gaat dat bij jullie ook zo?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Ja brr, daar heb ik ook zo'n hekel aan! Dat is hier een duidelijke regel; er wordt hier niet geschooid om eten. Doen ze dit toch als ik in de supermarkt ben krijgen ze gewoon niks. Vind het ontzettend brutaal.

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier krijgt ze bij de appie een stukkie kaas en worst, soms een tomaatje of stukje donut, ik doe er niet moeilijk over... lekker toch!

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik vind het zelf ook niet nodig dat ze overal wat krijgen. Natuurlijk weet een bakker dat niet van de slager en de visboer dat niet van de kaasboer, maar dan ben je er zelf bij om iets niet te geven/ weigeren.

Hier valt het allemaal gelukkig mee...

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik weet niet zo goed wat ik aan deze reactie heb. Natuurlijk wordt mijn nee geen ja door mijn dochters gehuil. En natuurlijk heb ik schijt aan het feit dat sommig winkelend publiek zich aan het gehuil kan storen. Maar als ik gezellig met mijn dochter boodschappen aan het doen ben en we leuk aan het kletsen zijn, en die sfeer en saamhorigheid slaat dan ineens om door zoiets, ja dan vind ik dat vervelend. Het is toch alleen maar logisch dat ik dat vervelend vind?!

Ik vind het fijn voor je dat jou kind niet gaat lopen huilen bij het woord nee, maar mijn dochter is wat dat betreft echt een pittige tante en als ze haar zin niet krijgt, kan ze daar een flink drama van maken.

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zucht zijn winkeliers klantvriendelijk is ook niet goed :(

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    dit dus!
    Die mensen achter de toonbank kunnen niet aan je voorhoofd zien welke winkels jij al gehad hebt of nog in moet.
    Ik zou het idd wel kunnen waarderen als ze het eerst even vragen.
    Als ik nee zeg en zoonlief gaat miepen, nou jammer dan voor hem, hij moet ook leren dat ie niet altijd (gelijk) zijn zin kan hebben.

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier in dorp is het ook heel normaal dat de kinderen wat krijgen ik vind het niet erg.
    Vooral op de markt is het erg maar ja dat is 1 keer in de week en ik ga er niet elke week heen.
    Bij de AH staat er vaak kaas of krentenbollen staat het er niet heeft onze dochter gewoon pech en gelukkig zeurt ze er ook niet om ze ziet dan met eigen ogen dat het er niet is en dan is het oke.

8. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Als het om alleen maar snoep ging zou ik er wel problemen mee hebben maar ach... zo heel ongezond zijn de dingen die hij nu gekregen heeft nu ook weer niet. Vind het wel grappig eigenlijk, scheelt weer een maaltijd op tafel zetten tijdens de lunch :D :p

9. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    bij de slager hier een plakje worst, bakker een stukje stokbrood en bij de groenteboer een banaan,of wat druiven, aardbeien. Bij de ah doen ze hier gelukkig niet aan.

3-4x per week zou ik ook niet blij van worden. Maar 1x per week of per 2 weken vind ik dat geen probleem. Maar ik neem dochter ook niet altijd mee als ik boodschappen ga doen. Vaak blijft ze ff bij papa. Vind ik zelf wel zo fijn, dochterlief staat met alle kinderen die ze tegenkomt te kletsen, schiet niet op :D

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik vind sommige mensen echt van die zeurpieten als het gaat om een snoepje, stukje kaas of stukje worst o.i.d.
    Laatst in de bakker vroeg een medewerkster aan een kindje: 'wil je een snoepje?'
    Begon die moeder tegen haar: 'ik vind het niet normaal dat u dit niet eerst aan mij vraagt en blablablabla...'
    Het was echt niet vlak voor of vlak na etenstijd, maar gewoon rond een uur of 4.

Ik vind het onzin. Alsof je kind gelijk overgewicht krijgt als het af en toe iets lekkers krijgt.
    Als je kind bij een 3e winkel weer iets aangereikt krijgt kan je toch gewoon zeggen 'dank u, ik neem het wel mee in mijn tas en dan krijgt hij/zij het wat later'?
    Mijn dametje is ook best pittig en zal misschien ook even tegensputteren, maar dan is dat maar even zo.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heel herkenbaar.
    En precies de reden waarom mijn dochter zo graag mee naar de markt om diverse boodschappen te doen.
    Maar is bij ons wel minder erg. En mijn dochter is een hele slechte eter dus als er eens wat gezonds als fruit naar binnen gaat zijn wij erg blij. :)

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje mag gewoon niet alles hebben omdat ie daar niet tegen kan dus tja als een verkoopster rechts aan hem vraagt wil je snoep word ik niet blij.
    Er kunnen zoveel reden zijn waarom een kind iets niet mag.

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Die reden noemde die moeder er ook bij trouwens, ze zei 'stel dat mijn zoontje een allergie ofzo heeft en blablabla.. (had dat zoontje dus niet zei ze erbij)' dan denk ik: waar maak je je dan druk om?
    Ik denk dat als je kind iets niet mag omdat het er niet tegen kan, je dat als ouders toch gewoon vriendelijk kan zeggen tegen zo'n medewerker?'

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon vrat de hele stad leeg.
    Ik ging altijd voor twaalven, bespaarde me een lunch!:D

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik maak altijd de afspraak met mijn kinderen dat ze een ding mogen nemen.... dus hebben ze al een blokje kaas gehad dan verder op niets meer... alleen fruit en groenten tel ik daar niet bij.

het is goed bedoeltd maar wel overdadig.... dus ik zou het dan selectief toestaan en niet bij elke winkel.....

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Het misschien een beetje veel wat je aangeboden kreeg maar jij gaat nou eenmaal boodschappen doen en dan kan je dat verwachten bij verschillende winkels. De visboer kan toch ook niet ruiken dat je al bij de supermarkt en de slager bent geweest? Ik kan me hier niet zo druk om maken hoor, is goed bedoeld van ze.

17. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ze bieden nog best gezonde dingen aan, bij ons bij de supermarkt em-te "mag ze een snoepje" of ze doen de bak snoep al voor dr neus, dat probeer ik dan wel te voorkomen en ook bij een bakker "mag ze n snoepje" dan denk ik waarom geen korstje brood???

Ik vind t fijn dat ze bij de jumbo n ballon geven, de ene keer dat we bij de groenteboer zijn prima dat ze n appeltje of banaan krijgt en bij de andere bakker n korstje brood.
    Aan de ene kant voel ik me weleens opgelaten maar soms is het ook hilarisch door de reactie van de cassiere of groenteboer als ze zelf al vraagd om n ballon of appel, ze weet gewoon precies dat ze altijd iets krijgt van hun

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaas, worst, olijf, visfriet, fruit, brood vind ik helemaal prima.
    Snoep en koek weiger ik.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gaat hier ook zo. Ze vragen t wel altijd. Heb er geen problemen mee.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kinderen zijn niet allergisch voor welk voedimgsmiddel dan ook, maar ik vind het ook heel fijn dat het eerst aan mij gevraagd wordt....heeft niks met overgewicht te maken, maar mijn zoon krijgt helemaal niks nog met toegevoegde geraffineerde suikers en mijn dochter weet dat ze s middags 1 keer iets uit de trommel mag pakken. S ochtends dus niet en toen zij nog niet op school was had onze super standaard snoepjes bij de kassa...dan is dat dus niet 1 keer maar meermaals en ik mag zelf bepalen of ik wil dat mijn kind dat krijgt.

Deel Deze Pagina