Gaat die flubberbuik ooit weg?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door loncocacola, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    In de gehele zwangerschap ben ik in totaal maar 11 kilo aangekomen, en daarvan ben ik er alweer 8 kwijt. Maar mijn zwangere buik was best wel groot, ik ben altijd heel slank geweest. Dus nu heb ik echt zo'n lelijke flubberbuik gekregen met ook nog striae strepen. Gaat die flubberbuik ooit weg? En hoelang zal dat duren? Ik wil mijn platte buik weer terug. :cry:

2. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    hoi,

meis ze zeggen altijd negen maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. Je bent nog maar pas bevallen en je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en dat duurt even, maar uiteindelijk komt het (meestal) wel goed !

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik mag toch hopen van wel :)

4. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Tja, die flubberbuik blijft bij de 1 wel en bij de ander is'ie zo weer plat.
    En striae blijf je altijd wel zien, alleen dat worden een beetje zilverachtige streepjes. Je ziet ze dan nagenoeg niet meer.

Maar het is een schrale troost: je hebt er iets prachtigs voor terug!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben 5,5 maand geleden bevallen en heb weer een buik zoals voor de zwangerschap. Niks aan over gehouden, geen heupen geen striae geen blubberbuik. Maar ik moet zeggen dat ik er ook echt wel wat voor heb gedaan.
    Ook ik ben tijdens mijn zwangerschap 11 kg aangekomen. Na mijn bevalling waren er 8 meteen af en ik dacht dat ik de rest snel kwijt zou zijn. Nou nee, daar moest ik echt wel wat voor doen.
    Het kan dus wel.

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor mijn zwangerschap had ik niet zo'n platte buik en na mijn zwangerschap ook niet..tot heden geen platte buik terwijl ik best slank ben. Mijn buik was tijdens mijn zwangerschap niet zo groot. Nu sinds een week 1x in de week gymen en de oefeningen doe ik om de dag ook thuis ( geen zin in ) maar wil een strakke buik hebben want nu hangt er echt 'n (vet)rol over m'n broek afschuwelijk vind ik dat.

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik was 9 kilo aangekomen en na 6 dagen 11 kilo kwijt.
    voor de zwangerschap was ik niet super slank maar me buik is nu al platter dan voor de zwangerschap alleen indd flubberig dus hoop dat dat ook nog wat weg wil trekken.
    als het weer mag ga ik weer fitnessen en als Kian 3 maanden is babyzwemmen.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    daarom zeggen ze ook 9 maanden ontzwangeren die laatste kilo's kunnen best duren tot die 9e maand hoor, te raar en overdreven gaan lijnen en sporten is niet goed voor een lichaam dat herstellende is (en daar moet je volgens mijn gyn echt 9 maanden voor uittrekken) vocht kan zelfs zolang blijven zitten.. is helemaal niet gek.

Ze hebben er iets moois voor uitgevonden ; een beetje geduld, gun je lichaam gewoon even wat rust, eet gezond, zorg goed voor jezelf en ga niet te overdreven doen om je lichaam terug te krijgen dat werkt alleen maar averechts vaak (uitzonderingen hebben we natuurlijk altijd)

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier ongeveer 6 weken die onwijze flubberpuddingbuik gehad daarna werd het een beetje strakker allemaal maar nu (12 weken verder) is het nog steeds niet helemaal strak. Maar moet ook eerlijk zijn dat ik geen buikspieroefeningen ofzo doe

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben nooit meer al m'n kilo's kwijtgeraakt, maar mijn buik zag er na een maand of 9 inderdaad best wel weer aardig uit. Wel een vetrolletje helaas, maar geen geflubber meer. Ik heb niet echt gesport, niet gelijnd, wel borstvoeding gegeven.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Het echte geflubber is wel weg,

maar mijn buik is echt niet mooi meer. (en hij was zo strak :( )

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had ook een flubberbuik maar die was bijna helemaal weg na 10 mnd pas maar toen werd ik opnieuw zwanger :)

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

he loncocacola,

ik zie dat je kleintje pas 3 weken oud is. nog gefeliciteerd uiteraard! maar het is nog zo kort geleden, gun het wat tijd. ik denk dat je platte buikje heus wel weer terugkomt, al zal je er misschien wat moeite voor moeten doen. gelukkig ben je niet heel erg veel aangekomen en ben je heel veel al weer kwijt, dat scheelt ;)

ik woog 70 kg voor mijn zwangerschap. ben 1.84m lang, dus das een mooi gewicht.
    tijdens de zwangerschap kwam ik 18 kg aan. 13 kg ben ik binnen 2 weken weer kwijtgeraakt, nu de rest nog. maar die laatste kilo's zijn wel moeilijk ! en ook ik heb een flubberbuikje. ik heb mezelf voorgenomen dat ik in het nieuwe jaar start met buikspieroefeningen en wat meer ga bewegen. dan moet het wel goedkomen met die kilo's. helemaal hetzelfde wordt mijn buikje niet meer, want ik heb wel wat striae. maar dat boeit me verder niet.

Dus meid gun het wat tijd, komt wel weer goed!

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik geloof niet dat ik hierboven schreef dat ik te raar en overdreven ben gaan lijnen of wel? Ik had nog 3 kg overgewicht en IK persoonlijk heb geen zin om 9 maanden te wachten tot de laatste kilo's weg zijn. Prima toch?
    Ik ben gaan sporten (zoals ik dat voor de zwangerschap ook deed) en heb gelet op mijn eten. Niks mis mee ;)

15. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik heb ook geluk bij mij was de flubberbuik naar 4 maanden weg

16. Sijke

Sijke Bekend lid

mijn ervaring is dat het wat tijd nodig heeft, ik kon de eerste tijd na de bevalling nauwelijks overeind komen door alleen mijn buikspieren te gebruiken en dacht dat het nooit meer goed zou komen. Toch is het zonder sporten wel weer goed gekomen. Ik ben ook a-sportief en moest er niet aan denken om tijdens het borstvoeden ook nog eens te sporten, heb geloof ik 2x een poging gedaan om wat buikspieroefeningen te doen, hihi, maar goed, ieder zijn eigen manier!

17. 4days

4days Niet meer actief

Pfff ja ik moet ook echt weer eens beginnen te sporten, anders gaat die flubberbuik nooooit weg! Misschien goed voornemen voor het nieuwe jaar? :)

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn buik ziet er nu al een stuk beter uit dan een maand terug! Beetje bij beetje wordt ie wat platter, maar het blijft qua spieren een slappe hap. Ik zit nog steeds 5,5 kg boven mijn oude gewicht. Mijn goede voornemen is dus ook 5,5 kg afvallen ;) Ik let vooral op m'n eten en probeer minder bier te drinken. Dat hakt er toch ook best in zeker zo na de feestdagen.
    Ik wil wel gaan beginnen met de buikspieroefeningen want nu liggen de spieren weer netjes naast elkaar.

Deel Deze Pagina