gaat 1 keer per dag kv ten koste van de rest bv??????

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by aline, May 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aline

aline Lid

Jun 30, 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Onze dochter is 11 weken oud, en ik geef haar tot nu toe alleen borstvoeding. Zitten nu op 5 of 6 voedingen per 24 uur.
    Nu willen we graag de voeding rond 19 uur (dus de 4 of 5e van die dag) gaan vervangen door kunstvoeding. Nu kom je overal afbouwschema's tegen, maar dat is de bedoeling niet! Het is alleen om het iets makkelijker voor mij te maken en tevens kan mijn man dan de fles een keertje geven. Kolven doe ik zo nu en dan, maar soms komt er niet zoveel........

Gaat 1 maal per dag KV ten koste van BV??????

Groetjes Aline

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi Aline,

Als je een borstvoeding gaat vervangen door kunstvoeding dan is dat een klein beetje afbouwen. Je geeft dan op dat tijdstip een kunstvoeding en je laat je borsten voor wat ze zijn.
    Dat kan. Het is alleen zo dat vrouwen met een wat krappe productie dan een beetje kans lopen op snellere terugloop van de melk. je stimuleert de borsten tenslotte een keer minder.

Als je op dat tijdstip gaat kolven, dus wel je borsten stimuleert, is dat beter voor je productie maar dan levert het jou weinig op.
    Wat je van plan was kan dus wel, maar er zit een klein risico aan.
    Sowieso moet je dan wel zorgen dat je niet de laatste voeding voor de nacht vervangt, maar bijvoorbeeld de een-na-laatste, maar volgens mij was je dat ook zo van plan.

succes
    Linda

Share This Page