Hoi meiden, Het is nog niet zover, maar het schiet toch al aardig op. Nog een paar weken en dan moet alles toch echt klaar zijn voor de bevalling. Mijn vraag is hoe jullie je matras beschermen voor het evt breken van de vliezen 's nachts en de bevalling er na (ik wil graag thuis bevallen). Ik wil niet het risico lopen om straks mijn dure matras weg te moeten gooien. Is zo'n matrasbeschermer (die volgens mij in het kraampakket zit) genoeg? Het lijkt me zo minimaal. Mijn schoonzusje adviseerde al om het hele matras in te pakken in landbouwplastic, maar dat lijkt me zo naar liggen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Liefs, Wup
Hallo, Ik kan je een ding wel vertellen haha en dat is doe het optijd! Ik was namelijk 36 weken en 1 dag toen mijn vliezen braken!Ik wilde net het komende weekend mijn matras enz gaan beschermen maar helaas dat was te laat! Hoe je het het beste kunt beschermen...kan ik je niet mee helpen,maar doe het wel optijd hihi Liefs Debbie
ik heb wel dat beschermfolie ding van het kraampakket op mijn matras liggen. of het helpt weet ik niet (eerste kindje) maar zal flink pissig worden als het vruchtwater ons matras verpest, we hebben net alles nieuw. het is wel een irritant ding hoor..het kraakt heel veel dus bij de geringste beweging die je maakt hoor je dat plastic kraken.
ik heb ook het bed opgemaakt met de matras beschermer uit het kraampakket. heb hem wel vast geplakt aan het matras met ducktape omdat ie anders gaat schuiven als je draait in je slaap en hij niet meer goed ligt om je matras te beschermen.
Dat ding uit het kraampakket vind ik alleen handig als afdekfolie bij het schilderen. Deed er geen oog op dicht met dat gekraak en gezweet onder me. Heb nu gewoon een waterdichte moltondoek van Ikea op gelegd en dat voelt stukken beter aan. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40143304
Ik heb de matras beschermer uit mijn kraampakket..Ik hoop ook maar dat dat ding voldoende is want heb geen zin om een nieuw matras te gaan kopen! Ook dit is mijn eerste dus ik weet ook niet of het helpt.. Baal der wel van dat ik nu snacht loop te zweten op dat vieze ding. Dat kraken hoor ik al bijna niet eens meer..gelukkig..! Vind het ook irritant dat dat ding de heletijd verschuifd.. Probeer de tip van anira wel..! Had er zelf nog niet eens aan gedacht haha..
Ik had ook de beschermer uit het kraampakket gebruikt. Alleen op het matras waar ik op slaap(we hebben 160x200 bed met daarin 2 matrassen). Eerst molton hoeslaken, dan matrasbeschermer + handdoeken tegen het ritselen/zweten, dan een gewoon hoeslaken. Wel iedere dag even weer recht gelegd. Ging prima.
Wij gaan nog voor de bevalling een nieuw bed aanschaffen + nieuwe matrassen (2x 80cm breed). Dus wil dat wel heeeeel goed beschermen tegen nattigheid. (en heel erg hopen dat de vliezen overdag breken)
Hey, Heb het hier niet nodig gehad maar mijn VK gaf de tip. Eerst dat plastic uit het pakket vastplakken idd met ductape hihi. En daaroverheen 3 dikke badhanddoeken...die houden alles wel tegen...want pas als je gaat staan komt er een hele klots uit omdat er dan druk op gaat staan...tenminste dat was mij verteld he! Maja ik mocht niet opstaan als mijn vliezen zouden breken omdat mijn meisje met 40 weken en 5 dagen nog steeds niet vast was ingedaald en dan ivm de navelstreng moest ik blijven liggen indien het in bed gebeurde.... Groetjes, Miranda
Ik heb ook die uit het kraampakket gebruikt hoor. En dat kraken valt best mee. Eerst had ik dus een waterdichte hoes voor het hele bed, maar dat was warm joh! Het laat ook geen zweet door, dus als je 's nachts veel zweet, ben je 's ochtends helemaal nat. Liefs Hihi
De kraamzorg raadde bij mij aan om ook landbouwplastic er op te leggen.. Dus dat ga ik dan ook zeker doen.. doe gewoon langer dan het bed dan is de kans van het kapot maken van je vloer ook een stuk kleiner
Hier had ik dat zeil uit mn kraampakket er opgelegd, maar halverwege de nacht het eraf gerukt, omdat ik er gewoon niet door kon slapen... Ritselen, verschuiven, etc.... grrr.... :x Vorige week bij de Ikea een waterdichte molton gekocht, die hier al eerder in het topic neergezet is en dat ligt echt super.
Hhhmm, als ik dit zo hoor heb ik een ontzettend fijne onderlegger Hij komt uit het kraampakket van Univé: ritselt niet, kraakt niet, is groot genoeg voor mijn matras, verschuift niet en ik ga er niet door zweten...best ideaal of niet? Ik kan me voorstellen dat landbouwplastic juist heel erg zweet?
goh, goed dat ik deze topic lees. Ik ben nu 37 weken zwanger dus ik dacht nog niet aan bescherming op het bed, en bij de verloskundige 2 weken geleden vond ze het te vroeg, maar goed zij gaat geen nieuwe matras voor me kopen als die verpest is. dus ik ga ook maar bescherming plaatsen.
Tip van flip... Ga naar de hema en koop daar een waterdichte molton. Die hebben een stoffen laagje, beschermen je matras en kraken niet. Ik heb het destijds geprobeerd met het zeiltje uit het kraampakket, maar wat een drama was dat! Kraken en zweten... Yeugh.
Ik had ook 2 dikke badlakens onder mn molton en daarover het overtrek. Is allemaal goedgegaan.... Dat plastic uit je kraampakket zweet vreselijk en het kraakt ook nog... Sliep voor geen meter....
ik heb als tip uit een boek dat een zeiltje je nogal uit je slaap kan houden (kraken, verschuiven enz) daarom draag ik s nachts een maandverband. Die vangt het eerste wel op en het boek schreef dat je daarna wel uit je bed bent gesprint voor de rest. Misschien een goede tip?
Ik heb een waterdichte molton bij de Hema gekocht. Ideaal! Hij zit nu al weer om m'n matras. Hij kraakt niet en m'n bed is ook niet extra warm. Pim
wij hebben gister dat ding dr dus op gedaan lag voor geen meter , kraakt harstikke en mn vriend dacht dat hij in bed geplast had vanacht haha zo nat was het (dat ding licht in de breete omdat we geen vaste kant hebben) wel hebben we hem vast gemaakt met Brutels (van die dingen om je broek omhoog te houden) met aan iedere kant een haakje vastklemmen zowel als dat zeiltje als aan het randje van je matras omdat het plastick anders te dun is om te pakken zo ligt dat ding dus aardig vast ....