Gaat dit altijd zo?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lotjebobje, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    vandaag 40 weken en 2 dagen zwanger.
    kom net dus van de verloskundige vandaan met de baby is alles goed en voor zover te voelen heeft ze het nog prima bij mij in mijn buik. Ik daarentegen heb veel last van harde buiken en krampen.
    Nu is het dus standaard bij mijn vk dat ze pas inwendig onderzoek doen (strippen) vanaf 41 weken.
    Nu is er dus een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week donderdag dan ben ik dus 41 weken en 4 dagen.
    ik vind dit naar eigen mening best laat want je wordt eind van week 41 doorgestuurd naar de gynacoloog.

vinden jullie dit normaal of moet ik toch nog maar eens mijn vk vragen om eerder te strippen.:(

2. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoihoi,

Toevallig ben ik vandaag ook bij mijn verloskundige geweest (ben morgen precies 40 weken) en als ik volgende week nog niet ben bevallen, dan gaat ze ook pas strippen. Waarom dan pas weet ik eigenlijk niet. Het ligt er misschien ook aan hoe het lichamelijk met je gaat. Daarnaast moet je al minimaal 1 cm. ontsluiting hebben voordat strippen mogelijk is...

Hopelijk gaan we gewoon snel bevallen en is strippen helemaal niet nodig!

Groetjes, Suzanne

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    bij mijn verloskundige deden ze t met 41 weken (was gelukkig niet ndodig) maar ik zou vragen of ze t met 41 weken kunnen doen, als t dan geen effect heeft kunnen ze t nog eens proberen...nu moet je als t geen effectr heeft ingeleid worden...

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben gestript met 39 en 2 dagen. Ik sliep bijna niet meer en had enorm veel last van indalings- en voorweeen. Kon er bijna niet meer van lopen.

Gelukkig wilde ze me helpen en bleek 1 cm ontsluiting te hebben en heeft me toen gelijk gestript. Het heeft niet die avond geholpen maar 3 dagen later ben ik bevallen.

Ik moet er wel bij vertellen dat die nachten voor de bevalling helemaal een hel waren, dit kwam (als je het mij vraagt) door het strippen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier was het ook zo: 41+3 strippen -dat was woensdag ochtend. Als dat niets zou opleveren donderdags of vrijdags naar het ziekenhuis ter controle bij de gyn en dan zou die beslissen wat er zou gebeuren.

Ik had het ook helemaal gehad, maar als het medisch niet noodzakelijk is, doen ze hier niets. Ik had uiteindelijk 'mazzel' . Mijn weeen begonnen zo'n 6 uur voordat de vlos hier op de stoep zou staan om te strippen :) . Dat doen ze hier trouwens bij je thuis, wat geloof ik lang niet overal zo is.

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ik was het met 40 weken al zo zat, maar ze wilde ook echt pas strippen na de 41 weken. Achteraf ook wel goed dat ze de natuur zo lang mogelijk haar eigen gang laten gaan. Mijn afspraak om te strippen stond om maandag ochtend 10 uur (41+3) en maandagochtend om half 9 werd mijn dochter geboren! Dus was het strippen niet meer nodig ;)

Succes met de laatste loodjes!

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook pas met 41.2 gestript.
    Gelukkig kwam toen de bevalling meteen op gang en is mijn zoontje 's nachts geboren!
    Het gaat erom dat je baarmoedermond al verweekt is en die kans is groter als je wat verder bent.

8. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    bij mij was dat ook zo. werd pas gestript op 41.4 en de baby is gehaald op 41.5... je kan het vragen of ze willen kijken maar dan moet wel je baarmoedermond verweekt zijn... bij mij hebben ze het zonder verweekte baarmoeder en met krap 1 cm ontsluiting geforceerd en geloof me daar wordt je niet blij van. maaaaar het heeft wel gewerkt. volgende dag kwam ik voor inleiding met 3 cm ontsluiting... dus ik zou zeggen gewoon doen. bij mij is het overigens niet door een verloskundige gedaan maar door een gynacoloog.

9. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    bedankt voor jullie ervaringen

zal maar gewoon moeten afwachten en hopen dat ze binnekort toch
    zelf komt.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier had mijn vk ook gezegd dat als je 10 dagen overtijd bent je naar het zh gaat voor extra onderzoek (en ik denk dus ook strippen) en met 2 weken ingeleid. Is dus wel een normale tijd. Sommige doen het eerder dat lees ik ook wel vaak, en sommige wachten. De reden daarvoor weet ik ook niet precies.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Net op controle geweest. Ben nu 40.5, als ik vrijdag niet bevallen ben gaan ze mij bellen en zal ik maandag of dinsdag ter controle naar ziekenhuis moeten. Daar gaan ze dan bepalen hoe lang ik nog mag lopen. Over strippen heeft ze helemaal niks gezegd. Vrijdag maar eens zelf naar vragen. Maar hopelijk zijn we dan gewoon lekker al bevallen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    volgens mij is het per vk verschillend. Ik vroeg met 40+3 bij de controle of ze wilde kijken of er al wat actie was. Ze bood toen gelijk aan om dan te strippen. De baarmoederhals was alleen nog helemaal niet verweekt en ik had amper ontsluiting, dus het had geen zin. niet gedaan dus.
    Met 41+1 heeft ze nogmaals gekeken of strippen mogelijk was, maar nog steeds niet verweekt en niet ontsloten. En met 41+2 ben ik helemaal uit mezelf alsnog bevallen.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    zolang alles goed gaat met je kindje en met jou gewoon de natuur haar gang laten gaan.
    Er zijn zelfs VK's die bij voorbaad al niet strippen omdat het meer niet helpt dan wel.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Is inwendig onderzoek dan ook meteen strippen? Of niet? Bij mij doen ze altijd inwendig onderzoek... Ze zegt ook steeds dat het nog mooi dicht zit van binnen. Ik woon in DLD. Is dit in NL anders? Ik geloof dat ze hier al vanaf 40 weken je overdragen aan het ziekenhuis, omdat je dan elke 2 dagen een CTG krijgt. Dat kan de frauenarzt (VK) niet, dus dan moet je sowieso naar het ZH. Ik heb het idee dat ze dan ook beter weten of je kindje al een beetje vorderingen maakt of dat ze gaan helpen.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Strippen is het los maken van de vliezen die aan je baarmoeder zitten.
    Dit kan alleen als je baarmoedermond open is dus als jij elke keer inwendig wordt onderzocht zullen ze dat niet doen.
    Het los woelen van de vliezen kan een prikkeling geven om weeen op te starten maar het werkt vaker niet dan wel.

Trouwens ook lekker dat ze elke keer inwendig onderzoeken.
    Hier doen ze dat alleen als ze willen controleren of je ontsluiting heb of idd om je te strippen.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Even ter aanvulling: Je moet ook bedenken dat als je met 42 weken bevalt, je nog 'op tijd' bevalt he. Pas daarna loop je echt overtijd.
    Ze kijken meer naar je lichamelijke gesteldheid (ga jij een bevalling nog trekken als je nog langer doorloopt of niet?), anders laten ze liever de natuur zn werk doen, hier iig wel.

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    De gynaecoloog wilde bij mij strippen op 40 weken en 1 dag. Als dit niet zou helpen dan wilde hij 2 dagen daarna gaan inleiden. Dit omdat het kindje voor het weekend geboren wilde laten worden i.v.m. een medische indicatie die hij niet in het weekend wilde hebben. Uiteindelijk is het kindje spontaan geboren op precies 40 weken.

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mij deden ze in het ziekenhuis ook helemaak niks hoor, pas toen ik geen vruchtwater meer had met 41,3 gingen ze me primen (en stiekem ook strippen) en daardoor zijn toen mn weeen begonnen

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben ook met 41+1 gestript
    hielp niks dus ben met 42 weken ingeleid

Deel Deze Pagina