hallo. heb al eens een bericht geplaats met ongeveen hetzelfde onderwerp, alleen komen we er nog niet uit. vandaar deze poll. jildou is onze eerste dochter, een echte friese naam, nu zoeken we een jongensnaam die daar bij past. welke vinden jullie mooier
Ik denk dat alle namen er prima bij passen maar persoonlijk vind ik Thomas de mooiste naam dus die heb ik gekozen.
Ze passen er allemaal wel bij, maar Thomas vind ik het mooist. Robin vind ik leuker voor een meisje...
Vind ze alledrie niet geweldig. Ik zou van Thomas dan Thom of Tom maken, dat vind ik wel mooi. Robin vind ik een meisjesnaam. Stoer voor een meid, niet leuk voor een knul.
hallo zo lees je maar hoe iedereen erover denkt. wij vinden indd robin zo geschreven ook meer voor een meisje, als je in de friese jongensnamen lijst kijkt staat die naam er met een y geschreven : robyn, en dat vinden wij al neit mooi. dus robin valt zoiezo al af. nu vinden we thomas erg mooi en past indd goed bij jildou, en heeft ook 2 lettergrepen. rens daarintegen heeft maar 1 lettergreep. maar we hebben nog de tijd om tussen deze twee namen te kiezen. iedereen wel bedankt voor de antwoorden, hebben er veel aan gehad.
Ik zou voor Thomas gaan, ik vind het persoonlijk niet zo'n geweldige naam, maar het past wel het beste bij Jildou.
we komen er toch neit helemaal uit zo. we hebben nu aan de ene kant de perfecte naam, die zowel ik al mijn man mooi vinden, alleen zitten we dan nog met de schrijfwijze. LUKA(S) / LUCA(S) vind het zelf mooi met een c of we het met of zonder s doen nog geen idee. anita