ik heb een vraag wanneer gaat de baarmoedermond sluiten? ik heb als het goed is vandaag mn eisprong gehad ik heb nu best last van krampjes in mn buik en voel me opgeblazen.....
rondom je eisprong heb je vruchtbaar slijm. Dat slijm zorgt ervoor dat zaadjes kunnen overleven in de zure omgeving van je vagina. Daarna krijg je weer andere afscheiding, waar zaadjes nauwelijks in kunnen overleven. Dus ja dat klopt... Het kan trouwens ook zijn dat de bmm sluit als de innesteling heeft plaatsgevonden, dus 1 van die 2. In tussentijd is ie altijd wel een beetje open, alleen in je vruchtbare periode meer als de rest van de maand. Liefs, Paula
De mijne sluit altijd ongeveer een week na ovulatie. Vrij lange periode volgens mij, maar toen ik zwanger was, was dat niet anders.... Je kunt het voelen op de volgende manier: In de vruchtbare periode voelt je bmm (aan de buikkant van je vagina) als je kin, buiten je vruchtbare periode is hij hard en puntig, als het puntje van je neus.
Maar nou had ik wel ff een andere vraag...wanneer gaat ie open? vlak voor je ei? Of al een paar dagen ervoor? Ik probeer mn ei op te sporen namelijk....
Ik begrijp je wel wat je bedoelt. Er zit idd wel een slijmpropje en die verlies je vlak voor de eisprong. Maar vlgs mij sluit je baarmoedermond nooit helemaal. Er onstaan ook vaak wel zwangerschappen door seks buiten de vruchtbare periode.. Die zaadjes zijn dan toch door de bmm heen gekomen... Gr, Paula
Dat is bij mij ook gebeurd waarschijnlijk. Mijn vriend en ik hebben seks gehad ruim NA mijn eisprong(weet ik bijna zeker) en harstikke zwanger geworden!
maar als je de eisprong gehad hebt en het ''zal'''bevrucht zijn kun je dan altijd nog vocht verliezen?
maar als je de eisprong gehad hebt en het ''zal'''bevrucht zijn kun je dan altijd nog vocht verliezen?
Ja klopt maar van van buiten naar binnen kan eigenlijk niets binnenkomen omdat de baarmoeder afgesloten is met een dikke slijmprop
kan het dan ook zijn dat rond deze periode je baarmoedermond pijn gaat doen? Ik merk namelijk dat tijdens het vrijen het allemaal wat zachter moet en dat als hij mijn baarmoedermond aanraakt het niet zo prettig aanvoelt. Ik heb daar anders nooit last van! Het is de tweede maand dat dat me opvalt