Hoi, er is een site die ik weleens heb bezocht waarop staat hoe lang babies wakker kunnen zijn voordat ze weer in bed worden gelegd. Onze zoon gaat tot nu toe steeds na 1,5 uur wakker zijn weer naar bed en slaapt dan meestal zo´n 5 kwartier en zo gaat het door... maar hij is nu 4 maanden en kan misschien wel langer wakker blijven, er is zo´n hele fijne site, wetenschappelijk, maar kan hem niet meer vinden... met nuttige info. wie weet dat?
Geen idee meid. Maar waarom zou je dat willen? Vind je het niet belangrijker om de signalen van je kindje te volgen? Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. De mijne had bijv. niet zoveel slaap nodig, maar haalt het nu in (kan natuurlijk niet, maar ze geeft nu meer toe). ben wel benieuwd naar de site. Hoop dat iemand je kan helpen.
Ik let meestal meer op tijdsduur moet ik eerlijk zeggen (dus ongeveer 1,5 uur en als er bezoek ofzo is of veel prikkels dan soms al na 1 uur)... dat werkt erg goed. Hij gaat dan met een lach in zijn bedje liggen en valt altijd direct in slaap! We hebben dan een tevreden, blij jongetje! Tussen de voedingen door gaat hij dus altijd zijn bedje in.. en als we hem bv later in bed leggen bijvoorbeeld 3 kwartier voor de volgende voeding dan gaat hij niet slapen omdat hij dan al een beetje een leeg maagje krijgt..
Als het nu eigenlijk zo goed loopt zou ik het gewoon zo laten. Ayla is ook een kind wat veel slaap nodig heeft. Ze heeft vannacht geslapen van 21.00 tot 08.45 uur en ligt nu alweer een uur in bed.
Ja he, ik laat het ook zo.. hij slaapt ook van 2030 tot meestal 0915 (met twee voedingen tussendoor) en overdag dus veel slaapjes van 1 uur- 5 kwartier. en dan is hij ´s avonds wel wakker van 18u-2030 (maar dan wordt hij op het laatst wel jengelig van moeheid). Ik ben alleen wel benieuwd naar die site met de gemiddelden...
Geloof nooit dat zo'n website kan kloppen en al helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd kan zijn. Ieder kindje is anders, het ene slaapt weinig en het ander juist veel. Kijk gewoon naar je kindje en leg het op bed als het moe is. Dan weet je zeker dat je het goed doet.
maar als je nu een tevreden baby hebt, is het toch goe.d..je zal vanzelf merken als ie langer wakker wilt blijven... als ik denk dat hij al moe is, test ik het altijd, door hem in de box te leggen of op zn speelmat....zodra ie gaat jengelen, issie er klaar mee en wilt ie slapen... of een druk spelletje met em spelen..als ie geen zin heeft ..w.eet ik hoe laat het is... en ja soms is dat 1,5uur en soms 2 uur... maar ik wil altijd zijn ergste moeheid voor zijn..zodat net als jij hij tevreden lachend in bed gaat liggen slapen! zo'n site is een richtlijn, maar hoe jij het doet is het toch goed!