Wanneer kraamzorg bellen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dubbeltje82, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben er vroeg bij, ik weet het, maar ik heb een vraag waar ik graag antwoord op heb.

    Ik weet nu al dat ik voor een medium-risk bevalling in het ziekenhuis moet bevallen en aansluitend tussen 12 en 24 uur moet blijven (als alles goed gaat).

    Wanneer bel ik de kraamzorg? (Voor de goede orde: deze is er in het ziekenhuis niet bij)
     
  2. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Wij kregen het advies van de verpleegkundige in het ziekenhuis om de kraamzorg te bellen zodra we zouden vertrekken. Dus wanneer je met ontslag gaat :)

    30min nadat wij thuis waren stond de kraamzorg aan de deur.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Stel: ik beval in de ochtend en mag direct na 12 uur observatie (in de avond) naar huis.

    Ik neem aan dat ik dan de kraamzorg pas de dag er na hoef te bellen toch?

    Wat mij betreft hoeft de kv niet meteen te komen in die avond. Ik zit er niet op te wachten om de kv nog minimaal 3 uur in huis te hebben als ik 's avonds moe ben van het hele ziekenhuisgebeuren.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    15.988
    14.966
    113
    Ik zou dan wel die dag bellen maar dan afspreken dat ze de volgende ochtend starten.
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier bij allebei de kinderen in de avond thuis gekomen en heb allebei de keren de kraamzorg gebeld als we naar huis gingen.
    Ze zijn beide keren ongeveer een uurtje in huis geweest en daarna weggegaan en de volgende morgen terug gekomen.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij kwamen bij de eerste na 2 dagen ziekenhuis ‘s avonds thuis en ik had toen écht de behoefte aan rust en het zelf doen, dus we hebben de volgende ochtend gebeld.
    Bij de tweede werden we na 3 dagen ziekenhuis in de ochtend ontslagen, en hebben we eenmaal thuis gebeld en afgesproken dat de kraamverzorgster nog even zou langskomen om kennis te maken etc, en dan de dag erna echt zou beginnen. Vond ik heel prettig ook.
     
    Neuzeke en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik het ga doen zoals @Fuddey .

    Dit is nu onze derde en dan heb je de kennis echt wel een beetje onder de knie. De kv komt hier hoofdzakelijk alleen voor controles. De rest kan mijn man precies zoals ik het wil hebben doen en de kids zijn oud genoeg om zichzelf aan een broodje en drinken te helpen en wat voor mij te halen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.718
    15.148
    113
    Ik heb alle drie de keren gebeld zodra ik wist hoe laat ik naar huis mocht.
     
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.867
    3.838
    113
    Vrouw
    Wij kregen de volgend e richtlijnen mee

    - Als je voor 22.00 bevalt laat het dan even weten met een telefoontje, ook als je nog niet weet wanneer je naar huis mag

    - Als je na 22.00 bevalt en je mag nog niet naar huis, hoef je ons niet wakker te bellen en horen we het graag de volgende ochtend na 08.30

    In overleg afgesproken wanneer we weer contact zouden hebben.
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.904
    1.184
    113
    Nederland
    Bij de 1e moest ik een nacht in het ziekenhuis blijven en hebben we gebeld toen we thuis waren.

    Bij de 2e was is 3 uurtjes na de bevalling weer thuis, maar aangezien we pas rond 23:00/23:30 thuis waren hebben we pas de dag er na gebeld.
     
  11. Mikun

    Mikun Bekend lid

    25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik had een ks en mocht op de derde dag naar huis, dit was rond 12 uur. Ik heb de kraamzorg gebeld toen ik naar huis ging maar had afgesproken dat ze pas de volgende ochtend zouden komen omdat ik gewoon in alle rust even de eerste dag alleen wilde zijn met mijn gezin, en ik en mijn zoontje hadden toch alle controles in het ziekenhuis gehad die ochtend dus ik vond het okay om de kraamzorg die dag over te slaan. Ik ben van plan om het bij de tweede weer op deze manier te doen :)
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij horen te bellen zodra we bevallen zijn.
    Ook als je nog niet naar huis mag.
    Ik heb dat nooit gedaan. Belde pas als ik naar huis mocht of al thuis was.
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.368
    552
    113
    Vrouw
    Wij hebben bij beide gebeld toen we naar huis gingen.

    Bij de eerste naar huis gegaan in de avond en toen is de kraamzorg even geweest voor de opstart zodat onze dochter goed in t bedje lag.

    Bij onze tweede ook gebeld toen we naar huis gingen. Dit was in de middag. Door drukte was er niemand gelijk beschikbaar. Uiteindelijk in de avond een uurtje of 2 onze kraamverzorgster gehad zodat we goed de nacht in konden. Ons huis was ontploft omdat ik 8 weken niet thuis was geweest. De dagen erna heeft de kraamverzorgster alles uitgezocht en opgeruimd.
     
  14. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ik zou als het niet te laat in de avond is wel bellen, maar afspreken dat ze de volgende dag pas hoeven te komen. Kunnen ze de kraamverzorgster vast op de hoogte stellen. Is voor haar toch veel fijner als binnen een half uur/uur ergens moeten zijn terwijl het ook anders had gekund?
     
  15. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb het de kraamzorgorganisatie gevraagd. Zij gaven aan, ook omdat het onze derde is, dat ik niet hoef te bellen als ik na 18.00 thuis kom. Ik kan dan de volgende dag bellen. Kom ik midden op de dag thuis, dan kunnen we afspreken dat ze de dag er na starten. We hebben dan immers nog kraamzorg en verzorging in het ziekenhuis.
     
    toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina