pff straks na de dokter.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik moet om half 11 met me oudste zoontje na de huisarts. hij heeft al 2 of 3 weekjes opgezette klieren onder zijn kaak. Ik maakte me er eerst niet zo druk om omdat ie enorm verkouden was, veel hoesten, enz....Maar daar is ie nu bijna vanaf, maar de klieren zitten er nog steeds. 1 is wat groter dan de ander en die doet ook zeer als ik hem aanraak bij hem. Ik maak me nu best wel zorgen, misschien om niks maar vind het toch echt niks dat die ene groter is en zeer doet. Ik voelde ze toevallig per ongeluk bij hem misschien zitten ze er ook al langer? ik weet het niet.... Ik heb ze ook wel eens onder de kaaklijn gehad maar dat waren net balletjes die je kon verschuiven die van hem bewegen ook wel, maar toch is de ene aardig groot. Ik hoop dat de dokter ons kan vertellen dat het gewoon met zijn verkoudheid te maken heeft, of dat ie wat anders simpels onder de leden. Hij heeft namelijk ook allemaal bultjes op zijn lichaam, die elk jaar weer terug komen, weet niet of dat de klieren ook kan veroorzaken. Maar goed ik zit dus even in de zenuwen tot half 11 pffff.....

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Sterkte, altijd zielig bij zo'n kleintje. Hoop dat het niks ergs is!

3. Troelala21

ik hoop het ook! ze hebben hier wel vaker last van opzette kliertjes maar die zitten altijd in de hals, doen nooit zeer en zijn al vaak nagekeken door de dokters. Maar deze zitten onder de kaak, niet zo ramp maar 1 is gewoon groter en doet zeer en daar maak ik me dus wel zorgen om.....

4. Tese

Tese Niet meer actief

Als het niet van een verkoudheid is dan kan hij ontstoken zijn. Dan krijgt hij een kuurtje mee. Ook geen ramp toch?

5. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Hey meis,

Wat naar zeg! Hoe lang heeft hij er al last van?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoop dat het meevalt allemaal!

Mijn eigen klieren zetten ook heel snel op, kunnen heel groot worden en ook zeer doen. Gaat altijd vanzelf weer over (misschien helpt het je iets).

7. Troelala21

Nee hoor als dat het is hoor je mij niet klagen.....

8. Troelala21

Ja weet ik niet. De verkoudheid hangt al een tijdje om hem heen, de klieren zo 2 a 3 weken. Ik heb ze per toeval ontdekt dus misschien zitten ze er ook wel langer, dat durf ik niet te zeggen. Normaal heeft hij ze in de hals, en heeft ie er geen last van. maar nu zitten ze onder de kaak en 1 is aardig groot en doet zeer.....

9. Troelala21

Ik hoop het ook! Bedankt voor je reactie. Misschien is het ook wel niks, maar vind het stiekem toch een beetje eng....

10. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Zou bijna denken aan de bof (ben geen arts hoor)...maar klinkt alsof zijn speekselklieren opgezet zijn en dat kan idd behoorlijk pijnlijk zijn.

11. Troelala21

Heb ff gekeken bij de symptonen maar ik denk het niet. Maar bedankt voor het meedenken!

Ja onder de kaak aan beide kanten zit een opgezette klier, de een is niet zo groot en doet ook niet zeer, de andere kant is wel wat groot en doet ook zeer. Gister deed het slikken van drinken ook zeer bij hem zei ie. Eten weer niet ook zo vaag....

12. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Verstandig dat je even naar de dokter gaat.....misschien toch een keelontsteking. Beterschap voor het mannetje!!!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als de klieren opgezwollen zijn, maar je kindje niet (meer) ziek, doen de klieren goed hun werk. Het kan ook zijn dat ze ontstoken zijn inderdaad. Juist omdat ze pijn doen. Succes dadelijk- je kan een hoop enge dingen verzinnen misschien, maar dat moet je maar niet doen. Je weet zo waar je aan toe bent...

14. Troelala21

Ja dat kan ook. Dank je wel!

15. Troelala21

Nee ziek is ie niet. Hij is verder fit buitenom het beetje verkouden dat ie nog is dan maar verder is ie zoals ie altijd is.

Nee ik wil ook niet het ergste denken ben alleen een hypochonder dus als ik wat vind dan schiet ik al snel in de stress helaas.....

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kliertjes kunnen lang opgezet blijven, mijn zoontje had ook al weken 1 grote achter het oor. Ook na laten kijken en onze HA zei dat het soms wel 8 weken kan duren voordat ze weer weg zijn.

Succes in ieder geval

17. Troelala21

We zijn net geweest. Hij heeft ook wat kleine kliertjes in nek, hals zitten. Maar ze zijn allemaal mooi soepel en goed van vorm. Zijn keel, longen zijn goed. Er mankeerd dus niks aan. De ha denkt dat het van zijn flinke verkoudheid die hij heeft gehad en nu nog een beetje heeft. Hij is soms nog wat schor en wat hoesten dus hij is er nog niet vanaf. Kan wezen dat zijn lichaam dus aan het vechten is om het laatste restje er uit te krijgen. Ik moet het gewoon even in de gaten houden zo 2 a 3 weken. In de gaten houden dat de klier die pijn doet verder niet groter word, als ik het eerder niet vertrouw mag ik gewoon terug komen maar ze verwacht wel dat het gaat slinken de komende tijd. Dus even afwachten aan de ene kant ben ik gerust gesteld aan de andere kant vind ik het maar niks dat ze er zitten maar goed er mankeerd verder niks aan hem, hij eet en drinkt goed, is vol energie enz. Alles zag er goed uit dus dan gaan we maar vanuit dat het niks is.....

Bedankt voor al jullie reacties, steld me iniedergeval gerust dat het vaak iets onschuldigs is!

18. Troelala21

ik weet niet beter dan dat ze binnen 2 weken alweer weg moesten zijn. Maar goed ze hebben alle 3 vanaf hun geboorte al een kliertje in de nek zitten op dezelfde plek. Hoe ouder ze worden hoe minder je ze ziet en ze aanwezig zijn. Maakte me daar ook altijd druk om maar ze zijn daar al zo vaak op nagekeken en onderzocht door verscheidene artsen. Maar goed deze is groot en deed zeer dus ja daar schrok ik even van. Maar goed het schijnt dus dat ze inderdaad wel lang kunnen blijven zitten.

Dank je wel!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Fijn dat het goed was!
    Snap dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent omdat die klier nog niet weg is, maar de ha had er een goede verklaring voor.
    Maar hopen dat die wegtrekt.

20. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    ooh wel pijnlijk is dat,, heb het vorige week ook gehad.. Maar waren bij mij de speekselklieren die toen waren opgezet.. (nu trouwens snotter verkouden) maar heb toen wel mee gekregen dat ik moest letten op het eten en drinken van zuivel, want daardoor kon het erger worden! Moest zo min mogelijk zuivel hebben.. Door zuivel zou je meer speeksel aanmaken en dat is dan moeilijker weg te krijgen! Weet niet of je zoontje veel zuivel binnen krijgt? anders daar even opletten.. Hopelijk is hij gauw van de pijn af.

Deel Deze Pagina