Ik denk dat ik vooral nood heb om alles even van me af te schrijven. Ik waarschuw dus, het wordt een lang verhaal, niet verplicht om te lezen maar mij zal het deugd doen alles eens neer te pennen... Jammer genoeg moet ik afscheid nemen van de mooie borstvoedingsmomentjes die ik met mijn dochter heb beleefd. Ik zal het warme lijfje tegen me aan missen, het druppeltje melk dat uit haar mondje loopt als ze voldaan is na het drinken, de handjes die mijn borst stevig omklemden... Ik kan wel janken Bij mijn zoontje ging de borstvoeding, mede door zijn prematuur zijn maar vooral door niet al te beste begeleiding en support, niet van een leien dakje. Uiteindelijk heb ik zo'n 7 maand fulltime voor hem gekolfd. Ik genoot er van te zien dat hij zo goed groeide door mijn melk maar vond het nog steeds jammer dat hij niet bij mij dronk. Deze keer ging ik er volledig voor, niemand kon me stoppen. Zelfs toen ze meer dan tien procent van haar geboortegewicht kwijt was en de vk wilde bijvoeden met kv en fles ging ik vastberaden door. Het loonde want na zo'n drie weken zat ze op geboortegewicht en kon het genieten beginnen. Jammer genoeg niet voor lang want het huilen nam steeds toe. Na enkele onderzoeken kwam koemelkallergie op de proppen. Het ging even goed na koemelk uit mijn voeding te bannen maar niet voor lang. Ondanks mijn strikte dieet bleef ze meer huilen. Dan maar soja laten, dan kippenei, dan noten, dan vis, dan rode vruchten, dan ... Ondertussen had ze ook nog eens rsv-virus waardoor mijn productie daalde en ik af en toe moest bijvoeden met hypoallergene voeding (nutramigen AA). Vannacht bereikte het een dieptepunt, ze had zo'n 15 poepluiers gehad in nog geen drie uur de tijd. Op het laatste kwam de melk er onverteerd opnieuw uit langs de onderkant. Naar de spoeddienst en jawel mevrouwtje was aan het uitdrogen. Een infuus geprikt om vocht bij te krijgen. Advies van de ka (die nochtans sterk achter mijn keuze stond om bv te blijven geven) is om nu toch uitsluitend kv te geven, neocate, die al bijna volledig verknipt is en dus makkelijk te verteren is. Ik blijf wel kolven voor het geval ze niet goed reageert en ik dus terug kan naar de bv. Maar jeetje wat doet het pijn. Ik ben zo verdrietig en de tranen lopen de hele dag over mijn wangen. Wat zal ik het missen, onze kleine gouden momentjes... Dacht mooiste momenten uit mn hele leven, het was een fantastische ervaring!
Lieve mie, Een hele hele hele dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je kleine meisje gauw weer opknapt en weer lekker tegen je aan mag liggen! Met of zonder borstvoeding, gewoon lekker bloot tegen bloot dat warme lijfje in je armen knuffelt tegen mama aan. Heel begrijpelijk dat het pijn doet als je zoveel moeite doet en het beste voor je kleine grietje wil en het niet lukt! Treur er maar even lekker om en laat die tranen en zorgen om je kleintje er maar even lekker uit gaan! Veel beter dan alles opkroppen Sterkte en heel veel beterschap voor je meisje
He meis, wat vreselijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend pijn doet. Helaas kan het even niet anders, je kindje moet beter worden, maar wat vreselijk dat jij dat niet meer mag. Succes en sterkte, ik hoop dat je kleine meid snel weer opknapt.
Pfff ik voel je verdriet door het scherm heen en pink hier gewoon een traantje weg. ik kan je niet helpen maar alleen heel erg veel sterkte wensen. En wat een goede mama b en je dat je ondanks je eigen verdriet kiest wat het beste voor je dochter is!
Zeer herkenbaar! Na 5 maanden er pas achter dat dochterlief hier ook kma heeft. Weigerde de borst met 10 weken (behalve snachts), fulltime gekolfd, op strikt dieet... Maar uiteindelijk een opname. Dronk ook veel te weinig. Ook neocate met pijn in mijn hart maar gaat nu goed en ik heb er nu vrede mee. Ik had me zo ingesteld op bv geven!! Overigens is neocate niet verknipt koemelkeiwit. Neocate is de enige voeding volledig eiwitvrij maar op basis van vrije aminozuren. Maar inderdaad heel erg voorverteerd daardoor. Lekkere groene poep haha. Ik hoop dat jou kindje er net zo van opknapt!
Ik heb haar trouwens tijdens het afbouwen toch stiekem nog wat bv gegeven met meteen een reactie... Toen kon ik me er echt bij neerleggen. Mijn dochter had ook dunne onverteerde poep, reflux, overstrekken en weigeren te drinken. Soms maar 200 ml tot savonds laat om het dan nog net op 400 ml te brengen. Sterkte meis. Het voelt even k*t!
Bedankt voor alle lieve reacties, doet me deugd om te lezen! Lady K, wat herkenbaar zeg!!! Hoe gaat het nu met je dochter? Hoe verloopt vaste voeding? Is ze alleen allergisch aan koemelkeiwit of nog aan bepaalde zaken? Stond je eerst ook op een dieet toen je kma ontdekte en nog bv gaf en hoe ging dat dan? Hier kost een potje trouwens 45 euro, attest moet nog in orde gebracht worden, hoeveel krijg je zo terug dan? Best duur he als je weet dat ze zo'n drie potjes per week opdrinkt... Mijn dochter is ondertussen een heel ander kind! Poept elke dag één keer, normaal behalve de groene vieze kleur dan haha. Maar goed, dat schijnt dus ook normaal te zijn. Is zo rustig, slaapt goed, is tevreden... En toch heb ik ook al eens opnieuw aangelegd, al was het maar vijf slokken. Ik wil toch nog even een lactatiekundige en diëtist zien, als is het maar om zeker te zijn dat er echt geen andere optie is. Want eerlijk, ik weet dat het beter is voor mijn dochter om neocate te drinken maar ik huil nog steeds elke dag voor de bv...
Ik moest even terugzoeken maar hier ben ik weer! Vaste voeding is minimaal. Ze eet halve potjes en kleine beetjes vers fruit. Alles probeert ze voorzichtig. Brood vind ze maar zo zo. Ik krijg alles vergoed. Ik heb een machtiging via de ka en kon het meteen kosteloos bij de apotheek halen. Woon je in NL? Zo ja, tipje, mediq tefa!! Die bezorgen je voeding gewoon gratis aan huis! Max 12 blikken per keer. Zoooo handig!! Online bestellen. Hoe gaat het nu daar?? Merk je nog steeds verbetering? Inmiddels lk en dietiste gezien? Ik ga mijn kolf vandaag uitlenen aan een nichtje. Hier komen geen kindjes meer maar toch is het lenen en niet weggeven.. Stom he. Toch nog dat emotionele....
Oh en ik weet nog niet of ze voor meer allergisch is. Kippeneiwit en soja krijgt ze nog niet. Brood is minimaal en koekjes zijn ook glutenvrii... Volgende maand mag ik soja(yoghurt) proberen!
Leuk dat je nog reageerde Lady K! Had het alleen niet onmiddellijk gezien Het gaat eigenlijk heel goed met haar sinds ze alleen neocate krijgt. Ze poept één keer per dag, heeft nog wel krampjes maar veel minder dan voordien. Ik ben nog steeds aan het afkolven, eigenlijk nutteloos aangezien ze de melk toch niet krijgt. Ik wil graag nog eens proberen om bvb één of twee voedingen per dag te geven. Ga vanavond de eerste keer proberen, dan tweetal dagen tussenlaten en nog eens proberen om uiteindelijk hopelijk op één voeding per dag te komen als alles goed gaat. Wie weet mss wel twee als het zeer vlot zou gaan. Alleen steunt mijn man me totaal niet. Hij wil liever dat ik stop met bv. En soms denk ik dat dat mss de beste oplossing is ook en dat ik vooral voor mezelf bv wil blijven geven. Daarnaast vind ik het ook best lastig een koemelkeiwit/soja/kippenei vrij dieet te volgen. Ik probeer het vanavond in ieder geval nog een keertje. Al is het als afscheid, ik heb bvb geen borstvoedingsfoto's, dan wil ik dit nu wel nog maken. Nog één keer heel hard genieten (als dochterlief tenminste nog aan de borst wil drinken na anderhalve week flesjes). Ik blijf het wel heel moeilijk vinden en huil er nog regelmatig om. Bedankt voor de lieve woorden allemaal!
Doe waar jij je goed bij voelt! Ik weet hoe het is als de steun van je partner ontbreekt.Hier was man er met 1 jaar klaar mee maar ik ben toch door gegaan. Als jij de behoefte voelt om het op jouw manier af te ronden of nog wat te proberen:doen. Ben je er wel klaar meeok goed. Het komt,eenmaal gestopt,niet meer terug. Succes en fijn dat het beter gaat met je kindje!
En en? Zijn foto's gelukt en hoe reageerde ze op je borstvoeding? Doe inderdaad waar jij je goed bij voelt! Mijn man steunde mij wel maar mijn moeder en de rest om mij heen (zelfs de verpleegsters in het zh) verklaarde mij ook voor gek. Jij bepaalt wanneer het voor jouzelf genoeg is...