche. Of tijdens haar middag fles. Laatst had mn meisje dus 2x gebaderd op 1 dag in 3 uur tijd *zucht* hij was al vergeten dat ik dr s ochtends vroeg had gebaderd.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    We gebruiken geen badschuim in bad dan, en wassen gewoon met een washandje met zeepvrije wasgel van de zwitsal. Shampoo voor de kinderen van Zwitsal, ik droog ze daarna af en papa wast gewoon zijn haar met shampoo voor volwassenen.

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    De eerste maanden altijd sochtends in badje gedaan en zelf douchen terwijl hij lag te slapen. Als ik moet werken dan sta ik vroeg op en dan ligt hij sowieso te slapen om die tijd.
    Nu wissel ik het af met sochtends en savonds in bad of onder de douche. Op mijn vrije dagen vaak in de ochtend in bad of met mij mee onder de douche. Hij zit dan en speelt met van die schuimrubber figuurtjes die hij op de douchewand kan plakken. Als hij savonds in bad gaat doe ik dat voor het slapen gaan.

Merk wel nu hij wat ouder is dat hij het makkelijker redt tot zo laat, toen hij de leeftijd van 9 maanden had was hij ''dwars af'' en redde hij het niet om in bad te gaan. Deed ik dat wel dan huilde hij vaak en was niks meer goed. In die periode, op mijn werkdagen, deed ik hem in bad nadat ik had gedoucht. Het was wel extra vroeg opstaan, 4 dagen in de week maar vond het prima vol te houden.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hier gaat hij altijd 's morgens in bad. Als hij wakker wordt dan leg ik zn kleren klaar. Laat het badje vol lopen en daarna kleed ik hem uit. Zelf douche ik ook regelmatig met hem. Hij zit dan te badderen en dan douche ik mezelf. Maar meestal douchen mijn man en ik 's avonds voor het slapen.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij doen haar hier in het weekend in bad, en 1x doordeweeks. Voor de rest gewoon wassen. Weekend gewoon overdag in bad, doordeweeks voor haar avondfles dus rond 7 uur ongeveer badderen.:)

Ik douche zelf als ze op bed ligt te slapen. Soms lukt dat niet en gaat ze de box in. (Woon in een flat, dus wel alles gelijkvloers)

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat ie 3x per week in bad en dat doe ik tegenwoordig meestal aan het eind van de middag voor het avondeten of als ik weet dat m'n man op tijd thuis is na het eten. Zelf douche ik 's avonds als ie op bed ligt.

Deel Deze Pagina